Zobacz pełną wersję : Witam i od razu pytam :)
Witam serdecznie!
Trafiłem na to forum bo stoję przed ciężką decyzją, czyli standardowe: co kupić ? :)
Mianowicie, napaliłem się na OMD-EM10, ponieważ kiedyś miałem lustrzankę canona bodajże 400D, byłem z niej zadowolony, chociaż jestem amatorem, ale jakość zdjęć była dla mnie satysfakcjonująca, nawet przy 100% powiększeniu.
Jednak na wyjazdach pojawił się odwieczny problem dźwigania tego aparatu z obiektywem, dlatego ją sprzedałem i kupiłem SONY TX-100. Totalny kompakt, mały ale co do jakości zdjęć mam trochę większe oczekiwania.
Dlatego teraz szukam idealnego aparatu dla mnie, wiem że takich nie ma i są plusy i minusy ale wpadł mi w oko GX7, później OMD-EM5, a później zobaczyłem, że jest nowsza, trochę okrojona wersja tego aparatu czyli OMD-EM10.
Do wczoraj byłem pewny zakupu, ale zacząłem wertować internet szukając informacji o konkurentach, no i wyłonił się Sony A6000, który parametrami przewyższa OMD-EM10, ale to Sony...
Ok, bo się rozpisałem, a nie zadałem pytania :)
Jestem prawie zdecydowany na EM10 ale z obiektywem M.ZUIKO DIGITAL 45mm f/1.8.
Dlaczego z tym, bo jest jasny i jest stały i ma dobre opinie.
Z tego co wyczytałem, to dobry obiektyw, zarówno do portretów ale nie tylko.
Chciałbym się Was poradzić czy to dobry wybór, czy w dobrą stronę podążam oraz czy w Olympus EM10 da się ustawić tak aby pokrętło było sterowaniem przysłoną ?
W sony a6000, którym się wczoraj przez godzinę w sklepie bawiłem, to wymaga małej gimnastyki niestety.
Będę wdzięczny za podpowiedzi :)
Tak, E-M10 można ustawić tak, by jedno z pokręteł sterujących służyło do zmiany przysłony. Skoro masz do wyboru 2 body, które pewnie możliwościami znacznie przewyższają Twoje umiejętności i oczekiwania, to popatrz co będziesz dalej potrzebował do aparatów ze zmienną optyką. Zmiennej optyki. Zobacz jakie ogniskowe by Cię interesowały, ile kosztują obiektywy o tych ogniskowych, jakie są ich parametry, ceny itp.