Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Adobe Camera RAW + kalibracja



index
3.10.07, 00:46
Witam. Czy ktoś z użytkowników e-500 kalibrował ACR’a pod ten aparat? Jeżeli tak to jakie rzeczywiście dało to rezultaty (jakieś próbki)? Czy możecie udostępnić korekcję wartości po kalibracji? A może ktoś się natknął w sieci na „bazę” tego typu ustawień? Mnie się to nie udało niestety.

suchar
4.10.07, 15:22
Ja tam mam ten problem, ze caly PS wyswietla mi zdjecia z nasyconymi barwami o jakies +15 w stosunku do tego, co widze jak je wrzuce do internetu (w roznych miejscach).

RadioErewan
4.10.07, 15:24
Ja tam mam ten problem, ze caly PS wyswietla mi zdjecia z nasyconymi barwami o jakies +15 w stosunku do tego, co widze jak je wrzuce do internetu (w roznych miejscach).
Masz laptoka?
Jak masz ustawione okienko Color settings?

Pozdrawiam

suchar
4.10.07, 15:30
Ja tam mam ten problem, ze caly PS wyswietla mi zdjecia z nasyconymi barwami o jakies +15 w stosunku do tego, co widze jak je wrzuce do internetu (w roznych miejscach).
Masz laptoka?
Jak masz ustawione okienko Color settings?

Pozdrawiam

Nie, mam zwyklego PC-ta. Teraz nie jestem w domu przy nim, ale jak wroce to sprawdze. Zawsze pozostaje pytanie: PS czy internet pokazuja prawde? :) Sadze, ze jesli w kilku miejscach w necie jest wlasciwie tak samo, to wlasnie PS przeklamuje.

willow32
4.10.07, 16:23
Ja tam mam ten problem, ze caly PS wyswietla mi zdjecia z nasyconymi barwami o jakies +15 w stosunku do tego, co widze jak je wrzuce do internetu (w roznych miejscach).
Masz laptoka?
Jak masz ustawione okienko Color settings?

Pozdrawiam

Nie, mam zwyklego PC-ta. Teraz nie jestem w domu przy nim, ale jak wroce to sprawdze. Zawsze pozostaje pytanie: PS czy internet pokazuja prawde? :) Sadze, ze jesli w kilku miejscach w necie jest wlasciwie tak samo, to wlasnie PS przeklamuje.
a czy w PSie nie pracujesz w przestrzeni Adobe RGB? przegladarki sieciowe wyświetlają w sRGB pewnie to jest przyczyna.

suchar
4.10.07, 19:11
a czy w PSie nie pracujesz w przestrzeni Adobe RGB? przegladarki sieciowe wyświetlają w sRGB pewnie to jest przyczyna.

Tak wlasnie jest. Kurcze, ze tez od razu tego nie zczailem... Zaraz sprawdze, czy to na pewno to.

lessie
4.10.07, 19:28
po co w ogóle uzywasz Adobe RGB? to raczej bez sensu przy założeniu że większość labów i tak używa sRGB.

suchar
4.10.07, 19:32
po co w ogóle uzywasz Adobe RGB? to raczej bez sensu przy założeniu że większość labów i tak używa sRGB.

Tak, zgadzam sie, bez sensu. Jakos nigdy sie tym za bardzo nie przejmowalem (bez komentarza... ;)). Tak czy inaczej wyszlo z testu, ze to nie przestrzen byla klopotem.

index
4.10.07, 23:38
....Tak czy inaczej wyszlo z testu, ze to nie przestrzen byla klopotem.

No jednak to kwestia przestrzeni kolorów. Jeżeli pracujesz w aRGB to przed wysłaniem plików w net przekonwertuj do sRGB.

No ale wracając do tematu ;) czy nie ustawialiście profilu aparatu w Camera Raw? Szukałem jakiś ustawień pod matrycę e-500 ale z miernym rezultatem. Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

skow
5.10.07, 12:21
Szukałem jakiś ustawień pod matrycę e-500 ale z miernym rezultatem.

1. Jak nie znalazłeś pod E-500 to może poszukaj pod E-300 (identyczna matryca)

2. Wszystkie dane, nastawy itp oprogramowanie powinno brać z RAWu gdzie to wszystko jest zapisane dla konkretnego zdjęcia a nie ustawiać na sztywno pod konretny model.

lessie
5.10.07, 12:55
jak w ogóle ustawiać profil pod aparat? nie skumałem tej technologii.
Osobiście, ponieważ mnie nie stać na wypasiony kalibrator i takiz monitor to po pewnej lekturze w sieci ( między innymi wskazówki RE ) i częstych wizytach w labie, zmajdrowałem sobie monitor pod ten konkretny lab. I gra gitarra, w labie mam zdjęcia niemal idealnie takie same ( ponoć nigdy się nie ustawi żeby były identyczne ) a foty robione na tym monitorze, na innych mają nieco zimniejsze barwy i są ciemniejsze. Więc np wrzucając foty do sieci na JP chociażby biorę to pod uwagę.
Ale ja robię sporo papierkowych więc to dla mnie priorytet.

index
5.10.07, 15:38
jak w ogóle ustawiać profil pod aparat? nie skumałem tej technologii.


w skrócie: wzornik kolorów + wykonanie fotki + wprowadzić korektę na zakładce calibrate ręcznie lub za pomocą skryptu.
linki do opisów:
http://www.rags-int-inc.com/PhotoTechStuff/ColorCalibration/
http://visual-vacations.com/ColorManagement/cm_101/04camera.htm
http://www.fors.net/chromoholics/support/?w=GettingStarted

Teoretycznie powinno się to wykonywać przed sesją w danych warunkach oświetleniowych. Na razie szukam jakiś ustawień wykonanych dla matrycy e-500 (lub jak pisze skow dla e-300 - dzięki) w celach testowych żeby sprawdzić jakie realnie będą zmiany kolorystyczne.

suchar
5.10.07, 19:51
....Tak czy inaczej wyszlo z testu, ze to nie przestrzen byla klopotem.

No jednak to kwestia przestrzeni kolorów. Jeżeli pracujesz w aRGB to przed wysłaniem plików w net przekonwertuj do sRGB.

Rozumiem, ze siedzisz przed moim monitorem i widzisz, jak wyglada fotka otwarta w PS-ie, a jak po wrzuceniu do netu? :) Przestrzen to jedno, ale mojego klopotu nie zlikidowalo przestawienie na sRGB, PS nadal przesyca barwy w stosunku do netu. Uwierz mi.

index
5.10.07, 21:41
Rozumiem, ze siedzisz przed moim monitorem i widzisz, jak wyglada fotka otwarta w PS-ie, a jak po wrzuceniu do netu? :) Przestrzen to jedno, ale mojego klopotu nie zlikidowalo przestawienie na sRGB, PS nadal przesyca barwy w stosunku do netu. Uwierz mi.

No dobra wierzę, ale jakbyś przesunął monitor lekko w prawo to bym widział całość. :)
Zakładam, że wykonywałeś „convert to profile” a nie „assing profile” w PS. Może polinkuj jakiś przykładowy plik w wersjach aRGB i sRGB to będzie można zerknąć. Czy sprawdzałeś na innym sprzęcie czy też występuje tak zależność?