Zobacz pełną wersję : Zmiana systemu, co polecacie w 4/3?
Witajcie,
Aktualnie jestem w systemie nikona z d7100 - rozważam dwie opcje:
1. przejście na FX nikona.. co mnie trochę irytuje z uwagi na niedopracowane puszki, z którymi jest wiecznie problem, wcale nie szałowe szkła a drogie i wszystko tam jest DUŻE
2. chcę przejść na 4/3 (micro) w tym rozważam poważnie Olympusa - myślę tutaj o M10 + kilka szkieł i tutaj jest pytanie, co polecacie?
Chcę przede wszystkim użyć Olka do fotografii architektury i podróży (wiem, trochę to dziwne), ale mam kilka groszy z cykania fotek do panoram sferycznych i zdjęć obiektów noclegowych (w tym m.in. dron), ale także często chodzę w podróże po górach.. Chcę też trochę zając się prostymi filmami wideo - także przestronne użycie.
Dlatego rozważam takie zakupy jak:
Olek m10
Zuiko 9-18 - do wnętrz
Zuiko pancake 17mm (do drona, bo lekki i jasny, ale coś jeszcze nieco szerszego mogłoby być)
Coś standardowego (zoom) np; 12-40 - albo coś jeszcze bardziej uniwersalnego, ale nie bardzo wiem.. co?
I fisheye by się przydał to tutaj chyba samyang 7,5mm 2.8
Do tego myślałem o zakupie może gripa?
W Olku przeszkadza mi trochę zakres tonalny, ale tak poza tym wygląda na fajną konstrukcję z fajnymi szkłami.
Pomożecie?
Zuiko pancake 17mm (do drona, bo lekki i jasny, ale coś jeszcze nieco szerszego mogłoby być)
Panasonic 14/2,5, 55 gram, używam do KAP
możesz rozważyć dodatkowo jakiegoś używanego E-PM2 do drona - 270g vs. 400g E-M10 to jest różnica, poza tym mniejsza strata jak coś z lataniem pójdzie nie tak. A jakość w zasadzie taka sama.
jeżeli przewidujesz wycieczki i używanie aparatu na zewnątrz to rozważ zakup korpusu uszczelnionego. Zaraz będzie następca EM5 a jeżeli myślisz też o 12-40 to lepiej kupić go w zestawie. Za chwilkę pewnie stare korpusy EM5 będą w promocjach. Uszczelnienia to dobra rzecz, szczególnie, że 12-40 jest też uszczelniany i miałbyś w sumie zestaw na każdą pogodę. Mzuiko 17mm, o ile ten w wersji f1.8 jest super. Jeżeli coś szerszego i małego to Panasonic 14 2.8 lub węziej 20 1.7 ale tu AF jest wolniejszy. Szkła olka są szybsze.
A rybie oko możesz zakupić ze stajni Panasonic 8mm f3.5. Zawsze będzie AF czego Samyang nie ma :)
Dzięki wielkie, dobre propozycje, godne rozważenia..:) Zastanawia mnie jeszcze ew. wejście w Sony (pełną klatkę) ale tutaj też problem ze szkłami.
Co do propozycji - zapewne wejdę w panasonic 14mm - całkiem fajnie wygląda to szkło i cenowo i jakościowo, ogniskowa też mi leży. Jeżeli chodzi o korpus - to co następca EM5 będzie miał takiego istotnego?:) myślałem, że M10 jest uszczelniane, ale faktycznie nie... W Olkach przeszkadza mi trochę zakres tonalny, który w mojej opinii chyba mocno odstaje od konkurencji. Mogliby nad tym popracować.
PS: Nad mniejszym korpusem też pomyślę, bo faktycznie ciekawie wygląda proponowany e-PM2
popatrz jeszcze na Fuji X.
gabaryty raczej niewielkie, matryca świetna, a masz w systemie takie perełki jak Touit 12/2,8 (ekw. 18mm)
Ech, nie ma systemu idealnego
urzyszkodnik
23.01.15, 19:33
Do zastosowań jakie piszesz, to d7100 jest idealny.
Dokup porządne szkło i zdjęcia rob.
Zacznij od N17-55 f2,8.
W sumie to niemal w całości pokryje Twoje zapotrzebowanie mz...
W Olkach przeszkadza mi trochę zakres tonalny, który w mojej opinii chyba mocno odstaje od konkurencji. Mogliby nad tym popracować.
Opinię wyrobiłeś sobie na podstawie czego?
(...) W Olkach przeszkadza mi trochę zakres tonalny, który w mojej opinii chyba mocno odstaje od konkurencji. Mogliby nad tym popracować. (...)
Ja już spotkałem się ze stwierdzeniami, że Olek na większy zakres tonalny niż fujiki z serii X... Źródła nie wymienię...
urzyszkodnik
23.01.15, 23:13
Ja już spotkałem się ze stwierdzeniami, że Olek na większy zakres tonalny niż fujiki z serii X... Źródła nie wymienię...
Dawaj.
Poczytamy... :)
Witajcie,
Aktualnie jestem w systemie nikona z d7100 - rozważam dwie opcje:
1. przejście na FX nikona.. co mnie trochę irytuje z uwagi na niedopracowane puszki, z którymi jest wiecznie problem, wcale nie szałowe szkła a drogie i wszystko tam jest DUŻE
2. chcę przejść na 4/3 (micro) w tym rozważam poważnie Olympusa - myślę tutaj o M10 + kilka szkieł i tutaj jest pytanie, co polecacie?
Chcę przede wszystkim użyć Olka do fotografii architektury i podróży (wiem, trochę to dziwne), ale mam kilka groszy z cykania fotek do panoram sferycznych i zdjęć obiektów noclegowych (w tym m.in. dron), ale także często chodzę w podróże po górach.. Chcę też trochę zając się prostymi filmami wideo - także przestronne użycie.
Dlatego rozważam takie zakupy jak:
Olek m10
Zuiko 9-18 - do wnętrz
Zuiko pancake 17mm (do drona, bo lekki i jasny, ale coś jeszcze nieco szerszego mogłoby być)
Coś standardowego (zoom) np; 12-40 - albo coś jeszcze bardziej uniwersalnego, ale nie bardzo wiem.. co?
