Czy każde zdjęcie w dzisiejszych czasach musi być poprawiane?!
Ciekaw jestem reakcji na to pytanie. Tak jak w tytule czy każde zdjęcie które zostaje zrobione musi buć poprawiane, retuszowane w PS, czy tez innym programie graficznym. Jestem początkującym amatorem, i po wstawieniu kilku zdjęć na forum i galerii, padaja często komentarze dotyczące poprawiania fotografii w programie. Przecież kiedyś bez drogiego profesionalnego obiektywu nie dalo się zrobić zdjecia wysokiego budynku, który by był w pionie i na tym samym zdjęciu poziomego horyzontu, ale może moja wiedza jest za mała jeszcze.
Odp: Czy każde zdjęcie w dzisiejszych czasach musi być poprawiane?!
Oczywiscie, ze nie.
Oczywiscie, ze tak.
Zalezy.
Calkiem powaznie odpowiadam
pozdrawiam serdecznie
Janek
chyba po czesci sam sobie odpowiedziales , kiedys zeby zrobic poprawne zdjecie wysokiego budynku musiales miec drogi obiektyw , dzisiaj to samo (albo prawie to samo) jak na potrzeby amatora zrobisz zwyklym szerokim katem plus jakas obrobka (prostowanie perspektywy) chyba to nie jest takie zle rozwiazanie
zreszta w czasach fotografi analogowej tez byl retusz ale robiony na negatywie , byc moze tak sie o tym nie slyszalo bo robil to czlowiek w studiu fotograficznym
dzisiaj obrobka cyfrowych zdjec zajmuja sie miliony ludzi na calym swiecie
zaleta cyfrowej fotografii jest mozliwosc obrobki i zmiany wielu parametrow zdjecia juz po jego zrobieniu , byle uzywac tego z rozwaga , kiedys szanowalo sie klisze i dlugo myslalo zanim zrobilo sie zdjecie , dzisiaj jest innaczej , czy lepiej ? , to wszystko zalezy od konkretnej osoby , dla jednej mozliwosci cyfrowej obrobki a jakims programie pozwola uratowac naprawde wartosciowe zdjecie , inni beda robic byle jakie fotki bo pozniej i tak je pozmieniaja w programie