Zobacz pełną wersję : Samyang V-DSLR 50mm T1.5 (f/1.4) AS UMC - manualny portret pod FF
Nowe szkiełko od Samyanga:
powłoki antyrefleksyjne UMC
dedykowane dla filmowców
przysłona ośmiolistkowa
mocowania: Canon EOS i M, Nikon, Sony E i A, Pentax, Fuji X, Samsung NX, 4/3 i Mikro4/3.
waga: od 510g do 605g w zaleznosci od mocowania
manualne ostrzenie od 45cm
srednica gwintu na filtry: 77mm
kolo obrazowe kryje FF.
Oprocz wersji klasycznej wystepuje takze w specjalnej T1.5 dedykowanej dla filmowcow z plynna regulacja przyslony.
http://m.digitalcamerapolska.pl/component/mobile/?view=article&id=1379
http://www.samyang.pl/index.php/nowosci-produktowe/106-nowy-samyang-50-mm-1-1-4-as-umc
krótki test ode mnie od postu nr 58 - link (https://forum.olympusclub.pl/threads/92249-Samyang-V-DSLR-50mm-T1.5-%28f-1.4%29-AS-UMC-manualny-portret-pod-FF/page2?p=1126502&viewfull=1#post1126502).
Nowe szkiełko od Samyanga:
powłoki antyrefleksyjne UMC
dedykowane dla filmowców
przysłona ośmiolistkowa
http://www.samyang.pl/index.php/nowosci-produktowe/106-nowy-samyang-50-mm-1-1-4-as-umc
Dla filmowców pewnie ciekawe, ale bez AF-u (dla zwykłego pstrykacza) to niech spadają :)
T.
bez AF-u (dla zwykłego pstrykacza) to niech spadają :)
I tak i nie. Co z ceną? Powłoki - jeśli będą te same :mrgreen: co widziałem to hello moto czytaj Quo Vadis Oly/Panas . Dalej, mając VF-4 lub M1 wizjer jest bardzo przyjazny manualom. T/1.5 troszeczkę rozczarowuje, ale to może być niezły szatan na GH4, poczekajmy na cenę i test optycznych (rozdział. 5, ztcp).
Do filmowania ciekawa oferta.
Kiedy doczekamy się kolejnego szkła dedykowanego specjalnie dla m4/3?
Kiedy doczekamy się kolejnego szkła dedykowanego specjalnie dla m4/3?
Raczej nie prędko. Patrz 10 czy 12mm Samyanga. Lub inaczej: wtedy, kiedy Oly postawi na wideo. Wbrew pozorom to wcale nie jest żart (z mojej strony). Postawi na wideo w sensie niegorszy od Sony/Panas kodek, średni bitrate (powyżej M1, poniżej GH4; 4K oczywiście).
Janko Muzykant
26.08.14, 14:04
Samyang 50mm i Blackmagic CC, co dopiero nakręcone, ujęcia przy przysłonach 1.5-4:
https://vimeo.com/104386831
To BM CC jaka daje max rozdizelczość? 1080? Czy cos więcej? Bo doczytałem coś o 2.5K ;-)
Ten film zaprezentowany jest w 1080, czy coś więcej i downscaling?
T.
Janko Muzykant
26.08.14, 14:53
BMCC ma więcej (2400x1350), ale raczej na zapasy niż do użycia natywnie, bo żaden to standard i nie ma jak oglądać. Bardzo się to jednak przydaje do lekkiego kadrowania, prostowania gdy potrzeba, najazdów i panoramowań niewielkich, a przede wszystkim do zabijania artefaktów z demozaikowania. Mały BM nie ma zapasu i ta ostatnia przypadłość najbardziej różni go w jakości obrazu.
BMCC daje tą rozdzielczość tylko w rawach, w filmach od razu jest zeskalowane.
A ten filmik bezp z kamery czy z RAW? :) Bo ostrość niezła - można się ogolić :)
T.
Janko Muzykant
26.08.14, 15:39
Z rawów. Kolorek szopowany :)
No i znamy cenę - szkiełko kosztuje jedyne $550 w przedsprzedaży w B&H.
Jak dla mnie musi rządzić na brzegu, najpóźniej od 1.8. Liczyłem na $450 max.
Ja nie rozumiem za bardzo po co kupować obiektywy z manualnym af, rozumiem filmowców, ale ja nie wyobrażam sobie manualnie ostrzyć podczas zdjęć, chyba że miałbym na każde ujęcie ileś minut. Dlaczego samyang nie robi obiektywów z AF.
Ja nie rozumiem za bardzo po co kupować obiektywy z manualnym af, rozumiem filmowców, ale ja nie wyobrażam sobie manualnie ostrzyć podczas zdjęć, chyba że miałbym na każde ujęcie ileś minut. Dlaczego samyang nie robi obiektywów z AF.
Przynajmniej jedna osoba, która mnie rozumie :)
Ach! ;-)
Czemu bez AF? Może nie mają odp. technologii rozwiniętej? Może musieliby za dużo zapłacić Olkowi/Panasowi za ujawnienie jak sterować obiektywami z AF? Może Olek/Panas nie chcą tego ujawniać za żadną cenę?
Któż to wie jak jest naprawdę?
T.
Dlaczego samyang nie robi obiektywów z AF.
Bo ani Canon ani Nikon mu nie pozwoli (patenty, licencje i inne demokracje).
No i znamy cenę - szkiełko kosztuje jedyne $550 w przedsprzedaży w B&H.
Jak dla mnie musi rządzić na brzegu, najpóźniej od 1.8. Liczyłem na $450 max.
