http://raw.fotosite.pl/index-Nikon_D..._by_Fatman.htm
bedzie bolalo
PS: lightroom 1.3 je "rozumie", czyli najnowszy ACR (i dng konwerter tez)
Wersja do druku
http://raw.fotosite.pl/index-Nikon_D..._by_Fatman.htm
bedzie bolalo
PS: lightroom 1.3 je "rozumie", czyli najnowszy ACR (i dng konwerter tez)
w sensie, że takie duże pliki? :razz:Cytat:
Zamieszczone przez cra3y
w sensie robia duze wrazenie :DCytat:
Zamieszczone przez blady
Mnie nie zaboli, bo nie zamierzam ściągać. Nie mam do tego nerwów.
nie jest tak zle .... ISO5000 z D3 przypomina ISO800 z E-3 ....., no doobra, ISO4000 przypomina ...
a tak nawiasem to tam ISO6400 wygląda tak samo jak ISO10000
UFRaw tezCytat:
Zamieszczone przez cra3y
Mnie to zabolalo jak cene puszki poznalem :mrgreen:
Ja amator a to dla zawodowcow,ja mam zawod rencista :mrgreen:
A dwie renty za puszke to za duzo
beka, to nezlą masz rente.... :mrgreen:
Lucca jest rentierem, a nie rencistą. Różnica zdawałoby się niewielka, a jednak...Cytat:
Zamieszczone przez zibi1303
Niestety,ale rencista-fakt,ze nie w polsce i to przymuszona renta bo wieku jeszcze nie ma.Cytat:
Zamieszczone przez Rafał Czarny
Powolalem Ci rawa,zebys nie musial sciagac :mrgreen:
widze fatman juz dostał :mrgreen: :mrgreen:
dostal, dostal i jest mega zadowolony :-) ma 85mm f1.4 i juz czai sie na Nikkor 24-70f2.8 + Sigma 12-24f/4.5-5.6 lub Nikkor 14-28f/2.8 G AF-S FX z ktorego ponoc rzeznik
zestaw marzen!!! (cos co rozwiazuje jak dla mnie 7-14 + 12-60 - bez staleczki sie obede)
niecierpliwie czekam na nefy z 12-24 i 14-28 :-)
PS: z innych wrazen Fatmana to D3 duzy i ciezki - dla mnie minus, bo kazdy majtający się kg zabrany w gore (góry czy paralotnia) to udręka ...
Fatman przede wszystkim potrzebuje AF-S VR 70-200/2.8G, AF-S VR 105/2.8G MICRO IF-E D oraz AF-S 24-70/2.8G ED ;-)Cytat:
Zamieszczone przez cra3y
hmmm, na razie to z braku kasy będzie tylko 105 2.8VR i za jakieś 2 miesiące 24-70 2.8
70-200 2.8 VR czyli moje wyśnione szkiełko za 6-7 miesięcy ?
pozdrawiam :)
remek z forum nikona wspomogl jeszcze kilkoma rawami
zapraszam:
http://raw.fotosite.pl/index-Nikon_D...s_by_remek.htm
To nie RAW'y, ale D3 w akcji
Sample D3 z hali sportowej
ISO3200
i ISO6400
ISO66400
Oglądałem wczoraj foty z D3 po wczorajszym roadshow nikona. Dwóch kolegów z Galicyjskiej Grupy Fotograficznej pokazywało na spiczu w nowohuckim NCK. Robią naprawdę duże wrażenie. Aż trudno uwierzyć, że 6400 ISO może mieć taką jakość :roll: .
