PDA

Zobacz pełną wersję : Podłączenie lampy do aparatu



Dar-i-jush
9.10.07, 20:31
Jak TO (http://www.funsports.pl/product_info.php?cPath=22_54&products_id=92) podłączyć do kompaktu SP-350?
Chciałbym kupić jakieś jedno źródło światła i pokombinować. Czy ta lampka ma sens z parasolką? Jestem zupełnie zielony w tym temacie. Myślałem też żeby kupić mocną żarówkę w Casto i nią poświecić...

Oleryk
9.10.07, 20:32
Z opisu:

wyzwalanie: fotocela...

Dar-i-jush
9.10.07, 20:39
A przewodem nie da się jakoś? Podłączyć to pod stopkę?

grizz
9.10.07, 20:45
SIę da. Na alledrogo jest przejściówka.

Dar-i-jush
9.10.07, 20:58
Ok, rozumiem. Teraz dwie kwestie:
1. Czy wyzwalanie fotocelą jest tak samo dobre jak kabelkiem? Ta lampka ma już wbudowaną fotocelę?
2. Czy te 68W ma sens? Nie znam się na tym, a jak patrzę na 75W w lampie dyndającej z sufitu, to mnie jakoś nie przekonuje. I jeszcze odbite od parasolki...

Rafał Czarny
9.10.07, 21:56
Fotocela jest fajna, bo nie wymaga kabelka. Ale ma wady - na zewnątrz kiepsko się sprawdza, w słońcu nie działa zupełnie. Nie sprawdza się też w sytuacjach, gdzie jest więcej osób pstrykających np. gupim jaśkiem z lampą. Jeronimo kiedyś opisywał akcję (studniówkę o ile dobrze pamiętam), gdzie ustawił lampę z parasolką i co chwilę ktoś mu ją niechcący wyzwalał błyskiem gupiego jaśka.

Dempsey
15.10.07, 17:07
Zawsze można też radiowo... mniej pewnie od kabla, ale bez wad fotoceli (możliwość wyzwalania zza winkla, czy też w ostrym słońcu itp.) Od jakiegoś czasu używam i jeszcze mnie nie zawiodło...

robak_70
11.12.07, 23:21
witam, mam podobny problem a mianowicie chce podłaczyć kabelkiem lampę wyzwalająca błyskiem lampy studyjne do mojego olka e-510, czy każda przejściówka na goraca stopke z gniazdem synchro nadaje się do tego czy są jakieś szczególne uwarunkowania , obawiam sie usterki aparatu...wychodze z załozenia , że lepiej 2 razy spytac niz raz do serwisu lecieć...dzięki za odpowiedzi...

Jack
11.12.07, 23:34