Ostatnio edytowane przez helmuth ; 20.02.09 o 11:50
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
219,220 fajne ale za bardzo zabrałeś im przestrzeni z przodu.
218 - za mało światła na zdjęciu.
Moja skromna rada jest taka : podczas podejścia do lądowania,staraj się aby nos miał zwrócony do prawej (strony zdjęcia ),natomiast podczas startu odwrotnie - do lewej.Na pewno wiesz o tym ale to tak dla przypomnienia.Aha i koniecznie zostawiaj więcej miejsca z przodu,idealnie - więcej niż za ogonem.
Wiem,wiem - łatwo powiedziec...![]()
219 i 220 niekadrowane, więc nie mam z czego dodać, to całe klatki. Na 218 akurat jedna z chmurek dała cień na samolot, ale zdecydowałem się go pokazać bo chiński
Dla mnie to egzotyka.
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
Fajne te Twoje samoloty, faktycznie wyrosłeś z kompaktu
Miałem uwagi do jakości niektórych fotek (np. 210 i 211) bo widać na nich spory szum.
Albo to kompresja
Nieważne, fotki ładne, dawaj więcej![]()
Aleś sie Waść rozsamolotował. Przyjemnie i ciekawie można podpatrzyć te latające olbrzymy.
pozdrawiam Wiejo
Z tego miejsca gdzie stałem, z reguły, schodzące do lądowania jak i startujące, są zwrócone w lewo. Mógłbym próbować schodzące na drugi pas, fotografować nosem w prawo, ale wtedy mam je pod słońce. Musiałbym tam być po południu ale wtedy już światło marne. Może latem, gdy słońce zachodzi później i bardziej na zachodzie
Raczej szum![]()
210 mocno rozjaśniałem http://<div style="text-align: cente...></font></div>natomiast w 211 chciałem zachować niebieskie niebo i rozjaśnić samolot. Zrobiłem HDR z jednego RAW-a (odszumiony, ale jednak) http://<div style="text-align: cente...></font></div>Widać obróbka nie całkiem mi się udała
Jeszcze coś z ziemi (czasem chmury dwały cień na samoloty, podczas gdy drugi plan był jasno oświetlony)
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
Ciekawa seria. Szumi trochę. Brak ostrości
Jak wciągnie Ciebie ten temat samolotów na całego, to nic tylko dokupić telekonwerter do tej cyfrówki lub lustro i tele
Tak z ciekawości, jak ustawiasz pomiar (matrycowy, c.waż, czy punktowy)
Z kliszą na szyi.
Olympus 35 RD.
Dzięki. Na razie nic nie będę dokupował. Prawdę mówiąc, rozbudowa tego kompaktu jest (MZ) bez sensu. To trochę tak jak z "maluchem"- nawet jak mu na dachu zamontujesz śmigło, to i tak nie będzie to helikopter tylko maluch ze śmigłem na dachuNie wiem ile kosztuje telekonwerter ale chyba taniej będzie i efekt pewniejszy, kupić lustro (510 lub 520 dual kit).
Pomiar przeważnie (tym razem tak właśnie) ustawiam punktowy. Co do ostrości, to już pisałem, że AF w tym aparacie czasem płata figle a widać to dopiero na ekranie komputera.
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
helmuth - widziałeś tą stronę ?
http://www.airliners.net/
To chyba najlepsza strona na necie poświęcona temu tematowi,lubię tam zaglądac.Można znaleźc fajną inspirację.
Ja już obiecuję sobie od dawna wybrac się na Gattwick - mam rzut beretem ale w dzisiejszych czasach polowania na 'czarownice' jakoś się nie mogę zdecydowac.
Z ciekawostek,powiem,że raz jedyny,kiedy fotografowałem na Okęciu, kilka lat temu ( nie w pobliżu terminala ),zostałem zatrzymany do wyjaśnienia - co ja tutaj robię przez funkcjonariuszy bezpieczeństwa lotniska w osobach polskich i izraelskich oficerów,jako że wziąłem sobie na 'cel' samolot linii EL-AL.
Na szczęście,po wyjaśnieniach i prośbie o nie fotografowanie w tym miejscu,historia ta skończyła się happy -end'em.
Od tego czasu,dałem sobie jednak spokój z kręceniem się koło miejsc z aparatem,gdzie każdy jest potencjalnym terrorystą.Wystarczy mi,że czuję się tak kilka razy w roku jak muszę się gdzieś szybko przemieścic.![]()
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA