Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 84

Wątek: FF (full frame) Sony.

  1. #11
    Marcin510
    Gość
    klasy nie sa stale od lat
    kiedys lustrzanka taka jak e410 byla by super profesjonalna

    skoro na porzadku dziennym beda ff, a wszystko wskazuje ze tak, konkurencja robi sie ogromna
    to sprzet w stylu d300, e3 tez spadnie do klasy podstawowej moze za 2 lata lub wczesniej

    a tanie lustrzanki z ff zejda do obecnej klasy aparatow sredniej typu canona 40d

    ostatnio rozwoj fotografii cyfrowej baardzo przyspieszyl

    wiec olek musi szybko przedstawic nastepce e3, bo za rok byc moze takie aparty beda w klasie podstawowej (moze za wyjatkiem uszczelnien)

    wystarczy zobaczyc na nowego 450d, podstawowy aparat ktory praktycznie bije 40d (poza szybkoscia) tak samo sredni ale tani parat pentaxa 20k ktory wlasnie sie pojawil

    konkurencja robi sie ostra, mysle ze olek musi cos zaprezentowac w przeciagu roku bo bedzie na samym koncu nawet w najniszej klasie, chyba ze przesunie do niej e3

  2. #12
    | OlyJedi Awatar Dar-i-jush
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    699
    Siła reputacji
    22
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez RadioErewan
    Cytat Zamieszczone przez Wesoły Miś
    Wydaje mi się, że jeśli wszystko pójdzie w FF, to Olympus może się zdecydować na dwa systemy. 4/3 dla amatorów i półprofi oraz FF dla pro i tam będą puszki rzędu D3 i odświeżona szklarnia Zuiko.
    Zobaczymy jak będzie wyglądać elektronika fotograficzna za 5 lat.
    Drugi system to bardzo wątpliwe. Systemu nie tworzy się od czapki i na krótką metę. Gdyby jeszcze Olek był wielkości Canona... możliwe. A tak, to moim zdaniem absurd.

    Pozdrawiam
    W takim razie pozostaje mieć nadzieję, że matryce zostaną na tyle ulepszone, żeby w 4/3 dawały zadowalające efekty w stosunku do ceny. Mniejsza matryca mniejszy koszt. Albo mniejsza lepsza, bardziej zaawansowana matryca i ten sam koszt, co większa ale mniej zaawansowana, czyli efekty/osiągi porównywalne i cena również. Paradoksalnie może się okazać, że mała matryca będzie właśnie przyszłością 4/3, a nie przyczyni się do jego zguby.

  3. #13
    | OlyJedi Awatar MicSzu
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Wioska
    Posty
    1.189
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Piotr_0602
    Canon - FF w profi i semi-pro (5D i następcy), Nikon - D3, Pentax - chodzą słuchy o planach FF, Sony - już poinformowało o FF.

    Olek zostaje z 4/3, Panas niewiele się tu udziela (przy jego cenach).

    W dłuższej perspektywie FF zacznie wchodzić w niższe modele. Tym bardziej że Sony ma możliwości, jeśli uruchomi jakąś masową produkcję FF to cena jednostkowa takiej matrycy spadnie. Dziś topowe body, za 2-3 lata semi-pro, a za 5-6 lat?

    Powoli (we wszystkich systemach) coraz mniej sensowne jest pakowanie kasy w lepsze szkła APS, już lepiej wydać nieco więcej na FF. Budżetowe kity to nie problem. Budżetowe aparaty APS jeszcze z dekadę pociągną.

    Olek wszedł w ślepą uliczkę i pozostaje mu tylko budżetowy zakres i ewentualnie semi-pro, jeśli będzie ono najmniejsze i najtańsze z konkurencji. E3 wyraźnie jest za drogi, powtórzy los E1 - prezentacja możliwości, ale sprzedaż mizerna. Za 2 lata kupimy E3 z 12-60 za 3333 zł. Dziś E3 jest wyraźnie za drogi, nawet jeśli trzyma poziom konkurencji to jest mniej przyszłościowy.

    Chyba że pojawią się technologie które zmniejszą znaczenie wielkości matrycy... Albo Olek lepiej wykorzysta zalety 4/3 - mniejsze body (E400 to dobry krok), może szybsza migawka (powinna mieć mniejszą masę niż ta do FF), lepsze jakościowo, jaśniejsze szkła, tańsze body i tańsze od konkurencji szkła.
    Przelicznik x2 straci na znaczeniu przy FF, bo FF zawsze może mieć 2x więcej pikseli i opcję cyfrowego zoomu.

    Może się znajdzie chętny na moje szkiełka Zuiko?
    O swoją szklarnię się nie martw, na pewno znajdziesz wielu chętnych na te szkiełka Osobiscie uważam, że za jakies 5 lat FF to będzie standart i niestety trzeba się z tym pogodzic. Na razie nie ma co gdybac tylko focic i focic. Dla amatorki 4/3 jeszcze długo będzie dawac zadowalajacą jakośc, a jeśli ktoś będzie potrzebował czegoś lepszego skompletyje 2gi system i po porblemie
    E-3,E-510;F8, ZD14-54,S30,ZD40-150,FL50,FL50R,FL36R... i co dalej ? ? ?

