Zobacz pełną wersję : Jojczenia na specyfikację techniczną E3
RadioErewan
16.10.07, 23:57
Proszę umieszczać tutaj.
ktos musi zacząć ?? No to zacząłem :)
A powaznie
Nie wiem czy jest bład na dpreview
• 11.8 million total pixels
• 10.1 million effective pixels
Czy to jednak ta sama matryca co 410/510 (10,8/ 10,0 MP)
procek jest ten sam
RadioErewan
17.10.07, 00:19
Wg. Jacka jest inna.
Wg. IR też:
Sensor. Though it's still a 10-megapixel sensor, Olympus says that the E-3 uses a newly developed Live MOS sensor. The two major changes include less space between the microlens array and the light sensitive area, and a faster readout speed to help enable five-frame-per-second shooting.
Brak LV w trybie A.
A czy Jacek zostawił Ci coć do opublikowania w godzinie G? skoro miał go w łapkach ?? (mam na mysli impressions ) a nie foty
RadioErewan
17.10.07, 00:24
A czy Jacek zostawił Ci coć do opublikowania w godzinie G? skoro miał go w łapkach ?? (mam na mysli impressions ) a nie foty
Impresions wystrzelałem w długaśnym wątku.
Wizjer duży, af szybki, SAT ciekawie działa, matryca inna, z 12-60 bardzo szybki, 14-35 wielkości 7-14.
Więcej mi nie powiedział.
Pozdrawiam
Matryca zdecydowanie wygląda na inną bo
E-510
Effective pixels: 10 Megapixels
Full resolution: 10.9 Megapixels
Type: 4/3 Type Live MOS sensor
E-3
Effective pixels: 10.1 Megapixels
Full resolution: 11.8 Megapixels
Type: 4/3 '' Hi-Speed Live MOS sensor
Takie są różnice w specyfikacji na stronach olympus-europa.com
No i jest ISO-3200 :D
Ciekawe jak szumi :?:
No i ciekawe, czy SSWF wciąż opóźnia start :?: Czy coś na ten temat wiadomo :?: :?: :?:
black_bird
17.10.07, 01:39
Jeden komentarz z czeskiej strony foto:
Sakra to je šílenej stroj.... až mi vyhrkly slzy když jsem to dočetl... no.. tak teď už jen našetřit a koupit :) cena neni tak dramaticka... na USA Olympusu je psano 1699 dolaru za tělo.. :)
Tlumaczenie
K...a, to jest diabelska maszyna.... aż mi wytrysnely lzy, kiedy to doczytalem... no.. tak teraz juz tylko zaczac oszczedzac i kupic :) cena neni tak dramatyczna... na USA Olympus jest 1699 dolarow za body.. :)
Czyli jak dziala LV w E-3? Nigdzie nie widze, by mowili cos o AF... Tylko o powiekszeniu 5x, 7x i 10x :roll:
Na fotopolis piszą, że E-3 to model półprofesjonalny, więc kiedy pokażą pro-body ?
:D
Na forach C i N nabijają się z Naszego Pro E3 które wg nich jest gorsze od ich C40D czy D300 :D
Na fotopolisie marudzą, że tylko 5kl/sek. no i pokazują jakieś stare zdjęcie body, bo na dpreview jest chyba oficjalna wersja korpusu z napisem IS
Ale czego chciec wiecej? Jesli to bedzie dzialalo choc prawie tak (chodzi mi szczegolnie o IS) jak sie chwala, to bedzie bajka :) E-3 + 12-60 + 50-200 SWD i czego chciec wiecej ;) A zawsze mozna to zamienic na 7-=14 + 14-35 + 35-100. Ciekawe, jak to jest z tym ostrzeniem w LV. Jest AF, czy tylko MF?
No tak, czytając wszelkie wypowiedzi, najbardziej ludzi kłuje w oczy te 5 fps i że olek nierozwojowo nie idzie w stronę FF. No i najszybszy AF, który działa tylko z konkretnym szkłem.
.......że olek nierozwojowo nie idzie w stronę FF. ..... :mrgreen: :mrgreen: widze podstaw nie znamy. ehhhhhhh
@fotomic
:) Ja tylko cytuję wypowiedzi tłumu. Nie podpisuję się pod tym jojczeniem. :)
@fotomic
:) Ja tylko cytuję wypowiedzi tłumu. Nie podpisuję się pod tym jojczeniem. :) ale to jest 4/3 tu nigdy nie bedzie FF(mały obrazek) bo FF mamy od początku istnienia systemu :?
.......że olek nierozwojowo nie idzie w stronę FF. ..... :mrgreen: :mrgreen: widze podstaw nie znamy. ehhhhhhh
Bo wszyscy mają... ;)
@fotomic
Ale to nie mnie to mów, bo ja o tym wiem, tylko głoście dobrą nowinę na forach obcoaparatczyków. Ja założenia 4/3 i wynikające z tego parametry znam i nie polemizuję. Ale dla innych to wyznacznik tego, że body z 4/3 nigdy nie będzie PRO, przez właśnie 4/3.
@fotomic
Ale to nie mnie to mów, bo ja o tym wiem, tylko głoście dobrą nowinę na forach obcoaparatczyków. Ja założenia 4/3 i wynikające z tego parametry znam i nie polemizuję. Ale dla innych to wyznacznik tego, że body z 4/3 nigdy nie będzie PRO, przez właśnie 4/3. czaje sorki.
Na forach C i N nabijają się z Naszego Pro E3 które wg nich jest gorsze od ich C40D czy D300 :D
dawaj linki, muszę to poczytać, lubię im czasem kijkiem w mrowisku pogrzebać :mrgreen:
@lessie
Na dobre rozpoczęcie dnia nie ma jak dobra kłótnia :)
http://canon-board.info/showthread.php?p=379795#post379795
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?p=446963#post446963
Pewnie off-topic, ale muszę. Czytam wątki o e-3 codziennie i widzę do jakich rozmiarów rozrósł się poprzedni pod tytułem '... nareszcie konkrety'.
Teraz założono (moderator) pomysłową nazwę ' jojczenia...', którą będziemy pewnie oglądać przez dobrych parę miesięcy na dziesiątkach podstron.
Może mi ktoś objaśnić co oznacza to słowo: 'jojczenia' ? Bo w części Polski, w której mieszkam nie jest znane...
Może warto założyć wątek o e-3 z nazwą, która nie będzie nas (chyba nie tylko mnie) drażnić przez długie tygodnie.
Spodziewam się słów krytyki od OlyJedi, jeśli tak to trudno, to tylko moje uwagi.
Pewnie off-topic, ale muszę. Czytam wątki o e-3 codziennie i widzę do jakich rozmiarów rozrósł się poprzedni pod tytułem '... nareszcie konkrety'.
Teraz założono (moderator) pomysłową nazwę ' jojczenia...', którą będziemy pewnie oglądać przez dobrych parę miesięcy na dziesiątkach podstron.
Może mi ktoś objaśnić co oznacza to słowo: 'jojczenia' ? Bo w części Polski, w której mieszkam nie jest znane...
Może warto założyć wątek o e-3 z nazwą, która nie będzie nas (chyba nie tylko mnie) drażnić przez długie tygodnie.
Spodziewam się słów krytyki od OlyJedi, jeśli tak to trudno, to tylko moje uwagi. oba wątki trafią do HP i zostaną zapomniane.
Na forach C i N nabijają się z Naszego Pro E3 które wg nich jest gorsze od ich C40D czy D300 :D
Ja tam ich rozumiem... Ponieważ IMHO wszystkie trzy są na papierze porównywalne (z tym, że D300 dużo lepszy od 40D :twisted: ), każdy będzie ciągną w swoją stronę. 5fps mi wisi, a z FF czasem więcej kłopotu niż radości, jak się już wszyscy zdążyli przekonać.