550$ to kosztują szkła z autofocusem. Skoro cena podana w $, to dla porównania też w B&H:
Nikon AF Nikkor 50mm f/1.4D kosztuje $334 - link (http://www.bhphotovideo.com/c/product/97413-USA/Nikon_1902_AF_Nikkor_50mm_f_1_4D.html). Autofocus pod Nikony gratis ;)
Mikro4/3: Ponad półkilogramowa (590g) stałka za $549 (http://www.bhphotovideo.com/c/product/1077557-REG/samyang_sa501543_50mm_t1_5_cine_lens.html) versus 45mm 1,8 (http://www.optyczne.pl/index.php?test=obiektywu&test_ob=240) z bardzo szybkim AF o wadze 116g za $399 w B&H (http://www.bhphotovideo.com/c/product/971404-REG/olympus_v311030bu000_m_45mm_f1_8_lens.html)...
Obiektyw u nas raczej nie będzie hitem. W końcu tylko 2x tańszy od Voigtlander Nokton 42.5mm f/0.95 (http://www.optyczne.pl/315.1-Test_obiektywu-Voigtlander_Nokton_42.5_mm_f_0.95.html) za $999 też w B&H (http://www.bhphotovideo.com/c/product/1000625-REG/voigtlander_ba425m_nokton_42_5mm_f_0_95_micro.html ).
Nie wiem, na ile możliwość płynnej zmiany przysłony jest warta uwagi dla filmowców, ale czy aż tak by tyle dopłacać...
Bo ani Canon ani Nikon mu nie pozwoli (patenty, licencje i inne demokracje).
Znaczy sie, ze Sigma I Tamron mogą po znajomosci...
Ja nie rozumiem za bardzo po co kupować obiektywy z manualnym af, rozumiem filmowców, ale ja nie wyobrażam sobie manualnie ostrzyć podczas zdjęć, chyba że miałbym na każde ujęcie ileś minut. Dlaczego samyang nie robi obiektywów z AF.
Bo to kosztuje dodatkowo. Musisz od każdego producenta wykupić licencję i produkować ileś sztuk drożej. Albo gorszej jakości (żeby zaoszczędzić na moduł/licencję AF).
Dzisiaj, w dobie "filmowania luszczankamy" obiektywy "dla filmowców" idą jak ciepłe bułeczki.
A jeśli nie wyobrażasz sobie manualnego ostrzenie podczas zdjęć to ciesz się, że nie urodziłeś się 20-30 lat wcześniej... Ja, pomimo, że urodziłem się już prawie, że w "dobie AF" (2 lata po moich urodzinach Minolta wypuściła SLR z AF) to uczyłem się najwięcej na pracy właśnie z pełnymi manualami. Ba sport da się manualem zrobić tylko trzeba chcieć.
Bo ani Canon ani Nikon mu nie pozwoli (patenty, licencje i inne demokracje).
Canona można obejść - vide Sigma, która zrobiła swego czasu reverse engineering systemu AF. Dlatego w starych szkłach pod Canona sypie się po domknięciu przysłony (niektóre można było chipować w serwisie) - legendarne już 300/4 i 400/5.6, które jakościowo nie ustępowały Canonowi.
A co do samego obiektywu: szkoda, że to dSLR z wydłużonym bagnetem. To już lepiej kupić C i adapter. Łatwiej coś innego dołączyć, a w ewentualności znudzenia łatwiej sprzedać.
Bo to kosztuje dodatkowo. Musisz od każdego producenta wykupić licencję i produkować ileś sztuk drożej. Albo gorszej jakości (żeby zaoszczędzić na moduł/licencję AF).
Dzisiaj, w dobie "filmowania luszczankamy" obiektywy "dla filmowców" idą jak ciepłe bułeczki.
A jeśli nie wyobrażasz sobie manualnego ostrzenie podczas zdjęć to ciesz się, że nie urodziłeś się 20-30 lat wcześniej... Ja, pomimo, że urodziłem się już prawie, że w "dobie AF" (2 lata po moich urodzinach Minolta wypuściła SLR z AF) to uczyłem się najwięcej na pracy właśnie z pełnymi manualami. Ba sport da się manualem zrobić tylko trzeba chcieć.
Canona można obejść - vide Sigma, która zrobiła swego czasu reverse engineering systemu AF. Dlatego w starych szkłach pod Canona sypie się po domknięciu przysłony (niektóre można było chipować w serwisie) - legendarne już 300/4 i 400/5.6, które jakościowo nie ustępowały Canonowi.
A co do samego obiektywu: szkoda, że to dSLR z wydłużonym bagnetem. To już lepiej kupić C i adapter. Łatwiej coś innego dołączyć, a w ewentualności znudzenia łatwiej sprzedać.
Ok. Ale czasy sie troche zmienily. Ludzie maja inne oczekiwania odnosnie zdjec itp. Po prostu po co kupowac, jak juz bylo wspomniane, obiektyw w takiej cenie ktory nie ma af.
strOOs (https://forum.olympusclub.pl/members/2775-strOOs) - ja też kiedyś ostrzyłem manualnie, a i przesłonę ustawiałem ręcznie a nie w programie. Zresztą w Zenicie 122 innej opcji nie było. Tyle że Zenit / Porst / Revueflex które swego czasu używałem były do ręcznegu ustawiania parametrów przystosowane, w odróżnieniu do współczesnych konstrukcji gdzie ani klinów, ani mikrorastra.... a ów przesławny Focus-Peaking też nie jest lekiem na całe zło...
Ok. Ale czasy sie troche zmienily. Ludzie maja inne oczekiwania odnosnie zdjec itp. Po prostu po co kupowac, jak juz bylo wspomniane, obiektyw w takiej cenie ktory nie ma af.
Nie, czasy się nie zmieniły. Po prostu zdjęcia zaczęli robić ludzie, którzy kiedyś by się za to pod żadnym pozorem nie zabrali, bo wiedzieli, że nie umieją ;)
A obiektyw, bo: ma inne rozmycia (bokeh), ma inną ostrość i ręczne prowadzenie ostrości z dużym obrotem pierścienia to inna bajka.
Samyang od jakiegoś czasu mocno poszedł w stronę nietypowych szkieł (UWA, filmowanie) i to ich główny target. Zobacz, że wszędzie ten obiektyw (50/1.4 vel 50/T1.5) pokazywany jest w wersji wyłącznie filmowej. Ba, nawet przedsprzedaż ruszyła od wersji filmowej.
