Strona 24 z 25 PierwszyPierwszy ... 1422232425 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 249

Wątek: Olympus 100-400mm f/5.0-6.3 IS

  1. #231

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    180
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Za 4700 można kupić nówkę w wielu miejscach nie licząc rabatów i promocji. Trzeba czekać aż będzie jakaś ogólna akcja cashback itp. i wtedy ceny w sklepach światowych też odpowiednio spadają. W eglobal był moment za ok.3600 zł. Ryzyko jest ale jak to mówią "no risk no fun". Tym bardziej, że powszechnie używany program ochrony kupujących, czyli PayPal, zawiera zapis, że w wybranych przypadkach rozstrzyga dowód wysłania przez sklep a nie dowód dostarczenia do kupującego. Ja się doczytałem dopiero jak miałem problem bo obiektyw nie doszedł a tracking sprzedawcy po miesiącu się zawiesił a sklep wypiął się na ubezpieczenie przesyłki wykupione w sklepie tak więc nie dopłacajcie za ubezpieczone przesyłki bo i tak nic z tego nie będzie.

  2. #232
    Awatar m_a_g
    Dołączył
    May 2021
    Mieszka w
    To tu to tam :)
    Posty
    779
    Siła reputacji
    81
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Boost Zobacz posta
    Tym bardziej, że powszechnie używany program ochrony kupujących, czyli PayPal, zawiera zapis, że w wybranych przypadkach rozstrzyga dowód wysłania przez sklep a nie dowód dostarczenia do kupującego. Ja się doczytałem dopiero jak miałem problem bo obiektyw nie doszedł a tracking sprzedawcy po miesiącu się zawiesił a sklep wypiął się na ubezpieczenie przesyłki wykupione w sklepie tak więc nie dopłacajcie za ubezpieczone przesyłki bo i tak nic z tego nie będzie.
    Nie masz racji w tym temacie. Korzystam z PayPal od 2004 roku. NIGDY nie zdarzyło mi się by PayPal nie zwrócił mi pełnej kwoty jeżeli nie otrzymałem towaru. PayPal wymaga od sprzedawcy dowodu doręczenia, nie wysłania, co wiem na pewno bo sam kilka przedmiotów sprzedałem i otrzymałem płatność przez PayPal. PayPal wręcz nakazuje sprzedającym aby wysyłali towar w taki sposób że kupujący musi pokwitować u listonosza / kuriera, bo tylko takie pokwitowanie jest dowodem doręczenia. Jako kupujący natomiast kilka razy byłem w sytuacji gdzie sprzedawca wysłał towar, i po kilku tygodniach numer przesyłki na stronie poczty czy kuriera wskazywał że przesyłka jest nadana lecz stoi gdzieś w transporcie. Tylko w tym roku miałem dwie takie transakcje. PayPal zawsze oddał mi wtedy pieniądze, z dopiskiem że "sprzedawca nie potrafi udokumentować doręczenia przesyłki".

  3. #233
    | OlyJedi Awatar viruuss
    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    2.183
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez m_a_g Zobacz posta
    Nie masz racji w tym temacie. Korzystam z PayPal od 2004 roku. NIGDY nie zdarzyło mi się by PayPal nie zwrócił mi pełnej kwoty jeżeli nie otrzymałem towaru. PayPal wymaga od sprzedawcy dowodu doręczenia, nie wysłania, co wiem na pewno bo sam kilka przedmiotów sprzedałem i otrzymałem płatność przez PayPal. PayPal wręcz nakazuje sprzedającym aby wysyłali towar w taki sposób że kupujący musi pokwitować u listonosza / kuriera, bo tylko takie pokwitowanie jest dowodem doręczenia. Jako kupujący natomiast kilka razy byłem w sytuacji gdzie sprzedawca wysłał towar, i po kilku tygodniach numer przesyłki na stronie poczty czy kuriera wskazywał że przesyłka jest nadana lecz stoi gdzieś w transporcie. Tylko w tym roku miałem dwie takie transakcje. PayPal zawsze oddał mi wtedy pieniądze, z dopiskiem że "sprzedawca nie potrafi udokumentować doręczenia przesyłki".
    z tym pokwitowaniem to troszkę pogalopowałeś za zakupy z amazon w stanach płacę PayPal, nikt niczego nie podpisuje co więcej kurier nawet nie sprawdza czy ktoś jest w domu, zostawia paczkę przed drzwiami, robi fotkę i to wszystko taka praktyka była też przed Covid, PayPal odrzucił moją reklamację płatności za bilety lotnicze które anulował przewoźnik nie jest tak różowo jak się wydaje
    Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, tylko żuje pszczoły

