Strona 1457 z 1527 PierwszyPierwszy ... 4579571357140714471455145614571458145914671507 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 14.561 do 14.570 z 15263

Wątek: Co sobie kupiliście ostatnio?

  1. #14561
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar henry1
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Stołeczne Miasto Poznań
    Posty
    8.630
    Siła reputacji
    324
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez henry1 Zobacz posta
    A ja na mój serwis nie narzekam. Póki co spisują się dobrze.
    Nie kombinują, jak coś jest do kitu, to najpierw informują i po mojej akceptacji albo robią od razu, albo umawiają się na termin.
    Tylko ceny mogliby obniżyć. Ale mam za wierność i odwagę 10% rabatu na prawie wszystko co grzebią w mojej Madzi.

    Właśnie dostałem zaproszenie na prezentację nowej CX30.
    Prezentacja z Hołowczycem w roli głównej.
    Jakieś jazdy próbne z w/w rajdowcem, jakiś konkurs i coś tam jeszcze.
    A dziś dostałem zaproszenie na internetową prezentację nowej Mazdy-EV.
    Prezentacja będzie 23 października na Tokyo Motor Show.
    Może to ta.

    Nazwa:  mazda-rx-vision-e1479350114576.jpg
Wyświetleń: 106
Rozmiar:  54,9 KB
    Ostatnio edytowane przez henry1 ; 26.09.19 o 19:54
    W ogródku sąsiadki są ładne kwiatki.
    Popieram Stopkę Krakmana
    !

    LUBIĘ WYCHODZIĆ NA DWÓR, NA POLE MAM ZA DALEKO.

  2. #14562
    Animator
    Dołączył
    Oct 2014
    Mieszka w
    Pszczyna
    Posty
    873
    Siła reputacji
    65
    Moja galeria
    A widzieliście co się niedawno stało że stacją tankowania wodoru w Norwegii? Polecam obejrzeć, będziecie w szoku

    Wiem, że wodór magazynować się da, wiem że auta na wodór można kupić, ale to nie zmienia faktu, że jest to bezsensu. Kręcenie się wokoło, do tego opieranie się na surowcu, którego nie ma i jest trudny w produkcji.

  3. #14563
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    6.760
    Siła reputacji
    361
    Moja galeria
    Wodór ma jedną gigantyczną wadę - nie wiadomo jak w bezpieczny sposób wozić w samochodzie zapas tego paliwa. Jeśli problem bezpiecznego przechowywania zostanie kiedyś rozwiązany wodór może stać się całkiem ciekawym rozwiązaniem.
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  4. #14564
    Moderator Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Bodzip
    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Gorlice
    Posty
    24.489
    Siła reputacji
    462
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez henry1 Zobacz posta
    Jest jeszcze technologia zasilania kosmiczna.
    Miniaturowy reaktor stosowany w pojazdach ( sondach kosmicznych ) dalekiego zasięgu.
    Wiadomo, że im dalej od słońca tym mniej energii dociera do baterii sondy, dlatego do zasilania stosuje się miniaturowe reaktory.
    Jedno ładowanie uranu i na wiele lat spokój z tankowaniem.
    Heniu, taliby kupują 10 aut i mają atomówkę

    Cytat Zamieszczone przez wyszomir Zobacz posta
    Wodór ma jedną gigantyczną wadę - nie wiadomo jak w bezpieczny sposób wozić w samochodzie zapas tego paliwa. Jeśli problem bezpiecznego przechowywania zostanie kiedyś rozwiązany wodór może stać się całkiem ciekawym rozwiązaniem.
    To już jest rozwiązane - Japończycy i Niemcy mają bezpieczne zbiorniki. Poza tym można stosować wodorki metali: litu, sodu, berylu...
    cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
    Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
    W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach ||Łowca spamerów||

  5. #14565

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    180
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wyszomir Zobacz posta
    Wodór ma jedną gigantyczną wadę - nie wiadomo jak w bezpieczny sposób wozić w samochodzie zapas tego paliwa. Jeśli problem bezpiecznego przechowywania zostanie kiedyś rozwiązany wodór może stać się całkiem ciekawym rozwiązaniem.
    https://www.edmunds.com/fuel-economy...cell-cars.html

    Punkt 3. Zobacz nawet prawdopodobieństwo spalenia/wybuchu samochodu jest mniejsze niż przy benzynie. Środowiskowo nie ma co porównywać - brak skażenia. Poczytaj o działaniach w stanach. Jak testują i jakie są wnioski.