Nie oszukujmy się. E3 to nie jest TopPro, czy jak go tam zwą, chyba, że na własnym podwórku. Jomawitu wspomniał w długim wątku o 12bitowych RAWach. Dla zawodowców to istotny argument na NIE...
Jak dla mnie, kluczową sprawą będzie jakość obrazu. Jesli będzie jeszcze lepsza niż z dziadka, chociaż ciut poprawi się dynamika i szumy +2eV to bedzie wystarczający powód, żeby się na niego w przyszłości przesiąść. Do tego dodatkowe bonusy w postaci 10MPix, LiveView, stabilizacja, 11 krzyżowych AF - dla mnie bajka! Uuuups, a miało być jojczenie ;)
@salvadhor: a tak dla fun na forum C sobie właśnie pierwszego posta nabiłem - a co mi tam, trochę niskociśnieniowcom pomogę ^^.
Ja się cieszę z AF w końcu będzie do czego podpiąć... no właśnie co z SWD w 35-100 i 90-250?
Edit: Na CB zaczęło się :mrgreen Już pierwsza cenzura poszła!
No to mamy piekny korpus w systemie!
Tylko, ze zdziecinniali amatorzy za tydzien zaczna jojczyc, ze sie zestarzal i ze konkurencja ma cos nowego. Juz widze ten festiwal zidiocenia na 4 forach na raz.
Czesc.ch.
Te 5 fps to za mało, żeby E-3 zobaczyć na imprezach sportowych z szybką akcją, z tego co słyszałem od ludzi robiących zawodowo tego typu foty. Może jak dostaną w łapy E-3 to zmienią zdanie. Jedynie AF ratuje E-3, ale nie spowoduje masowej wyprzedaży C i N, bo różnica w praktyce będzie niezauważalna. Do tego są tylko 3 szkła SWD. W tym body nie ma nic specjalnego, co by szczególnie go wyróżniało na tle konkurencji. Żeby chociaż jakość obrazu była jak z 40D. Zgadzam się z postami Jomawitu co do reszty. Dla profesjonalistów to body jest minimum, ale dla mnie jest super i sobie kupię i będę zadowolony, bo potrzebuję dobrego AF, wizjera, stabilizacji i obracanego LCD, a resztę bajerów mam gdzieś. :) Szkoda jedynie, że nie ma wspomagania AF jak w E-1.
Te 5 fps to za mało, żeby E-3 zobaczyć na imprezach sportowych z szybką akcją, z tego co słyszałem od ludzi robiących zawodowo tego typu foty. Może jak dostaną w łapy E-3 to zmienią zdanie. Jedynie AF ratuje E-3, ale nie spowoduje masowej wyprzedaży C i N, bo różnica w praktyce będzie niezauważalna. Do tego są tylko 3 szkła SWD. W tym body nie ma nic specjalnego, co by szczególnie go wyróżniało na tle konkurencji. Żeby chociaż jakość obrazu była jak z 40D. Zgadzam się z postami Jomawitu co do reszty. Dla profesjonalistów to body jest minimum, ale dla mnie jest super i sobie kupię i będę zadowolony, bo potrzebuję dobrego AF, wizjera, stabilizacji i obracanego LCD, a resztę bajerów mam gdzieś. :) Szkoda jedynie, że nie ma wspomagania AF jak w E-1.
Normalni ludzie ogladaja zawody sportowe. Foca szpanerzy, by pokazac panienkom jacy sa trendy. Zawodowcy i tak beda pstrykac czym innym. Zareczam 5 kl /sek to dobry wynik!
Czesc.ch.
Rafał Czarny
17.10.07, 09:23
Fotoreporterzy z pewnością nie porzucą swoich Canonów i białych obiektywów dla Olka E3. Jednak młodzi ludzie, którzy zaczęli swoją przygodę z fotografią od Olympusa, mają już trochę szpejów i chcą przejść na zawodowstwo - mogą spokojnie zostać z Olkiem.
E3 napędzi pewnie też rynek lustrzanek amatorskich. To tak jak z samochodami - jeśli auto tej samej marki jaką jeżdżę na co dzień zasuwa w formule I, to się człek czuje odrobinę jak Kubica. ;)
ps. Bardzo piękny ten korpusik moim skromnym zdaniem.
Normalni ludzie ogladaja zawody sportowe. Foca szpanerzy, by pokazac panienkom jacy sa trendy. Zawodowcy i tak beda pstrykac czym innym. Zareczam 5 kl /sek to dobry wynik!
Czesc.ch.
Myślę podobnie.
Choćby nowy Olek robil 30 klatek na sekundę to dla zawodowcow nie będzie na tyle atrakcyjny, zeby wyprzedać cały, dotychczasowy sprzęt.
Zaawansowanemu amatorowi 5kl/s to aż nadto.
A miało być jojczenie :P
a kiedy będą wyniki crash testów :mrgreen:
Zibi, znaczy to, że chyba dostalismy to na co czekaliśmy.
Mnie interesuje jak działa tryb SAT i LV (czy tak jak w 330 czy jak w 410/510). Tego to akurat nigdzie nie napisali :(
Dar-i-jush
17.10.07, 09:50
A wizjer? Tu w ogóle można się rajcować :D Znacznie większy niż bym się tego spodziewał :D
Z 5fps i tak nie skorzysta miażdżąca część przyszłych posiadaczy e-3. Bawią mnie ludzie porównujący sprzęt na papierze, te magiczne cyferki :D Jak ktoś pomyśli po co mu aparat i co będzie z nim robił... większość cyferek przestaje mieć znaczenie.
Przyznam, że trochę wierzyłem, że ten pdf to podpucha i będzie E-3-bomba, a nie ma. Jest za to solidny sprzęt i to wyróżnia Olympusa. Nie cyferki.
mam coś do czego mogę się przyczepić
Blokada ekspozycji za blisko wyzjera, trzeba będzie sobie jak w nikonie wkładać palec w oko.
A ja prawie zawsze tego używam i w E-1 jest w idealnym miejscu.
Może to być kawał sprzętu, ale pozycjonowanie go jako sprzęt profesjonalny jest chyba jednak na wyrost. Sam korpus wygląda okazale i oby był tak pancerny jak E-1, ale kompozycja z gripem IMO nie jest już tak zwarta i ładna kształtem. Najważniejsze, chyba że się w końcu ukazał, a na to jakie będzie oferował praktyczne możliwości poczekamy i zobaczymy. Ciekawe kto będzie pierwszy z forumowiczów i pokaże nam jakiś teścik ;)
pzdr
Dar-i-jush
17.10.07, 10:09
Z tymi półkami czy półpro, czy pro, to sprawa umowna. Ja go wezmę i będę zarabiał nim na życie. Będzie wtedy profesjonalny?
zależy ile zarobisz :mrgreen: :mrgreen: ;) ;)
dla wielu moich znajomych jak jest czarny, duży i wykręca się obiektyw to już jest profesjonalny. Jak dokłada się lampę zewnętrzną to jest już mega reporterski. Gdyby pokazać im połączony z kompem i że można nim sterować z klawiatury to mówiliby o erze kosmicznej.
Wiecie...punkt widzenia zależy od innego punktu... ;)
Pan Wacław Wantuch foci E1 i E330. Nie można mu odmówić profesjonalności.
mój syn foci moją komórką ( zwykłe badziewie ) i mówi że jest fotografem jak tata...zresztą Ejedynką też foci ale trudniej mu udżwignąć. To dopiero wygląda profesjonalnie.
ma 3 lata
Czy możecie mnie oświecić co to jest SAT bo jeszcze poczytałem dokłądnie tych specyfikacji ... ?
