Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Wybór bezlustrzankowca do pracy fotoreportera

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2021
    Mieszka w
    Wawa
    Posty
    1
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Wybór bezlustrzankowca do pracy fotoreportera

    Witam. Od razu zaznaczam, że jestem zielony w tym temacie, dlatego szukam pomocy. Potrzebuję bezlustrzankowca do pracy jako fotoreporter: fotorelacje, zdjęcia miejskie etc. Na jednej z grup polecono mi Olympus OM-D E-M10 Mark IIIs lub Olympus OM-D E-M10 Mark IV i do tego jakiś jasny obiektyw 17-50/2.8. Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć coś w tym temacie, coś doradzić lub odradzić w/w propozycje? Oraz jaki obiektyw wybrać, konkretny model, markę
    Mój budżet to ok. 4,5 tys. zł.
    Z góry dziękuję za pomoc!

  2. #2
    Awatar koza
    Dołączył
    May 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    492
    Siła reputacji
    54
    Moja galeria
    Bywały promocje na Olympus M1 Mark II z obiektywem 12-40 2.8 za 5300. Jakbyś taki zestaw wyrwał, miałbyś profesjonalny sprzęt, który przy okazji dawałby wiele radości z fotografowania.

    Jeśli jednak takiej promocji teraz nie ma, to możesz pójść w różnych kierunkach.

    Body:
    M5 - średnia półka Olympusa - jakbyś zdobył M5 Mark III miałbyś prawie to samo co M1 Mark II (M1 to najwyższa półka), głównie cieszyłbyś się z niesamowitego autofocusa i stabilizacji.
    M10 - najniższa półka to świetny sprzęt na start - ja korzystałem przez jakiś czas a potem sprzedałem i kupiłem M1. Z zalet: lekki, mały. Z wad - nie ma uszczelnień (choć mi to nigdy nie przeszkadzało, bo nie miałem uszczelnianych obiektywów). Autofocus gorszy niż w M1 Mark II/M5 Mark III albo ogólnie i tak całkiem przyzwoity.

    Potem pytanie o szkła:
    Co konkretniej chcesz fotografować?

    Najpopularniejsze stałki:
    25mm 1.8 jest teraz za 1200PLN - jest to chyba najbardziej uniwersalne szkło.