Zwykła wersja raczej będzie rzadkością w sklepach.
strOOs (https://forum.olympusclub.pl/members/2775-strOOs) - ja też kiedyś ostrzyłem manualnie, a i przesłonę ustawiałem ręcznie a nie w programie. Zresztą w Zenicie 122 innej opcji nie było. Tyle że Zenit / Porst / Revueflex które swego czasu używałem były do ręcznegu ustawiania parametrów przystosowane, w odróżnieniu do współczesnych konstrukcji gdzie ani klinów, ani mikrorastra.... a ów przesławny Focus-Peaking też nie jest lekiem na całe zło...
Wiem, wiem. Ja ostrzyłem często na oko w Canonach (xxD) i dało się dobrze wycelować. Kwestia tego co chcemy osiągnąć i czy jesteśmy pixel peeperami czy nie. Jeśli zdjęcie w druku 18x24 (max 20x30) wygląda ok to jest ok zrobione - i tak nikt (poza pixel peeperami) nie zauważy realnej różnicy dalej.
Oczywiście w fotografii hobbystycznej. Jeśli klient wymaga wydruków B2 to jest inna rozmowa, ale to też nie o tym temat i nie takie forum.
Dlaczego samyang nie robi obiektywów z AF.
Niech mnie ktoś ew. poprawi, ale system 4/3 był chyba otwarty, więc tu akurat nic nie stoi (stało :wink:) na przeszkodzie, by dać AF.
No a ponieważ mamy wreszcie EM1, gdzie szkła 4/3 już jakoś działają (AF-S), to mogło by być to nawet niezłe obejście pod mikro4/3...
A co do samego obiektywu: szkoda, że to dSLR z wydłużonym bagnetem. To już lepiej kupić C i adapter. Łatwiej coś innego dołączyć, a w ewentualności znudzenia łatwiej sprzedać.
Szkoda że nie gwint T2 jak mają niektóre Samyangi - można podkręcić adapter na praktycznie dowolny aparat od FF DSLR po Nikon 1.
To by było fajne, chociaż możliwe, że by wymuszało by inną konstrukcję soczewek w tym przypadku, a nawet jeszcze większe gabaryty.
Iwo - m43 to wybryk natury (Olypanasowej), my tu o szkle fufu dla pro filmowców - pro w sensie najtańsze, spełniające wymogi jest kupowane na robotę.
Dwa, Vojtek to pseudo makro więc bez żartów, Trzy - transmisja i powłoki, stare konstrukcje potrafią ssać, mam tapetkę 1920x1200, która jednoznacznie wskazuje, że Samy mam zarąbiste powłoki, zresztą widać to już w rybich kadrach dobasa z Himalajów.
Dalej, praca na brzegu kadru, lidze na super wyniki u optycznych. Kolejna sprawa to ekonomia: nie wiem jak się ma koreańska waluta do amerykańskiej. Na sam koniec dział sprzedaźy: założyli taki a nie inny model sprzedaży i już. Może z zapasem, aby reagować stosownie do sytuacji?
Sigma/Tamron: z pięciu sztuk kumpel mi wybierał 20/1.8 w końcu znalazł, tylko dzięki uprzejmości sprzedawcy. Dodajmy do tego ilość modeli w ofercie takiego Nikona i wersji firmware pod każdy model...
....
Wiem, wiem. Ja ostrzyłem często na oko w Canonach (xxD) i dało się dobrze wycelować. Kwestia tego co chcemy osiągnąć i czy jesteśmy pixel peeperami czy nie. Jeśli zdjęcie w druku 18x24 (max 20x30) wygląda ok to jest ok zrobione - i tak nikt (poza pixel peeperami) nie zauważy realnej różnicy dalej.
weź poprawkę na to, że wysokie rozdzielczości oferowane przez współczesne obiektywy i aparaty na odbitkach precyzyjnie pokazują czy ostrość była trafiona czy nie. A na ekraniku czy byle wizjerze tego nie ocenisz. Owszem, można pchać się w większą GO albo całe zdjęcia lekko zblurować... ale chyba nie o to chodzi?
Niech mnie ktoś ew. poprawi, ale system 4/3 był chyba otwarty, więc tu akurat nic nie stoi (stało :wink:) na przeszkodzie, by dać AF.
No a ponieważ mamy wreszcie EM1, gdzie szkła 4/3 już jakoś działają (AF-S), to mogło by być to nawet niezłe obejście pod mikro4/3...
Wyższy koszt byłby i tak - mniejsza seria = większa cena jednostkowa. Ale i tak mocowania są różne więcej może w tym wypadku to jeden pies. Jednak jakby mieli tylko jeden "otwarty" system to i tak by ich to kosztowało dodatkowo robić tylko do niego. Szczególnie jak są 45/1.8 60/2.8 i 42.5/1.2 z AF już w systemie. I chyba partnerstwo w MFT wymagało jakichś dodatkowych nakładów/założeń, ale o szczegóły już nie do mnie.
Taki gwint T2 jak mają niektóre Samyangi to fajna rzecz - można podkręcić adapter na praktycznie dowolny aparat od FF DSLR po Nikon 1.
To by było fajne, chociaż możliwe, że by wymuszało by inną konstrukcję soczewek w tym przypadku, a nawet jeszcze większe gabaryty.
Gwint robi problemy - np. osłona przeciwsłoneczna (jeśli jest "tulipan" a nie okrągła) może się minimalnie krzywo układać i wchodzić w kadr. Tak było np z Zenitarem 16/2.8 M42 przy mocowaniu do Canona...
weź poprawkę na to, że wysokie rozdzielczości oferowane przez współczesne obiektywy i aparaty na odbitkach precyzyjnie pokazują czy ostrość była trafiona czy nie. A na ekraniku czy byle wizjerze tego nie ocenisz. Owszem, można pchać się w większą GO albo całe zdjęcia lekko zblurować... ale chyba nie o to chodzi?