I fisheye by się przydał to tutaj chyba samyang 7,5mm 2.8
Do tego myślałem o zakupie może gripa?
W Olku przeszkadza mi trochę zakres tonalny, ale tak poza tym wygląda na fajną konstrukcję z fajnymi szkłami.
Pomożecie?
Dlaczego chcesz zmienić system? Jaki jest cel? D7100 to świetny sprzęt. Moim zdaniem matryca i AF są w nim lepsze niż w dowolnym korpusie m43.
Z tego co piszesz to rozważasz dwie zupełnie różne drogi. FF lub m43 to jednak różnego rodzaju sprzęt. FF z natury rzeczy będzie większy, jeśli nawet korpus da się zmniejszyć (vide Sony A7) to obiektywy jednak są duże.
Zakres tonalny nowych Olympusów (od E-M5) jest zupełnie przyzwoity. Raczej nie powinieneś mieć z tym problemów. 9-18 jest dość ciemny, nie będzie Ci to przeszkadzać?
m43 w podróży do krajobrazów sprawdza się zupełnie dobrze.
Dawaj.
Poczytamy... :)
Optyczne :)
Któż inny mógłby to być :)
Może mieli wersję srebrną ?!
Może mieli wersję srebrną ?!
Wykluczyć tego nie można... ;)
Może mieli wersję srebrną ?!I tak im te odbicia zafałszowały test? Nie uwierzę.
Optyczne :)
Któż inny mógłby to być :)
Podeślij linki bo to jest spore kuriozum. Nawet jak na Optyczne spore
Może mieli wersję srebrną ?!
O kurde, ja mam srebrne. Trzeba sprzedać :cry:
O kurde, ja mam srebrne. Trzeba sprzedać :cry:
Srebrne mają szybszy af i matryce od Casio :)
Srebrne mają szybszy af i matryce od Casio :)
Powiedzmy prawdę do końca. Matryce z kalkulatorów Casio, tych ładowanych słońcem :-)
Ciekawa zmiana.
Musi sobie autor odpowiedzidec na kilka rzeczy, czy chce miec lepszy AF, wieksza rozpietosc tonalna, mniejsze szumy, czy jednak gabaryty w podrozy wiekszej roli nie odegraja.
Af jak to AF przy widoczkach i innych tego typu nie jest najwazniejszy, DR juz w Olku jest niebo lepszy niz to co bylo kiedys, i spokojnie mozna nie rozpaczac, szumy to tez juz nie jest jakas tragedia.
Takze wybor raczej chyba sam autor musi podjac, bo wie co dla niego bedzie lepsze.
p.s. Tez mam srebrnego ;)
pozdro
Ciekawa zmiana.
Musi sobie autor odpowiedzidec na kilka rzeczy, czy chce miec lepszy AF, wieksza rozpietosc tonalna, mniejsze szumy, czy jednak gabaryty w podrozy wiekszej roli nie odegraja.
Af jak to AF przy widoczkach i innych tego typu nie jest najwazniejszy, DR juz w Olku jest niebo lepszy niz to co bylo kiedys, i spokojnie mozna nie rozpaczac, szumy to tez juz nie jest jakas tragedia.
Takze wybor raczej chyba sam autor musi podjac, bo wie co dla niego bedzie lepsze.
p.s. Tez mam srebrnego ;)
pozdro
Za tą wypowiedź to raczej srebrna kula i osikowy kołek :) Jak bym czytał opaczne :)
Za tą wypowiedź to raczej srebrna kula i osikowy kołek :) Jak bym czytał opaczne :)
Dlaczego?
Chcialem w nieco bardziej zawoalowany sposob napisac tak:
Jesli gabaryty graja role (a w podrozy to niewykluczone) to m4/3 jest bardzo rozsadnym wyborem.
Biorac pod uwage cala reszte, to posiadane przez kolege D7100 kopie tylek w kazym aspekcie wszystkim korpusom m4/3.
pozdro
Dlaczego?
Chcialem w nieco bardziej zawoalowany sposob napisac tak:
Jesli gabaryty graja role (a w podrozy to niewykluczone) to m4/3 jest bardzo rozsadnym wyborem.
Biorac pod uwage cala reszte, to posiadane przez kolege D7100 kopie tylek w kazym aspekcie wszystkim korpusom m4/3.
pozdro
Jedną z największych zalet D7100 i całej braci lustrzankowej zresztą też, to jest rewelacyjny wybór optyki - firmowej, niefirmowej, nowej i używanej. Rodzina bezlusterkowa jest w tym zakresie bardzo uboga.
Jedną z największych zalet D7100 i całej braci lustrzankowej zresztą też, to jest rewelacyjny wybór optyki - firmowej, niefirmowej, nowej i używanej. Rodzina bezlusterkowa jest w tym zakresie bardzo uboga.
I ten dreszcz emocji czy będzie bf czy ff :)
za to nie ma emocji że ostrość poleci na tło - tak jak to lubi się zdarzyć w kontrastowym AF
za to nie ma emocji że ostrość poleci na tło - tak jak to lubi się zdarzyć w kontrastowym AF
W jakim sprzęcie bo pierwsze słyszę ?
urzyszkodnik
24.01.15, 12:39
A ja powtórzę sie:
D7100 i N17-55.
Nic lepszego na wyjazdy nie potrzeba.
A jesli to mało to d810. I srał pies ciężar i wymiary :)
Olek to tylko Olek. Zabawki, zabawki, zabawki...
Dobre na streeta np...
A ja powtórzę sie:
D7100 i N17-55.
Nic lepszego na wyjazdy nie potrzeba.
A jesli to mało to d810. I srał pies ciężar i wymiary :)
Olek to tylko Olek. Zabawki, zabawki, zabawki...
Dobre na streeta np...
Powiedział co wiedział...
W mojej ocenie jest własnie inaczej. To takie sprzęty jak D7100 sa kupowane ze względu na cenę przez ludzi którzy myślą, że jak kupią Nikona lustrzankę to zaraz będzie on sam pstrykał zdjęcia jak zawodowiec. Pełno widzę ludzi z tego typu sprzętami, z obiektywami kitowymi i robiącymi zdjęcia z lamą wbudowaną na trybie auto. Tacy goście z wielkim aparatem który jest przecież duży więc musi robić dobre zdjęcia :) No i wygląda PRO :D
A jakie zdziwienie gdy zdjęcia wychodzą takie se...
