The question is, who cares?
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach||Łowca spamerów||
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach||Łowca spamerów||
Nie przeczę, to zdjęcie trochę na dysku siedzi, głównie w archiwum. W LR 2 nie dałem rady. Ostatnio, w trakcie porządków nawet zastanawiałem się czy nie wysłać go do kosza. Ale ostatnie doświadczenia z użyciem LR 4 na zdjęciach z E-500 dało mi nadzieje, że uda się uratować to co wcześniej spartoliłem. Te operacje traktuje bardziej w ramach ćwiczeń niż rzeczywistej potrzeby odzyskania zdjęć.
Inna kwestia, że sama zmiana aplikacji to trochę jak zmiana młotka, może mieć dawać lepszy chwyt przy wbijaniu gwoździ. Najwięcej daje wypracowanie techniki. Mi to zajęło niezbyt intensywne dwa lata pogłębiania tematu obróbki z użyciem jedynie wywoływarek RAW. W dodatku ciągle mam wrażenie, przeglądając poradniki wideo i książki, że jestem na początku.
Przygotowany merytorycznie i technicznie, po wyciągnięciu zdjęcia z archiwum poświęciłem mu 5 minut. Opiszę dokonane zmiany i dołączę DNG z ustawieniami dla LR 4.
Ale robisz to przez strefy? Nie oddziałujesz na inne partie obrazu? Myślałem, że znalazłeś w Darktable jakiś rodzaj adjustment brush z Lightrooma. Maskowanie i ruchome filtry połówkowe to podstawa w ciemni. Takie podejście do tematu to efekt czytania (niewłaściwych) poradników o pracy w analogowej ciemni i przekładania tego na ciemnie cyfrową.
Poza tym słusznie zauważyłeś i wspomniałeś o twarzy i kurtce. Twarz mężczyzny, ale też i chłopca celowo trzeba podbić lokalnie ekspozycją. Raz, że niepotrzebnie giną w mroku, a dwa, operowanie suwakami globalnymi i wyciąganie tylko tego szczegółu popsuje inne partie obrazu. Jak i ile tego wyciągania zastosować to oczywiście sprawa percepcji. Często postacie na zdjęciu są niedoświetlone przysłonięte czapkami, kaszkietami czy złym ułożeniem względem źródła światła. Taki urok uwieczniania chwili, ale wszystko da się wyciągnąć.
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach||Łowca spamerów||
G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg
ZrozumiałemStarałem się dobrze zrobić, a nie chciałem pisać "na szybko"
, a moze i to długo było...
G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg
Hmmm, wieczorem założymy sobie wątek. Na pierwszy ogień pójdzie to zdjęcie z objaśnieniem co zostało zrobione. Kontynuacja tematu w tym wątku trochę mija się z celem.
---------- Post dodany o 14:39 ---------- Poprzedni post był o 14:36 ----------
Muszę pogłębić mój kontakt z Darktable.
---------- Post dodany o 15:09 ---------- Poprzedni post był o 14:39 ----------
Skoro Bodzip rozpoczął temat z RAW-em, to właśnie o to mi chodziło, podjęcie wyzwania.
To może być mylące. Zależy kto jak opanował narzędzie.
---------- Post dodany o 15:14 ---------- Poprzedni post był o 15:09 ----------
Andtor2, dobry kierunek. Ludzie na tym zdjęciu są istotni i trzeba ich pokazać, dodać im światła, zachowując przy tym naturalność tworzących się cieni.
The question is, who cares?