System kompensacji cieni. Coś do powiększenia dynamiki.
Czy to będzie coś jak u Nikona i HP?
To można w byle programie zrobić
chłopaki pisali, że E3 będzie live wybierał obszary zdjęcia które będzie "podrasowywał". Podobno to się sprawdza (to także opinia powtórzona za kolegami)
jeśli to będzie naświetlane na poziomie sprzętowym, to może być gruby postęp. nie robiliby chyba szumu o to co można zrobić krzywymi w PP.
RadioErewan
17.10.07, 11:23
Korpus profi, to korpus niezawodny, dający profesjonaliście pewność i skuteczność fotografowania. E-3 nie jest najszybszym karabinem jaki można kupić, ale jest bardzo szybki. Różnica między 5 a 8 nie jest MBSZ wielce znacząca.
Korpus hermetyczny z hermetycznymi szkłami to jest coś, co daje profi możliwość pracy w warunkach, w jakich 40d lub D300 nie pojadą, albo pojada bardzo krótko. Nikon nie produkuje hermetycznych obiektywów. Canon ma uszczelnione korpusy w cenie i wadze = 2-3x E3.
Profi stać na to, by mieć wiele korpusów. Jak nie zdecydują się na pracę tylko Olkiem, to kupią go sobie na trudne warunki. Znam kilku gości, co aparaty kupują pod konkretne zamówienia (jak nie mają czegoś, co gwarantuje im profi pracę). A mówimy o zawodowcach z całego świata, a nie o polskich fachowcach z 400d.
Pozdrawiam
Na "jojczenia" chyba jeszcze za wcześnie - puszka prezentuje się IMHO bardzo ładnie. Fajnie, że jest co by nie pisać i jak by nie porównywać do konkurencji mamy konstrukcję, która wstępnie wyraźnie dystansuje wszystko co było w E-systemie do tej pory. Nic tylko się cieszyć i mieć nadzieję, że pliki z E-3 nie będą powodem do wielkiego "jojczenia". Piszę w cudzysłowie bo nie znałem tego słowa... ;-) Obecny kurs $ nastraja optymizmem co do ceny E-3...
A tak na marginesie - po co jest ta biała kropa w lewym górnym rogu wyświetlacza?
RE:
taa, 400D + kit + goła lampa = profesjonalna obsługa ślubu.
dla mnie OLEK to solidność i dopracowanie sprzętu w najmniejszym szczególe. wiem jaką ulewę zafundowałem kiedyś Dziadkowi i działał jak nówka. czytałem o przemokniętych 1D, które nie wytrzymały kwadransa na deszczu a jak czytam o "uszczelnieniach z gąbki" w 40D to śmiech mnie bierze.
czy w tym E-3 jest jakieś uszczelnienie bagnetu? coś tam kiedyś o tym pisano.
ktotek:
kropka symbolizuje zajawkę - podążaj za białym królikiem.
Szkoda ze nikt nie zauwazyl jednej kwesti: brak lampki wspomagania AF - co oznacza: albo AF jest super hiper, albo trzeba bedzie wspomagac sie spawarka z wbudowanej lampy. dla mnie to straszna, niezrozumiala kaszana :-(
albo mieć lampkę systemową, która to już ma lampkę wspomagającą AF.
Dar-i-jush
17.10.07, 11:46
Otóż to. Każdy poważniejszy fotograf ma FL-kę i mu dioda w korpusie niepotrzebna.
albo mieć lampkę systemową, która to już ma lampkę wspomagającą AF.
trochę logiki w tym jest, bo autofocus będzie wymagał wspomagacza w trudniejszych warunkach oświetleniowych. A w tych z kolei często na stopce będziemy mieli zamontowaną lampę
Szkoda ze nikt nie zauwazyl jednej kwesti: brak lampki wspomagania AF - co oznacza: albo AF jest super hiper, albo trzeba bedzie wspomagac sie spawarka z wbudowanej lampy. dla mnie to straszna, niezrozumiala kaszana :-(
Jak to nie już to wcześniej pisałem, a przede mną jeszcze ktoś. :) Rzeczywiście kicha, bo niewygodnie wszędzie chodzić z zewnętrzną lampą, gdzie jest ciemno, a podobno te wspomaganie flashem w E-510/410 działa beznadziejnie, a do tego denerwuje.
no jasne, ja mam fl-50 i co z tego? a jak nie chce uzyc lampy tylko iso 3200 i swiatla f2 i stabilizacji ? to albo lampa fl-50 na grzbiet albo spawarka.... dosyc upierdliwe
E3 + 12-60 to odjazdowy zestaw podrozniczy, ciekaw jestem tylko jak z wydajnoscia pradowa bedzie
konukera:
robiłem ostatnio zdjęcia w kościele. Godzina okło 18, szkło 30/1.4. Jak wyzwoliłem lampę z body to spawała, ale jak nie wyzwalałem to i tak ustawiała ostrośc bez problemów. Na dokładkę, z Sigmą wystarczyło jej ze spawarki 2 błyski by złapać ostrość. Niestety z kitowym zuiko spawa i spawa. Jak widzisz, wszystko to kwestia szkła.
ja widze taka opcje (mam nadzieje ze to prawda): Af jest tak czuly ze nie potrzebuje wspomagania, spawarka niestety to cecha aparatow amatorskich i zupelnie nie rozumiem czemu nie ma lampki w e-3
Kaz de Wro
17.10.07, 12:15
Porównanie parametrów konkurencji E-3 (D300, , 40D, A700 oraz 1D MkIII)
http://fourthirdsphoto.com/special/images/E-3compar.pdf
wiadomo, 40D się do E3 (przynajmniej na papierze) nie umywa.
konukera:
brak illuminatora został wytknięty wiele godzin temu... mnie też to trochę dziwi, bo soniak daje go w małpkach po 0,6k. również doszliśmy do wniosku, że AF musi wymiatać.
RadioErewan
17.10.07, 12:32
Niech AF będzie taki jak w Nikonie d70. Mam w nim wyłączoną na stałe spawarenkę doświetlającą i nigdy nie miałem potrzeby jej włączania.
Słowo "jojczenie" opisuje dokładnie to co robicie po każdej prezentacji sprzętu przez Olympusa. To jak z nowymi butami oglądanymi na obrazku, że zapewne piją w piętę i duży palec u nogi, a w ogóle to Sylwek ma fajniejsze korkotrampki.
Już się przyzwyczaiłem że tak jest i dlatego utworzyłem taki właśnie wątek do upuszczania pary gwizdkiem.
Pozdrawiam
Niech AF będzie taki jak w Nikonie d70. Mam w nim wyłączoną na stałe spawarenkę doświetlającą i nigdy nie miałem potrzeby jej włączania.
Czy administratorzy na forum Olympusa mogą używać sprzętu niepoprawnego politycznie? ;)
Jeśli piszą, że w E-3 jest najszybszy AF to powinno być szybciej jak w Nikonie, prawda? :?
RE, d70 nie ma spawarki tylko lampke, spawarke to ma canon - bo on doswietla lampa wbudowana i to wyglada jak spawarka
Słowo "jojczenie" opisuje dokładnie to co robicie po każdej prezentacji sprzętu przez Olympusa. To jak z nowymi butami oglądanymi na obrazku, że zapewne piją w piętę i duży palec u nogi, a w ogóle to Sylwek ma fajniejsze korkotrampki.
Już się przyzwyczaiłem że tak jest i dlatego utworzyłem taki właśnie wątek do upuszczania pary gwizdkiem.
I bardzo dobrze że jojczymy, krytyczne podejście bez fanatyzmu jest dobre.