D7100 to zabawka w dużo większym zakresie niż np EM5 o EM1 już nie wspominając.
easy_rider
24.01.15, 13:36
...jak zawodowiec. Pełno widzę ludzi z tego typu sprzętami, z obiektywami kitowymi i robiącymi zdjęcia z lamą wbudowaną na trybie auto.Oj tak - do dziś pamiętam scenkę, jak na spacerze gość robił fotkę rodzince...
Klęcząc przyłożył lustrzankę do oka, spust do połowy i... cyk - lampa wyskoczyła :)
Bardzo się zdziwił, bo przecież słońce świeciło, coś tam przy aparacie pomajstrował, drugie podejście i... cyk - lampa znowu swoje.
Ale kumaty był, więc sobie poradził - przy trzecim zdjęciu lampę przytrzymał palcem :mrgreen:
Oj tak - do dziś pamiętam scenkę, jak na spacerze gość robił fotkę rodzince...
Klęcząc przyłożył lustrzankę do oka, spust do połowy i... cyk - lampa wyskoczyła :)
Bardzo się zdziwił, bo przecież słońce świeciło, coś tam przy aparacie pomajstrował, drugie podejście i... cyk - lampa znowu swoje.
Ale kumaty był, więc sobie poradził - przy trzecim zdjęciu lampę przytrzymał palcem :mrgreen:
A moze ustawil moc blysku i rozjasnial cienie wbudowana.Nieraz sam tak robie.Ja za zawodowca sie nie uwazam,ale czesto z zawodowcem moge sprowokowac dyskusjie i pozniej sie posmiac w kątku.:-P:mrgreen::mrgreen:
za to nie ma emocji że ostrość poleci na tło - tak jak to lubi się zdarzyć w kontrastowym AF
W jakim sprzęcie bo pierwsze słyszę ?
a choćby w E-M5 (to samo miałem w E-P1)
kwadracik pola AF jest dosyć duży, jesli robisz zdjęcie kogoś na tle np drzew, i w owym kwadraciku zmieścisz twarz fotografowanej osoby i tło, to AF poleci na tło bo na gałązkach złapie większy kontrast niz na twarzy na której są zazwyczaj gładkie linie i przejścia kolorystyczne.
Im ostrzejszy (lepszy) obiektyw tym zjawisko mocniejsze. Kiedyś sporo się nagłówkowałem dlaczego wiele zdjęć mam z przestrzeloną ostrością. Teraz staram się uważać. Z użytkowanych przeze mnie aparatów na ów problem podateę są i Olympusy m4/3 i Fuji X100s. Sony którymi się bawiłem (A7 i NEX-5R) mają chyba lepsze algorytmy i potrafią wychwycić lokalne (bliższe - pierwszy plan) maksimum kontrastu ignorując globalne (dalsze - tło).
a choćby w E-M5 (to samo miałem w E-P1)
kwadracik pola AF jest dosyć duży, jesli robisz zdjęcie kogoś na tle np drzew, i w owym kwadraciku zmieścisz twarz fotografowanej osoby i tło, to AF poleci na tło bo na gałązkach złapie większy kontrast niz na twarzy na której są zazwyczaj gładkie linie i przejścia kolorystyczne.
Im ostrzejszy (lepszy) obiektyw tym zjawisko mocniejsze. Kiedyś sporo się nagłówkowałem dlaczego wiele zdjęć mam z przestrzeloną ostrością. Teraz staram się uważać. Z użytkowanych przeze mnie aparatów na ów problem podateę są i Olympusy m4/3 i Fuji X100s. Sony którymi się bawiłem (A7 i NEX-5R) mają chyba lepsze algorytmy i potrafią wychwycić lokalne (bliższe - pierwszy plan) maksimum kontrastu ignorując globalne (dalsze - tło).
Hmm, nigdy mi nie uciekła ostrość jeżeli z obiektywem wszystko ok. Kiedyś Realnasty miała problem i obiektyw ostrzył zawsze w nieskończoność ale to była wada materiału. To co masz o epokę lepiej w m4/3 w stosunku do lustra to choćby możliwość powiększenia punktu w którym ostrzysz i to też w wizjerze a nie tylko w lv na ekranie w lustrzance, gdzie gdy jest słońce to guzik widzisz. A do tego w m4/3 masz regulację wielkości punktu AF i możesz sobie ustawić tyci tyci i nigdzie CI ostrość nie ucieknie a już na pewno nie przy dobrym szkle.
Hmm, nigdy mi nie uciekła ostrość jeżeli z obiektywem wszystko ok. Kiedyś Realnasty miała problem i obiektyw ostrzył zawsze w nieskończoność ale to była wada materiału. To co masz o epokę lepiej w m4/3 w stosunku do lustra to choćby możliwość powiększenia punktu w którym ostrzysz i to też w wizjerze a nie tylko w lv na ekranie w lustrzance, gdzie gdy jest słońce to guzik widzisz. A do tego w m4/3 masz regulację wielkości punktu AF i możesz sobie ustawić tyci tyci i nigdzie CI ostrość nie ucieknie a już na pewno nie przy dobrym szkle.
W G3 ustawiam bardzo precyzyjnie ostrość ( gdy tego potrzebuję), nie ma opcji żeby aparat zrobił coś bez mojej wiedzy w tym temacie, na dodatek przed zdjęciem powiększa mi miejsce ostrzenia. Takiego bajeru nie ma nawet Nikon 7102 :)
W G3 ustawiam bardzo precyzyjnie ostrość ( gdy tego potrzebuję), nie ma opcji żeby aparat zrobił coś bez mojej wiedzy w tym temacie, na dodatek przed zdjęciem powiększa mi miejsce ostrzenia. Takiego bajeru nie ma nawet Nikon 7102 :)
Mnie akurat ten "bajer" denerwował. :)
---------- Post dodany o 14:17 ---------- Poprzedni post był o 14:16 ----------
Podeślij linki bo to jest spore kuriozum. Nawet jak na Optyczne spore
Dokopię się to podeślę link.
