Strona 238 z 263 PierwszyPierwszy ... 138188228236237238239240248 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2.371 do 2.380 z 2624

Wątek: Przyszłość m4/3

  1. #2371
    | OlyJedi Awatar Darekw1967
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    2.060
    Siła reputacji
    52
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez pstrykacz_smartfonowy Zobacz posta
    Ale nikon d810 w sierpniu 2014 kosztował 13400zł. Co do cen "drogich" aparatów czy szkieł mam wrażenie, że ludzie oceniają cenę zauważalnie wyeksploatowanej używki po sporej utracie wartości, a nie uwzględniają ceny tych nowych z półki sklepowej. Nikon d6 w czerwcu 2020 to 31 tys.zł, a d5 w 2017 i rok po premierze 26tys.zł.Choć największy skok cenowy będzie zauważalny najbardziej w przypadku kolejnych generacji bezlusterkowców sony.
    Obecnie dobra nowa puszke do zawodowej pracy kupisz za mniej niz 10 tys. zl.
    Wycena przez producenta body w granicach 30 tys. zl wedlug mnie to fanaberia...
    Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak

  2. #2372
    Awatar r_m
    Dołączył
    Dec 2021
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    95
    Siła reputacji
    15
    Moja galeria
    Patrząc po cenach nowych (zaprezentowanych niedawno, a nie weteranów rynku jakich można kupić dalej jako nowych bo prosto ze sklepu) konstrukcji Sony Nikona czy Canon trudno się zgodzić ze stwierdzeniem, że za mniej jak 10.

    ale samo w sobie określenie „dobrą nową puszkę” jest maksymalnie subiektywne i może dla każdego znaczyć co innego.

    ostatnie premiery pokazują, że ten zawodowy sprzęt zaczyna rozpoznawać nowe terytoria okolic 20 tysięcy złotych. Ot choćby ostatnio pokazany Nikon Z8

  3. #2373
    Administrator Konto PREMIUM | OlyJedi Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    1.593
    Siła reputacji
    85
    Moja galeria
    Nikon Z 6II się nie nadaje do profesjonalnej pracy?
    Do niedawna jeden ze znanych mi zawodowców pracował na .... Nikonie D90, co uważam za lekką przesadę, ale z jego punktu widzenia to miało sens. Niektórzy po prostu chcą mieć zyski z pracy, a nie ładować kasy w najnowszy sprzęt.

  4. #2374
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Koriolan
    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    4.666
    Siła reputacji
    292
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Nikon Z 6II się nie nadaje do profesjonalnej pracy?
    Do niedawna jeden ze znanych mi zawodowców pracował na .... Nikonie D90, co uważam za lekką przesadę, ale z jego punktu widzenia to miało sens. Niektórzy po prostu chcą mieć zyski z pracy, a nie ładować kasy w najnowszy sprzęt.
    Jacku, sprawa jest prosta analogicznie do smartfonów.
    jak flagowiec kosztował 2500 to średniak kosztował 1800. Jak flagowiec kosztuje 6000 to sredniak kosztuje 3000.

    Jeżeli flagowa puszka kosztuje 30 000 - ten level osiągają i Sony i Nikon - to puszka niżej będzie kosztowała 22-23 . taki lajf.
    Moje zdjęcia: http://forum.olympusclub.pl/showthre...938#post206938
    zabawki: E-M1 + 12-100/f4 + 8-25/f4+100-400/5.6-6.3+ 12/2 + 45/1.8 . Czasem S 23Ultra

  5. #2375
    Administrator Konto PREMIUM | OlyJedi Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    1.593
    Siła reputacji
    85
    Moja galeria
    OK, tylko skąd wniosek, że do zawodowej roboty to tylko Z8 albo Z9?
    Weź sytuacje z lustrzanek (w Ollku juz może tego nie pamiętacie )
    Topowy był Nikon D6, Canon 1 DX. Tylko, że do reklam one sie nie nadawały (za mało Mpx), pracowano na body kosztujących ponad 2x mniej czyli Canonach serii 5D czy Nikonach serii D8xx.
    Aktualnie zmiana jest, fakt, bo bezlusterkowe flagowce mają dużo Mpx. Tylko jesli ktoś robi na aparatach, które mają AF lepszy niż lustrzanki (D750), mają 24 Mpx (i wręcz nie lubią ogromnych plików) to mają tego Z6II, lepszego niż lustrzankowy wół roboczy, a ty piszesz, że on nie jest dla zawodowców. Nie wpadajmy w paranoje. Można zarabiać na aparacie lepszym niż lustrzanki. Bardzo często topowe modele mają ludzie z kasą (m_a_g ?) a zawodowcy kalkulują kupując sprzęt wystarczający do ich potrzeb.

