Witam. Jak widać jestem zielony więc proszę o pomoc.
Jak zmienić format zdjęcia z 4:3 na 3:2 bez straty jakości tego zdjęcia. Ewentualnie zapodajcie jakiś link gdzie jest to łopatologicznie wytłumaczone.
Pozdrawiam. Jarek
Wersja do druku
Witam. Jak widać jestem zielony więc proszę o pomoc.
Jak zmienić format zdjęcia z 4:3 na 3:2 bez straty jakości tego zdjęcia. Ewentualnie zapodajcie jakiś link gdzie jest to łopatologicznie wytłumaczone.
Pozdrawiam. Jarek
w photoshopie jest takie narzędzie jak Kadrowanie (Crop Tool). Wpisujesz po prostu w parametrach tego narzędzia szerokość 3 a wysokość 2 (nie ważne czy w pixelach czy w cm czy jeszcze w czymś innym) teraz możesz zaznaczyć lub wykadrować jakąś część zdjęcia. Nie ważne czy to będzie mały wycinek czy rozciągniesz się na całe zdjęcie - kadrowany obszar zawsze będzie miał proporcje właśnie 3:2.
No tak, ale bez straty jakości JPEG-a to "crop-ują" tylko specjalne programiki. teraz nie pamiętam dokładnie. Poszukaj jpegcrop, albo jakoś podobnie. Jak sobie przypomnę to jeszcze dam zanć.
Pozdro
Otworzyć Photoshopem, skadrować, zrobić co trzeba i zapisać do TIFF'a. Też nie stracisz jakości.
No tak, ale stracisz miejsce na dysku...Cytat:
Zamieszczone przez SatH^Raa
To było se dysk minimum 40GB kupić.Cytat:
Zamieszczone przez SzymonP
Ahaaa! ...no to teraz już wiem jak kropować JPEG-i bez straty jakości!Cytat:
Zamieszczone przez Arras
Nie ma czegoś takiego że nie tracisz, albo miejsce na dysku, albo jakość zdjęcia, albo kasa na aparat który od razu ma taką funkcję :)Cytat:
Zamieszczone przez SzymonP
Z tego, co wiem, to są programiki, które potrafią obciąć JPEG-a bez utraty jakości, tzn. obcięty fragment nie podlega pogorszeniu wynikającemu z dekompresji i ponownej kompresji. Prawdopodobnie umiejętnie jest wycinany fragment danych z JPEG-a i umieszczany w nowym pliku w taki sposób, że powstaje obcięty obrazek.Cytat:
Zamieszczone przez Czaszek