Zdjęcia zawodów sportowych przy sztucznym oświetleniu
Witam
Jestem tutaj nowy, mam poblem z ustawieniem aparatu (e-510) tak żebym mógł robić zdjęcia drużynie piłkarskiej, która gra wieczorem przy sztucznym oświetleniu. Próbowałm już różnych ustawień ale na pewno złych. Zdjęcia wychodzą albo bardzo ciemne albo rozmazane a chciałbym uzyskać zdjęcia "zamrożone i w miarę jasne".
Jestem laikiem więc proszę o odpowiedzi w jak najprostszym języku.
Z góry dzięki
Odp: Zdjęcia zawodów sportowych przy sztucznym oświetleniu
Zakladam,ze bedziesz robic tez dlugim kitem.Ustaw na stale czas 1/500 i jakas przyslone zalezna od sytuacji w kadrze i niech automat dobierze reszte.Zrob se jeszcze blokade,ze jak ostrosc nie piknie to nie wyzwolisz migawki.Cos napewno uwiecznisz.
Napisz jakie ustawienia stosujesz:
- czułość ISO
- tryb (A, M, S, tematyczny).
Ustaw tryb na A, przesłonę na 5,6 i sprawdź jaki aparat pokazuje czas w tych warunkach. Jeśli będzie mniej niż 1/100 s, to zdjęcie będzie poruszone.
Wygodniej będzie przestawić na tryb S (priorytet migawki) czas około 1/400
Auto ISO, aby aparat sam dobierał czułość i powinno w miarę wychodzić.
Napisz jakim robisz obiektywem.
Niełatwo robić zdjęcia w takich ciemnych miejscach, gdzie oświetlenie jest niewystarczające.
Jednak trochę praktyki i na pewno się uda :)
https://forum.olympusclub.pl/threads...wietleniu-e520
https://forum.olympusclub.pl/threads...ucznym-%C5%9Bw.
https://forum.olympusclub.pl/threads...ym-oswietleniu
To tak przy okazji, bo identyczne nie są, ale podobne.
A ja nie chciałabym nic mówić, ale raczej "nie da się". Po prostu. Ustaw jak wyżej, czas 1/500. Ustaw przysłonę najmniejszą. Ustaw takie iso by zdjęcie było dostatecznie jasne. I tyle. Jeśli się okaże, że zdjęcie jest zaszumione/ciemne, to możesz spróbować ciut wydłużyć czas czy rozjaśnić na kompie, ale najlepiej poproś o zapalenie dodatkowych świateł... Serio... Nic więcej nie wyciągniesz. Pokaż zdjęcie jakieś w pełnej rozdzielczości (z exifem).
2 załącznik(ów)
Witam