Zwróć, proszę, uwagę, że ogólnie określony Olympus, to nie jest po prostu producent, lecz korporacja składająca się z wielu oddziałów o najrozmaitszych profilach i kompetencjach. Ta sześciomiesięczna gwarancja została udzielona przez serwis, który w tym przypadku przyjmuje na siebie rolę gwaranta. W takiej sytuacji jest dwóch różnych gwarantów - Olympus Polska dla towarów sprzedawanych w sklepach, a Olympus Europa, do napraw, ponieważ jest właścicielem serwisu i odpowiada za jego właściwą pracę. Gwarancja serwisowa nie ma związku z zakupem konsumenckim i jest liczona od daty dokonania naprawy. Prawnie skutkuje to tym, że okres obydwu gwarancji nie dodaje się do siebie, gdyż zostały udzielone równolegle przez dwóch różnych gwarantów, a więc i okres gwarancyjny biegnie równolegle dla obydwu. W przypadku sprzętu, który jest jeszcze na gwarancji tej konsumenckiej, nie ma to jakiegoś znaczenia, jeśli przy konieczności naprawy, gwarancja otrzymana przy zakupie będzie trwała jeszcze dłużej, niż sześć miesięcy. Sytuacja zmienia się jednak w przypadku dokonania naprawy gwarancyjnej, na przykład, w ostatnim tygodniu gwarancji handlowej. Mimo zakończenia jej obowiązywania, aparat pozostaje nadal na gwarancji tej serwisowej. Przy dokonywaniu napraw pogwarancyjnych, sprzęt po powrocie z serwisu także posiada pół roku pełnej gwarancji. Zapomniałem dodać, że w przypadku gwarancji serwisowej, dotyczy ona całości działania naprawionego sprzętu, a nie tylko samego zespołu, który był naprawiany.
Ostatnio edytowane przez Jack ; 20.12.15 o 17:31 Powód: uzupełnienie informacji
Nie wiedziałem tego.
Ale się jeszcze dopytam. Te 6 miesięcy gwarancji udzielonej na naprawiany sprzęt praktykowane jest tylko przez Olympusa czy także przez innych producentów![]()