  6. #14566
    | OlyJedi Awatar Holek
    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    323
    Siła reputacji
    69
    Moja galeria
    kolejną kostkę rubika, tym razem 7x7, oby ostatnia...
    ...i drugiego dżiszoka... penie nie ostatni...

    pzdr
    Hołek
    "pijąc piwo dbasz o siebie i wyrabiasz zdrowy nawyk picia piwa u dzieci"


  7. #14567
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    6.760
    Siła reputacji
    361
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Boost Zobacz posta
    https://www.edmunds.com/fuel-economy...cell-cars.html

    Punkt 3. Zobacz nawet prawdopodobieństwo spalenia/wybuchu samochodu jest mniejsze niż przy benzynie. Środowiskowo nie ma co porównywać - brak skażenia. Poczytaj o działaniach w stanach. Jak testują i jakie są wnioski.
    Przeczytałem i coś mi ten artykuł dziwnie wygląda. Najpierw w punkcie 3 piszą coś takiego: 'In fact, the average gasoline tank holds three to four times the energy — and thus three to four times the explosive power — of the hydrogen tanks that the first fuel-cell electric vehicles will be using', chwilę później w punkcie piątym
    że samochody z napędem wodorowym mają zasięgi rzędu 250-350 mil. Jeśli zasięg w sumie niewiele mniejszy od tradycyjnego samochodu to jakim cudem 3-4x mniej energii w zbiorniku?

    Zastanawiam się, czy ta dyskusja nie za bardzo już odbiegła od tematyki wątku...
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  8. #14568
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Koriolan
    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    4.470
    Siła reputacji
    286
    Moja galeria
    @henry1
    To jest ogniwo/reaktor na metale lekkie.
    Lit? I coś tam jeszcze.

    Odbyłem kiedys bardzo ciekawą rozmowę na ten temat. Na targach energetycznych, z osobą którą poznaliśmy lata temu gdy była na powiedzmy średnim stanowisku, a wtedy była już " grubym dyrektorem" w jednym z koncernów energetycznych.
    Ciekawe rzeczy opowiadał.
    Moje zdjęcia: http://forum.olympusclub.pl/showthre...938#post206938
    zabawki: E-M1 + 12-100/f4 + 8-25/f4+ 12/2 + 45/1.8 . Czasem S 22Ultra

  9. #14569

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    180
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wyszomir Zobacz posta
    Przeczytałem i coś mi ten artykuł dziwnie wygląda. Najpierw w punkcie 3 piszą coś takiego: 'In fact, the average gasoline tank holds three to four times the energy — and thus three to four times the explosive power — of the hydrogen tanks that the first fuel-cell electric vehicles will be using', chwilę później w punkcie piątym
    że samochody z napędem wodorowym mają zasięgi rzędu 250-350 mil. Jeśli zasięg w sumie niewiele mniejszy od tradycyjnego samochodu to jakim cudem 3-4x mniej energii w zbiorniku?

    Zastanawiam się, czy ta dyskusja nie za bardzo już odbiegła od tematyki wątku...
    Bo może straty energii przekazywanej na koła są mniejsze? Sprawności silników spalinowych dobijaja pewnie do 40% (strzelam ale pewnie dużo się nie mylę) natomiast elektrycznych przekraczają 90% a rekordowo to bariera 99% została chyba już przebita. Dlatego silnik spalinowy to marnotrastwo energii.

    No fakt temat wątku uciekł ale ... ja podczas dyskusji o motoryzacji dwie wrzutki o zakupach zapodałem

  10. #14570
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar szafir51
    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    2.818
    Siła reputacji
    213
    Moja galeria
    Boost

    już napisałem wcześniej, żeby mieć prund to musisz go jakoś najpierw zrobić. Sprawność wytwarzania, przesyłu, dystrybucji, w końcu konwersji na energię mechaniczną. Te wszystkie sprawności przecież mnożysz przez siebie.

    Najpierw węgiel spalany w kotłach fluidalnych zamieniasz w ciepło, ciepłem podgrzewasz wodę i zamieniasz ją w parę, która rozprężając się na łopatkach turbogeneratora wprawia go w ruch. Prądnica wytwarza prąd o napięciu 15kV, który jest podnoszony na trafo blokowym do wysokiego napięcia (400, 110kV). Potem przesył do stacji, ze stacji do GPZ-tów i znów obniżenie napięcia na trafo z wysokiego na średnie. Potem dystrybucja i znów zmiana ze średniego na niskie. Potem znów przesył do gniazd końcowych albo dedykowanych stacji ładujących. Potem znów konwersja na napięcie akumulatorów. I na końcu masz te 90% sprawności silnika elektrycznego.

Podobne wątki

  1. Co Cię ostatnio ucieszyło? :)
    By Ania_ in forum HydePark
    Odpowiedzi: 10995
    Ostatni post / autor: 3.02.23, 03:54
  2. Na co sie ostatnio wkurzylas/es?
    By WildLight in forum HydePark
    Odpowiedzi: 14233
    Ostatni post / autor: 1.02.23, 01:03
  3. Ostatnio wypatrzone
    By Smerf Maruda in forum Ciekawe strony www
    Odpowiedzi: 137
    Ostatni post / autor: 9.06.09, 20:33

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.