PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z ostrością



lupo
4.11.07, 09:16
Witam fotograficzną brać. Mój problem pewnie się wyda bzdetą ale ja powoli trace cierpliwość. Mianowicie chodzi mi o to że mój e500 (z kitowym szkłem) dłuuuuugo łapie ostrość a w warunkach lekkiej szarugi jest ten problem jeszcze poważniejszy Manual nie wchodzi w gre bo na to jestem jeszcze za zielony. A druga rzecz to we wszystkich świetych robiłem zdjecia na cmentarzu oczywiscie ze statywu. I przy kazdym ustawieniu WB kazdym swietle sa okropnie zolte ( na cmentarzu sa lampy sodowe) wogole praktycznie nie ma kolorow.
POMÓŻCIE MI PROSZĘ

Gryphoon
4.11.07, 09:50
Cześć,

nie sądzę aby to była wada aparatu. Po prostu zaobserwowałeś 2 rzeczy:
1. Przy kiepskim oświetleniu automatyka AF ma kłopoty - norma w cyfrakach. Ja ratuję się wtedy przestawiając metodę pomiaru ostrości z punktowego na iESP - lub na odwrót (albo po prostu przechodzę na MF).

2. w nocy światło ma dominantę pomarańczową i raczej nie da się tego wyeliminować - urok świata i już. Nie wiem czy lampa sodowa doda żóltą domieszkę - ale kto wie?

Mogę się mylić ale to mi tak wygląda.

Pozdrwienia!
Gryphoon

suchar
4.11.07, 10:50
W kiepskich warunkach oświetleniowych, gdzie nie ma kontrastowych elementów na których AF mógłby łapać ostrość niestety będzie się on długo zastanawiał. 14-45 nie jest wolny w dobrym świetle, ale w słabym już tak.

Co do WB - przy tego typu oświetleniu WB w większości aparatów będzie się gubił. Jedyna rada to robić w RAW bo wtedy WB się w ogóle nie obchodzi (w programie ustawiasz go jedym suwakiem) i jedziesz na AUTO WB.
Pzdr

lupo
4.11.07, 21:19
Dzieki wielkie za zainteresowanie RWY to rozwiazanie a co do ostrosci to ... oszczedzam bo jak zauwazylem do OLY sa zdecydowanie drozsze szkla niz np do nikona i wybor jest taki sobie jezeli chce kupic cos jasnego to musze sie nakombinowac gdzyz nie pracuje w zbyt dochodowej branzy Jeszcze raz dziekuje

suchar
4.11.07, 21:21