Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 53

Wątek: Olympus seria OM-D i obiektywy, a może coś innego?

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2021
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    19
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Olympus seria OM-D i obiektywy, a może coś innego?

    Witam wszystkich,
    Właśnie założyłem konto, w fotografii jestem dosyć zielony, łapię kilka podstawowych pojęć jak ogniskowe, czas naświetlania, otwarcie przysłony, ISO,RAW, jpg i niewiele więcej.
    Nie robiłem zdjęć od bardzo dawna, a ponieważ ostatnio częściej wybieram się na spacery po okolicznych lasach tak jakoś mnie wzięło żeby kupić sobie aparat.
    Wiem że w tej chwili telefony też już dużo potrafią i czasem coś pstrykam telefonem, ale szukam czegoś bardziej uniwersalnego, żebym mógł pstryknąć ptaka na drzewie albo w karmniku w ogrodzie, zabrać aparat na wakacje czy strzelić portret żonie, synowi albo zwierzakom w domu. Nie mam zacięcia że chcę być pro itd, to ma być czysta przyjemność i rekreacja

    Na rynku jest tego masa ale jakoś przyciągnął mnie Olympus ze swoim systemem, małymi gabarytami i dużym wyborem obiektywów które też są stosunkowo niewielkie ( i to mi się podoba ).
    W kilku wątkach przeczytałem że puszka jest raczej drugorzędna, bardziej liczą się szkła ( pomijam umiejętności bo to oczywiste ) a ja właśnie rozmyślam nad wyborem puszki i 1-2 szkieł na początek.
    Zastanawiam się nad: serią M10 MII albo MIII, serią M5 I albo II ( ta II to już tania nie jest ), pojawiają się jeszcze najstarsze 1 czasem ( używane ).
    Przyznam że rozkminianie tych wszystkich różnic między nimi trochę mnie przerasta, tabelki nie oddają realnego użytkowania, jakby ktoś zechciał wspomnieć o kilku podstawowych różnicach z praktyki ważnych przy codziennym użytkowaniu będę wdzięczny.

    Nie wiem jak to jest ze współpracą szkieł z serii pro z tańszymi aparatami OM-D np. 10 Mark II? Konkretnie chodzi mi o współpracę stabilizacji szkła i aparatu.