Zobacz pełną wersję : Adobe Camera RAW + kalibracja
Witam. Czy ktoś z użytkowników e-500 kalibrował ACR’a pod ten aparat? Jeżeli tak to jakie rzeczywiście dało to rezultaty (jakieś próbki)? Czy możecie udostępnić korekcję wartości po kalibracji? A może ktoś się natknął w sieci na „bazę” tego typu ustawień? Mnie się to nie udało niestety.
Ja tam mam ten problem, ze caly PS wyswietla mi zdjecia z nasyconymi barwami o jakies +15 w stosunku do tego, co widze jak je wrzuce do internetu (w roznych miejscach).
RadioErewan
4.10.07, 15:24
Ja tam mam ten problem, ze caly PS wyswietla mi zdjecia z nasyconymi barwami o jakies +15 w stosunku do tego, co widze jak je wrzuce do internetu (w roznych miejscach).
Masz laptoka?
Jak masz ustawione okienko Color settings?
Pozdrawiam
Ja tam mam ten problem, ze caly PS wyswietla mi zdjecia z nasyconymi barwami o jakies +15 w stosunku do tego, co widze jak je wrzuce do internetu (w roznych miejscach).
Masz laptoka?
Jak masz ustawione okienko Color settings?
Pozdrawiam
Nie, mam zwyklego PC-ta. Teraz nie jestem w domu przy nim, ale jak wroce to sprawdze. Zawsze pozostaje pytanie: PS czy internet pokazuja prawde? :) Sadze, ze jesli w kilku miejscach w necie jest wlasciwie tak samo, to wlasnie PS przeklamuje.
Ja tam mam ten problem, ze caly PS wyswietla mi zdjecia z nasyconymi barwami o jakies +15 w stosunku do tego, co widze jak je wrzuce do internetu (w roznych miejscach).
Masz laptoka?
Jak masz ustawione okienko Color settings?
Pozdrawiam
Nie, mam zwyklego PC-ta. Teraz nie jestem w domu przy nim, ale jak wroce to sprawdze. Zawsze pozostaje pytanie: PS czy internet pokazuja prawde? :) Sadze, ze jesli w kilku miejscach w necie jest wlasciwie tak samo, to wlasnie PS przeklamuje.
a czy w PSie nie pracujesz w przestrzeni Adobe RGB? przegladarki sieciowe wyświetlają w sRGB pewnie to jest przyczyna.
a czy w PSie nie pracujesz w przestrzeni Adobe RGB? przegladarki sieciowe wyświetlają w sRGB pewnie to jest przyczyna.
Tak wlasnie jest. Kurcze, ze tez od razu tego nie zczailem... Zaraz sprawdze, czy to na pewno to.
po co w ogóle uzywasz Adobe RGB? to raczej bez sensu przy założeniu że większość labów i tak używa sRGB.
po co w ogóle uzywasz Adobe RGB? to raczej bez sensu przy założeniu że większość labów i tak używa sRGB.
Tak, zgadzam sie, bez sensu. Jakos nigdy sie tym za bardzo nie przejmowalem (bez komentarza... ;)). Tak czy inaczej wyszlo z testu, ze to nie przestrzen byla klopotem.
....Tak czy inaczej wyszlo z testu, ze to nie przestrzen byla klopotem.
No jednak to kwestia przestrzeni kolorów. Jeżeli pracujesz w aRGB to przed wysłaniem plików w net przekonwertuj do sRGB.
No ale wracając do tematu ;) czy nie ustawialiście profilu aparatu w Camera Raw? Szukałem jakiś ustawień pod matrycę e-500 ale z miernym rezultatem. Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Szukałem jakiś ustawień pod matrycę e-500 ale z miernym rezultatem.
1. Jak nie znalazłeś pod E-500 to może poszukaj pod E-300 (identyczna matryca)
2. Wszystkie dane, nastawy itp oprogramowanie powinno brać z RAWu gdzie to wszystko jest zapisane dla konkretnego zdjęcia a nie ustawiać na sztywno pod konretny model.
jak w ogóle ustawiać profil pod aparat? nie skumałem tej technologii.
Osobiście, ponieważ mnie nie stać na wypasiony kalibrator i takiz monitor to po pewnej lekturze w sieci ( między innymi wskazówki RE ) i częstych wizytach w labie, zmajdrowałem sobie monitor pod ten konkretny lab. I gra gitarra, w labie mam zdjęcia niemal idealnie takie same ( ponoć nigdy się nie ustawi żeby były identyczne ) a foty robione na tym monitorze, na innych mają nieco zimniejsze barwy i są ciemniejsze. Więc np wrzucając foty do sieci na JP chociażby biorę to pod uwagę.
Ale ja robię sporo papierkowych więc to dla mnie priorytet.
jak w ogóle ustawiać profil pod aparat? nie skumałem tej technologii.
w skrócie: wzornik kolorów + wykonanie fotki + wprowadzić korektę na zakładce calibrate ręcznie lub za pomocą skryptu.
linki do opisów:
http://www.rags-int-inc.com/PhotoTechStuff/ColorCalibration/
http://visual-vacations.com/ColorManagement/cm_101/04camera.htm
http://www.fors.net/chromoholics/support/?w=GettingStarted
Teoretycznie powinno się to wykonywać przed sesją w danych warunkach oświetleniowych. Na razie szukam jakiś ustawień wykonanych dla matrycy e-500 (lub jak pisze skow dla e-300 - dzięki) w celach testowych żeby sprawdzić jakie realnie będą zmiany kolorystyczne.
....Tak czy inaczej wyszlo z testu, ze to nie przestrzen byla klopotem.
No jednak to kwestia przestrzeni kolorów. Jeżeli pracujesz w aRGB to przed wysłaniem plików w net przekonwertuj do sRGB.
Rozumiem, ze siedzisz przed moim monitorem i widzisz, jak wyglada fotka otwarta w PS-ie, a jak po wrzuceniu do netu? :) Przestrzen to jedno, ale mojego klopotu nie zlikidowalo przestawienie na sRGB, PS nadal przesyca barwy w stosunku do netu. Uwierz mi.
Rozumiem, ze siedzisz przed moim monitorem i widzisz, jak wyglada fotka otwarta w PS-ie, a jak po wrzuceniu do netu? :) Przestrzen to jedno, ale mojego klopotu nie zlikidowalo przestawienie na sRGB, PS nadal przesyca barwy w stosunku do netu. Uwierz mi.
No dobra wierzę, ale jakbyś przesunął monitor lekko w prawo to bym widział całość. :)
Zakładam, że wykonywałeś „convert to profile” a nie „assing profile” w PS. Może polinkuj jakiś przykładowy plik w wersjach aRGB i sRGB to będzie można zerknąć. Czy sprawdzałeś na innym sprzęcie czy też występuje tak zależność?
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.