Dla porównania sonolciarze podniecają się tym, że ich sprzęt szumi, bo dzięki temu nie tracą detali (?).
To ja zajojczę konkretnie:
Aparat jest bardzo fajny (choć sugerowana cena bardzo fajna nie jest) - ale gdzie ma być ta rewolucja, na którą panowie od marketingu z olka przygotowywali nas przez tyle miesięcy?
Wg mnie rewolucja już była (przy LV z e-330), teraz po prostu pozbierali fajne patenty z E-1 i z nowszych korpusów i zapakowali je do jednego. Postępowanie zdecydowanie słuszne (przynajmniej z mojego punktu widzenia) - ale gdzie jest ten wielki skok???
Koncepcja cały czas opiera się na adaptowaniu do cyfry rozwiązań z małego obrazka (matryca zamiast kliszy)... może by tak inżynierowie ruszyli w końcu cztery litery i zaimplementowali w swoich puszkach coś naprawdę wystrzałowego (np. "potrójną" matrycę z kamer Panasonica), he? :D
Drive modes
• Single
• Continuous
• Self-timer
• Remote control
Continuous
• 5.0 fps
• RAW: 1 frames maximum
• JPEG: Up to card capacity @ HQ 1/8 (with high speed media)
to od Phila
1RAW w serii przy AF-C ?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!powiedzcie że się pomylił...
Pomylił się.
Tryb zdjęć seryjnych (wysoka prędkość) 5 kadry na sekundę / 16 kadrów Bufor RAW
Tryb zdjęć seryjnych 5 kadry na sekundę / {Up to card capacity in normal mode with SanDisk Extreme III}
To ja zajojczę konkretnie:
Aparat jest bardzo fajny (choć sugerowana cena bardzo fajna nie jest) - ale gdzie ma być ta rewolucja, na którą panowie od marketingu z olka przygotowywali nas przez tyle miesięcy?
Wg mnie rewolucja już była (przy LV z e-330), teraz po prostu pozbierali fajne patenty z E-1 i z nowszych korpusów i zapakowali je do jednego. Postępowanie zdecydowanie słuszne (przynajmniej z mojego punktu widzenia) - ale gdzie jest ten wielki skok???
Koncepcja cały czas opiera się na adaptowaniu do cyfry rozwiązań z małego obrazka (matryca zamiast kliszy)... może by tak inżynierowie ruszyli w końcu cztery litery i zaimplementowali w swoich puszkach coś naprawdę wystrzałowego (np. "potrójną" matrycę z kamer Panasonica), he? :D
Tak masz rację, ale pamiętaj, że marketing zawsze będzie tak mówił. Natomiast realnie ja pokładam nadzieję w tej nowej technologii SAT. Jeśli się okaże że dzięki temu rozpiętość tonalna będzie znacznie, znacznie większa niż u konkurencji to już to wypromuje E3 przed szereg. Nawet jeśli pozostałe elementy będą takie jak u konkurencji. Nie mniej spodziewam sie że:
1. AF i jego szybkość: zbliżona do konkurentów
2. Szumy zbliżone (może ciut gorsze)
3. Balans bieli i korekcja kolorów zdecydowanie lepsze niż u konkurencji
4. Dynamika lepsza niż u konkurencji
Jeżeli tak będzie to już od tej chwili moge tylko jojczyć na brak kasy ... :mrgreen:
Pomylił się.
Tryb zdjęć seryjnych (wysoka prędkość) 5 kadry na sekundę / 16 kadrów Bufor RAW
Tryb zdjęć seryjnych 5 kadry na sekundę / {Up to card capacity in normal mode with SanDisk Extreme III}
mówisz bo prosiłem czy rzeczywiście się pomylił? :D
bo że ma 5/sek i 16 (17)rawów to wiem ale to ogólne stwierdzenie o szybkości serii.
A Phil precyzuje że przy Continousie jest 1 Raw, co byłoby tragedią, dlatego podejrzewam pomyłkę.
A juz się połapałem i źle zrozumiałem to co czytam. Po prostu musiało mu zjeść 1 cyferkę po jedynce
Tak jest na polskiej stronie:
http://www2.olympus.pl/consumer/dslr_E-3_Specifications.htm
lessie: pisałem już w nocy o tym błędzie.
W nocy lessie był zajęty...
W nocy lessie był zajęty...
:mrgreen: Tak przygotowywał grunt i zaprawę...
lessie: pisałem już w nocy o tym błędzie.
musiało mi umknąć bo miałem trochę do nadrobienia po nocy :D
a skoro to błąd to chyba zniknę z tego tematu albo pojojczę na brak pięniedzy bo nie mam na co innego w tym korpusie :mrgreen:
ale nie zapomnę im tego kciuka w oku przy blokadzie ekspozycji :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wg mnie to tak.Jesli biore slub z Olkiem ,to ciesze sie jego zaletami i respektuje jego wady-jesli ma.I nie jojcze po sasiadach i znajomych,jaki to Olek niedobry dla mnie.Po prostu mam Olka i nim sie ciesze.No chyba,ze zamienie na mlodszego-a to normalne,ze mlodszy jest bardziej "sprawny". ;)
wszystko fajnie i pięknie ... ale ta cena
1700$ za puszkę plus 999$ za 12-60. No to niech to razem w kicie będzie za 2500-2600$
Gdybym w domu głośno wspomniał o takim zakupie, to żona ze stoicką miną spakowałaby mi walizeczkę i pokazała drzwi.
ech, czekało się na premierę, to trza będzie też poczekać na przystępniejszą cenę. tylko ile można tak czekać :?
falstar:
jeśli foceniem nie zarabiasz rocznie przynajmniej kilku tysiaków, to taki zakup nie wydaje się uzasadniony i faktycznie lepiej nie wspominaj... kupić na spacery to raczej w bogatych, normalnych krajach, gdzie goście mają po cztery lustra różnych firm i używają zamiennie, zależnie od kaprysu.
a dlaczego go pokazali?? nie będzie takich pięknych wątków, ludzie może zaczną robić zdjęcia, a nie siedzieć na forum.
Do tego tylko 12MPIX, ISO3200 kiedy są już 256000000 i AF z wybranymi obiektywami, a inne to co??
:razz:
:razz:
a tak ogólnie to jeszcze mi nie pasi jego wygląd. Czemy nie wygląda tak jak ja bym sobi ego wyobrażał?
Trza bedzie chyba (p)osłem zostać aby zarobic na ta puche lekko, łatwo i przyjemnie. Fajna jest i pokazyje ze warto kupowac lepsze szkła bowiem dla takiego amatora jak ja nawet za 3 lata bedzie super. Jednym slowem jesli nawet ktos nie potrzebuje tej zabawki dzisiaj to w momencie jak przstanie mu wystarczac aktualne body to zawsze ma na co zmienić i o to chodzilo. Inni kogo stac na to moga juz go kupic, natomiast obcy profi ktorzy potrzebuja wodoodpornego body i obiektywow to dla nich to tez bedzie gratka bo i tak wychodzi taniej anizeli szkiełka C. Jest to niezla alternatywa i chyba bedzie mocnym atutem olka.
kisi:
osłem chciałbyś być? 24/7 w gajraku z przypudrowaną facjatą a do tego trzeba mieć grubą nawijkę i twarde siedzenie... po kilku miechach śluzówka do wymiany a żołądek zniesie tylko kisiel.
nie trzeba miec nawijki jak chcesz trzepac tylko podstawe, bylo juz kilku takich co ani slowa nie powiedzieli
a jak sie nudzisz to do knajpy sejmowej na browar albo drina :)
rzadko się tu oficjalnie pojawiam, ale przy takim święcie w obowiązku się poczułem ;)
trochę lipa z tym E-3, z 5-ma klatkami, to sobie filmików nie pokręcę :(
a poważnie... pewnie jak większość, chętnie się przesiądę tyle, że za czas jakiś, jak cena bardziej ludzkich wartości nabierze... szczęśliwie połowicy nie mam, więc i budżet to O(n)LY moja sprawa póki co :razz:
wszystko fajnie i pięknie ... ale ta cena
1700$ za puszkę plus 999$ za 12-60. No to niech to razem w kicie będzie za 2500-2600$
Gdybym w domu głośno wspomniał o takim zakupie, to żona ze stoicką miną spakowałaby mi walizeczkę i pokazała drzwi.