Edit
Co prawda nie odnalazłem tego cytatu (zapewne odnajdę "przy okazji"), na którym oparłem swój wcześniejszy wpis, ale zestawień w podobnym tonie można odnaleźć sporo:
(...) W kategorii zakresu tonalnego nowy bezlusterkowiec Fujifilm notuje dobre wyniki, choć nie ukrywamy, że liczyliśmy na nieco więcej. Dla najlepszej jakości obrazu osiągnął on maksymalny wynik na poziomie 6.6 EV, dorównując tym samym Olympusowi OM-D E-M5 (...) - z podsumowania recenzji X-E1.
(...) Przy rozjaśnianiu ciemnych partii obrazu na zdjęciach wykonanych na ISO 200, bezlusterkowiec Fujifilm ma pewną przewagę nad modelem E-P5. Przy ISO 1600 sytuacja się odwraca – szum na wycinkach z X-M1 jest mocniej widoczny. Warto jednak zaznaczyć, że w obu przypadkach różnice nie są drastyczne. (...) - z podsumowania recenzji X-M1.
Edit2
Absolutnie nie chcę wszczynać jakichkolwiek wojenek i sporów w tle z DR.
Osobiście uważam, że większa matryca równa się większy zakres DR. Zakładam oczywiście, że mogę się mylić. I tyle.
Dlaczego?
Chcialem w nieco bardziej zawoalowany sposob napisac tak:
Jesli gabaryty graja role (a w podrozy to niewykluczone) to m4/3 jest bardzo rozsadnym wyborem.
Biorac pod uwage cala reszte, to posiadane przez kolege D7100 kopie tylek w kazym aspekcie wszystkim korpusom m4/3.
pozdro
Eeee... W makro mniejsze matryce maja parę zalet. Np.: większą GO, czy łatwiejsze uzyskiwanie większych powiekszeń.
Taa, a swistak siedzi i zawija z tym AF w bezlustrach.
Zasadniczo i pobieznie nie chce mi sie juz kolejny raz pisac w tym temacie.
Dla mnie poki co faza w nikonie gruchocze obecne bezlusterkowe rozwiazania.
Hmm, nigdy mi nie uciekła ostrość jeżeli z obiektywem wszystko ok. Kiedyś Realnasty miała problem i obiektyw ostrzył zawsze w nieskończoność ale to była wada materiału. To co masz o epokę lepiej w m4/3 w stosunku do lustra to choćby możliwość powiększenia punktu w którym ostrzysz i to też w wizjerze a nie tylko w lv na ekranie w lustrzance, gdzie gdy jest słońce to guzik widzisz. A do tego w m4/3 masz regulację wielkości punktu AF i możesz sobie ustawić tyci tyci i nigdzie CI ostrość nie ucieknie a już na pewno nie przy dobrym szkle.
Trudno by bylo inaczej, jak wizjer w bezlustrach to jest przeciez LV, i to zadna dodatkowa funkcjonalnosc tylko specyfika kastratow.
Eeee... W makro mniejsze matryce maja parę zalet. Np.: większą GO, czy łatwiejsze uzyskiwanie większych powiekszeń.
W sumie i tak i nie, wczesniej obrazek zzera dyfrakcja, wiec na wiekszych matrycach mozna to zrekompensowac mocniej przymykajac przyslone.
No i autor chyba nie robi makro :)
pozdro
urzyszkodnik
24.01.15, 16:44
Powiedział co wiedział...
W mojej ocenie jest własnie inaczej. To takie sprzęty jak D7100 sa kupowane ze względu na cenę przez ludzi którzy myślą, że jak kupią Nikona lustrzankę to zaraz będzie on sam pstrykał zdjęcia jak zawodowiec. Pełno widzę ludzi z tego typu sprzętami, z obiektywami kitowymi i robiącymi zdjęcia z lamą wbudowaną na trybie auto. Tacy goście z wielkim aparatem który jest przecież duży więc musi robić dobre zdjęcia :) No i wygląda PRO :D
A jakie zdziwienie gdy zdjęcia wychodzą takie se...
D7100 to zabawka w dużo większym zakresie niż np EM5 o EM1 już nie wspominając.
Chciałoby sie powiedziec: dziecko drogie, co Ty piszesz. :)
D7100 i jego matryca jest super.
A szkło które wspomniałem - nawet w reku go nie miałeś...
W jakim sprzęcie bo pierwsze słyszę ?
Np w E-M10 + 12-40 mi się zdarzyło. Przy czym w lustrzance też nie jest zawsze bezbłędnie. Oba aparaty potrafią się pomylić, trzeba znać sprzęt wtedy w większości przypadków da się uniknąć problemów.
---------- Post dodany o 16:03 ---------- Poprzedni post był o 16:01 ----------
A ja powtórzę sie:
D7100 i N17-55.
Nic lepszego na wyjazdy nie potrzeba.
A jesli to mało to d810. I srał pies ciężar i wymiary :)
Olek to tylko Olek. Zabawki, zabawki, zabawki...
Dobre na streeta np...
Bez przesady. Mam FF i m43. Obu używam. Jak miałem tylko FF to często aparatu nie zabierałem bo mi się kloca nosić nie chciało.
Chciałoby sie powiedziec: dziecko drogie, co Ty piszesz. :)
D7100 i jego matryca jest super.
A szkło które wspomniałem - nawet w reku go nie miałeś...
