Witam!
pół roku posiadam e-510 dual kit...i uzbiarała sie kasa na lepszy sprzęt:)
myśle tylko o tych 2 aparatach...piszcie swoje za i przeciw:)
z góry dzięx za porady
Wersja do druku
Witam!
pół roku posiadam e-510 dual kit...i uzbiarała sie kasa na lepszy sprzęt:)
myśle tylko o tych 2 aparatach...piszcie swoje za i przeciw:)
z góry dzięx za porady
Ani E-3 a D90 ani A900.
Obiektywy to najważniejsza rzecz zaraz po osobie trzymającej aparat.
W czym Cię ogranicza obecny aparat?
zd 14-54 poczujesz różnice :)
A dlaczego to my mamy się produkować, kiedy Ty napisałeś raptem dwa zdania????
Rozumiem, że masz wątpliwości pomimo tego, że:
-znasz specyfikacje obu puszek
-miałeś obie w rękach
-naoglądałeś się sampli
i nadal masz jakieś wątpliwości ??
Napisz jakie konkretnie to ktoś Ci na pewno konkretnie doradzi.
chcę robić dobre zdjęcia bez lampy w ciężkich warunkach oświetleniowych bez statywu-ludzie,miasto itp-z tego co widzę na forach te 2 aparaty nieżle sobie z tym radzą..portrety,reporterka:),zwierzęta to przeważnie foce..
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
3 opcja-dobra lampa+14-54:)
Ciężkie warunki oświetleniowe to jasne szkła. E510 nie jest takie złe jeśli chodzi o szumy, więc pomyśl o obiektywie. D90 czy E-3 z kitem nie za wiele Ci pomoże.
Nikon D3 i po klopotach. Tylko jakis obiektyw do niego podepnij.
Witam serdecznie.
Tylko pozornie. Do większości zdjęć i tak trzeba przymknąć przysłonę, bo GO za mała.
Sam wpadłem kiedyś w tę pułapkę licząc na zysk z jaśniejszego ED14-54. Chociaż zakupu nie żałuję z innych powodów. To szkło jest świetne pod każdym względem jako uniwersalne.
Pozdrawiam.
dzięki za rady:)...chyba wezne-
http://www.euro.com.pl/obiektywy3/ol...m=skapiec#opis
jeżeli chodzi o lampę to sie jeszcze zastanowie...mam taką starą z analoga nisisin 26t tylko jakoś nie działa na e-510...nie wiecie może jak ją uruchomić na tym sprzęcie?
Kup sobie Metza 48 za 700zł. Jest o nim wątek na forum. Podobno bardzo dobra lampa.
Nie czesto sie wypowiadam w takich kwestiach, bo uwazam, ze nie nalezy nikogo do niczego przekonywac - najlepiej jest samodzielnie zdecydowac - ale...
Poniewaz mialem podobny problem, tyle ze mi bardziej chodzilo o portrety i zdjecia w pomieszczeniach, to rowniez rozwazalem zmiane puszki. Dla mnie rozwiazaniem okazalo sie kupienie 14-54 i FL50r. Oczywiscie nie musiala to byc FL50r ale moglby byc jakis metz. Wg. mnie to rozwiazanie ma wiecej zalet niz zmiana puszki.
Obiektyw 14-54 jest rewelacja, aczkolwiek docenilem go dopiero po mniej wiecej 2 miesiacach uzywania - zwlaszcza kiedy dla zabawy podpialem kitowy 14-42 widac roznice.
A lampa zewnetrzna no coz, lampa to po prostu teraz dla mnie podstawa...
Reasumujac: e3 lub d90 z gorszym szklem i bez lampy daje mniejsze mozliwosci i pole manewru niz e510 z 14-54 i lampa.
Jedyne czego teraz mi faktycznie brakuje to wykorzystania R w FL50R i obracanego wyswietlacza, ale to sa drobiazgi ;)
To takie moje calkowicie subiektywne podejscie do tematu...
Pozdrawiam i zycze trafnego wyboru
sanminen
Witam
Z zestawem
E-410 + ZD 14-54 + FL 36R zrobilem nocna sesje slubna
na Starym Rynku w Bydgoszczy, na Mostowej i na Dlugiej przy
tramwaju ;)
i zrobilem pieknie wydziobane odbitki 21x15 w 300 DPI.
Co do ciezkich warunkow oswietleniowych nieodzowny byl
statyw.
Niezaleznie od uzywanego systemu bez dobrego szkla
daleko nie zajedziesz a tutaj Olek trzyma sie wysokich norm.
Pozdrawiam.
Witam.
Do tego, co Koledzy napisali, i z czym trudno się nie zgodzić, dorzucam link:
http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=30508001
Pozdrawiam w Nowym Roku
Pat