I w druku hobbystycznym (przewiduję 20x30 300dpi) poczujesz różnicę? Rozumiem, że obiektywy i aparaty zmieniły działanie labów i ze starych obiektywów można drukować lekko przestrzelone, a z nowych nie. No to jesteś pixel peeperem, który się nie liczy w moim rozumowaniu. Zdjęcia dla amatora, nie dla klienta.
Czyli każdy kto ma Leicę powinien ją wyrzucić, bo nie ma AF.
strOOs (https://forum.olympusclub.pl/members/2775-strOOs) - zaraz Ci wlepię naganę do reputacji bo mam nadzieję że szukasz dziury w całym...
Działanie labów się nie zmieniło, ale, rozdzielczość takiego 30letniego zenitara do współczesnego, dobrego obiektywu jest taka jak osiągi Poloneza do współczesnego samochodu... oglądając odbitki zdjęć cyfrowych robionych dobrym cyfrowym aparatem z dobrym obiektywem widzę dużo wyraźniej granicę ostrości niż na odbitkach z czasów zenita... a skoro widać ją wyraźniej to musi być staranniej nastawiana.
a co do Leici - pewnie wiesz że wyposażona jest w dalmierz....więc używasz argumentów od czapy. Nawiasem mówiąc, coś mi się wydaje że ten Samyang z Leicą to akurat kompatybilny nie będzie
Iwo - m43 to wybryk natury (Olypanasowej)
Zaraz naślemy na Ciebie OlyTaliba :wink:
my tu o szkle fufu dla pro filmowców - pro w sensie najtańsze, spełniające wymogi jest kupowane na robotę.
Dzięki za doinformowanie że np. taki Nikon 50 1,4D za $400 już jest nie "pro" dla "pro filmowców"
Dwa, Vojtek to pseudo makro więc bez żartów
"Pseudo makro".. że co? :shock: Świetna manualna portretówka (https://forum.olympusclub.pl/attachment.php?attachmentid=109588&d=1391173243) z F/0,95 jak dla mnie, ale widocznie się nie znam...
:wink::shock:widocznie się nie znam...
Nie znasz się, bo wolisz G6 zamiast GH2 ;)
...V42,5 to jeszcze nic, SLR Magic 12 to jest dopiero uwa makro fun. Założę się, że inspirowali się eliks3.
Janko Muzykant
26.08.14, 23:17
Czemu bez AF? Może nie mają odp. technologii rozwiniętej? Może musieliby za dużo zapłacić Olkowi/Panasowi za ujawnienie jak sterować obiektywami z AF? Może Olek/Panas nie chcą tego ujawniać za żadną cenę?
Któż to wie jak jest naprawdę?
Dobrze jest mieć jeszcze jakieś hobby oprócz fotografii. Np. historia :) Polecam krótką analizę: gdzie znajduje się siedziba Samyanga, a gdzie Canona, Nikona i reszty? Dla nas może to być niezrozumiałe, ale przypuszczam, że dla wielu ludzi na ziemi nie do pojęcia jest, że jedni Słowianie zrobili embargo na jabłka drugich Słowian.
Akurat 4/3 jest systemem otwartym (albo dużo łatwiejszym prawnie w implementacji), jednak niestety nie jest to aż tak atrakcyjny rynek, żeby wchodzić w af równocześnie nie mając takich możliwości w C i N.
A co do pracy manualnej, zależy co się pstryka. Widoczki zwykle i tak ostrzę ręcznie także z obiektywami af, mam pewność, że ostre jest to, co ma być. Reportaż, sport wbrew pozorom także czasem ostrzy się ręcznie, w konkretnych technikach (hiperfokalna albo pułapka ostrości). Tak naprawdę najbardziej af potrzebują "pamiątkowicze", czyli największa grupa fotografujących i "masowcy" od ślubów na ilość. W filmie natomiast af używa się tylko z niewiedzy.
---------- Post dodany o 23:17 ---------- Poprzedni post był o 23:12 ----------
Szkoda że nie gwint T2 jak mają niektóre Samyangi - można podkręcić adapter na praktycznie dowolny aparat od FF DSLR po Nikon 1.
To by było fajne, chociaż możliwe, że by wymuszało by inną konstrukcję soczewek w tym przypadku, a nawet jeszcze większe gabaryty.
Tak traktuję gwint ef, często przykręcam obiektywy z Canona do Olka, bo mi się nie chce nosić podwójnych setów. Są zgrabne przejściówki, zresztą także na inne systemy. Oczywiście mowa o manualach, bo elektroniki się tak nie przeniesie i przesłony bez prądu nie da się domknąć.
Pełnoklatkowe sample "z okna", z 5DIII:
http://as.elte-s.com/temp/50mm_14.jpg
http://as.elte-s.com/temp/50mm_28.jpg
Generalnie jest świetnie (nie wiem czy istnieje jakieś szkło, które lepiej pracuje na pełnej klatce przy 1.4 w podobnej cenie). Jedyna wada to AC znikająca przy 2.8, ale dość sprawnie usuwalna. Jutro popstrykam coś w ładniejszych okolicznościach przyrody.
mam wrażenie że jakość w rogach jest licha. na jakich przesłonach były robione te zdjęcia?
Janko Muzykant
27.08.14, 18:51
Myślałem, że z nazwy wyniknie :) 1.4 i 2.8. Nie znam obiektywów podobnych ogniskowych, w których nie ma lipy na ff przy takiej przysłonie. To jest zresztą główna przyczyna mojej nieochoty do ff - źle się sprawdzają w pejzażu.
tak myślałem że przesłona się w nazwie kryje ...
a co do lipy i rogów to bywa różnie, raz lepiej raz gorzej... ja się tam nie znam, ale skoro rzuciło mi się w oczy to obstawiam że w testach wyjdzie że jednak "gorzej"
Janko Muzykant
27.08.14, 19:14
Namacałem się obiektywów 50mm ze światłem 1.4 i właściwie wszystkie należy przykręcić do 2.8, a w rogach tak naprawdę nigdy nie jest dobrze (przy pełnej klatce). Tu jest już równo przy f=4, ale 2/3 powierzchni jest bardzo przyzwoita przy otwartej przysłonie.