Hmm dziecko drogie, nie zrozumiałeś tego co napisałem. Niemniej, kto mądry zrozumiał, reszcie i tak nie wytłumaczę :)
Witajcie, widze, że temat się rozwinął. Co prawda nie idzie on wg. mojej myśli - bo nadal nie wiem co robić. Chyba nie obejdzie się bez dwóch puszek - bo przyznam, że nosząc d7100 często już nie chce mi się rozkładać dla jednego kadru, jak raz zabrałem ze sobą sony nex 5n + sel16mm to byłem w pełni usatysfakcjonowany, calkiem fajnie sobie ten zestaw radził, fajny obrazek a sprzęt poręczny jak nigdy.
d7100 to całkiem przyzwoity sprzęt, ale migawka już jest trochę wystrzelana, jest zasyfiona(to już po pół roku było zauważalne na zdjęciach) no i przyznam, że miałem wejść w FX na nikona i zbierać już szklarnię do tego coś mniejszego np. sony nex5-6, gdyby coś grubszego się szykowało w kwestii wyprawy. No ale jednak z FX NIKONA są co chwilę problemy, robią szybciej niż testują chyba (np. d750 - ma teraz zwroty do serwisu, wycofują z półek sklepowych itd, d800 po roku zaczyna się sypać, ma problem z AF, d600 jest tak nieszczelne, że to jakaś pomyłka) no i oczywiście brak dodatków, które ułatwiają życie jak np. sterowanie przez Wifi (np. często robię małe pomieszczenia, które zestaw statyw + ja nie chcą iść w parze, albo za mało miejsca, albo za dużo refleksów z osobą kabinie prysznicowej, płytkach i innych elementach) czy zapisywanie pozycji GPS, które ułatwia składanie konstelacji/panoram w spacer w edytorze Googla. d810 wygląda już ciekawie, ale to za duży jednak koszt, dlatego myślałem o soniaku np. a7 mark II ale tutaj jest problem ze szkłami (np. dobry UWA). Zastanawiałem się czy np. Metabones SpeedBooster (adapter na szkła np. Canona) nie byłby tutaj dobrym rozwiązaniem, dzięki temu można uzyskać ciekawy obraz, niewielkie rozmiary aparatu i poszerzyć ogniskową, która mi jest potrzebna do zdjęć wewnątrz.
Pomyślałem, że może spróbować znaleźć coś w 4/3 ale chyba nie wiele lepszą opcję tutaj otrzymam. Chociażby przez przeliczenie ogniskowej...
Jeśli satysfakcjonował Cię obrazek z Sony SEL 16mm to raczej nie masz za dużych wymagań. Nex 5n nie ma też specjalnie większego DR od e-pl5, czy e-m10.
Przeliczanie ogniskowych ma jakieś znaczenie przy stosowaniu szkieł od innych aparatów (a i to tylko o tyle że ciężko znaleźć wtedy szeroki kąt), dedykowane do m43 mają odpowiednio dobrane zakresy.
Nie rozumiem zarzutu braku szkieł do Sony A7, tak na prawdę to brakuje tylko portretówki do FE. Reszta jest i to zazwyczaj świetnej jakości - tylko trzeba za nie sporo zapłacić. Można też użyć tańszych szkieł z bagnetu A przez przejściówkę - ale pogarsza się wtedy mobilność i ergonomia zestawu.
Myślałeś nad Fuji X-E1 + 18-55 2.8-4?
Witajcie, ...
Pomyślałem, że może spróbować znaleźć coś w 4/3 ale chyba nie wiele lepszą opcję tutaj otrzymam. Chociażby przez przeliczenie ogniskowej...
Nie wiem, może poszukasz samli z Lumixa 7-14 w wątku ze zdjęciami z m4/3, 9-18 czy Prominara 8,5. Wydaje się mi ze nie brak UWA, tylko brakuje tu rozeznania co jest dostępne. Fakt może nie być tanio....
esoX (https://forum.olympusclub.pl/members/20214-esoX) - mówisz że D7100 się syfi? coś jak D600?
2) do A7 jest jakieś UWA:
http://www.optyczne.pl/1235-Sony_Carl_Zeiss_Vario-Tessar_T_FE_16-35_mm_f_4_ZA_OSS-specyfikacja_obiektywu.html
http://www.photographyblog.com/reviews/sony_vario_tessar_t_fe_16_35mm_f4_za_oss_review/
wygląda że najgorsze nie jest ale cena raczej "dla odpornych"
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/11886092
3) Co do zużywania się sprzętu. W innych systemach też rewelacji nie ma. Ja dużo zdjęć robię (uczę się i ćwiczę) to i moja E-M5 (a powiedzmy sobie to tani aparat nie był) w dwa lata dwa razy serwis odwiedzał. Ciekawe ile jeszcze pociągnie
esoX (https://forum.olympusclub.pl/members/20214-esoX) - mówisz że D7100 się syfi? coś jak D600?
A to jakies novum?
Kazdy aparat sie syfi, jedne mniej, inne wiecej, jedne maja lepsza czyszczalke, inne wcale.
pozdro
Ale o czym wy dyskutujecie. Jeżeli dla kogoś liczą się osiągi, to tylko FF a nawet sprzęt z ubiegłej epoki. Jeżeli ktoś ceni miniaturyzację, gabaryty i uniwersalność - m4/3. Przynajmniej ja po taskaniu przez Xset kilometrów cegły u szyi, doceniam małego Olka :)
A to jakies novum?
Kazdy aparat sie syfi, jedne mniej, inne wiecej, jedne maja lepsza czyszczalke, inne wcale.
pozdro
hmmm może i każdy się syfi ale nie każdy jest brudasem. W E-M5 problemu z brudem na matrycy nie zauważyłem a pstrykam sporo.
urzyszkodnik
24.01.15, 22:03
Hmm dziecko drogie, nie zrozumiałeś tego co napisałem. Niemniej, kto mądry zrozumiał, reszcie i tak nie wytłumaczę :)
Podlinkuj zatem zdjecie jakies. Takie z którego nie mozna byc zadowolonym. Z zestawu d7100 i N17-55.
Zrobione świadomie. :)
Natomiast autor wątku jak widac, powinien kompakta zakupić.
Nie syfi matrycy. Nie ma kurzu. Nie ma problemu ze szklami.
Funkcja auto i panorama jest. Jest mały. I lekki.
:)
...
Natomiast autor wątku jak widac, powinien kompakta zakupić.
Nie syfi matrycy. Nie ma kurzu. Nie ma problemu ze szklami.
Funkcja auto i panorama jest. Jest mały. I lekki.
:)
ciekawe który kompakt ma dobry szeroki kąt?
hmmm może i każdy się syfi ale nie każdy jest brudasem. W E-M5 problemu z brudem na matrycy nie zauważyłem a pstrykam sporo.
Niedalej jak wczoraj sprzatalem mojego EM5, bo ufajdolona matryca pomimo chyba najlepszej czyszczalki na rynku.
Ale nie wpadl bym nawet by wspomniec o tym, czy brac to jako jakis argument.