  6. #2376
    Awatar koza
    Dołączył
    May 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    492
    Siła reputacji
    54
    Moja galeria
    Ja to myślę, że ludzie nawet na m43 koszą hajs. A co nie rozmawiam z jakimiś fotoreporterami z gazet różnych, to widać, że oni się zatrzymali 10 lat temu. A ciągle zarabiają, w przeciwieństwie do nas, internetowych mędrców.

  7. #2377
    | OlyJedi Awatar Darekw1967
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    2.060
    Siła reputacji
    52
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez koza Zobacz posta
    Ja to myślę, że ludzie nawet na m43 koszą hajs. A co nie rozmawiam z jakimiś fotoreporterami z gazet różnych, to widać, że oni się zatrzymali 10 lat temu. A ciągle zarabiają, w przeciwieństwie do nas, internetowych mędrców.
    Mozna zrozumiec inwestowanie w najnowsze puszki jak Twoj potencjalny klient ma wysokie wymagania co do rozdzielczosci i konkretnego formatu jakiego oczekuje.

    Jednak sa klienci ktorzy chca miec dobre foty a formatem docelowym jest papierowy 10x15 czy 13x18 w 300 dpi.
    Do tego nie jest potrzebny najnowszy obecnie sprzet bo n.... nieco starszych i jeszcze bardziej starszych puszek ogarnie wiele fotograficznych tematow.
    Dobre foty wykonasz MFT, APS-C, FF, Kwestia doboru szkiel i akcesorii
    Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak

  8. #2378
    Zwycięzca popRAWki Awatar paparapa
    Dołączył
    Jan 2018
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    4.741
    Siła reputacji
    177
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Nikon Z 6II się nie nadaje do profesjonalnej pracy?
    Do niedawna jeden ze znanych mi zawodowców pracował na .... Nikonie D90, co uważam za lekką przesadę, ale z jego punktu widzenia to miało sens. Niektórzy po prostu chcą mieć zyski z pracy, a nie ładować kasy w najnowszy sprzęt.
    A ilu to jeszcze zawodowców siedzi w lustrach.
    Poza jakąś makabrycznie szybką akcją, Nikon Z 6II to wręcz z dużym zapasem.
    Profi zarabiają, a nie kolekcjonują sprzęty jak większość z nas.

    Jeśli nawet jesteś w mniejszości, prawda zawsze pozostanie prawdą.



  9. #2379

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    9.964
    Siła reputacji
    215
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Darekw1967 Zobacz posta
    Dobre foty wykonasz MFT, APS-C, FF, Kwestia doboru szkiel i akcesorii
    Zapomniałeś wspomnieć o najważniejszym czynniku - umiejętnościach. Niestety bez nich, można schrzanić foty, używając nawet najlepszego sprzętu.

  10. #2380
    Administrator Konto PREMIUM | OlyJedi Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    1.593
    Siła reputacji
    85
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez paparapa Zobacz posta
    A ilu to jeszcze zawodowców siedzi w lustrach.

    Profi zarabiają, a nie kolekcjonują sprzęty jak większość z nas.
    Wielu. Bo jak zauważasz zarabiają. Lustrzanka nadal im działa i czym dłużej im aparat wystarcza tym lepiej. Czym mniej razy wymienią sprzęt tym więcej kasy zostaje im w kieszeni.
    Za zdjęcia zrobione nowszym / lepszym sprzętem nie zarabia sie więcej pieniędzy.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 72
    Ostatni post / autor: 24.03.13, 22:30
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25.02.10, 00:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.