Należy jeszcze wziąć pod uwagę, że tak duże światło to bardzo mała GO, co sprawia, że mała część planu jest ostra, a spora siedzi w najgorszym z punktu widzenia estetyki fragmencie przestrzeni, gdzie nie jest ostro, ani nieostro. Generalnie otwieranie obiektywów można uprawiać w przypadku mocnego zróżnicowania planów, bo inaczej całość wygląda marnie, niezależnie czy to leica, czy zenit.
W centrum na 1.4 jest chyba bardzo dobrze. Wydaje mi się, że o wiele lepiej niż w staruszku C50/1.4
A co do dziadostwa w rogach to po to kupuje się fufu :lol: nie trzeba później dodawać na zdjęciach winiety i rozmycia żeby nie wyglądało jak z kompakta :wink:
Pełnoklatkowe sample "z okna", z 5DIII:
Zasymulowałem sobie oglądanie odbitek - odpaliłem te pliki na Nexusie 10 - nie mam pytań, ale jeśli pozwolisz to pozwolę sobie na słowo komentarza: nakręć coś w nocy, dla dobra siebie i Samyanga. Ludzie teraz tego chcą - iso miliard. Miałeś kiedyś zarąbiste kadry z bazaru z super kolorkami (PM2).
Możecie też powłoki porównać do "yellow competitor; priced at $xxx", "red..." i "orange". Zobacz ile postów typu "znowu bez AF" generuje każda premiera Samy. Może czas zrobić krótki filmik z koleżanką jak to podłączyć, do jakiego follow, wszystko w cenie eko, wszystko w języku soccer mamy, bez przepływności i tego typu bełkotu.
gietrzy ma rację, przydałby się jakiś filmik promujący typu jak w miarę tanio zrobić zestaw video z obiektywem Samyanga.
Janko Muzykant
28.08.14, 17:52
Zrobi się, tylko powolutku, pracy jest tyle, że nie ma w co łapek wsadzić :) Dziś pokręciłem trochę 5DIII w Gorcach, może na jutro uda się coś skleić. A w drodze kolejne szkiełko :)
Potwierdzone:
Na dniach trafi do mnie i Fatmana jeden egzemplarz pod Canona, także szykujcie się na ciekawy test z 5d3 i gh4 na http://lenspro.pl/
W menu m.in. porównanie w kategorii wideo 4k, jak również foto z innymi szkłami, by zobaczyć pełen potencjał nowego szkiełka :)
Janko Muzykant
29.08.14, 10:52
Wczorajsze sample z 5DIII:
http://as.elte-s.com/temp/samyang_50mm_f4.jpg
http://as.elte-s.com/temp/samyang_50mm_f14.jpg
Czyli f=4 i f=1.4
Janko (https://forum.olympusclub.pl/members/3301-Janko-Muzykant) - czy ten obiektyw nie winietuje czy korygowałeś winietę?
Janko Muzykant
29.08.14, 11:44
Winietuje lekko przy 1.4, potem już praktycznie wcale. Pewnie na optycznych zrobią test, mnie to już się nie chce pstrykać pustej ściany :)
i to jest zaskoczenie, no chyba że aparat (albo odRAWiacz) sam korygował...
a jak z ustawianiem ostrości na Canonie? dandeliona nie ma więc pewnie potwierdzenie nie działa?
i to jest zaskoczenie, no chyba że aparat (albo odRAWiacz) sam korygował...
Tak, korygował szkło, które jest w przedsprzedaży... Swoją drogą Janko, kolejny pomysł na marketing pod rozwagę: dlaczego do każdego szkiełka niezrobicie własnych profili pod Adobe? Tak by były gotowe w dniu premiery do ściągnięcia? Chodzi mi o geometrię; aps-c 1.6, aps-c 1.5, fufu, m43, nx, nikon mały + odrybiacze do wszystkich systemów.
Kiedy ten Samy będzie w mocowaniu FE Sony?
Tak, korygował szkło, które jest w przedsprzedaży... ....
tak, wiem że to mało realne dlatego moje zdziwienie... a może aparat ma jakąś uniwersalną (zgrubną) metodę usuwania winiety? nie chyba nierealne...
Czyli f=4 i f=1.4
F4 na ekranie 300 PPI żyletka, 1.4 to byś inny kadr pstryknął, choć widać, że nawet ładnie rozmywa. Pstryknąłbyś jako panią w dziennym świetle.
Janko Muzykant
29.08.14, 18:35
Tak, korygował szkło, które jest w przedsprzedaży
:)
Wyznaję filozofię, że sample to materiał całego łańcucha: obiektyw-aparat/kamera-obróbka. Zresztą nie da się inaczej, jeśli robi się ''bez szopa'', to tak naprawdę zwala się szopową robotę na soft aparatu. Dlatego moje sample są obrabiane, a wady likwidowane. Każdy może zrobić tak samo. W przypadku tej pięćdziesiątki z wad "wrodzonych" mamy AC, umiarkowaną przy 1.4, przy 2.8 znika. Na ff rogi są trochę ostrością niedocenione, widać to na tych samplach, bo tego skorygować się nie da. Winieta również jest umiarkowana przy 1.4, ale znika szybko.
Swoją drogą Janko, kolejny pomysł na marketing pod rozwagę: dlaczego do każdego szkiełka niezrobicie własnych profili pod Adobe?
Bo nie ma kiedy. Ludzi, którzy potrafili by to zrobić mamy w sumie może trzech, a są tak obładowani pracą, że po prostu nie ma czasu usiąść na dzień cały i zdjąć charakterystyki ze szkiełka. Nie jesteśmy tylko Samyangiem, mamy kilka dużych marek. Ale może się tym zajmiemy wcześniej czy później, bo by się przydało.
