PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw uzyc do takiego zdjecia



Tomek20rpz
7.11.13, 08:20
Witam, od dosc dluzszego czasu przegladam to swietne forum a dzis przyszedl czas zeby sie zajerstrowac.:-P
Ale przechodzac do sedna sprawy, w swiecie fotografi jestem kompletym amatorem dlatego prosze o wyrozumialosc i proste szczegolowe wytlumaczenie. Przegladajac rozne fora fotograficzne znalazlem kilka fajnych zdjec ktore myslalem powtorzyc.
1. http://d.a.d-cd.net/6b3af04s-960.jpg
2. http://g.a.d-cd.net/b33af04s-960.jpg
3.http://h.a.d-cd.net/533af04s-960.jpg

Modelke ktora chetnie zapozuje posiadam natomiast caly czas zastanawiam sie jakim obiektywem zostaly wykonane te zdj. Brak exifu wiec prosze o porade forumowiczow ktorzy znaja sie dobrze na rzeczy :wink:
Posiadam canona 500d i obiektyw 18-135mm. Nada sie na takie zdj?
Kolega ma sigme 10-20 i canona 50mm , ktore z nich przyblizy mnie do zamierzonego celu?
Prosze o porade i pozdrawiam wszystkich forumowiczow.

And.N
7.11.13, 09:29
...caly czas zastanawiam sie jakim obiektywem zostaly wykonane te zdj. Brak exifu wiec prosze o porade forumowiczow ktorzy znaja sie dobrze na rzeczy :wink:
Posiadam canona 500d i obiektyw 18-135mm. Nada sie na takie zdj?
Witam. Dobrze na rzeczy się nie znam:smile: Mając obiektyw 18-135 możesz przecież sprawdzić jaką ogniskową ustawić aby uzyskać podobne kadry. Na początek nawet bez modelki bo rozumiem, że chodzi Ci o zdjęcia w samochodzie.
Fotograf raczej nie siedział na siedzeniu obok tylko były otwarte drzwi. Zacząłbym np. od ustawienia ogniskowej 50mm na obiektywie i sprawdził czy obejmiesz taki kadr jak na zamieszczonych zdjęciach. Jeśli przy 50mm da radę uzyskać podobny kadr to lepszy będzie obiektyw stałoogniskowy 50mm z światłem 1.8 (taki pewnie ma kolega) Dzięki temu uzyskasz bardziej rozmyty dalszy plan.
Popróbuj tym co masz najpierw. W aparacie priorytet przysłony (pokrętło na A) i możliwie najmniejsza liczba f, a z ogniskową musisz eksperymentować. Tak bym do tego podszedł.