Tak samo jak inne moje aparaty, lacznie ze swego czasu "krolem" usterek i oleju D7000, tylko niewiedziec czemu u mnie wsio z nim OK.
Juz nie raz pisalem, sa tacy co uprawiaja pierdupierdu i szukaja dziury w calym tylko zdjec nie robia...
pozdro
ciekawe który kompakt ma dobry szeroki kąt?
kompakty z wymienną optyką... Albo inaczej, ja nie spotkałen szerzej niz 24 na pełnej klatce.
urzyszkodnik
24.01.15, 23:12
kompakty z wymienną optyką... Albo inaczej, ja nie spotkałen szerzej niz 24 na pełnej klatce.
Przeciez jest panorama...
:)
Kiedyś był taki kompakt Kodaka z dwoma obiektywami, miał 23 mm ekw.
Zuiko pancake 17mm (do drona, bo lekki i jasny, ale coś jeszcze nieco szerszego mogłoby być)
z lekkich trochę szerszych jest lepszy optycznie Panasonic 14mm 2,5 do wyrwania za około 700-800zł używany spokojnie.
Coś standardowego (zoom) np; 12-40 - albo coś jeszcze bardziej uniwersalnego, ale nie bardzo wiem.. co?
z kategorii lekkich jest jeszcze kitowe dla em10 mZD 14-42mm EZ, ew. Panasonicowe naleśniki 14-42mm lub 12-32mm
W Olku przeszkadza mi trochę zakres tonalny, ale tak poza tym wygląda na fajną konstrukcję z fajnymi szkłami.
Nie przesadzajmy, matryca z em5/em10 daje radę.
A jeśli pozostajemy przy kategorii lekkich to polecam e-pm2 - matryca ta sama.
Uszczelnienia nie przydadzą Ci się tam na górze (...uszczelniany em5)?
za to nie ma emocji że ostrość poleci na tło - tak jak to lubi się zdarzyć w kontrastowym AF
W jakim sprzęcie bo pierwsze słyszę ?
Testując em5 narzekałem na to.
BrunoQuestionable
8.02.15, 13:11
Poproszę o szybką opinię:
1. w których Olkowych korpusach kontrastowy AF da sobie radę w scenerii zdjęć nocnych (ujęcia statyczne, nie sport), przy oświetleniu ulicznym, bez lampy? pod uwagę biorę: e-pm2, e-pl5, e-m10 (wiem że rozrzut cenowy duży, ale jeszcze nie wiem na co się zdecyduję bo mam jeszcze 1 zakup w planach).
2. czy potwierdzacie "legendarny" pomarańczowo-prosiaczkowy zafarb skóry na zdjęciach wykonanych w dzień (mam na myśli ORF-y, w scenerii "pełne słońce", "pochmurny dzień")
Nie szukam "niewiadomo-jakiego-wymiatacza", tylko uzupełniający korpus który wypluje raw-a i ew. jpg, przy których nie będę musiał za bardzo majstrować w LR.
Pozdrawiam
Michał
Ad 1) Wszystkie trzy wymienione korpusy mają podobny AF, przy czym E-M10 jest najnowszy i może nieco usprawniony.
Zależy w co będziesz celować, ale powinny wszystkie dać radę.
urzyszkodnik
8.02.15, 15:09
Kup Nd5100 i bedzie dobrze na stówkę
Za podobne albo te same pieniadze...
BrunoQuestionable
8.02.15, 19:51
Kup Nd5100 i bedzie dobrze na stówkę
Za podobne albo te same pieniadze...
Nie bardzo rozumiem, pytam się o Olka, a dostaję propozycję zakupu czegoś o co nie pytałem.
Ofertę system APS-C Nikona znam już na tyle dobrze by szukać uzupełnień gdzie indziej. D5100 jest może i fajnym aparatem ale jego ergonomia, masa ze szkłem, jest dla mnie nie do przejścia, a matryca pomimo że świetna, to jednak daje inne kolory niż CCD z Nikona D80. Testowałem i nie przypadł mi do gustu.
a matryca pomimo że świetna, to jednak daje inne kolory niż CCD z Nikona D80.
Musze Cie zasmucic, w Olkach matryca jest bardzo podobna do tej 16megapikselowej nikona.
Moze czas sie obrobki nauczyc niz w magie CCD wierzyc?
pozdro
Poproszę o szybką opinię:
2. czy potwierdzacie "legendarny" pomarańczowo-prosiaczkowy zafarb skóry na zdjęciach wykonanych w dzień (mam na myśli ORF-y, w scenerii "pełne słońce", "pochmurny dzień")
Nie szukam "niewiadomo-jakiego-wymiatacza", tylko uzupełniający korpus który wypluje raw-a i ew. jpg, przy których nie będę musiał za bardzo majstrować w LR.
Pozdrawiam
Michał
Tak.Potwierdzam.Szczegolnie jak sie ustawi na -auto-albo nie dokona nalezycie pomiaru temperatury.Malo tego.Jesli ustawie na slonce a robie przy swietlowce to wychodza nie tylko intensywnie prosiaczkowo majtkowe ale rowniez zielono zoltawe .
Nie szukaj wymiatacza.Kup cokolowiek.Teraz juz chyba wszystko wypluwa Rawa i jpg i nie trzeba majstrowac.
urzyszkodnik
8.02.15, 21:02
Tez znam ofertę N. I jesli nie podoba Ci sie matryca d5100,
to po prostu mz zdjec nie umiesz robic. Zmiany nic tu nie dadzą.
Za innymi powiem - raw.
Albo analog.
Co do af...
Miałem pare puszek i mam nadal. W olku af lezy...
Choc system ma inne zalety. Na przykład waga. Ale i tu, robiąc raw, każdy model w sumie da rade.
Choc ja w epl5 na jpg jadę w sumie w 99%. Tyle ze większość to szeroki kat, ulica, i do tego bw.
Zafarb o ktory pytasz jest obecny.
Brzydki.
Gorszy duzo niz wady matrycy d5100 które
jako jeden z pierwszych odkryłeś.
Jaki k... zafarb skóry?? Istotnie, jest legendarny. Pierwsze słyszę o takim problemie.