Kiedy ten Samy będzie w mocowaniu FE Sony?
Chyba niebawem, ale nie wiem. Dużo premier, nowych wersji, targów, szkoleń, ja już nie ogarniam :)
F4 na ekranie 300 PPI żyletka, 1.4 to byś inny kadr pstryknął, choć widać, że nawet ładnie rozmywa. Pstryknąłbyś jako panią w dziennym świetle.
No, tylko panią muszę dorwać jakąś :) Na razie wziąłem w końcu Nikona 5300, żeby mu się przyjrzeć dokładniej, bo pierwszy rzut oka potwierdził moją ochotę na zakup tego aparatu do testów cropów (zamiast canonów, których używaliśmy dotąd). Obaczę sobie z tego wideo także, obiecująco wygląda (lepiej niż z 5dIII, z którym chadzałem wczoraj po górach i po zabawach z BM znowu poczułem rozczarowanie). Ale przynajmniej zdjęcia już ten Canon jako tako robi, choć w cieniach nadal bez rewelacji (ale o niebo lepiej od dwójki). No ale to różne aparaty, ff i crop, trudno porównywać.
A olympusik dziesiątka leży sobie na półeczce i czeka, aż się w końcu nim pobawię. Tylko kiedy? Dziś pracował chwilę, zdjęcia do katalogu będą z niego, ale najchętniej do lasu bym go zabrał, nad potoczek... Przynajmniej idzie jesień, najbardziej fotograficzna pora roku.
Apropo Ciamcianga, mala dygresja przy okazji kolejnej nowosci.
Jak to sie dzieje i az dziw bierze, ze taka tuza manualnego ostrzenia i niewygorowanych cen jak Samyang jeszcze jakiegos szkla strikte do makro nie wypuscil.
Sadze, ze jakby cos wypluli w okolicach 60-180mm i 1:1, czy cos na wzor MP-E o zmiennej skali odwzorowania, to sprzedaz wcale taka niszowa moglaby nie byc.
I jak to modne ostatnio na forum, sparafrazuje: ksiegowi nie widza ze kasa ucieka? ;)
EDIT: i oczywiscie ustawiam sie pierwszy w kolejce do zanabycia droga kupna :)
pozdro
Janko Muzykant
29.08.14, 19:35
Apropo Ciamcianga, mala dygresja przy okazji kolejnej nowosci.
Jak to sie dzieje i az dziw bierze, ze taka tuza manualnego ostrzenia i niewygorowanych cen jak Samyang jeszcze jakiegos szkla strikte do makro nie wypuscil.
Brak możliwości pracy na czwartą zmianę :)
Brak możliwości pracy na czwartą zmianę :)
Szepnalbys slowo od Polskiego dystrybutora skosnookim partnerom, ze wcale to pozbawione sensu nie jest, to moze wtedy przesuneliby moce przerobowe z projektow kolejnych portretowek, szerokokatowcow czy innych jasnych filmowych, na rzecz ciekawego i rozsadnie cenowo spozycjonowanego szkla makro.
pozdro
Janko Muzykant
29.08.14, 21:15
Szepnalbys slowo od Polskiego dystrybutora skosnookim partnerom, ze wcale to pozbawione sensu nie jest, to moze wtedy przesuneliby moce przerobowe z projektow kolejnych portretowek, szerokokatowcow czy innych jasnych filmowych, na rzecz ciekawego i rozsadnie cenowo spozycjonowanego szkla makro.
Z jednej strony ciężko rozmawia się z tamtą częścią świata - oni mają swoje wizje i mocno się ich trzymają. Z drugiej ewidentnie stawiają na film i tu się nie dziwię, bo to obiecująca branża w tej półce cenowej.
Z jednej strony ciężko rozmawia się z tamtą częścią świata - oni mają swoje wizje i mocno się ich trzymają. Z drugiej ewidentnie stawiają na film i tu się nie dziwię, bo to obiecująca branża w tej półce cenowej.
Sie domyslam, ze nie jest to pogawedka dwoch kolegow przy piwku.
Ale przy okazji jakiejs stosownej wymiany korespondencji, zupelnie przypadkiem i bez zobowiazan zasugerowac, czy nawet zwyczajnie podpytac o plany w tym kontekscie,. Pewnie sie nic nie wskora, ale moze zwroca w koncu uwage, ze jednak jest taka nisza gdzie mozna cos wyrwac z kieszeni klienta.
Na rynku bezluster to wogole posucha jesli o tego typu szkla chodzi.
pozdro
Janko Muzykant
29.08.14, 21:52
Ale przy okazji jakiejs stosownej wymiany korespondencji, zupelnie przypadkiem i bez zobowiazan zasugerowac, czy nawet zwyczajnie podpytac o plany w tym kontekscie,. Pewnie sie nic nie wskora, ale moze zwroca w koncu uwage, ze jednak jest taka nisza gdzie mozna cos wyrwac z kieszeni klienta.
O, planów i rozmów to akurat jest ho, ho :) Tyle powiem tylko, że jeszcze się będzie fajnie działo :)
Na rynku bezluster to wogole posucha jesli o tego typu szkla chodzi.
Wciąż C z N mocno stoi na nogach. Wczoraj kręciłem 5DIII i obrabiałem materiał z tego, po BM po prostu bida. A jednak 5DII i III wyznaczają standard w kręceniu niekamerami. I nie pogada się - tak jest i już. Inna sprawa, że oglądając technicznie przeciętny materiał z tych aparatów widać straszne braki warsztatowe. Zresztą coraz więcej materiału z BM pojawia się i aż żal patrzeć, jak sobie ludzie nie radzą z tymi 13EV. I jak im wytłumaczyć wyższość jednego nad drugim?