Rafał, Ci koledzy moga "zasilic" moj sajt tymi rawami? przyda sie cos jeszcze oprocz isotestu Fatmana
Wczoraj byłem pierwszy raz na spiczu Galicyjskiej Grupy Fotograficznej (to ci sympatyczni ludzie od Lecha Tańculi). Nie znam ich jeszcze, nie wiem nawet jak się nazywają. Więc nie mogę pomóc. NIe jestem też pewien, czy to były rawy. Pokazywali też wydruki, które zrobili na miejscu prosto z aparatu. Z 6400 wyszedł wydruk - miodzik. Jak dla mnie oczywiście, fanatycy pikseli pewnie do czegoś tam by się przyczepili. Ale ja wiem z jakiej odległości ogląda się zdjęcie 20-30cm. ;)Cytat:
Zamieszczone przez cra3y
Fatman, 70-200VR to jeszcze nic... Zobaczysz jak się okaże, że 200mm dla FF to mało (tak jak u mnie :cry: ) i zaczniesz myśleć: ...przydałby się 200-400/4VR... :?:Cytat:
Zamieszczone przez Fatman
jak to mowia? apetyt rosnie w miare jedzenia :-)
Problem w tym, że apetyt rośnie szybciej od zasobów konta... :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez cra3y
Ja myślałem, że 200-400/4VR to minimum pod APS ;)Cytat:
Zamieszczone przez jjj
Pod pełną klatkę... ;)Cytat:
Zamieszczone przez celebrity plus
Na fotopolis http://d3.fotopolis.pl/index.php?n=6683 Łukasz Trzciński wypowiada sie na temat D3, mnie sie spodobało jeszcze to:
Możliwość zmiany proporcji kadru na zbliżone do średnioformatowego 6x7, przy jednoczesnym zachowaniu rozdzielczości 10 mln pikseli powoduje, że zaczynam zastanawiać się nad zamknięciem mojego ukochanego Rolleiflexa czy towarzyszącą mu Mamiję 7II w szafie. Teoretycznie możliwe było to wcześniej, ale Nikon dodał funkcję dla mnie strategicznie istotną - przy zmianie formatu, widziany obraz ulega ograniczeniu również w wizjerze. Efekt - fotografujemy dokładnie to co widzimy. Nie musimy sobie wyobrażać jak będzie wyglądał kadr po przycięciu na komputerze. To szczególnie ważne dla osób, które przywykły do fotografowania w kadrze docelowym i które patrząc przez obiektyw szukają kadru idealnego. Żeby go znaleźć, muszą widzieć dokładny obraz.
Cytat:
Zamieszczone przez black_bird
Cytat:
Będąc wieloletnim nikonowcem, przyzwyczajony byłem do perfekcyjnych szkieł, dużego wizjera, szybkiej reakcji spustu migawki. Półśrodki w rodzaju niepełnej matrycy powodowały wielką frustrację. Nie byłem w stanie zaakceptować czegoś na kształt "pięćdziesiątki" wyciętej z obiektywu 35 mm czy "trzydziestki-piątki" wyciętej z obiektywu 28 czy 24 mm. Wszelkie deformacje idące za nienaturalnie dużą głębią ostrości wymagały uczenia się niejako od nowa pracy z konkretnymi szkłami, a i tak efekt finalny był rozczarowujący.
No i te zdjęcia na stronie, co ten profi zawodowiec chciał pokazać? Że można zrobić zdjęcie na ISO3200 :mrgreen:Cytat:
Gdy pracowałem w Rosji ludzie reagowali bojaźliwie nie wtedy, gdy przykładałem do oka aparat małoobrazkowy, ale gdy pochylałem się nad matówką mojego leciwego Rolleiflexa. W tym kraju, ojczyźnie Lubitela, fotograf to człowiek, który robiąc zdjęcia patrzy w dół. W Polsce z kolei, właśnie podniesienie lustrzanki małoobrazkowej wywołuje skojarzenie z zawodowym fotografem. I tu D3 daje bardzo ważną możliwość udawania, że majstruje się przy sprzęcie w momencie, gdy tak naprawdę robimy zdjęcie. Pozwala na to podgląd obrazu na olbrzymim wyświetlaczu LCD. Przydałaby się możliwość jego odchylenia do góry (tak jak kiedyś zaglądało się na matówkę F4 czy F5 by podejrzeć kadr), by zrobić precyzyjne, "kradzione" ujęcie. Ale to drobiazg, bo wyświetlacz gwarantuje, że nawet pod sporym kątem obraz jest widoczny.