  4. #14
    | OlyJedi Awatar Don Pedro
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    429
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Wesoły Miś
    Wydaje mi się, że jeśli wszystko pójdzie w FF, to Olympus może się zdecydować na dwa systemy. 4/3 dla amatorów i półprofi oraz FF dla pro i tam będą puszki rzędu D3 i odświeżona szklarnia Zuiko. Skoro stać ich było na tworzenie systemu 4/3 od podstaw, to tym bardziej możliwe jest takie szalone zagranie. Na pewno nic nie padnie, bo 4/3 zawsze będzie o wiele tańsze od FF, a efekty dla większości zadowalające.
    Podzielam ten pogląd, tym bardziej, że matryce/ pewnie to sygnalizowane pól roku temu przez Kodaka i ich kolejne wersje/ dla frame-ramek, mniejszych od full będą coraz lepsze, nie mówiąc już o oprogramowaniu np. takiego jak ostatnio proponuje Fujii-pstrykasz cyfra, a masz kolorki jak w materiałach odwracalnych do światła dziennego/slajdy/

  5. #15
    Moderator Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Karol
    Dołączył
    May 2004
    Mieszka w
    las pod TARNOWem...
    Posty
    5.346
    Siła reputacji
    172
    Moja galeria
    Ech Full Frame... Ktoś kiedyś napisał - jak po okresie fotografowania puszką APS-C przesiadł się na 5D, że to jak powrót do domu... Wszystkie analogowce, które miałem to przecież były "FF" a były to też aparaty małe, zgrabne... Nie mam nic przeciwko kolejnemu graczowi na rynku FF - niech to tanieje, może kiedyś sobie kupię. Z drugiej strony cyfrowe 24x36 mm to jednak niesamowite wymagania co do jakości optyki - żeby taka zabawa miała sens...
    Osobiście bardzo mnie ciekawi odpowiedź na pytanie - na ile trafnie inżynierowie Olka przewidzieli kierunek rozwoju sensorów - czy mając świadomość, że jednak matryce pójdą w kierunku analogowego małego obrazka świadomie znacznie zmniejszyli swój sensor widząc w tym fakcie szereg zalet, czy jednak było to pewne niedoszacowanie, błąd polegający na założeniu, że wielcy pójdą w stronę minimalizacji wielkości matryc - zatrzymają się na APS-X. Za tym drugim może przemawiać fakt, że nawet Nikon do niedawna deklarował, że nigdy nie wypuści aparatu z sensorem większym niż APS-X... - tu kolejne pytanie - na ile była to marketingowa gadka-szmatka a na ile faktycznie Nikon zmienił politykę w tym zakresie?
    zmiana nicka: ktotek -> Karol
    Polska B - wątek ze zdjęciami
    Facebook

  6. #16
    Oleryk
    Gość
    Większa matryca oznacza większe puszki i cięższe szkła.
    Nie po to kupowałem Olka, żeby cofać się w rozwoju i targać dwa razy cięższy majdan :/
    Jakosc z małych (4/3) matryc jest coraz lepsza i w miarę upływu czasu raczej gorsza nie będzie.
    Póki co, niczego mi w systemie 4/3 nie brakuje.

  7. #17
    | OlyJedi
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Płock, Poland, Poland
    Posty
    455
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    Niech ta matryca u Olka będzie mała ale niech pozbędą się szumów i zwiększą zakres tonalny.

  8. #18
    Banned Zwycięzca OlyRulez Awatar RadioErewan
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Łódź/Warszawa
    Posty
    5.394
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez ksb
    Niech ta matryca u Olka będzie mała ale niech pozbędą się szumów i zwiększą zakres tonalny.
    Niech rolls&royce kosztuje 10$. Niech nie będzie śmierci. Niech z kranu płynie wódka...
    Radosław "Radio Erewan" Przybył
    http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
    * Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto

  9. #19
    Moderator Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Karol
    Dołączył
    May 2004
    Mieszka w
    las pod TARNOWem...
    Posty
    5.346
    Siła reputacji
    172
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez RadioErewan
    Niech z kranu płynie wódka...
    Taaaa a wodę, żeby wziąć prysznic będziemy kupować w monopolowym po 25zł/0,5l...
    zmiana nicka: ktotek -> Karol
    Polska B - wątek ze zdjęciami
    Facebook

  10. #20
    ADM Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Posty
    2.986
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Oleryk
    Większa matryca oznacza większe puszki i cięższe szkła.
    Nie po to kupowałem Olka, żeby cofać się w rozwoju i targać dwa razy cięższy majdan :/
    Jakosc z małych (4/3) matryc jest coraz lepsza i w miarę upływu czasu raczej gorsza nie będzie.
    Póki co, niczego mi w systemie 4/3 nie brakuje.
    jakoś nie widze tych małych, świetnych, szkiełek do 4/3. Wszystkie świetne ważą po 1kg albo coś w tym stylu.
    było sobie życie

Podobne wątki

  1. Jaką rozdzielczość 4:3 i frame rate wybrać?
    By dog_master in forum Porady audio/video
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 2.04.11, 08:47
  2. DSLR Sony- full frame . Znowu
    By Koriolan in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12.12.08, 20:38
  3. Half-frame, czyli Olympus Pen-F
    By -M in forum Analogi Olympus i nie tylko
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24.03.08, 19:16
  4. PS: Full vs Elements
    By dinx6 in forum Cyfrowa ciemnia
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25.10.06, 18:57

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.