Przynajmniej jedna osoba, która mnie rozumie :)
Ach! ;-)
Czemu bez AF? Może nie mają odp. technologii rozwiniętej? Może musieliby za dużo zapłacić Olkowi/Panasowi za ujawnienie jak sterować obiektywami z AF? Może Olek/Panas nie chcą tego ujawniać za żadną cenę?
Któż to wie jak jest naprawdę?
T.
te same pytania nasuwają się przy tym szkle: http://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiektyw-slr-magic-35mm-t095-hyperprime-ii-lens-micro-4-3-mft.html
Janko Muzykant
1.09.14, 10:51
Tu jest rzeczony filmik (5DIII i Samyang 50 mm, wszystkie ujęcia przy otwartej dziurze):
https://vimeo.com/104693016
Tu jest rzeczony filmik (5DIII i Samyang 50 mm, wszystkie ujęcia przy otwartej dziurze):
https://vimeo.com/104693016
Czy mocno zmieni sie jakosc jak kamera bedzie ruchoma(wozek,szyny,..)???Jak wtedy bedzie sprawowac sie pelna dziura??
Janko Muzykant
1.09.14, 11:56
Czy mocno zmieni sie jakosc jak kamera bedzie ruchoma(wozek,szyny,..)???Jak wtedy bedzie sprawowac sie pelna dziura??
Wszystko zależy od jakości akcesoriów, a o tę wcale niełatwo. Najwięcej panoramowa na sieci (mam na myśli ze sliderów, a nie z ręki) cechuje się mikrodrganiami, nierówną szybkością i wygląda to marnie.
Dziura jak dziura, nie zmieni się :) Oczywiście papierowa głębia będzie sobie błądzić i ustawiając trasę takiego wózka trzeba wszystko dokładnie zaplanować, bo inaczej będą same mazy.
Fatman + Klik-Klak Trzeci = http://lenspro.pl/przykladowe-zdjecia-z-obiektywu-samyang-v-dslr-50mm-t1-5-as-umc/
Przyznam, że jestem pozytywnie zaskoczony tym obiektywem. Nie wierzyłem, że będzie tak fajny. Więcej napisze niebawem :)
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2014/09/IMG_1097s-1.jpg
źródło (http://rafalglebowski.pl/blog/pliki/samyang50/IMG_1097s.jpg)
http://rafalglebowski.pl/blog/pliki/samyang50/IMG_1097.jpg
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2014/09/IMG_1103s-1.jpg
źródło (http://rafalglebowski.pl/blog/pliki/samyang50/IMG_1103s.jpg)
http://rafalglebowski.pl/blog/pliki/samyang50/IMG_1103s.jpg
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2014/09/IMG_1104s-1.jpg
źródło (http://rafalglebowski.pl/blog/pliki/samyang50/IMG_1104s.jpg)
http://rafalglebowski.pl/blog/pliki/samyang50/IMG_1104.jpg
A na lenspro.pl dwa dodatkowe sample, z możliwością ściągnięcia RAW.
Witajcie,
dzięki uprzejmości Samyang Polska miałem przyjemność poznać najnowszy obiektyw V-DSLR 50mm T1.5 (f/1.4) AS UMC
Jest to obiektyw kryjący mały obrazek (FF) skierowany głównie dla entuzjastów wideo.
Szkło można zatem wykorzystać zarówno pod matrycami pełnoklatkowymi, APS-C, 4/3" a nawet tymi 1".
W systemie mikro4/3 fanów wideo też nie brakuje - głównie dzięki firmie Panasonic (g6, gh2, gh3, gh4)
W końcu tylko tu mamy 25p, 50p i po prostu nie raz lepsze wideo - z pozdrowieniami dla fanów 4k.
Czy zatem jest to obiektyw także dla nas użytkowników systemu mikro4/3? Na początek porównanie:
https://forum.olympusclub.pl/attachment.php?attachmentid=129427&d=1410467624
Po lewej Olympus mZD 45mm 1,8 po prawej Samyang t1,5 z adapterem pod mikro4/3.
Pokażę Wam zatem jak Samyang sprawdza się w fotografii podpięty pod em10,
Wykonanie, budowa:
Obiektyw ciężki i duży, nie to taki np. Nikkor 50mm 1,4G też pod pełną klatkę.
Wszystko dobrze spasowane, widać że starano się, by nikt nie nazwał je kolejnym plastikowym portrecikiem.
Nie jest do full metal jacket jak stare OM 50 1,4 ani nowe Voigtlandery, ale nie ma co narzekać.
Wszystko solidnie wykonane i trochę dzięki braku metalu na pewno też lżejsze.
Pierścień ostrości chodzi z idealnym oporem, całkiem wygodnie operuje się GO nawet na t1,5.
Mam tylko jeden zarzut jeśli chodzi o budowę - brak jakiejkolwiek blokady na pierścień przysłony.
Bardzo łatwo niechcący przestawić go trzymając w jednej ręce aparat a w drugiej obiektyw.
Ja to jak ja, do zdjęć mogę co chwila korygować, gorzej jeśli komuś by się niechcący przestawiło przy filmowaniu.
Optyka.
Super. Nie bawię się w testy i cropy 1:1, ale to co u siebie zobaczyłem satysfakcjonuje spokojnie już od t1,5.
Minimalne gdzieś tam aberracje chromatyczne minimalnie gorsza ostrość, a potem już świetnie.
W porównaniu do takiego np. Pentaxa FA 50mm 1,4 to jest żyleta jak dla mnie.
Także jeśli ktoś szuka ostrego szkiełka, będzie zadowolony. Widać po optyce, że Samyang mierzy wysoko.
Oczywiście dałem Samyangowi trudnego konkurenta, bo mZD 45mm 1,8, ale nie ma co narzekać.
Jeśli chodzi o krycie pełnej klatki, to więcej powie Rafał, ale też pewnie niewiele złego.
Obsługa z EM10:
1) Będąc skazany na krótkie rozstanie z AF-S w końcu zauważyłem jak kiepski jest wizjer w EM10 w akcji.