Poproszę o szybką opinię:
2. czy potwierdzacie "legendarny" pomarańczowo-prosiaczkowy zafarb skóry na zdjęciach wykonanych w dzień (mam na myśli ORF-y, w scenerii "pełne słońce", "pochmurny dzień")
Nie szukam "niewiadomo-jakiego-wymiatacza", tylko uzupełniający korpus który wypluje raw-a i ew. jpg, przy których nie będę musiał za bardzo majstrować w LR.
ł
Oczywiscie, ze potwierdzamy...
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://s89.photobucket.com/user/kaczy997/media/GIF/1742d5a90be9_zps7aaa7a96.gif.html)
Zafarb skóry? Może ten sam, co mnie drażnił w D5100 właśnie, aż głupi po roku doszedłem że to sprawka D-Light. W nowych Olkach wychodzi podobny efekt jak przesadzisz z korektą krzywych.
Swoją drogą, D5100 można parę rzeczy zarzucić (co raczej jest kwestią pozycjonowania niż niedoróbek) ale nie kiepską matrycę...
To nie zafarb, niektórzy po prostu mają prosiakową skórę :D
BrunoQuestionable
9.02.15, 01:54
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Otrzymałem 1-2 na temat oraz garść szyderstw, ale myślę że jest to kwestia poziomu kultury i braku umiejętności czytania ze zrozumieniem. Pytam o konkretne modele Olympusa, a otrzymuję miałkie porady typu "kup sobie puszkę z dolnej półki od Nikona".
Dalej jest jeszcze ciekawiej: czepiacie się że dostrzegam różnicę pomiędzy CCD a CMOS-em. Tak, widzę to na odbitkach. Co więcej widzę jaka jest różnica pomiędzy Nikkorem a Sigmą w tych samych warunkach.
Jak dla mnie temat do pozamiatania przez moderatora.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Otrzymałem 1-2 na temat oraz garść szyderstw, ale myślę że jest to kwestia poziomu kultury i braku umiejętności czytania ze zrozumieniem. Pytam o konkretne modele Olympusa, a otrzymuję miałkie porady typu "kup sobie puszkę z dolnej półki".
Dalej jest jeszcze ciekawiej: czepiacie się że dostrzegam różnicę pomiędzy CCD a CMOS-em. Tak, widzę to na odbitkach. Co więcej widzę jaka jest różnica pomiędzy Nikkorem a Sigmą w tych samych warunkach.
Jak dla mnie temat do pozamiatania przez moderatora.
A co powiesz o gosciu, ktory wchodzi do lokalu, przysiada sie do twojego stolika, gdzie siedzisz ze starymi znajomymi, pijecie sobie zimne piwko i pacjent zaczyna w ten sposob:
"Gadac mi tu szybko - ktore piwo najszybciej mnie trzepnie na wysokosci 3500m.n.p.m - ale takie male, w zielonej butelce z odkrecanym kapslem? Niekoniecznie zaraz je kupie, bo musze jeszcze jeszcze zrobic zapasy na zime, ale kto wie - moze to bedzie cos, co wy pijecie? No i czy prawda jest, ze po tym waszym piwie to sie rzyga jak kot? I czy trzeba brac Alka-Setzer na drugi dzien?"
Kulturka, prawda? :-P
urzyszkodnik
9.02.15, 09:41
Przysiada sie i zeby fajnie było, mowi ze wszyscy przy stoliku sa niekompetentni...
A co do d5100 to pociągnę temat.
Miałem dwa. Rownolegle z d700, z zapiętym N17-55 f2,8 kotlety robil ten aparat.
Widoczki tez. I dawał rade bardzo dobrze.
Brakuje Ci umiejętności po prostu. Polecam szeroki kadr albo cos takiego.
Poważnie i z szacunkiem.
A co do Twojego d80, to chyba każda robiona teraz puszka, zjada go na śniadanie.
Nie miałem co prawda, ale długo d90 męczyłem ktory jest pozycjonowany o szczebelek wyzej...
Pytam o konkretne modele Olympusa, a otrzymuję miałkie porady typu "kup sobie puszkę z dolnej półki od Nikona".
No i skoro jestes taki wymiatacz, to wiedzialbys od razu ze maja identyczny system AF.
Malo tego, wszystkie maja jeden problem, posiadaja ta znienawidzona przez Ciebie matryce CMOS notabene bardzo zblizona do tej z D5100...
I jakbys zamiast bajek poczytal fakty, to wiedzialbys tez, ze zafarbu zadnego nie ma (jesli sie poprawnie naswietli kadr).
Dalej jest jeszcze ciekawiej: czepiacie się że dostrzegam różnicę pomiędzy CCD a CMOS-em.
A dostrzegasz?
Tak, widzę to na odbitkach.
Slepy test zrobisz?
Co więcej widzę jaka jest różnica pomiędzy Nikkorem a Sigmą w tych samych warunkach.
WOW, no to juz jest bardz intrygujace, i tak kazda sigma i kazdy nikkor taka roznice robi?
Pokazesz?
pozdro
---------- Post dodany o 08:51 ---------- Poprzedni post był o 08:49 ----------
A co do Twojego d80, to chyba każda robiona teraz puszka, zjada go na śniadanie.
Niezaprzeczalny fakt, no ale do tego trza dorosnac ;)
Nie miałem co prawda, ale długo d90 męczyłem ktory jest pozycjonowany o szczebelek wyzej...
Tyle, ze D90 to juz pierwszy CMOS, i faktycznie na niskich ISO DR wzgledem D80 i jego CCD to kiepsko wyglada.
pozdro
urzyszkodnik
9.02.15, 10:18
Tak czy siak d90 iso ma niskie. Detali w cieniach w sumie brak. Mikrokalibracji niet. Moduł af taki se.
Poza tym to fajne foty robi. W raw. Jak sie człowiek nauczy i wykorzysta co fabryka dała.
Kolory sie suwakiem robi. Bez fotoszopka. Ja na aperture3 czyli bez wodotrysków...
Wszystko czego nie ma d80 i d90, ma każdy nowy Olek, N, C, P ...
Tak wynika z moich obserwacji.
... ale myślę że jest to kwestia poziomu kultury i braku umiejętności czytania ze zrozumieniem...
