Strona 1455 z 1527 PierwszyPierwszy ... 4559551355140514451453145414551456145714651505 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 14.541 do 14.550 z 15263

Wątek: Co sobie kupiliście ostatnio?

  1. #14541
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Koriolan
    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    4.470
    Siła reputacji
    286
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez szafir51 Zobacz posta
    Co do samochodów to patrząc z dzisiejszej perspektywy nie ma innej drogi niż elektryki.Hybrydy to tylko okres przejściowy na czas rozwoju baterii i sieci ładowania. Czy tak będzie w przyszłości, nie wiadomo. Może skręci to w zupełnie inną stronę, której dzisiaj nie sposób przewidzieć.

    .
    Elektryki to na teraz wyglądają na ślepą uliczkę. Pytanie za sto punktów- dlaczego tramwaje i trolejbusy do dziś zasilane są z sieci ?
    By naładować baterię 100kWh w godzinę, musisz dostarczyć moc 100kW.Teraz wyobraź sobie że mieszkańcy osiedla domów jednorodzinnych wrócili do domu i chcą naładować swoje pojazdy. 40 domów, dwa samochody.
    25kW na samochód.
    Drobny 1 MW mocy. A jak to będzie się grzało...
    a teraz najlepsze
    W domu prąd kosztuje dziś 0,63 ( w taryfie płaskiej) w przyszłym roku 0,70. Jest bardzo nisko opodatkowany w porównaniu do paliw.
    Ale ładowanie komercyjne
    Greenway Polska
    ładowanie jednokrotne ad hoc AC
    1,69 zł /kwh + 0,40 zł za minutę powyżej 180 minut.
    to już jest 24 grosze za km.
    czyli tylko o 1/3 mniej. niż moje 37 groszy za km potworem z silnikiem 2,2 204KM , który bez trudu przejeżdza 900 km na jednym baku.
    gdy liczba aut elektrycznych wzrośnie na tyle, że spowoduje ubytek wpływów akcyzy i podatków z paliw- energia szybko podrożeje. Przy okazji ta w domach też, bo przeciwieństwie do oleju opałowego tańszego od napędowego, trudno ją znakować.


    Połowa korzyści z posiadania elektryka wynika z kaprysu ustawodawcy ( dopłaty i relatywnie niskie opodatkowanie prądu) a druga połowa z "pijaru" czyli że firmy chcą pokazać że sa ekologiczne i udostępniają ładowarki za które użytkownik nie płaci.
    Ostatnio edytowane przez Koriolan ; 25.09.19 o 22:21
    Moje zdjęcia: http://forum.olympusclub.pl/showthre...938#post206938
    zabawki: E-M1 + 12-100/f4 + 8-25/f4+ 12/2 + 45/1.8 . Czasem S 22Ultra

  2. #14542

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    180
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Elektryki to tylko próba technologiczna i obrona przed czymś sensownym co jednak odetnie od zysków wielu krezusów. Muszą wejść ogniwa wodorowe lub coś w tym stylu. W ciepłym regionach może coś na energię słoneczną. Wtyczką się nie przyjmie. Chyba że wymuszą to przepisy. A tak na marginesie przejdźcie się elektrykiem. Te samochody są bardzo niebezpieczne bo ludzie ich nie słyszą. To widać dopiero jak się jedzie elektrykiem.

