Ktoś umie to odszumić? Niestety nie znam się na tym, a zależy mi na tym zdjęciu.
e1, 14-54, szkiełko spawalnicze;d, f5.6, 60s., iso100
Jak ktoś czuje się na siłach, podeślę oryginal.
pozdrawiam
Wersja do druku
Ktoś umie to odszumić? Niestety nie znam się na tym, a zależy mi na tym zdjęciu.
e1, 14-54, szkiełko spawalnicze;d, f5.6, 60s., iso100
Jak ktoś czuje się na siłach, podeślę oryginal.
pozdrawiam
No to podeślij, zobaczymy co da sie zrobić.
ślij waść :)
kaczy@poczta.onet.pl
Neat Image (zastosowałem profil z E-3, ale do E-1 też się da znaleźć) + Noise Ninja (nieco osłabione odszumianie). Taka kombinacja wycina jednak z takiego małego obrazka detale, choćby chmurki na niebie:
Proponuję mocniej odszumiony "wodny" dół zdjęcia poskładać z delikatnie odszumionym niebiem, choćby w GIMP-ie. Wodzie rozmycie odszumianiem nie zaszkodzi, skoro i tak jest mocno rozmyta, a niebo, jaśniejsze i przez co mniej zaszumione nie straci na detalach. Skoro zależy Ci na tym zdjęciu - precyzyjne cięcie i sklejenie wydaje się być opłacalnym posunięciem.
heyahero, w Neat Image lepiej zamiast stosować gotowy profil wygenerować zawsze nowy (o ile zdjęcie na to pozwala, jeśli nie, to poszukać robionego na podobnych ustawieniach i użyć jako źródła profilu) - efekty odszumiania będą lepsze.
Mnie tak wyszło:
Czy to nie HrabiaMiod w kilku miejscach podkreslal, ze szumy w E-1 to dla niego żaden problem? Jezeli nie to przepraszam ale po nieprzespanej nocy mocno rozbawiła mnie ta wypowiedź ...mam zdjecie z E-1, szumy, zalezy mi na zdjęciu, pomocy... :)
a mnie tak:grin:
Wyszlo mi tak. Bez zadnych cudownych programow do odszumiania.
Zrobilem to w GIMP-ie recznie ;)
Chodzilo mi o uzyskanie jak najwiekszej ilosci szczegolow czyli - kompromis.
Jejka, ale chociaż napiszcie jaką metodą odszumiane, bo takie popisy bez niczego nikomu się nie przydadzą.
Nie zgadzam się, choć w zdolności Mirka wierzę.