Nie zazdroszcze....
a poważnie... pewnie jak większość, chętnie się przesiądę tyle, że za czas jakiś, jak cena bardziej ludzkich wartości nabierze... szczęśliwie połowicy nie mam, więc i budżet to O(n)LY moja sprawa póki co :razz:
Szczęśliwie albo nie. Czasem połowica może się dolożyć do interesu.
Podobno takie istnieją...
wszystko fajnie i pięknie ... ale ta cena
1700$ za puszkę plus 999$ za 12-60. No to niech to razem w kicie będzie za 2500-2600$
Gdybym w domu głośno wspomniał o takim zakupie, to żona ze stoicką miną spakowałaby mi walizeczkę i pokazała drzwi.
Nie zazdroszcze....
Niektorzy mezowie wydaja na pifo/(lub cos mocniejszego) nie ktorzy na swoje zabawki z dwojga zlego te inne zabawki lepsze no nie?
i tu też plus... cały czas mam szansę taką znaleźć :razz:
i tu też plus... cały czas mam szansę taką znaleźć :razz:
Niby tak, tylko za bardzo nie zwlekaj...
MZ E-3 jest deko albo trzy za ciężki - 0,5 kg to dobra waga co by ręka za szybko nie bolała. 0.8 kg to dużo.
https://forum.olympusclub.pl/imgimported/2007/10/title_speed_fastest-1.gif
źródło (http://www.olympusamerica.com/e3/images/title_speed_fastest.gif)
Ciekawy jestem jak to zostało zbadane i kiedy któraś z firm konkurencyjnych udowodni, że jednak e-3 nie jest fastest in space.
W kwestii wspomagania AF lampką. Olek już kiedyś stosował takie rozwiązanie np w C-55 więc nie bardzo rozumiem dlaczego tradycja nie przeszła na dslr. Lampka pomaga też np nie tylko w ciemnicy ale też na gładkich powierzchniach. Ciekawe czy nowy AF będzie łapał na czystą kartkę...
Obiektywy - bez zmian, a bez tego ani rusz z E-3. Drogo (poza 14-54) czyli półka wyżej jak kit, nie do końca na kieszeń zaawansowanego amatora . Niestety oferta szkieł nie pokrywa się z moim zapotrzebowaniem i stosunek cana/jakość jest nie do zaakceptowania. Ja to rozumiem. Jak kogoś stać na E-3 to i stać na odpowiednie obiektywy.
No i ostatnie jojczenie - cena e-3. Dobrze, że jest 40d. :razz:
Blady już widzę jak bledniesz kiedy spotka Cię to co tych biednych kanonierów, co im korpus popękał od leżakowania ;) . Oczywiście zakładając że kupisz 40D.
A tak naprawdę, to ja sie nie dziwię, że cena jest bliższa D300 bo i jakość i parametry bliższe są D300. Jeśli cena spadnie bliżej 40D to byłoby super, ale za jakość i niezawodność sie płaci.
Wg. mnie cena jest do przeżycia, choć ja go i tak nie kupie teraz. Może kiedyś jak zedrę zelówki z E-510, ale mam już cel i na dalszą przyszłość.
A TheZ00m to pewnie już stoi w kolejce aby sie zapisać na listę przedpłat :D
eeee jeden zonk?O co chodzi w tym pdfie porównawczym z tym spot meteing modes?
Ni ema spota?
eeee jeden zonk?O co chodzi w tym pdfie porównawczym z tym spot meteing modes?
Ni ema spota?
Im spot ma mniej % tym jest gorszy :twisted:
eeee jeden zonk?O co chodzi w tym pdfie porównawczym z tym spot meteing modes?
Ni ema spota?
Im spot ma mniej % tym jest gorszy :twisted:
hmmm przeczytałem jeszcze raz ;p Chyba mozna sobie ustawic 3 spoty o róznych % ;p
Czyli jest lepiej :D A nie gorzej ;p
edit: jojczenie - rolka mi się przednia nie podoba. Ta z dziadka jest genialna ;p
edit2: monitorek tylko 230k... mogłobyc lepiej ;p
Opamiętajcie się trochę! Jaka jakość i niezawodność?! Trzymał to ktoś z was, robił zdjęcia tym E-3? Przecież tego aparatu jeszcze nawet w sprzedaży nie ma... Trochę obiektywizmu. Rozumiem jojczyć na specyfikacje, ale pisanie o jakości, niezawodności i stosunku cena/jakość to już naprawdę przesada.
Ciekaw jestem, jak rozwiązali AF w LV.
Opamiętajcie się trochę! Jaka jakość i niezawodność?! Trzymał to ktoś z was, robił zdjęcia tym E-3? Przecież tego aparatu jeszcze nawet w sprzedaży nie ma... Trochę obiektywizmu. Rozumiem jojczyć na specyfikacje, ale pisanie o jakości, niezawodności i stosunku cena/jakość to już naprawdę przesada.
Chodzi o jakość puszki? To raczej mozna byc pewnym. Wszystko olki takie są ;p
Opamiętajcie się trochę! Jaka jakość i niezawodność?! Trzymał to ktoś z was, robił zdjęcia tym E-3? Przecież tego aparatu jeszcze nawet w sprzedaży nie ma... Trochę obiektywizmu. Rozumiem jojczyć na specyfikacje, ale pisanie o jakości, niezawodności i stosunku cena/jakość to już naprawdę przesada.
Chodzi o jakość puszki? To raczej mozna byc pewnym. Wszystko olki takie są ;p
Chodzi np. o takie zdania:
A tak naprawdę, to ja sie nie dziwię, że cena jest bliższa D300 bo i jakość i parametry bliższe są D300. Jeśli cena spadnie bliżej 40D to byłoby super, ale za jakość i niezawodność sie płaci.
Chodzi o jakość puszki? To raczej mozna byc pewnym. Wszystko olki takie są ;p
Dokladnie.
To był jeden z ważniejszych argumentow przy zakupie E-510.
E-3 raczej gorszy nie będzie a jeśli będzie tak odporny jak dziadek, to trudno będzie go przebić.
[center:8881975200]Dla narzekających
Pod niebem jest pięknie dziś,
Od westchnień i próśb,
Pod niebem jest szaro od ...
Od naszych żalów i gróźb.
Pod niebem jest pięknie tak,
Od życzeń, ich barw,
Pod niebem ulotnie jest
Od marzeń jak ptak.
Czasem spadnie nam deszcz,
Jakby pękły te chmury łez.
I poczujesz jak ja,
Że ten smak dawno znasz.
Więc znowu do nieba wznieś
Westchnienia i żal,
To miejsce jedyne jest,
Gdzie mieszczą się nam.
Więc znowu do nieba wznieś
Skrzydła twych próśb
Tam będzie im dobrze, gdy,
Gdy tu zabraknie ci słów.
A tu życie jak las,
Wśród odartych z marzeń pni,
Ile trzeba mieć sił,
By tak żyć, by tak żyć...
Nie budźcie marzeń, gdy śpią
Po ciężkiej nocy.
Choć bez nich gorzkie są dni,
Jak cierpki ocet.