  4. #234
    Awatar m_a_g
    Dołączył
    May 2021
    Mieszka w
    To tu to tam :)
    Posty
    779
    Siła reputacji
    81
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez viruuss Zobacz posta
    z tym pokwitowaniem to troszkę pogalopowałeś za zakupy z amazon w stanach płacę PayPal,
    Jedna sprawa. Amazon w USA nie przyjmuje i nigdy nie przyjmował płatności przez PayPal...
    Więc nie rozumiem jak to możliwe że tak płacisz za swoje zakupy
    Jeżeli posługujesz się kartą debetową wydaną do Twojego konta PayPal, to nie znaczy że płacisz przez PayPal tylko normalnie kartą, bo z punktu widzenia Amazon nie ma znaczenia jaka instytucja wystawiła Twoją kartę.

    Druga sprawa:tak, wiem o tych covidowych praktykach o których wspomniałeś. Ale to nic nie zmienia. Przecież PayPal nie narzuca sprzedawcy jak musi wysłać produkt, natomiast ma swoją politykę dotyczącą rozpatrywania reklamacji, w której jest napisane że sprzedawca powinien mieć dowód doręczenia. Jeżeli sprzedawca woli ponieść ryzyko oszczędzając na przesyłce, to jego sprawa i jego ryzyko. W przypadku większych sklepów to się nawet opłaca, bo 99% przypadków przecież nie ma problemu. Ale w przypadku problemu zagubienia przesyłki lub nieuczciwego kupującego który twierdzi że to nie on odebrał paczkę, aby PayPal uwierzył sprzedawcy potrzebny jest dowód doręczenia.



    - - - - - - - - - - AKTUALIZACJA - - - - - - - - - -

    Cytat Zamieszczone przez viruuss Zobacz posta
    PayPal odrzucił moją reklamację płatności za bilety lotnicze które anulował przewoźnik nie jest tak różowo jak się wydaje
    Chcesz powiedzieć że przewoźnik nie zaoferował Ci biletów w innym terminie? Też przez to przechodziłem w zeszłym roku, miałem bilety anulowane chyba z cztery razy, ale to nie tak że przewoźnik mnie okradł - zaoferowali nowy termin albo zwrot pięniędzy.
    Ostatnio edytowane przez m_a_g ; 8.06.21 o 01:41

  5. #235
    | OlyJedi Awatar viruuss
    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    2.183
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria
    miałem do wyboru inny termin, lub zwrot kasy, inny termin nie wchodził w grę więc wybrałem zwrot kasy, reklamacja w PayPal była po około miesiącu, mija już rok od kiedy nie poleciałem i zwrotu pieniędzy nie ma są tylko ciągłe zapewnienia, że sprawa w toku, zwrot nastąpi w ciągu 2-3 tygodni, więc jak mam to nazwać jak nie kradzież ? w necie jest pełno opisanych przypadków jak mój odnośnie tego przewoźnika
    Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, tylko żuje pszczoły

  6. #236
    Awatar m_a_g
    Dołączył
    May 2021
    Mieszka w
    To tu to tam :)
    Posty
    779
    Siła reputacji
    81
    Moja galeria
    Przykro mi. Miałem podobnie z LOT'em. Bilety kupiłem w kwietniu, a kiedy anulowali mi lot to była propozycja zwrotu pieniędzy w grudniu (poważnie!) bo covid i tak dalej i że mają dużo reklamacji.... płaciłem kartą kredytową (nie debetową) i tam są inne zasady, więc zadzwoniłem do nich i zgłosiłem że nie otrzymałem usługi za którą zapłaciłem, przesłałem im też email z LOT'u że mój bilet został anulowany. Pieniądze miałem w ciągu 15 minut. Dlatego warto zawsze płacić kartą kredytową - płacisz pieniędzmi banku a nie swoimi, więc zawsze stają po stronie klienta bo im zależy. Karta debetowa to Twoja kasa z konta, więc Twój problem.