Dziwne jest Twoje podejście do kultury. Kultura wymaga, żeby szanować czas osób, które maja Ci pomóc. Jeśli masz problem z kolorystyką zdjęć, to kultura wymaga dołączenia kilku przykładów. Forumowe szklane kule już dawno się potłukły, a na wyszukiwanie opisu problemu w guglu nikt nie będzie tracił energii. Jeśli dobrze się domyślam o co Ci chodzi, to problem nie leży po stronie sprzętu.
BrunoQuestionable
9.02.15, 12:41
To już się staje zabawne. Gdzie się wyciera buty przed wejściem na forum?
@Fret, @urzyszkodnik, @nyny, @k@czy.. zacznijmy jeszcze raz, bez wymyślania niesamowitych teorii:
1. czy możecie mi łaskawie powiedzieć, czy AF kontrastowy daje sobie radę przy statycznych scenach po zmroku, w świetle zastanym ulicy?
- Chodzi mi o to czy: z odległości 2-3 m będzie w stanie ustawić się na fotografowanej osobie, czy będzie miał ochotę "uciekać" na dalszy plan? (i ew. czy jest to realny problem)
- nie śledzę poczynań Olympusa na tyle by wiedzieć czy matryce są tak samo oprogramowane w PM2, epl5 i e-m10, pomimo że sam element światłoczuły jest (ponoć) ten sam.
2. na drugie pytanie dot. "zafarbu" otrzymałem już odpowiedź przeczącą. Dziękuję.
Uściślając: na DPR widziałem posty sugerujące że jest funkcja "cieplejsze kolory", której włączenie powoduje że kolory są podciągnięte tak, że w pewnych sytuacjach ludzie stają się "pomarańczowi". Moja wątpliwość była związana z tym, czy ta opcja wpływa na raw-a, czy to tylko opcja dla jpg.
Proszę odstosunkować się od mojego Nikona i umiejętności, bo one nie są poddawane ocenie i funkcjonują. Świadomie nie szukam 2-giego lustra w systemie, bo nie tylko ja będę jej użytkownikiem aparatu. Szukam 2-giej puszki z którą poradzi sobie jeszcze inna osoba niż ja, którą będę mógł wrzucić do plecaka wyprawowego lub zabrać gdy mam limit bagażu.
Tylko tyle. Gdzie sugeruję że "Olki" są kiepskie? Jakby tak było, to nie pytałbym się o konkretne modele. Chyba jesteście przewrażliwieni.
To już się staje zabawne.
1. czy możecie mi łaskawie powiedzieć, czy AF kontrastowy daje sobie radę przy statycznych scenach po zmroku, w świetle zastanym ulicy?
- Chodzi mi o to czy: z odległości 2-3 m będzie w stanie ustawić się na fotografowanej osobie, czy będzie miał ochotę "uciekać" na dalszy plan? (i ew. czy jest to realny problem)
Tak .Daje rade.Mi nawet normalny AF w starym olku z ciemnymi szklami dawal juz rade.
Jesli w nocy bedziesz focic osobe w burce to zaden nie da rady i bedzie uciekac w strone normalnosci.
Jeśli ramka AF w części będzie obejmować fotografowaną osobę, a część nachodzić będzie na tło, to ostrość może uciec na dalszy plan.
BrunoQuestionable
9.02.15, 13:11
Tak .Daje rade.Mi nawet normalny AF w starym olku z ciemnymi szklami dawal juz rade.
Jesli w nocy bedziesz focic osobe w burce to zaden nie da rady i bedzie uciekac w strone normalnosci.
Jeśli ramka AF w części będzie obejmować fotografowaną osobę, a część nachodzić będzie na tło, to ostrość może uciec na dalszy plan.
Dziękuję, o to mi chodziło, powinno być OK.
TSzukam 2-giej puszki z którą poradzi sobie jeszcze inna osoba niż ja, którą będę mógł wrzucić do plecaka wyprawowego lub zabrać gdy mam limit bagażu.
To kup taki, ktory sie tej drugiej osobie bedzie bardziej podobal.
pozdro
BrunoQuestionable
9.02.15, 14:39
To kup taki, ktory sie tej drugiej osobie bedzie bardziej podobal.
pozdro
No właśnie zapytałem o te, które się podobają :). Teraz "głębokość portfela" zadecyduje.
urzyszkodnik
9.02.15, 15:32
Inaczej pytasz, inna odpowiedz.
Wyjazdowo z auto programem, epl5 da rade az za bardzo. W zestawie dwa kity. Do tego polecam 17mmf2,8 w kieszeń.
Małe to i lekkie. W samolocie w kieszeni kurtki zmieścisz.
Na ulicy czarnego nie widac. Lampa jest w zestawie.
Streeta zrobisz na pewno, ja wlasnie epl5 na ulice kupiłem.
Widoczek tez spokojnie.
Program auto działa super. Matrycowy bez problemow. Af...z kitem rożnie. Z w/w 17mm f2,8 zawsze mi działa.
Odchylany ekranik - bez niego sie juz nie da zyc :) dotykasz palcem do ekranu i masz fote. Cyk i zrobione.
Większych do podróży nie polecam. Styknie na pewno.
Do profesjonalnego użytku tez sie nada w odpowiednich sytuacjach. Umiejętnie użyty...da super jpg z puszki.
Czasem balans mozna poprawić. To wszystko.
BrunoQuestionable
9.02.15, 17:23
Inaczej pytasz, inna odpowiedz.
Wyjazdowo z auto programem, epl5 da rade az za bardzo. W zestawie dwa kity. Do tego polecam 17mmf2,8 w kieszeń.
Małe to i lekkie. W samolocie w kieszeni kurtki zmieścisz.
Na ulicy czarnego nie widac. Lampa jest w zestawie.
Streeta zrobisz na pewno, ja wlasnie epl5 na ulice kupiłem.
Widoczek tez spokojnie.
...
Przebiłem się przez manuale i rozsądek wskazuje na e-pl5, na początek z kit-em, a potem może 20/1.7 lub 17-ka o której piszesz ale to wyjdzie "w praniu". Pod koniec m-ca uzupełniam sygnaturkę.
Pozdrawiam i dziękuję
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.