Zapraszam sie do zapoznania z tutorialem autorstwa qbic'a o tym jak zrobić ładny hdr :)
http://www.olympusclub.pl/porady-fot...-hdr-qbic.html
Dzięki dla Daniello, za dokończenie redagowania tekstu.
Wersja do druku
Zapraszam sie do zapoznania z tutorialem autorstwa qbic'a o tym jak zrobić ładny hdr :)
http://www.olympusclub.pl/porady-fot...-hdr-qbic.html
Dzięki dla Daniello, za dokończenie redagowania tekstu.
Fajne, ale... przykłady jakieś by się przydały...
Czytam to co napisałem i chyba sam siebie nie rozuiem :-)
Chodzi mi o to, że autor pokazuje zdjęcie i pisze" tu suwaczki były takie i takie, kadry wejściowe takie i takie, a suwaczki zrobiłem takie i takie bo..."
No i fajnie by było gdyby taka forma stała się tradycją... najlepiej uczyć się na konkretach :-)
Jak brakuje czegoś konkretnego to piszcie na priva, postaram się w miarę dostępnego mi czasu uzupełnić - chociaż w sumie ten watek tez mogę co jakiś czas przeglądać.
Super, czekałem na ten poradnik! Teraz nie pozostaje nic innego jak spróbować zrobić coś samemu :)
Dzieki qubic, swietna robota
Świetna robota. Łatwo i przystępnie. Co prawda nie wiem co to jest banding pionowy i w związku z tym nie rozumiem rady dla posiadaczy E-510, ale ja w ogóle mało wiem...
Z drugiej strony gdyby jeszcze to było wyjaśnione, to cały artykuł byłby jasny :-)
Jeżeli postąpisz wg wskazówek, to na obrazie z aparatów wyposażonych w nmos-a (nie wiem jak z E-420/520) pojawia się pionowe "zacieki", wynika to z niejednorodnego szumu, objawia się to głownie w pustych lub jednorodnych partiach zdjęcia, wiec nie zawsze jest to problemem. W przypadku robienia HDR który wygląda prawie jak normalne zdjęcie - efekt prawie nie występuje (np Luminosity ustawione w połowie)
Jeżeli lekko przesuniemy E-510 podczas robienia zdjęć, to elementy kadru nie trafiają w ten sam obszar matrycy, takie coś musi skorygować Photomatix, w ten sposób nie wzmacniamy szumu z tego samego obszaru klatki i efekt lekkiego bandingu powinien prawie zniknąć.
Tutorial jest super i naprawdę mi wystarczył do stworzenia dość fajnych rzeczy, jestem bardzo zadowolony i dziękuje Panu Kubicy ;)
Mam tylko jedno pytanie jak najlepiej wykonywać zdjęcia ludziom? Moje próby kończą się tym że po połączeniu zdjęć, zdjęcie jest rozmazane. Czy w e-510 można szybciej zmieniać ev niż pokrętłem?
...dzięki tutorialowi dopracuje swoje hdr-y...:grin:
Witam. moze to wyda sie troche dziwne...ale co tam:) chciał bym zaczać próby z robieniem zdjec w hdr i moje pytaNIE BRZMI TAK. CO W Olku E-500 trza poustawiac by na spokojnie zrobic zdjecie np. co 2EV...???jestem laikiem wiec stad moje pytanie a czlowiek cale zycie sie uczy:)
dzieki za wszelkie podpowiedzi:):grin::esystem2:
Robić zdjęcia w trybie manualnym ( "M" na pokrętle ), w menu przestawić EV step na 1 (lub coś podobnie brzmiącego), i pomiędzy kolejnymi klatkami kręcić kołkiem od ekspozycji o 2 kliknięcia.
Trzeba przeczytać instrukcję obsługi.
Może ktoś poprawi?Cytat:
Tajest panie młody!
Bardzo fajnie napisany tutorial. Dziękuję. A dalej idąc jestem ciekaw jak uporacie się z tymi przykładami, o ile zauważyłem każde zdjęcie inaczej się zachowuje z tymi samymi bądź zbliżonymi opcjami. Ogólnie wielki plus dla autora!
Pozdrawiam serdecznie.
Mam problem z Photomatiksem. Po załadowaniu rawów, demozaikowaniu i wygenerowaniu hdra, pokazuje mi się coś takiego:
Co to ma być? Wie ktoś, w czym tkwi problem?
PS. Link do tutoriala w pierwszym poście nie działa.
Nie są to przypadkiem RAW-y z E-30 ?
Bardzo podobny podgląd miałem ze starym Ufraw, który też nie czytał rawów z E-30.
Co da przekonwertowanie przy pomocy np. RT do tif-a i wczytanie tych tif-ów do photomatixa
Tak, to są rawy z E-30. Już po napisaniu posta przyszło mi do głowy, że może właśnie o to chodzi. Właśnie konwertuję rawy do tifów i zobaczę, co z tego wyjdzie.
wersja 3.1 photomatixa obsługuje rawy z:
Olympus E-1
Olympus E-3
Olympus E-10
Olympus E-20
Olympus E-300/330
Olympus E-400/410
Olympus E-500/510/520
Olympus SP310/SP320/SP350
Olympus SP500UZ/SP510UZ/SP550UZ/SP560UZ
Jeśli to rzeczywiście z E-30, spróbuj przekonwertować do DNG i dopiero odpalać w photomatixie.
Dzięki za rady, udało się po przekonwertowaniu rawów do tifów.
Pojawił się jednak inny problem. Zerknijcie na fotkę:
W miejscu, gdzie przez okno przebija przepalone niebo, pojawiła się brzydka szara plama. Wolałbym, żeby te przepalenie wyglądało naturalnie, czyli biało. Jest na to jakiś sposób?
Narzędzie wypełnij w każdym prog. graficznym.
Wydaje mi się że qubic się tu powinien wypowiedzieć. Z moich doświadczeń zawsze robiło szare. Dziwię się że po prawej stronie - przy łączeniu dachu z murem wyszedł przepał a nie szarzyzna.
Jest jeszcze program Dynamic-Photo-HDR - zobacz co da Ci ten program.
niestety tutorial z 1 posta nadal nie działa :|
dziękuję ;)
A mnie szlak trafia na samym końcu obróbki w Photomatox - e po całej już zabawie wszystkimi suwakami. oraz po kliknięciu "guzika" process, efekt końcowy wychodzi całkiem odmienny od zakładanego (przed kliknięciem process) Za przykład podam wczorajszy przypadek - 9 ekspozycji od -2 do 2 co 0,5EV kombinacje w programie trwały ze 30 min. aż w końcu uzyskałem w miarę zadowalający efekt. Klikam process i szlak mnie trafia bo efekt końcowy jest o 2-3 EV ciemniejszy od docelowego. Czy ktoś wie czemu tak się dzieje?
Na pewno najmniejsze rozbieżności są przy maksymalnym rozmiarze podglądu, ale co jeszcze może na to wpływać to nie wiem.
Na pewno masz rację ale to są zbyt duże odchyły aby były spowodowane różnicami w wielkości obrazu poprawianego do obrazu docelowego. Moim zdaniem temat odnosi się do ustawień programu lub do ustawień plików ładowanych do w/w programu, myślę, że Qbic mógł by pomóc ale chiba mu się nie chce. ;).
Tak czy owak nadal problem jest, a dla mnie jest on duży, u epicure problem występuje czasmi, natomiast u mnie w 99% HDR-ów.
Nadal proszę o pomoc.