  7. #237

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    180
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez m_a_g Zobacz posta
    Nie masz racji w tym temacie. Korzystam z PayPal od 2004 roku. NIGDY nie zdarzyło mi się by PayPal nie zwrócił mi pełnej kwoty jeżeli nie otrzymałem towaru. PayPal wymaga od sprzedawcy dowodu doręczenia, nie wysłania, co wiem na pewno bo sam kilka przedmiotów sprzedałem i otrzymałem płatność przez PayPal. PayPal wręcz nakazuje sprzedającym aby wysyłali towar w taki sposób że kupujący musi pokwitować u listonosza / kuriera, bo tylko takie pokwitowanie jest dowodem doręczenia. Jako kupujący natomiast kilka razy byłem w sytuacji gdzie sprzedawca wysłał towar, i po kilku tygodniach numer przesyłki na stronie poczty czy kuriera wskazywał że przesyłka jest nadana lecz stoi gdzieś w transporcie. Tylko w tym roku miałem dwie takie transakcje. PayPal zawsze oddał mi wtedy pieniądze, z dopiskiem że "sprzedawca nie potrafi udokumentować doręczenia przesyłki".
    Czy to, że Tobie zwrócili oznacza, że zwracają wszystkim?
    Jak składasz reklamację to masz opisane zasady i jest tam napisane wyraźnie tak jak to podałem. Jest zaznaczone jednoznacznie, że PayPal zastrzega sobie prawo do uznania dowodu wysyłki przez sprzedawcę. Nie jest opisane w jakich przypadkach albo ja nie znalazłem.
    Kilka razy pisałem w sieci, że kupuję w sklepach typu eglobal, digitaland itp. odkąd istnieją i zawsze wszystko mi przychodzi. W tym roku nie przyszło a sklep nie chciał zwrócić kasy z wykupionego ubezpieczenia. Jak będziesz taki pewny swego to też za którymś razem Ci nie zwrócą czego oczywiście Ci nie życzę.
    Z tego co gdzieś tam wyczytałem to PayPal odmawia już zwrotów przy problemach z uznanymi sklepami jeśli te mają dowód wysyłki a przyczynę podał kolega @viruuss. W Polsce też wiele firm nie bierze potwierdzenia doręczenia i tych dowodów po prostu nie ma. Mi zwrócili kasę bo okazało się, że sklep nie wysłał na szczęście i to bardzo szybko. Ok. 10 dni.

  8. #238
    Awatar m_a_g
    Dołączył
    May 2021
    Mieszka w
    To tu to tam :)
    Posty
    779
    Siła reputacji
    81
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Boost Zobacz posta
    Czy to, że Tobie zwrócili oznacza, że zwracają wszystkim?
    Jak składasz reklamację to masz opisane zasady i jest tam napisane wyraźnie tak jak to podałem. Jest zaznaczone jednoznacznie, że PayPal zastrzega sobie prawo do uznania dowodu wysyłki przez sprzedawcę. Nie jest opisane w jakich przypadkach albo ja nie znalazłem.
    Kilka razy pisałem w sieci, że kupuję w sklepach typu eglobal, digitaland itp. odkąd istnieją i zawsze wszystko mi przychodzi. W tym roku nie przyszło a sklep nie chciał zwrócić kasy z wykupionego ubezpieczenia. Jak będziesz taki pewny swego to też za którymś razem Ci nie zwrócą czego oczywiście Ci nie życzę.
    Z tego co gdzieś tam wyczytałem to PayPal odmawia już zwrotów przy problemach z uznanymi sklepami jeśli te mają dowód wysyłki a przyczynę podał kolega @viruuss. W Polsce też wiele firm nie bierze potwierdzenia doręczenia i tych dowodów po prostu nie ma. Mi zwrócili kasę bo okazało się, że sklep nie wysłał na szczęście i to bardzo szybko. Ok. 10 dni.
    Zgodnie z ich własną polityką, tak, zwracają wszystkim.
    Oczywiście że PayPal zastrzega sobie prawo do uznania dowodu wysyłki podanego przez sprzedawcę. I jeżeli ten dowód wysyłki - w postaci numeru przesyłki - pokazuje że przesyłka nie jest doręczona tylko stoi gdzieś na poczcie, to PayPal to uznaje, i zwraca kupującemu fundusze
    Jeżeli nie możesz tego znaleźć, pomogę Ci: https://www.paypal.com/us/webapps/mp...ler-protection
    https://www.paypal.com/us/webapps/mp...proof-delivery

    A zwłaszcza ten kawałek:
    IMPORTANT: Your choice of carrier and shipment options with that carrier can have a big impact on your ability to meet the proof of delivery requirements. Please ensure, especially when shipping goods internationally, that your carrier can provide ‘delivered' status at the correct address, or your Seller Protection claim may be denied.
    Ostatnio edytowane przez m_a_g ; 8.06.21 o 13:31

  9. #239

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    180
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez m_a_g Zobacz posta
    Zgodnie z ich własną polityką, tak, zwracają wszystkim.
    Oczywiście że PayPal zastrzega sobie prawo do uznania dowodu wysyłki podanego przez sprzedawcę. I jeżeli ten dowód wysyłki - w postaci numeru przesyłki - pokazuje że przesyłka nie jest doręczona tylko stoi gdzieś na poczcie, to PayPal to uznaje, i zwraca kupującemu fundusze
    Jeżeli nie możesz tego znaleźć, pomogę Ci: https://www.paypal.com/us/webapps/mp...ler-protection
    https://www.paypal.com/us/webapps/mp...proof-delivery

