http://www.olympus-global.com/en/new...207zeisse.html
Wersja do druku
Oooo miło :) robi się coraz ciekawiej
Sigmy jeszcze brakuje w tym towarzystwie :]
taaaaaa
jak powstaną szkła z AF od kogokolwiek poza O i P to będzie ciekawie.
Wszystko inne, to tylko wbudowane przejściówki.:roll:
zgadza się... zawsze mi brakowało w ofercie 4/3 Sigmy
- APO 50-150mm II f/2.8 EX DC HSM nówki w cenie poniżej 3000zł
- lub używanej (z racji wyższego pułapu cenowego) APO 100-300mm f/4 EX DG HSM
Jak byłem kiedyś w salonie Sony (wybaczcie chwilę zwątpienia :-P),
to dowiedziałem się, że zamierzają odejść od Carla i robić sami szklarnię*,
Trudno się dziwić, że Carl zaczął szukać nowego rynku zbytu dla swoich produktów.
Mam nadzieję, że przy okazji coś fajnego zrobią i pod 4/3 a nie tylko mikro.
* - jak się spytałem o to, czym (będzie) można zatem zastąpić 16-80mm
i nie dostałem odpowiedzi poza sloganami reklamowymi do KITu - poszedłem sobie.
W tej informacji prasowej jest jeszcze jeden ciekawy tekst
Cytat:
Olympus Imaging Corp. will continue to develop and enhance the product lineup for both standards to meet the diverse needs of our customers.
Mówią o tym cały czas, a ludzie i tak trąbią, że 4/3 padło. Pewnie w tym roku zobaczymy jakieś E-6xx:wink:
Przypominam, że kiedy Olympus ogłosił narodziny systemu m4/3 i wszyscy czekali na premierę korpusu, Olympus zaprezentował zupełnie nieoczekiwanie E-620. Nie lifting starych puszek, a nową konstrukcję, z nowym układem AF i dedykowanym gripem. Po co by to było gdyby system nie miał by być kontynuowany? Stare części można było opchnąć w E-530:wink:
Pozdrawiam:esystem:
mam nadzieję ze te obiektywy będą lepsze od tych które są teraz dostępne.
Dziś specjalnie kupiłem Gazetkę FotoVodeo by zobaczyć test obiektywu Panasłonika 100-300mm pod m4/3.
Patrząc na sample trochę się rozczarowałem ostrością zdjęć.
Wykonano je aparatem GH1.
pozdrawiam
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
I jeszcze link do nie lubianego portalu przez naszych adminów.
Tu coś bardziej klarownie jest napisane :)
pozdrawiam Krzysztof
Póki co chyba pstrykacze-amatorzy nie doczekają się obiektywów m4/3 od Zeissa. Cytuję za Optycznymi:
Cytat:
W związku z tą decyzją firma planuje w najbliższym czasie poszerzyć ofertę obiektywów kinematograficznych Zeiss HD o wersje z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie.
Mylisz się. Zasadnicza różnica między dedykowanym manualnym szkłem, a podpiętym przez przejściówkę jest taka, że ten pierwszy ma styki do sterowania przysłoną. To całkowicie zmienia komfort pracy. Ostrzenie manualne to żaden problem w większości sytuacji zdjęciowych. Bez sterowania przysłoną jest kicha. Musisz do ostrzenia otwierać na full obiektyw, a potem ręcznie przymknąć do odpowiedniej wartości przysłony. W tym czasie z kadru Ci wszystko ucieka (ptacy, dzieci, itd.).
Gosc dostal do reki szklo Zeiss juz na bagnet u43, CP.2:
http://vimeo.com/19963772
Panasonic GH2 with Zeiss CP.2 85mm MFT mount - a set on Flickr
Obiektyw ogromny, obrazki generuje śliczniutkie.
Szkoda tylko, że pewnie będzie kosztował kupę kasy.
Pozdrawiam AP.
Brzytwa. Niezły bokeh. Plastyka super. Zeiss to jednak zeiss.
Ciekawe kiedy jakaś firma, która dołączyła do m4/3 zaprezentuje jakiś obiektyw będący poważną alternatywą dla jakiegokolwiek obiektywu olka czy panasonica. Na dziś widzę tylko egzemplarze dla entuzjastów. Więcej tu szumu niż istotnych z punktu widzenia rozwoju systemu propozycji.
Karol, oni weszli w m4/3 bo to jeden z dwóch przyszłościowych bagnetów do profi sprzętu filmowego. CZ robi drogaśne szkła filmowe.
Pozdrawiam
A ja powiem tak. Draznia mnie te firemki co wypuszczaja niby zajebiste szkielka, ale AF-a do tego nie potrafia dodac. Sorry panowie - XXI wiek. Bez AFa to ja sobie kupie OM 50 f/1.2 za polowe ceny tych nowych i jakosciowo bede mial to samo, albo lepiej, czy to pod wzgledem ostrosci, czy "plastyki".
T.
Thomasso, nie będziesz miał.
Booo?
Czy te szkla sa lepsze od ZD 50 f/2? Widziales tescik starych OMek w stosunku do ZD 50? Smiem twierdzic, ze te nowe szkla wcale AZ tak dobre nie beda.
Tak, czy siak. Wypuszczanie w XXI wieku obiektywu bez AFa jest IMHO anachronizmem. Ja wiem, ze pare osob sie "podnieci" (moze i nawet ja sam po jakims czasie ;-), ale to tyle.
To jest tak jakby Ferrari zaczelo produkowac specjalnie dla Polski samochody, no ale panowie, wicie, rozumicie, bez silnikow i skrzyni biegow.
Nie rozumiem po prostu dlaczego te szkla nie moga miec AFa jak przystalo? :roll:
T.
W filmie MF to standard. Patrz na te obiektywy z punktu widzenia filmowego. m4/3 to bagnet fotograficzno filmowy.
A nie mogą mieć AF, gdyż albowiem nie wszystkie firmy mają licencje i know-kow, jak to robić.
Pozdrawiam
Rozumiem (domyslalem sie, ze tym to jest powodowane), ale to dalej jest marne wytlumaczenie. Nie sadzisz?
Bo dalej okazuje sie, ze te szkla nie dla nas - fotopstrykaczy, tylko dla filmowcow. Taka proteza, przy okazji nam sie dostalo, takie okruszki ze stolu.
Bardzo rozsadnie. Powazna (duza) firma (jak C-Z) mysle, ze moglaby sie dogadac z Olkiem (czy tam konsorcjum m4/3). To chyba byloby w pewien sposob nobilitujace dla systemu, ze sa w nim dostepne swietne szkla C-Z z AFem. Stad juz tylko krok dla profesjonalnego bezlusterkowego sprzetu fotograficznego.
Tom
Dokładnie tak jak pisze romek1967. Odkąd decydujący głos mają księgowi, i nie chodzi tu tylko o branżę foto, będzie się liczyła tylko i wyłącznie kasa. Z jednej strony ciężko się im dziwić bo przecież "business is business" i nie ma w nim miejsca na sentymenty, z drugiej jednak chciałoby się by firmy nie były głuche na postulaty konsumentów :) Póki co niestety w większości przypadków to nam nie grozi...