Zobacz pełną wersję : Jakie szkło dorzucić do zestawu?
Proszę o Wasze porady.
Cały czas jestem początkujący... :)
Mam Olka 14-45 i 40-150.
Chcę coś dorzucić do zestawu szkieł i zastanawiam się nad:
Sigma 24 f/1.8 EX Macro (nic o nim nie wiem...)
Olympus Zuiko Digital ED 35 f/3.5 Macro (same dobre opinie ale co z portretem)
Sigma 30 f/1.4 EX DC HSM (coś nie dobrze słyszałem - czy to prawda?)
Olympus Zuiko Digital ED 50 f/2.0 Macro (trochę drogi - czy warto? aż tyle płacić?)
zależy mi na portretach i macro. czy jeden z powyższych może połączyć moje oczekiwania?dodatkowo oferując możliwą, a może lepszą od przeciętnej jakość?
Dzięki za każdą poradę.
Pozdr!
Pomysl o obiektywach manualnych, przy portretach i makro zazwyczaj nie ma pospiechu.
jeżeli masz body z liveview to problem z focusem znika.
Sigmą 30/1.4 fotografuje dzemski, przejrzyj Galerię.
Ale nie będziesz miał makro.
35-ka i 50-ka Olympusa są doskonae optycznie (obie) ale:
35-ka daje makro 1:1 ale jest trochę ciemniejsza, f/3.5. Ostra od pełnej dziury i do portretu nawet obleci ale tu 50-ka sprawdzi sie lepiej. 35-kę od biedy można używac jako trochę dluższy standard.
50-ka idealna do portretów z f/2 ale makro tylko 1:2 i dużo droższa, własnie z powodu światła no i chyba uszczelnień.
35-ką zrobiłem trochę fajnych fotek i ją na początek polecam. Jest tańsza i można ją poźniej odsprzedać za godziwa cenę.
Jeśli masz więcej kasy, kup 50-kę ale pamiętaj o mniejszym powiększeniu.
Sigma 24 /f1.8 "macro" ma tylko w nazwie bo oferuje powiększenie 1:2.7. To raczej zastępstwo staloogniskowego standardu ale ma sporo wad.
To obiektyw zaprojektowany jeszcze do pełnej klatki i tylko "przystosowany" do cyfry.
Jest dość mydlana przy pełnej dziurze i wielka i ciężka jak cholera.
Trochę się do niej przymierzalem więć sprawdziłem.
Proszę o Wasze porady.
Cały czas jestem początkujący... :)
Mam Olka 14-45 i 40-150.
Chcę coś dorzucić do zestawu szkieł i zastanawiam się nad:
Sigma 24 f/1.8 EX Macro (nic o nim nie wiem...)