    A zwłaszcza ten kawałek:
    IMPORTANT: Your choice of carrier and shipment options with that carrier can have a big impact on your ability to meet the proof of delivery requirements. Please ensure, especially when shipping goods internationally, that your carrier can provide ‘delivered' status at the correct address, or your Seller Protection claim may be denied.
    Przetlumaczę Ci:
    "Wybór przewoźnika i opcji wysyłki u tego przewoźnika może mieć duży wpływ na możliwość spełnienia wymagań dotyczących dowodu dostawy. Upewnij się, zwłaszcza w przypadku wysyłki towarów za granicę, że Twój przewoźnik może podać status „dostarczono” pod prawidłowym adresem, w przeciwnym razie Twoje roszczenie dotyczące ochrony sprzedawcy może zostać odrzucone ."


    Twój cytat potwierdza tylko to co napisałem. Jeżeli będziesz kupował w krajach poza UE w sklepach globalnych to będziesz wiedział, że często nie masz wpływu na wybór przewoźnika lub masz wybór znikomy a już na pewno nie możesz wybrać takiego, który zapewni dowód doręczenia. Wg Twojego cytatu odpowiedzialność za wybór sposobu dostawy PayPal przenosi na Ciebie a że nie masz wyboru to nikogo może nie obchodzić i kasy możesz nie dostać. Jeżeli kurier wrzuca paczkę na posesję to nie ma potwierdzenia doręczenia i dlatego PayPal się zabezpiecza przed "spryciarzami" którzy dostają towar i chcą zwrotu. Kiedyś problem nie istniał teraz tak. Tak więc paczka wysłana dostarczona i niedostarczona z punktu widzenia dowodu doręczenia w tej chwili mogą niczym się nie różnić.

  10. #240
    Awatar m_a_g
    Dołączył
    May 2021
    Mieszka w
    To tu to tam :)
    Posty
    779
    Siła reputacji
    81
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Boost Zobacz posta
    Przetlumaczę Ci:
    Dziękuję Ci bardzo za przetłumaczenie z angielskiego, jesteś wielki


    Cytat Zamieszczone przez Boost Zobacz posta
    "Twoje roszczenie dotyczące ochrony sprzedawcy może zostać odrzucone ."
    Zwróć uwagę - bo może Ci to umyka - że to informacja z regulaminu dla sprzedawców!
    Odrzucone roszczenie sprzedawcy == zwrot kasy dla kupującego.
    To tak łopatologicznie mam nadzieję

    Cytat Zamieszczone przez Boost Zobacz posta
    "Jeżeli będziesz kupował w krajach poza UE w sklepach globalnych to będziesz wiedział, że często nie masz wpływu na wybór przewoźnika lub masz wybór znikomy a już na pewno nie możesz wybrać takiego, który zapewni dowód doręczenia.
    Masz rację uczony wędrowcze, może kiedyś zdarzy mi się coś kupić w globalnym sklepie poza UE....


    Kogo obchodzi jaki masz wybór w sprawie przesyłki lub że masz ograniczony? To problem sprzedawcy. Dla PayPal sprawa jest prosta jak konstrukcja cepa: jeżeli numer przesyłki pokazuje że paczka była doręczona, to była doręczona. Jeżeli nie, to nie.
    Obowiązkiem sprzedawcy jest każdorazowo w przypadku reklamacji przedstawić numer przesyłki który potwierdzi jej doręczenie.
    Jeżeli nadał przesyłkę w taki sposób że albo nie ma numeru przesyłki, albo numer przesyłki nie potwierdza że została doręczona, to reklamacje jest zawsze rozpatrywana pozytywnie dla kupującego bo sprzedawca bez dowodu doręczenia nie jest objęty ochroną sprzedawcy przez PayPal, co jest napisane w regulaminie do którego link Ci wysłałem.
    Nie dorabiaj do tego na siłę niepotrzebnej ideologii, i bardzo proszę zastanów się raz jeszcze zanim zaczniesz mnie pouczać odnośnie zakupów w globalnych sklepach poza UE albo tłumaczyć mi coś z angielskiego..
    Tyle ode mnie w tym temacie, pozdrawiam serdecznie.
    Ostatnio edytowane przez m_a_g ; 8.06.21 o 23:23

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 2.07.20, 08:30
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 5.03.20, 22:40
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 3.07.19, 18:00
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24.01.19, 08:30
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24.01.19, 08:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.