Nie budźcie marzeń, gdy śpią.
Potrzebne będą przed snem,
Gdy w środku nie ma już nic.
Pod niebem jest pięknie dziś,
Od westchnień i próśb,
Pod niebem jest szaro od...
Od naszych żalów i gróźb...
Pod niebem jest marzeń na tysiąc lat,
Że aż je czytać wstyd.
Pod niebem, w niebie, lecz gdzie to jest?
Może w sercu i w snach?
Nie budźcie marzeń gdy śpią
po ciężkiej nocy.
Choć bez nich gorzkie są dni,
Jak cierpki ocet.
Nie budźcie marzeń gdy śpią.
Potrzebne będą przed snem,
Gdy w myślach bieda... [/center:8881975200]
dodam oliwy do ognia, ponoc dynamika jest rzedu 7EV, poniewaz uciekajac przed szumem podniesiono odciecie poziomu czernii - taki "chłyt matertindody" - i trzeba bylo ten zakres rozdysponowac.
bye bye krajobrazy w słoneczny dzień bez bracketingu ;-)
dodam oliwy do ognia, ponoc dynamika jest rzedu 7EV, poniewaz uciekajac przed szumem podniesiono odciecie poziomu czernii - taki "chłyt matertindody" - i trzeba bylo ten zakres rozdysponowac.
bye bye krajobrazy w słoneczny dzień bez bracketingu ;-) idz tam, niewierny ty, zasiewasz niepokój a wcale tak nie jest ;P
musi być jakas rownowaga, Ty z Radkiem hura optymizm, to chociaż ja bede odstawał w druga strone i jak niewierny Tomasz, bede bral wszystko pod wlos.
dopuki nie zobacze, nie uwierze
aha, i jeszcze niewyrabianie sie szkielek na nowej matrycy ;-)
PS: fotomic, na wiosne latasz? czy znow bedziesz brzeczal i nic z tego nie wyjdzie?
musi być jakas rownowaga, Ty z Radkiem hura optymizm, to chociaż ja bede odstawał w druga strone i jak niewierny Tomasz, bede bral wszystko pod wlos.
dopuki nie zobacze, nie uwierze
aha, i jeszcze niewyrabianie sie szkielek na nowej matrycy ;-)
PS: fotomic, na wiosne latasz? czy znow bedziesz brzeczal i nic z tego nie wyjdzie?
rozpiętość - to po co dawaliby inną matrycę niż w e510? Jakby rozpiętości nie poprawili?
Szkiełka -z e510 nie dają rady?
rozpiętość - to po co dawaliby inną matrycę niż w e510? Jakby rozpiętości nie poprawili?
Szkiełka -z e510 nie dają rady?
inna, zeby byla przede wszystkim szybka w odczycie, to marketing rozglosi, o dynamice obrazu zaden producent nie wspomina sie w zadnej reklamie, dlatego mozna z tego rznac ile wlezie i tak masy sie nie kapna.
wez no sobie imatest, zrob przekos w ORF (instrukcje masz na stronie imatestu). wyniki ocen sam :-)
aha, jak nakarmisz jpegami (z widocznymi artefaktami wyostrzenia) to uzyskasz w okolicach 2000lw/ph co jest mitomanią i byle nowy końpakt 10mpix to potrafi.
PS: dobra, ide sobie cos poszperac przy silniczku, bo jeszcze wygnaja, a ja tu tylko sprzatam (przy linuksie).
EDIT:
grizz, nie pomylilem sie co do sensora, cytat z image-resource:
Though the Olympus E-3 has a 10-megapixel sensor like the E-510 and E-410, the new sensor has been improved to support the faster read speed to help enable five-frame-per-second continuous shooting.
[center:d31f9fd667]Dla narzekających
Pod niebem jest pięknie dziś,
Od westchnień i próśb,
Pod niebem jest szaro od ...
Od naszych żalów i gróźb...
[/center:d31f9fd667]
Autor, autor...
[center:e135a19b3a]Dla narzekających
Pod niebem jest pięknie dziś,
Od westchnień i próśb,
Pod niebem jest szaro od ...
Od naszych żalów i gróźb...
[/center:e135a19b3a]
Autor, autor...
No wiesz :roll: To Rysiek Rynkowski śpiewa :D
_____________________________________
Kłopotliwe może być to:
ZD 50-200 SWD + Tele Converter EC-20 Yes (AF/MF available)*
* AF shooting is possible using the center AF target.
a moze jeszcze cos napisze, ze watek o jojczeniu, to dolacze sie: brakuje krecenia filmow - jest odchylany lcd, jest live view, zabraklo tyci. mi to akurat niepotrzebne, ale to bylby niezly szoker i hybrydziarze mieliby go na uwadze :-)
jak E3 bedzie klapą, to tez dobrze, za dwa lata kupimy go za 3333zl w kicie z 12-60 ;-)
Dzisiaj naprawdę coś się na forum dzieje.
Zdjęcia i porównania przewijają się od wątku do wątku, trudno to już ogarnąć...
RadioErewan
17.10.07, 19:47
RE, d70 nie ma spawarki tylko lampke, spawarke to ma canon - bo on doswietla lampa wbudowana i to wyglada jak spawarka
Lampka w d70 też jest spawarką, tylko nie mruga. Ale jest zbędna.
[center:b19c09aa5b]Dla narzekających
Pod niebem jest pięknie dziś,
Od westchnień i próśb,
Pod niebem jest szaro od ...
Od naszych żalów i gróźb...
[/center:b19c09aa5b]
Autor, autor...
No wiesz :roll: To Rysiek Rynkowski śpiewa :D
A wszystkie Ryśki to fajne chłopaki ??
Jak wczoraj pół żartem proponowałem sondę i cytowałem śp Annę Jantar to np RE odpisał że nie załapał..
Pewnie fajne ale akurat tego Ryśka nie słucham.
Radek- jesli gdzies juz pisałes to sorry- miałeś toto dzis w reku czy jednak nie ?
aaa dziś środa
bo ja zwykle basenuje w czwartki a w btym tygodniu wyjatkowo wczoraj.. i mi sie pomerdało...
To i ja coś dorzucę. Wolałbym zamiast obracanego LCD 230k wyświetlacz większy o wyższej rozdzielczości jak w D300 lub A700. Ceny obiektywów. Masakra. Jeśli 14-35/2.0 ma kosztować 2300$ to szok. W Eurolandzie będzie to min. 2300EUR. Obiektywy Olympusa stają się najdroższe. Nowe szkła Nikona MTFy mają wyśmienite (to tak po przeczytaniu wątku 12-60), a ceny niższe od ZUIKO. Olympus chyba się kieruje zasadą "Sprzedawaj drogo bo ludzie wierzą, że dobre jest tylko to co jest najdroższe ;-)".
Ważne pytania.
1. O cieniach pomyśleli. Co ze światłami?
2. AF szybki z obiektywami SWD. Co w połączeniu z obiektywami bez SWD? IMO jeśli okaże się, że brak silnika ultradźwiękowego znacząco (podkreślam) kaleczy system AF to porażka.
Reszta wygląda ok.
To i ja coś dorzucę. Wolałbym zamiast obracanego LCD 230k wyświetlacz większy o wyższej rozdzielczości jak w D300 lub A700. Ceny obiektywów. Masakra. Jeśli 14-35/2.0 ma kosztować 2300$ to szok. W Eurolandzie będzie to min. 2300EUR. Obiektywy Olympusa stają się najdroższe. Nowe szkła Nikona MTFy mają wyśmienite (to tak po przeczytaniu wątku 12-60), a ceny niższe od ZUIKO. Olympus chyba się kieruje zasadą "Sprzedawaj drogo bo ludzie wierzą, że dobre jest tylko to co jest najdroższe ;-)".
