Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sigma 50mm 1.4 EX - odłamany fragent obudowy

wodzio
29.06.14, 16:36
Witam!

Chwila nieuwagi i stało się. Uderzyłem obiektywem o stół i odpadł fragment obudowy. Oczywiście odłamany fragment plastiku przepadł. Znacie jakąś masę plastyczną, którą mógłbym uzupełnić brakujący fragment i nie miało by to negatywnego wpływu na optykę ? Serwis za wymianę obudowy zawołał 540zł.

122699

fret
29.06.14, 18:38
Nie znam się, nie kleiłem obiektywu, ale tak intuicyjnie to mało kleju, klej raczej na bazie żywicy, żadne superglu (opary sa agresywne, nie wiadomo z czym zareagują), wyrzeźbienie brakującej części z czarnego ABS i zalanie z zewnątrz czymś dwuskładnikowym.

opus5
29.06.14, 20:48
Widziałem ostatnio ten obiektyw na allegro. Kupiłeś, czy nie udało się sprzedać ? Estetycznie na pewno nie doprowadzisz tego do stanu "sprzed", ale jeśli chodzi o uszczelnienie, to niezły może okazać się silikon :)

pepe33
29.06.14, 21:44
niezły może okazać się silikon :)
Nigdy w życiu jest na bazie octu i zeżre elektronikę.

wodzio
29.06.14, 22:37
Zaryzykowałem i kupiłem. Cena adekwatna do stanu.
O estetykę mi nie chodzi. Najważniejsze żeby uszczelnić obiektyw nic przy tym nie uszkadzając.
Tylko nie mam pomysłu czym to wypełnić. W ostateczności oddam do serwisu.

A co sądzicie o wypełnieniu ubytku masą plastyczną POXILINA ??

opus5
30.06.14, 08:54
Nigdy w życiu jest na bazie octu i zeżre elektronikę.

Jak wiadomo, silikon (tutaj żeby w oczy aż tak bardzo nie raziło - czarny) jest po zastygnięciu w dalszym ciągu plastyczny. Jeśli ktoś się obawia, to można to przecież obrobić nożykiem, wypełnić ubytek i na kleju dwuskładnikowym skleić tak, że będzie cacy :) wystarczy trochę głową ruszyć żeby niczego nie uszkodzić, kto tu pisze o pchaniu tego ile wlezie w obudowę ? :) Masa plastyczna typu poxilina też powinna zdać egzamin.

Zaryzykowałem i kupiłem. Cena adekwatna do stanu.