Faktycznie zdjęcia z imprezy zrobił na "odpieprz się". Ale to świetny fotoreporter i prawdziwy pasjonat swojego zawodu. A do tego bardzo sympatyczny i skromny człowiek.
http://www.lukasztrzcinski.com/
..dalej --> Adam Nurkiewicz - jest założyciel i fotoreporter Agencji Fotografii Sportowej MEDIASPORT --> mówi: "Dziwi brak funkcji samoczyszczenia matrycy. To bardzo pożyteczny system. Zwłaszcza przy codziennej pracy fotoreporatera" ...;)Cytat:
Zamieszczone przez Rafał Czarny
Barbara Ostrowska - fotoreporterka Polskiej Agencji Prasowej -->Dwie rzeczy mam do zarzucenia D3. Po pierwsze nie ma systemu czyszczenia matrycy, co przyznam - bardzo mnie dziwi. Fotoreporter, który kilkanaście razy dziennie zmienia obiektyw nie ma możliwości nieubrudzenia matrycy, a przecież nie mogę wysyłać aparatu do czyszczenia w serwisie co tydzień. Drugą wadą jest brak skalibrowanej wartości ISO 100. Mimo wad, jest to wspaniały krok do przodu dla Nikona, czekałam właśnie na taki aparat.
No cóż, ideał ciagle przed Nami jak -- fatamorgana ;)
Szczerze mówiąc/pisząc mnie osobiście nie przeszkadza brak tego "wibratora", pewnie dla tego, że w żadnej puszce go nie miałem więc nie wiem co tracę ;) a po drugie grucha daje radę... Przy większych zanieczyszczeniach to i tak nic nie daje, zatłuszczonych plam i tak nie usunie...
Szczerze mowiąc/pisząc jakoś trudno mi wyobrazic sobie sytuację, w której dojdzie do "większego zanieczyszczenia" w postaci tłustych plam.Cytat:
Zamieszczone przez jjj
Trzeba by tam paluchem grzebać, czy jak? To nie lepiej w nosie podłubać?
Poza tym na "tłuste plamy" grucha też nie pomoże a do innych "większych zanieczyszczeń" olkowa trzepaczka po prostu nie dopuści :)
Nie musisz liczyć na własną wyobraźnie ;) Po prostu zapytaj Fatmana, on co nieco wie o tłustych plamach na matrycy... Oczywiste jest, że grucha tego nie usunie, "trzepaczka" raczej też... Ale faktem jest, że lepiej jak coś jest niż jak tego brak. Tutaj brawo dla Olympusa za konsekwencję i ewolucję własnego patentu :)Cytat:
Zamieszczone przez Oleryk
Przecież Fatman dostał (z tego co czytałem) tłuste plamy gratis, w zestawie, a nie je tam umieścił podczas użytkowania... :roll:Cytat:
Zamieszczone przez jjj
...albo tak mocno świętował nowy nabytek, że "zapomniał" jak one się tam znalazły... :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez suchar
przypomina mi się fajny motyw, który ktoś opisał na CF... do serwisu w MM leszcz przyszedł z aparatem... jako że kazano mu przynieść sam aparat to przywędrował z otwartym body D70 wiszącym na klacie...
niektórym SSWF też by nie pomógł...
ten post powinien byc w foto humor :twisted:Cytat:
Zamieszczone przez KaarooL
dzisiaj widziałem w fotowalecie D300 z podpiętym 14-24 (tym pod ff). kurde, ale bydlę z tego obiektywu - objętościowo ze 2x większy od 7-14, no ale w sumie kryje pełną klatkę...
ciekawe po co zrobili go w wariancie F 2.8. dlatego że kamuń ma 2.8 w swoim 16-35?
A czemu nie z 2.8 ? Ja się bardzo cieszę właśnie z tego, że to jest jasne szkło -nada się nie tylko do krajobrazów :)Cytat:
Zamieszczone przez KaarooL
hihih kjak jest dwa razy większy i do tego waży kg to niezły klocuszek (zd 7-14 jest już spore)... ale z drugiej strony zawsze dobrze mieć więcej światełka , niż nei mieć ;pCytat:
Zamieszczone przez Fatman
Monopoda kupię, bo z ręką mam coraz większe problemy niestety... boli jak diabli ;)
Na razie ćwiczę wytrzymałość z Sigmą 70-200 2.8, też kawał szkła jest....
Powinni go zrobić z f/4.0 bo Olympus swojego ultra szerokiego takowym światełkiem potraktował ;) Zdarzyło mi się nim w pomieszczeniu cyknąć na f/2.8, a mam go dopiero dwa dni :roll: ;)Cytat:
Zamieszczone przez KaarooL
Fatman, gdzie 24-70??? :mrgreen: Wszystko z powodu Twojego pesymizmu. Ja wierzyłem, że przed świętami będę nim focił i proszę :razz:Cytat:
Zamieszczone przez Fatman
Pozdrawiam