  3. #14543
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    6.760
    Siła reputacji
    361
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Koriolan Zobacz posta
    Elektryki to na teraz wyglądają na ślepą uliczkę. Pytanie za sto punktów- dlaczego tramwaje i trolejbusy do dziś zasilane są z sieci ?
    By naładować baterię 100kWh w godzinę, musisz dostarczyć moc 100kW.Teraz wyobraź sobie że mieszkańcy osiedla domów jednorodzinnych wrócili do domu i chcą naładować swoje pojazdy. 40 domów, dwa samochody.
    25kW na samochód.
    Drobny 1 MW mocy. A jak to będzie się grzało...
    Zgadzam si ę z Twoja argumentacją, ale jedna korekta - istnieje coś takiego jak sprawność ładowania. Aby z akumulatora pobrać później 100kWh należy do niego wpuścić więcej niż 100kWh energii - a zatem zapotrzebowania na moc przy założeniu na ładowania w godzinę będzie jeszcze wyższe. I będzie to ograniczać nie tylko możliwości ładowania w domkach jednorodzinnych, ale i możliwości rozbudowy sieci ładowania przy drogach - po prostu aby na istniejących stacjach benzynowych zainstalować większą ilość stanowisk ładowania trzeba będzie do nich ciągnąć nowe linie energetyczne. Z kolei wzrośnie zapotrzebowanie na moc w skali kraju - i trzeba będzie zbudować kolejne elektrownie - jakie? Czy aby ja wskazują dotychczasowe doświadczenie nie węglowe? Bo przecież jak twierdzą miłościwie nam panujący węgla mamy jeszcze na 200 lat...
    Mam zresztą wrażenie, ze cała polityka rozwoju motoryzacji elektrycznej poszła w złym kierunku. Zarówno wymagany pobór mocy jak i obecnie znane technologie wykonania akumulatorów powodują, ze ich naładowanie musi dość długo trwać - załóżmy, ze uda się ten czas skrócić do np. pół godziny. W związku z tym kolejka już kilku samochodów do stanowiska ładowania oznacza kilkugodzinny przymusowy postój. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem tego problemu wydaje mi się być wymiana na stacji ładowania całych akumulatorów na naładowane (ładowane np. w porze nocnej gdy prąd jest tańszy gdyż zapotrzebowanie jest mniejsze i mamy wolne nadwyżki mocy). Wymagałoby to normalizacji akumulatorów i konstrukcji samochodów elektrycznych tak, aby wymiana bloku akumulatorów była możliwa w ciągu kilku minut. Co więcej - akumulatory musiałyby być własnością sieci ładowania i być tylko dzierżawione przez właścicieli samochodów dla uniknięcia problemów z wiekiem wymienianych akumulatorów (nikt by nie chciał wymieniać swojego prawie nowego akumulatora na kilkuletni).

    - - - - - - - - - - AKTUALIZACJA - - - - - - - - - -

    Cytat Zamieszczone przez Boost Zobacz posta
    A tak na marginesie przejdźcie się elektrykiem. Te samochody są bardzo niebezpieczne bo ludzie ich nie słyszą. To widać dopiero jak się jedzie elektrykiem.
    Akurat ten problem rozwiązać można bardzo łatwo (i już chyba przepisy unijne wymuszające wprowadzenie takiego rozwiązania zostały uchwalone) - założenie głośnika czy innego brzęczyka emitującego stosowny dźwięk podczas jazdy nie jest zbyt wielkim problemem technicznym.
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  4. #14544
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar szafir51
    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    2.818
    Siła reputacji
    213
    Moja galeria
    ja się zgadzam, że eko elektryki nie są do końca eko, bo prąd się przecież skądeś bierze. Sprawność silnika spalinowego jest oczywiście niższa od elektrycznego, ale w spalinowym mamy przemianę energii chemicznej paliwa na energię mechaniczną a w elektryku energię chemiczną zamienia się w elektryczną (elektrownia) a dopiero potem elektryczną w mechaniczną (samochód). Do tego dochodzą straty wytwarzania, przesyłu i dystrybucji, ładowania i samych akumulatorów.
    Tak, koszt ładowania jest wysoki i całkowity koszt przejechania 100 km elektrykiem może być nawet porównywalny z autem na LPG.

    Ale to i tak żadne argumenty. Jesteśmy na początku drogi, którą auta z silnikami spalinowymi rozpoczęły ponad 100 lat temu.

    Elektryki to na teraz wyglądają na ślepą uliczkę. Pytanie za sto punktów- dlaczego tramwaje i trolejbusy do dziś zasilane są z sieci ?
    By naładować baterię 100kWh w godzinę, musisz dostarczyć moc 100kW.Teraz wyobraź sobie że mieszkańcy osiedla domów jednorodzinnych wrócili do domu i chcą naładować swoje pojazdy. 40 domów, dwa samochody.
    25kW na samochód.
    Drobny 1 MW mocy. A jak to będzie się grzało...

    Bo to nie jest właściwa droga. Karoseria z paneli fotowoltaicznych? Ogniwa paliwowe? Najbliższe i najrozsądniejsze to wymienne baterie. Jedziesz na stację, wyciągasz swoją rozładowaną baterię, wkładasz naładowaną, płacisz i jedziesz dalej. Nie jesteś właścicielem baterii, to tylko pojemnik na paliwo. Tak samo jak teraz jest z butlami gazowymi.

