Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: 14-150 czy 40-150 do O-MD E-M1

Awatar elmiro
    Mieszka w
    Sulejówek
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

14-150 czy 40-150 do O-MD E-M1

Witam.
    Nie dawno stałem się posiadaczem kompletu O-MD E-M1 z obiektywem 12-40 oraz HLD-7.
    Aparatem na chwilę obecną wykonałem 30 zdjęć w przeciągu miesiąca, ale nie długo wybieram się na miesięczny urlop
    na mazury i chciałbym dokupić jakiś obiektyw o dłuższej ogniskowej do fotografii ptaków, przyrody, żaglówek etc.
    Jestem nowicjuszem w systemie Micro 4/3 i chciałbym się dowiedzieć, który obiektyw na tej matrycy będzie lepszy optycznie 14-150 czy 40-150.
    Wiem, że na APSC lepszy obiektyw to mniejsza krotność zoomu ale czy tak samo jest na M4/3.
    Od kilkunastu lat jestem posiadaczem Pentaxa, obecnie K-3 i kilku świetnych obiektywów ale chciałem spróbować czegoś mniejszego i mniejszej masy do dźwigania, E-M1 mniejszy to on zbytnio nie jest
    Chciałbym więc się dowiedzieć od użytkowników ww obiektywów, który będzie dla mnie lepszym wyborem, czytałem trochę o tych szkłach ale nie ma to, jak ktoś sam używa i może konkretnie coś od siebie dorzucić w tej kwestii.
    Olympus 40-150 pewnie by mi wystarczył skoro mam pokrycie szerszego kąta z 12-40 F2.8 ale, jak np 14-150 będzie lepszy to dlaczego mam nie dołożyć parę złotych do niego!

Dzięki za sugestie i odpowiedzi.

Moderator | OlyJedi Awatar apz
    Mieszka w
    Beskid Mały; Andrychów
    Siła reputacji
    338
    Moja galeria
    Skomplikowane zadanie, ale zaproponowałbym Lumixa 100-300 w tej kategorii najlepszy. https://forum.olympusclub.pl/threads....?daysprune=-1
    E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro

| OlyJedi Awatar alnico
    Mieszka w
    Śląsk, Mikołów
    Siła reputacji
    202
    Moja galeria
    40-150 ale rozważyłbym też jak APZ proponuje 100-300 lub mZD75-300.