Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Adapter canon eos pod m4/3 z ręczną przysłoną ?

rafhi
16.11.14, 19:06
Witam jak w temacie mam pewnie proste i banalne pytanie, ale jestem początkującym chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was miał do czynienia lub ma doświadczenie z tym o to adapterem

https://www.youtube.com/watch?v=dR8zsXhTV5M

czy ten adapter będzie się dobrze spisywał np z tamronem 17-50 ? czy będzie jakiś problem ? Chyba że znacie inne możlwiości pomijajac metabones na sterowanie przysłoną w GH3 Z góry dzięki za odpowiedz.

wyszomir
17.11.14, 20:30
Spróbowałem obejrzęć ten filmik - 'Wystąpił błąd - spróbuj ponownie później". na poczatkowym zdjeciu widać, ze jest to adapter bez styków elektrycznych - a więc nie może sterować pzrysłoną wbudowaną w obiektyw. Sądzę zatem, ze jest to jeden z dostępnytch od pewnego czasu na Allegro adapterów z wbudowaną własną przysłoną irysową sterowaną pierscieniem na adapterze. Obawiam się, ze taka przysłona - umieszczona nie wewnątrz obiektywu a pomiędzy obiektywem a matrycą - może w wielu przypadkach zamiast równomiernie przyciemniać obraz powodować winietowanie. Zaznaczam, ze pisże to na podstawie własnych przemyśleń, gdyż sam takiego wynalazku nie używałem. Może być tak, ze z niektórymi obiektywami, albo w pewnym zakresie ogniskowych obiektywu będzie w miarę dobrze działać, w innych będzie winietować.

yamada
17.11.14, 20:34
być może do pewnego momentu zadziała, ale po zbyt mocnym przymknięciu będzie winieta, coś na zasadzie maski o jkich tu się pisało do szkieł z analogów. To też moje przemyślenie tylko.

urzyszkodnik
11.12.14, 06:25
Ja mam takie adaptery z pierścieniem przyslon na adapterze. Do N i m42.
Niby to działa. Ale ... Dokładności zadnej nie ma.
Jesli jest możliwość sterowania z puszki to fajnie. Ale to wyższy koszt.
Moje sa bezstykowe. Takiego jak tu nawet w rękach nie miałem. Czytałem tylko.
Jesli szkło Twoje ma pierścień przyslon, kupuj tańsze. Jednej info w exifie nie bedzie. Poza tym jak w analogu :)