W kazdym przypadku jest ten sam kontener,te same kodecki i parametry ich??Czy moze troche sie roznia???
---------- Post dodany o 22:11 ---------- Poprzedni post był o 22:09 ----------
U Ciebie ona tez nie jast stala.tylko "lata"
Wersja do druku
Mirek54 -nie zrozumiałeś..... -cóż, może niezbyt jasno to opisałem.
Przy 1/50s jest w jednym miejscu. Nie ważne czy filmuję 5 sekund czy pół godziny. Jest wtedy na wysokości 3/4 kadru, patrząc od góry. Jeśli zmienię szybkość migawki na przykładowo 1/80 sekundy, to dopiero wtedy krecha zmieni swoją pozycję. Będzie widoczna mniej więcej w połowie kadru. I pozostanie tam tak długo, aż zmieni się szybkość migawki.
Kontener, kodek i parametry kompresji nie są istotne. Przy tych samych parametrach ekspozycji, krechy nie ma w 5N, D7000, 7D -w tych aparatach to sprawdziłem, bo te miałem/mam/mam dostęp.
To jeszcze cos troche innego, tlumaczone jako wlasciwosc matrycy CCD, ktory wystepuje jedynie przy wideo, nie przy zdjeciach tej samej sceny.
Zerknij tu: http://www.digitalcamerareview.com/d...ewsID=4528&p=4
Fioletowa klatka i film.
Dyskutuja tez o tym tu:
http://www.flickr.com/groups/843626@...7607999293302/
http://www.flickr.com/photos/mjohannes/2941996834/
http://www.flickr.com/groups/843626@...7611681133154/
Zerknij tez np. na ten film, na 1m 30s:
http://vimeo.com/2447159
Tu jeszcze wyrazniej:
http://www.youtube.com/watch?v=UFrdN6yePPw
U siebie w mieszkaniu mialem ciagle fioletowe pionowe kreski, badz cale pasy przy kazdej zarowce i przy oknie w dzien.
Potrzebuję zrobić kilka ujęć na Flycamie -żeby nie było widać "przeskoków" wynikających z prób kompensowania ruchu przez stabilizację, muszę ją wyłączyć. W przypadku 14-42 z zestawu trzeba to zrobić w menu aparatu. Niestety z tego co widzę, pomimo wyłączenia stabilizacji, działa ona nadal podczas filmowania. Znacie może jakiś inny sposób ? (jakieś kruczki i sztuczki ?).
Jedyne co mi przychodzi, to zamienic na szklo, gdzie stabilizacje sie wlacza\wylacza za pomoca przycisku na obudowie...
14-45mm, 14-140mm.
Moze zapytaj na bardziej filmowym forum:
http://www.dvxuser.com/V6/forumdispl...ic-GH-Cameras&
Dzięki za info. Własnie zmiany szkła chciałem uniknąc -w grę by wchodził ewentualnie tylko 14-140, ale na obecną chwilę to za droga zabawka. Trudno, na flycamie wyląduje NEX-5N ;-)
Kirk Tuck b. polubił GH2 i Micro 4/3 w ogóle:
http://visualsciencelab.blogspot.com...ew-camera.html
http://theonlinephotographer.typepad...rk-tuck-3.html
plus ostatni akapit z:
http://visualsciencelab.blogspot.com...h-so-soon.html
Ja polubiłem na tyle, że ostatnio zabrany na imprezę D3 z Sigmą 85 1.4 został w plecaku, NEX-5N dostała żona a ja właśnie z GH2 szalałem :-)
Polecam ciekawą analizę szumu na różnych czułościach dla GH2.
Pokrywa się to z moimi prostymi testami i wychodzi na to, że "prawdziwe" czułości to ISO160, 320 i 640. Reszta to jest zwykłe mnożenie w aparacie i równie dobrze można to sobie zrobić przy obróbce RAW'ów w domu, przy okazji zapobiegając przepaleniu świateł.
Jak nic nam się nie przepala to ISO1250, 2500 i 5000 mają sens, szczególnie że może być trudno ocenić w aparadzie zdjęcie niedoświetlone o 2EV ;)
http://forums.dpreview.com/forums/re...hread=40120298
Generalnie raczej unikać ISO poza pierwszym rzędem.
Na G1 było podobnie, tyle że tam było ISO100, 200, 400.