-
Mam parę pytań do Was
Szukać można ale używacie jak dla mnie zbyt fachowego (póki co) języka.
1. Mam filtr polaryzacyjny firmy `HAMA` (o ile coś nie przekręciłam). Chcę się dowiedzieć czy to maluch, VW czy może ferrari w świecie fotografii.
2. Czy automatyka w E-330 weźmie pod uwagę istnienie tego filtra np. pod względem jasności? Czy pomiar odbywa się przez obiektyw?
3. Jak prostej babie, czym jest HDR? Nic nie rozumiem ze znalezionych tematów.
4. Czy na początku przygody z lustrzankami cyfrowymi mieliście kłopoty z manualami w sensie ... 100 % zdjęć lepiej robi automat a manual każdy to porażka?.
5. Jak w końcu tą wodę wacianą robić? Ide sobie nad rzekę, ustawiam 1 sekunde migawkę, F22, chyba ISO 1000 i robie fotkę. Fotka wychodzi wspaniała, jako zasilanie do książek fotograficznych na których pisze "ŹLE". Niby jasność ok, niby ostrość też ale to fotka jedna z tych o których się mówi: "coś chciałaś osiągnąć ale Ci to nie wyszło" Najlepsze było to, jak wróciłam do domu i otworzyłam forum. Patrzę ... a tam temat o wodzie wacie. Tekst jakiś taki:
"ojojojoj, ja pamiętam jak kupiłem lustrzankę i poszedłem nad rzekę robić watę, ustawiłem na F22, ISO 800 i dwie sekundy migawkę, jaki to człowiek głupi był:-)"
a reszta:
"ha .... ha .... ha ... "
Nie wiedziałam czy śmiać się z siebie czy kontemplować czy płakać.
6. Czy macie jakiś link do słownika pojęć fotograficznych lub fotograficznych potocznych?:-)
7. Czy można zakładać szkło UV razem z innymi? np z polarem?
8. Czy podejście, że zdjęcia super śliczne np córki (w przyszłości album, strona internetowa, oglądanie full ekran na kompie) lub rodziny i znajomych najlepiej robić w JPG a np. zdjęcia artystyczne w RAW-ie jest jak najbardziej słuszne?
9. Jak to jest z tymi kartami, obecnie fotografuje na xD, jeśli kupie np. 4 GB na CF III to czy zapisywanie po zrobieniu fotki trwa krócej? ile trwa u Was? średnio .... sekunde, dwie, trzy, pięć .... więcej? bo u mnie jedna fotka w RAW w bardzo dobrym oświetleniu zapisuje się chyba z 8 sekund.
pozdrawiam serdecznie
-
1. Nie jest to top-polka jesli chodzi o marke. W tym wypadku duzo powie...cena.
2. Tak, wezmie.
3. HDR to zdjecia o duzej rozpietosci tonalnej, czyli takie, ktore wygladaja niesamowicie jesli chodzi o barwy i przejscia tonalne. Czesto HDR sluzy do naprawiania przeswietlonych lub niedoswietlonych ujec. Znajdz jakis przyklad krajobrazu HDR to zobaczysz, na czym to polega.
4. Troche tak... Korzystaj z "miarki" ktora Ci aparat pokazuje, czy zjdecie jest niedoswietlone, czy przesiwetlone z wybranymi parametrami. To z pewnoscia pomoze.
5. Woda wata-chodzi Ci o taka "mieciutka" wode, wygladajaca jak syrop? Jesli tak, to przede wszystkim bardzo dlugi czas. 1s to raczej za malo. Do tego maly otwor przyslony (F16-22), by nie przesiwetlic, a ISO zawsze najlepiej jak najnizsze... Po co uzywac ISO 1000 w sloneczny dzien? Tylko mozna zaszumiec zdjecie i zamiast wydluzacz czas (jednoczesnie zwiekszajac ilosc swiatla) to "dowsietlasz" podrkecajac ISO. Troche bez sensu. ISO 100 i czas wydluzaj.
6. Nie mam, ale na pewno tego duzo w necie... Trzeba tylko poszukac.
7. Lepiej nie. Kazdy filtr to jakies tam ryzyko pojawienia sie blikow. Dwa filtry naraz to kolejne dwie szybki. Lepiej nie.
8. Koniec koncow i tak wszystko bedzie w JPG :) Lepiej zawsze focic w RAW, jesli chce Ci sie potem bawic w obrabianie. Ja od dluzszego czasu foce tylko w RAW i zdecydowanie jest to dobry pomysl, duzo mozna poprawic, uratowac. Uzywam do wolania PS-a.
9. xD sa bardzo wolne. Zapisywanie RAW na xD troche trwa. Na CF Sandisc Extreme Ultra III, ktora mam, RAW zapisuje sie szybciutko.
Pzdr
-
1. jest to bardzo dolna pólka... polecam wyrzucić i kupić coś dobrej firmy - Marumi, B+W, Hoya
2. tak weźmie... czyli wszystko będzie ok
3. HDR - Szukaj w Google
4. nie... polecam szkołe fotografowania NG na cd...
Pozatym Manual to ie jest najlepszy z możliwych trybów... w codziennym użyutkowaniu znacznie lepiej sprawdza się tryb A
5. tu kwestią jest czas, musi być co najmniej 1/2 sekundy... statyw, albo kamień dobr jest nieodzowny
6. google.pl
7. można, ale po co.
8. wszystko w rawie :D
9. CF jest szybszy, więc 4GB x120 jak najbardziej CI się przyda
-
jeszcze ad.5 za sucharem jak najniższe ISO, by wydłużyć czas. Przydatny może też być polar albo filtr szary, wysoka wartość przysłony no i obowiązkowo statyw, chyba, że masz ręce z kamienia i nie drgniesz przez te np. 2 sekundy :mrgreen:
pzdr
-
-
32:Proces nie może uzyskać dostępu do pliku, ponieważ jest on używany przez inny proces.
C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS MASTER\effect\olyeffectblind.dll
to pojawia mi się podczas próby aktualizacji software/language
ściaga aktualizacje, przygotowuje ale przy etapie "COPY" pojawia się ten komunikat, dodam, że poprzez ALT=CTRL=DEL pozamykałam wszystkie programy które moglyby powodować błąd
co robić?
ps. dziękuje wszystkim za odpowiedzi na wszystkie moje pytania
-
eeeeeee wywalic olymaster? Co do bledu to moze go powodowac nawet sam om lub windows ;) Ewentualnie odinstaluj i sciagnij 2.0.
ps. jesli koniecznie chcesz sie meczyc z obecnym to unlocker moze odblokowac ta biblioteke, moze to pomoze...
-
więc co w końcu mam zrobić? myślałeś o wywaleniu Mastera. Chodziło ci o ponowne zainstalowanie?
Wersja 2.0 ? gdzie?
ok, 2.0 znalazłam ale coś e-mail nie chcą odesłać
-
-
Link do OM 2.0 byl na forum w dziale programy. Wlasciwie chodzilo mi bardziej o wywalenie calkowite, bo jedyna potrzebna jego funkcja jest aktualizacja aparatu. Przed instalacja 2.0 i tak lepiej wywalic starego (chociaz moga dzialac rownolegle i nie beda sobie wchodzic w droge).