W momencie, gdy wyszedłem na pełne Słońce i na LCD nie było nic widać, to focus peaking niewiele mi dał.
Białe podkreślenie kontrastów było prawie niezauważalne i bez funkcji powiększenia tzw. "lupki" pod definiowalnym przyciskiem Fn2 byłoby ciężko.
W tym momencie do listy życzeń jeśli chodzi o aktualizację oprogramowania EM10 dochodzi oprócz 25p, 50p jeszcze kolorowe podkreślenie przy focus peaking.
2) Drugi problem przy ostrym Słońcu to matryca. Niby mamy ISO sto, ale jest ono programowe i tracimy sporo na rozdzielczości tonalnej. Łatwiej zatem o przepalenia. Należy więc zaprzyjaźnić się z filtrem szarym o średnicy 77mm, jaki mamy w przypadku Samyanga (37mm dla mZD 45mm 1,8 ).
Finał czyli zdjęcia. Zapraszam do obejrzenia i własnej oceny drodzy fotografowie, filmowcy i nie tylko.
129444129452129454129446129448129450
Co więcej? Pseudomakro. Obiektyw ostrzy od 0,2 metra, więc możemy na chwilę odkleić mu łatkę portetówki i sfotografować coś z bliska, czego brak mi w mZD 45mm 1,8.
https://forum.olympusclub.pl/attachment.php?attachmentid=129465&d=1410471932
129517129516129510129514129512
Sam (póki co?) wolę fotografię, więc postanowiłem porównać potencjał naszej dedykowanej pod mikro portretówki 45mm f1,8:
129523129521129520129519
a Rafał vel Fatman skupi się raczej na tym do czego ten obiektyw został głównie stworzony próbując go pod Canonami 6d i 5d3.
Kolejnych kilka zdjęć z Samyanga na różnych przysłonach:
129527129525129535129533129531129529
I kilka RAWów z poprzedniego posta które się nie zmieściły tam.
I dla równowagi zdjęcia z mZD 45mm:
129549129539129541129543129545129547
I na koniec jeszcze kilka zdjęć. najpierw konik:
https://forum.olympusclub.pl/attachment.php?attachmentid=129551&d=1410477079
i porównanie mZD 45mm i Samyanga na f/4 i T4. Jak widać oba super.
129555129553
Dzięki wielkie Iwo za test :)
Znowu na szybko...... ;)
Obiektyw idealny do tego, do czego został stworzony, czyli do filmowania. Mam praktycznie identyczne odczucia jak Iwo, czyli chwalę za rewelacyjną budowę, mechanikę oraz bardzo dobrą optykę -jedyne czego brakuje to blokady pierścienia przysłony ;)
Gdyby porównać tego Samyanga do współczesnych obiektywów firmowych (np. Nikkor 50 1.4G lub Canon 50 1.4USM) to........... no cóż, Nikon i Canon wyglądały by jak wydmuszki przy pancerniku :)
Dla chętnych kilka przykładowych sekwencji filmowych zarejestrowanych tym obiektywem (w opisie na YT szczegółowe dane i link do wersji źródłowej):
https://www.youtube.com/watch?v=ZRC0k6wiTe0
Witam,
Napotkałem taki problem:
Mam E PM-2, i chciałbym go używać również z paroma swoim obiektywami w trybie manualnym (Sigma 2.8/50 macro i raczej zabytkowy, ale bardzo dobry Zeiss/Pancolar 1.4/50 od Praktica B). Nabyłem odpowiednie przejściówki ale przydałaby mi się jeszcze możliwość korzystania z lupy dla precyzyjnego ustawiania ostrości. W instrukcji E-Pm2 opisana jest procedura przypisania lupy przyciskowi Fn, ale jakoś nie mogę jej uruchomić.
Wszedłem akurat na ten wątek, bo przy korzystaniu z Samayanga występować będzie taki sam problem. A może opisuje go instrukcja do rzeczonego Samyanga. Nie dziwie się natomiast, że instrukcja Olka jest oszczędna w radach dotyczących korzystania z pozasystemowych obiektywów.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc,
Serdecznie pozdrawiam,
WojciechW
Janko Muzykant
30.11.14, 15:50
Lupę włączysz ikonkną na ekranie, działa ze wszystkim (także z dekielkiem). Natomiast jak ją przyporządkować pod przycisk - nie wiem, nie mam już tego aparatu.
Ale ekranowa opcja jest dobra, bo przy okazji można wskazać konkretny punkt, co jest istotne przy pracy ze statywem. Bez statywu trudno lupy używać, bo wszystko lata (przy x14 i czymś dłuższym od szerokiego kąta).
Dziękuję za odpowiedź i podpowiedź. Spróbuję to zrobić, ale na razie nie do końca wiem w jakim trybie pracy i w jakim miejscu ekranu ma się pojawić taka ikonka i jak ją włączyć.
Serdecznie pozdrawiam,
WojciechW
Trochę powalczyłem z moim E PM-2 i odniosłem pewien sukces. Niestety ikonki do włączania lupy w żaden sposób na ekranie nie mogłem znaleźć, ale udało mi się w końcu przypisać włączanie lupy do jednego z przycisków. Tyle, że nie do fn, jak chciałem, ale do przycisku uruchomiania wideo. Nie wiem, czy popełniłem błąd, czy tak być musi. W każdym razie mogę już precyzyjnie robić macro na mojej Sigmie i portrety z małą GO na NRD-owskim Pancolarze (i jeszcze trochę innych rzeczy w oparciu o szkła i inne akcesoria od moich starych Praktik).
W sumie mam więc sporo dodatkowego pożytku z mojego małego Olka. Przejściówki z w.w. sprzętu, zwłaszcza z Praktiki B, do lustrzanek, a może i bezlusterkowców Sony i Samsunga, wymagałyby raczej dodatkowych soczewek psujących jakość obrazu, a m4/3 jest pod tym względem bardzo wygodny.
Serdecznie pozdrawiam,
WojciechW
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.