Ważne pytania.
1. O cieniach pomyśleli. Co ze światłami?
2. AF szybki z obiektywami SWD. Co w połączeniu z obiektywami bez SWD? IMO jeśli okaże się, że brak silnika ultradźwiękowego znacząco (podkreślam) kaleczy system AF to porażka.
Reszta wygląda ok.
To pewnie nie stanowi problemu bo w ofercie podane są zestawy z ZUIKO 14-54 :)
Powoli chyba wychodzi bolaczka systemu 4/3 - jakosc ponizszego sampla jest bardziej zblizona do kompaktu niż do DSLR. Przy czulości ISO 200 E-3 szumi w czerniach bardziej niż E-1 na 400 a do tego szum ten jest typowo "kompaktowy"...
http://gallery.photographyreview.com/showphoto.php?photo=86520&size=big&cat=
Najlepiej popatrzcie sobie w Photoshopie na to co dzieje się na dole pod stolikiem...
Powoli chyba wychodzi bolaczka systemu 4/3 - jakosc ponizszego sampla jest bardziej zblizona do kompaktu niż do DSLR. Przy czulości ISO 200 E-3 szumi w czerniach bardziej niż E-1 na 400 a do tego szum ten jest typowo "kompaktowy"...
http://gallery.photographyreview.com/showphoto.php?photo=86520&size=big&cat=
Najlepiej popatrzcie sobie w Photoshopie na to co dzieje się na dole pod stolikiem...
To prawda. Najbardziej rzucają się w oczy te żółte plamy, które wyłażą w każdej matrycy (nawet D3, ale nie przy ISO 200, w E-1 widać to najbardziej powyżej ISO 800). W Panasonicu FZ50 takie plamy wychodzą już przy ISO 100. Podobne problemy z kolorowym szumem ma Sigma SD14, gdzie na ISO 100 w cieniach widać fioletowe plamy. Widać, że redukcja szumów powoduje wygląd ala np. Neat Image i traci się efekt 3D i drobne szczegóły i rzeczywiście wygląda to prawie jak z kompaktu. Ciekawe jak będzie w RAW-ie lub z Noise Filter OFF.
Powoli chyba wychodzi bolaczka systemu 4/3 - jakosc ponizszego sampla jest bardziej zblizona do kompaktu niż do DSLR. Przy czulości ISO 200 E-3 szumi w czerniach bardziej niż E-1 na 400 a do tego szum ten jest typowo "kompaktowy"...
http://gallery.photographyreview.com/showphoto.php?photo=86520&size=big&cat=
Najlepiej popatrzcie sobie w Photoshopie na to co dzieje się na dole pod stolikiem...
Łoj. To chyba nie jest możliwe. Szczerze nie wierzę by była taka padaka. Może ktoś coś namieszał?
Tjaaaa... świat odjechał Olympusowi :roll: Zostaje argument chermetyczności zestawu :mrgreen:
Powoli chyba wychodzi bolaczka systemu 4/3 - jakosc ponizszego sampla jest bardziej zblizona do kompaktu niż do DSLR. Przy czulości ISO 200 E-3 szumi w czerniach bardziej niż E-1 na 400 a do tego szum ten jest typowo "kompaktowy"...
http://gallery.photographyreview.com/showphoto.php?photo=86520&size=big&cat=
Najlepiej popatrzcie sobie w Photoshopie na to co dzieje się na dole pod stolikiem...
Łoj. To chyba nie jest możliwe. Szczerze nie wierzę by była taka padaka. Może ktoś coś namieszał?
Tjaaaa... świat odjechał Olympusowi :roll: Zostaje argument chermetyczności zestawu :mrgreen:
No i argument AF wsumie w zadnym momencie olympus nie powiedzial nic o szumach totalna cisza chwali sie tylko AF wszem i wobec, o obrazie totalnie zero
zdjęcie robione z włączonym IS przy czasie 1/6s. Egzemplarz przedprodukcyjny. RAW nikt nie widział. Wiadomo, że JPG potrafi dodać prezenty od siebie. Ja bym zaczekał na testy niezależne.
Mam na dysku pozostałe sample w full rozmiarze i nie mogę im nic zarzucić. No chba, że ktoś je odszumiał, czego nie jestem w stanie sprawdzić nie mając specjalistycznego oprogramowania.
zdjęcie robione z włączonym IS przy czasie 1/6s. Egzemplarz przedprodukcyjny. RAW nikt nie widział.
Zgoda
Wiadomo, że JPG potrafi dodać prezenty od siebie. Ja bym zaczekał na testy niezależne.
Takich prezentów jpeg nie doda...
zdjęcie robione z włączonym IS przy czasie 1/6s. Egzemplarz przedprodukcyjny. RAW nikt nie widział.
Zgoda
Wiadomo, że JPG potrafi dodać prezenty od siebie. Ja bym zaczekał na testy niezależne.
Takich prezentów jpeg nie doda...
ale potrafi je mocno wyolbrzymić.
Ta matryca jest mała, nie wiem czego wyście się spodziewali. To nie jest FF. Mozliwe też że sam firmware ma jakies błędy i źle klei kolorowe piksele. Tak więc czekajmy na porządne sample i testy.
Wasze jojczenie nasuwa mi na myśl taki przykład: na kliszy też płakaliście na ziarno ?
Im obraz mniej szumiący tym bardziej plastikowy. Popatrzcie na foty z C, plastik aż kapie.
Ja mam chyba jakiś trefny monitor - nic nie widzę - tylko brudna tafla szklanego stolik (lewa dolna cześć ). Po prawej dolnej stronie wzorowa czerń.
poniżej przetestowane zdjęcie z aparatu pewnej znanej marki (ISO200, crop 100% z naroża), podbiłem jedynie brightess:
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://img137.imageshack.us/img137/5372/testoweog4.jpg)
EXIF usunięty celowo.
Kumpel kupił 400D. Dał mi na 2 dni do testów. Pstryknąłem jedną badziewną klatkę w celu doprowadzenia matrycy do szaleństwa. Chciałem zobaczyć ile da się wyciągnąć ze świateł i cieni. Tutaj (http://www.escondino.enetia.pl/olyforum/IMG_0566.jpg) jest jpg na ISO100 w pełnym rozmiarze z LR na defaultach. Jeśli ktoś chce RAWa -> PW.
Otwórzcie go w PSie i zobaczcie jak pięknie szumi, na przykład, tuż nad wejściem na balkon.
Wasze jojczenie nasuwa mi na myśl taki przykład: na kliszy też płakaliście na ziarno ?
Im obraz mniej szumiący tym bardziej plastikowy. Popatrzcie na foty z C, plastik aż kapie.
Moment, moment. Ziarno i szum kolorowy to dwie różne rzeczy. Akurat szum z Canona jest bardzo przyjemny, bo tylko w kanale L, natomiast Olympusy generują brzydką czerwono - zieloną sieczkę.
Mathu, zgadnij z jakiego aparatu dałem powyższy przykład. (jest zielono czerwona sieczka, może nie jakaś hiper wielka, ale niezaprzeczalnie widoczna).
Mathu, zgadnij z jakiego aparatu dałem powyższy przykład. (jest zielono czerwona sieczka, może nie jakaś hiper wielka, ale niezaprzeczalnie widoczna).
ja stawiam na canona....
