Rafał, jeżeli kościół jest odpowiednio duży i ma się możliwość odpowiedniego ustawiania w czasie mszy to by dało radę.
Rafał, jeżeli kościół jest odpowiednio duży i ma się możliwość odpowiedniego ustawiania w czasie mszy to by dało radę.
M:
a co będzie w przypadku kiedy kamerzysta nie będzie wporzo i zasłoni Młodych w odpowiednim momencie? stałki fajne są, ale ich zastosowanie jest ryzykowne jeśli nie mamy dwóch aparatów.
A kto powiedział, że na każdym ślubie jest kamerzysta??
A czy dobrze, czy nie to już rzecz gustu
25mm jest znowu za szerokie, trzeba blisko podchodzić. 50mm daje komfort stania w pewnej odległości z równoczesną możliwością fotografowania portretowego. Jeżeli ma się kilka metrów przestrzeni naokoło to można uchwycić wszystko jak należy.
Jasne, że zabawa z ogniskowymi daje jakieś tam możliwości manewru, więcej pomysłów, więcej możliwości, nie twierdzę, że fotografowanie 50 mm to dobry pomysł, ale nie uważam, że jest niewykonalne. Tylko i aż tyle
Fotografowanie stałkami też jest możliwe, jednak trzeba przewidywać kilka ruchów w przód, aby się nie zamotać w najważniejszym momencie ze zmianą obiektywu.
Kamerzysta, jak kamerzysta. Mnie ostatnio wlazł do kadru organista trzymający mikrofon przed księdzem i młodymi. A zasłonił tak skutecznie, że nic zrobić nie mogłem, tym bardziej że wysoki nie jestem.
Potem się śmiał i pokazał mi znany ruch palcami (many, many)![]()
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach||Łowca spamerów||
Przykład kamerzysty wchodzącego w kadr jaki podał KaarooL unaocznia, że za duża odległość pomiędzy fotografującym, a fotografowanym tematem może skutkować dodatkowymi problemami.
Przepraszam Cię za to co napiszę, ale czytając Twoje ostatnie dwa posty trudno nie dojść do wniosku, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Ekwiwalent 100mm w kościele jako jedyny obiektyw??? Oczywiście, że jakieś fotki zrobisz, ale wielu kluczowych nie zrobisz czyli nie wykonasz swojej pracy dobrze, czyli nie wykonasz jej wcale. Samo ujęcie pary młodej z księdzem to rzecz w takim przypadku niewykonalna chyba, że będziesz fotografował na stadionie. Para młoda, ksiądz i ołtarz to chyba na szelkach spod sufitu...
Fotografując ekwiwalentem 100mm musiałbym mieć z każdej strony minimum 20m luzu, by się wyrobić.
Jednak nie wiesz o czym piszesz. Fotografując ekwiwalentem 50mm i tak będziesz fotografował minimum z 4-5m. Jedynie w wyjątkowo ciasnych ujęciach (przykładowo wkładanie obrączek) podejdziesz na 1,5-2m. Nim palniesz kolejną bzdurę proponuję być podpiął jakiś obiektyw pod swoją puszkę i użył wyobraźni. Zrozumiesz co wypisujesz...
Sporo czytam o stałkach i tym "czymś" co wyzwalają w fotografującym. Wszystko fajnie, ale jednak wolę zoom. Za dwa tygodnie będę miał Komunię. Jakbym mił to robić stałkami to już byłbym zmęczony. Klasyka... "Może się Pan troszkę cofnąć... dziękuję."... "Przepraszam... to było nie zamierzone."... "Proszę o wybaczenie... oj... jeszcze raz przepraszam."Troszkę przejaskrawiam, ale dobrze jest zachować pewną równowagę i nie dać się zwariować.
Co to tematu... jakbym miał E-510 to podpiąłbym pod niego 14-54 oraz... w zasadzie prosi się o FL-50, ale nie wiem jakby się to trzymało.
Nie pamiętam jak szybko ciemnieje 14-54, ale do 35mm chyba zachowuje praktycznie optymalną jasność. ISO800 w skrajnym przypadku wyższe (jeśli są pośrednie), opanowana lampa i nie widzę problemów. Najważniejsze nie dać się zwariować. Własne doświadczenia są zawsze cenniejsze niż czyjeś dlatego dobrze pójść do jakiegoś kościoła, poprosić księdza o zgodę i przed mszą, gdy jest już włączone oświetlenie przetestować parę ustawień.
Ostatnio edytowane przez th3big ; 30.04.08 o 13:31
Zastanawiam się tylko, czy -M nie mial na myśli ogniskowej już po cropie
Albo w użyciu z body OM...
Jak uważnie przeczytasz cały temat, post po poście, to nie będziesz miał wątpliwości, że chodziło o 50mm nie zaś ekwiwalent 50mm
Jako, że temat tyczy jednego obiektywu odpowiem w ten sposób... najjaśniejszy jaki jest dostępny i na jaki sobie można pozwolić.
1. zoom...
a) w przypadku FF i cropa x1.5/1.6:
- 24-70mm
b) w przypadku cropa x2:
- 14-54
2. obiektyw stałoogniskowy...
a) w przypadku FF i cropa x1.5/1.6:
- 35mm
b) w przypadku cropa x2:
- 25mm
Ostatnio edytowane przez th3big ; 30.04.08 o 12:57