  5. #14545

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    180
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Ooo nie wiedziałem o tych przepisach z głośniczkiem ale jadąc elektrykiem odnotowałem zagrożenie.

    Co do wymiennych baterii to nie do końca takie fajne rozwiązanie. Są spore i bardzo ciężkie. Będzie musiało być spore zaplecze do operacji wymiany. Magazyny, stacje ładowania. Punkty wymiany. Na dużej stacji benzynowej obsługuje się kilkaset aut na godzinę czyli to wszystko musi być zaprojektowane dla setek czy raczej tysięcy baterii. Oznacza to nowe stacje "benzynowe" bo stare tego nie ogarną.
    Na ile wymianę aku można zautomatyzować? Są jakieś znane projekty?

  6. #14546
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    6.760
    Siła reputacji
    361
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Boost Zobacz posta
    Co do wymiennych baterii to nie do końca takie fajne rozwiązanie. Są spore i bardzo ciężkie. Będzie musiało być spore zaplecze do operacji wymiany. Magazyny, stacje ładowania. Punkty wymiany. Na dużej stacji benzynowej obsługuje się kilkaset aut na godzinę czyli to wszystko musi być zaprojektowane dla setek czy raczej tysięcy baterii. Oznacza to nowe stacje "benzynowe" bo stare tego nie ogarną.
    Na ile wymianę aku można zautomatyzować? Są jakieś znane projekty?
    Zgadza się - proste to nie będzie. Ale jeśli nie zostanie opracowana technologia umożliwiająca naładowanie akumulatorów w samochodzie elektrycznym w czasie porównywalnym z czasem niezbędnym na zatankowanie paliwa (a na to się nie zanosi) to po prostu nie będzie innego wyjścia. Perspektywa wielogodzinnego przymusowego postoju w połowie drogi w celu doczekania się na wolne miejsce przy stanowisku ładowania spowoduje, że ludzie po prostu nie zaakceptują wymiany samochodu spalinowego na elektryczny.
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  7. #14547
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar szafir51
    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    2.818
    Siła reputacji
    213
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Boost Zobacz posta
    Co do wymiennych baterii to nie do końca takie fajne rozwiązanie. Są spore i bardzo ciężkie. Będzie musiało być spore zaplecze do operacji wymiany.
    Tak jest dzisiaj. Za 20-30-50 lat może być zupełnie inaczej.

  8. #14548
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Koriolan
    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    4.470
    Siła reputacji
    286
    Moja galeria
    @wyszomir
    Straty pominąłem dla uproszczenia.
    Również dlatego, że dowiezienie paliwa też kosztuje.
    Moje zdjęcia: http://forum.olympusclub.pl/showthre...938#post206938
    zabawki: E-M1 + 12-100/f4 + 8-25/f4+ 12/2 + 45/1.8 . Czasem S 22Ultra

  9. #14549

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    Polska
    Posty
    180
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez szafir51 Zobacz posta
    Tak jest dzisiaj. Za 20-30-50 lat może być zupełnie inaczej.
    Raczej ogniwa innego typu zastąpią opcję elektryczną, ładowaną z sieci.

  10. #14550
    Animator
    Dołączył
    Oct 2014
    Mieszka w
    Pszczyna
    Posty
    873
    Siła reputacji
    65
    Moja galeria
    Ja i tak uważam, że najgorsza obecnie ścieżka ewolucji są samochody zasilane na wodór.
    Elektryki może za kilkanaście lat się ogarną, ale wodór będzie zawsze głupim pomysłem.

Podobne wątki

  1. Co Cię ostatnio ucieszyło? :)
    By Ania_ in forum HydePark
    Odpowiedzi: 10995
    Ostatni post / autor: 3.02.23, 03:54
  2. Na co sie ostatnio wkurzylas/es?
    By WildLight in forum HydePark
    Odpowiedzi: 14233
    Ostatni post / autor: 1.02.23, 01:03
  3. Ostatnio wypatrzone
    By Smerf Maruda in forum Ciekawe strony www
    Odpowiedzi: 137
    Ostatni post / autor: 9.06.09, 20:33

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.