Przeglądam portale miłośników różnych marek fotograficznych.Ich wspólną cechą jest nadmiar dyskysji poświęconych najnowszym osiągnięciom technicznym.Czasami zastanawiam sie nad tym na ile ich uczestnicy manipulowani są przez wyspecjalizowane działy marketingu,a na ile jest to autentyczne zainteresowanie technicznym rozwojem ulubionej marki.Z pewnoscia są działy fotografii w których najnowsza technika bywa nizebędna,ale czy to decyduje o artystycznym charakterze naszych fotek?Pytanie jest retoryczne.Problem tak naprawdę ma nieco inny wymiar.Kazdy rozsądny człowiek wie,że lepszy aparat nie = lepsza fotka.Co więcej..........da sie zaobserwować cos zupełnie odmiennego..........im gorszy aparat.........ciekawsza fotka.Przykłady?..........prosze bardzo: Folga,Lomo,otworki.Może czas na przypomnienie banału: to nie aparat robi zdjęcia.......dobre zdjęcia.Z branży odzieżowej (znanych marek) wiadomo,że istnieje dosc "perfidna" metoda kreowania mody na okreslone ciuchy.Kształtuja ją "specjalisci" zyjący na codzień w konkretnym środowisku.Z pewnoscia w srodowisku fotoamatorów tez ich nie brakuje.W sumie chodzi o napędzenie kasy producentom.przepraszam za ten kolejny banał.Dojną krową mamy byc my,a własciwie ci,ktorzy z zupełnie nieracjonalnych powodów muszą mieć w swoim "arsenale" najnowsze cacko i cud techniki.Gonią w piętkę......jakby nie byli swiadomi,ze w sejfach znanych firm jest juz projekt E-4,c-Mark IX,n-1000 z matrycami o 100 mln pix :mrgreen:
Mist zbierac ase na kolejna puszkę lub szkiełko gromadżmy ja na np wyjazd na drugo koniec swiata,gdzie nawet starą smieną mamy szansę pstryknąć fotę życia i doswiadczyc tego czego nie da nam najnowsze osiągnięcie trchniki fotograficznej.AMEN,drodzy Olympianie :mrgreen:
Przepraszam wszystkich za paskudne literówki...........ale jakoś mnie tak poniosło :oops:
wszystko co napisalem voodoo 2 to prawda o ile focimy tylko amatorsko.... zacznij fotografowac ludzi na weselu jak tanczą.... czesto to robie mam e1 i nie powiem aby to bylo cos przyjemnego jak wciskasz guzik migawki i czekasz nie jedna nie dwie ale pare parenascie sekund (oczywiscie nie zawsze) milo jest wziasc sprzet ktory cie nie ogranicza, aczkolwiek powiem ze "dziadek" pozatym calkowicie mi wystarcza w 1000% o ile to co fotografuje sie nierusza... porostu czasami trzeba nowosci czegos lepszego, taki sam efekt da sie tez osiagnac gorszym aparatem ale poco sie meczyc jak mozna sobie ulatwic.
Masz rację..........technika czyni pracę łatwiejszą,ale nie zawsze przez to jej efekty są lepsze :D Z pewnoscia powiększa takż "pole" obiektów mozliwych do sfotografowania i chwała jej za to.
Mathu, zgadnij z jakiego aparatu dałem powyższy przykład. (jest zielono czerwona sieczka, może nie jakaś hiper wielka, ale niezaprzeczalnie widoczna).
Mam ci pokazać co to znaczy czerwono - zielona sieczka z Olympusów sprzed LiveMos? ;>
Mathu, przeczytaj moją stopkę
No ale co ja na to poradzę, że ISO1600 z Olympusa wygląda okropnie, a z Canona ma po prostu ziarno?
taka specyfika systemu.
Ja, żeby nie focić powyżej ISO400 kupiłem najpierw Zenitara 50/1.7, potem Chinona Tomiokę 55/1.4, a teraz Sigmę 30/1.4 i w kościele macham foty w ISO200 z czasem 1/60-1/120 bez lampy. Jestem zadowolony. Teraz z E3 dostanę szym w ISO1600 na poziomie ISO400 w E300. Będę jeszcze bardziej zadowolony :) Olka nie rzucę, kocham ten sprzęt (od lat pracuję z mikroskopami tej firmy).
Jojczenie to strata czasu....za mało wiadomo.
Ciekawi mnie tylko czy ratowanie przepaleń będzie lepsze niż w E-1 ( .5 EV)...no i kiedy zobaczymy jakiegoś RAW-a bo to najważniejsze (przynajmniej dla mnie).
Mogę pojojczec na to ze prawdopodobnie dużo pracy programistów firmware do E-3 poszlo na różnorakie kosmiczne systemy NR, co prawdopodobnie po ewentualnym kupnie wyłączę raz na zawsze (oby sie dało!), (wlasnie to zrobiłem po kupnie E-510 (sharpness -2, NR off....), i obraz od razu zyskał na plus...)
Przepraszam wszystkich za paskudne literówki...........ale jakoś mnie tak poniosło :oops:
Zacznij używać FireFox'a on Ci podkreśli błędy i skończą się Twoje problemy z literówkami
Ostatnią wersję znajdziesz tu:
FireFox (http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html#pl)
Jojczenie to strata czasu....za mało wiadomo.
Ciekawi mnie tylko czy ratowanie przepaleń będzie lepsze niż w E-1 ( .5 EV)...no i kiedy zobaczymy jakiegoś RAW-a bo to najważniejsze (przynajmniej dla mnie).
Mogę pojojczec na to ze prawdopodobnie dużo pracy programistów firmware do E-3 poszlo na różnorakie kosmiczne systemy NR, co prawdopodobnie po ewentualnym kupnie wyłączę raz na zawsze (oby sie dało!), (wlasnie to zrobiłem po kupnie E-510 (sharpness -2, NR off....), i obraz od razu zyskał na plus...)
Według tego co piszą na fourthirdsphoto.com, z rozmowy z Olympusem wynika, że dynamika jest o 1/3 EV lepsza w stosunku do E-510, czyli żadna rewelacja.
Gdzie to masz?
edit: i co z tym AF w LV?
Gdzie to masz?
http://fourthirdsphoto.com/vbb/showthread.php?t=17933
jeżeli to prawda (to 1/3 EV) to trochę do d**y... no chyba ze wszystkie kanały będą "uciekać" równo a nie tak jak to ma miejsce w 510 gdzie występuje słynny problem "magenta cast" (poprawiany software-owo).
Czyli co ? Czekamy na Radka !
Radek odezwij się jak najszybciej, bo niektórzy zalewają sie żółcią :) :twisted:
Czyli co ? Czekamy na Radka !
Radek odezwij się jak najszybciej, bo niektórzy zalewają sie żółcią :) :twisted:
Raczej magenta. LOL
Podsumowanie :D E3 jest do bani bo:
- nie robi tylu zdjęć na sekundę co 1DsM3
- nie ma rozpiętości tonalnej jak S5Pro
- nie ma rozdzielczości jak H3D
- nie szumi jak 5D
- nie kosztuje tyle co E400
dobrze, że bagnet ma jeszcze 4/3 :roll:
Podsumowanie :D E3 jest do bani bo:
- nie robi tylu zdjęć na sekundę co 1DsM3
- nie ma rozpiętości tonalnej jak S5Pro
- nie ma rozdzielczości jak H3D
- nie szumi jak 5D
- nie kosztuje tyle co E400
dobrze, że bagnet ma jeszcze 4/3 :roll:
Zapomniałeś jeszcze dopisać, że nie ma loga jednej z dwóch uznanych, kultowych, profesjonalnych, ach, och, uff, firm.
tymin:
opyliłem E-1 ze względu na szum i na AF. po trzech ślubach z tą maszyną obiecałem sobie że na kolejne pójdę z czym innym, bo szkoda nerwów. E-330 niestety deklasuje go pracą AF i szumami przy ISO800/1000. wyżej jest sieczka.
C+ poprawka:
Nie kosztuje tyle co E500 ;)
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.