Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Komunikat "Sprawdź stan obiektywu" - E-PL3



agajan3
17.08.13, 12:56
Witam i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu : od kilku dni pojawia mi sie taki komunikat jak w tytule.
Wyłączam aparat, włączam ponownie, robię kilka zdjęć i sytuacja się powtarza. Dzieje sie tak z obiekywem 14-42. Teraz spróbowałam na 40-150 i wychodzi na to że jest w porządku. Bateria naładowana. Próbowałam gumką do ścierania delikatnie przeczyścić styki (jak radził gietrzy w podobnym wątku) - i nic :(
jest sens formatować kartę ?
czy zostaje mi zdać się na serwis ?

Spajd
17.08.13, 13:54
spróbuj przeczyścić styki wacikiem do uszu nasączonym czystym(nie salicylowym) spirytusem

agajan3
18.08.13, 15:36
dzięki, jak tylko zdobędę to spróbuję.
procenty nie mają znaczenia ? ;)
czysty spirytus musi być ?

apz
18.08.13, 15:45
dzięki, jak tylko zdobędę to spróbuję.
procenty nie mają znaczenia ? ;)
czysty spirytus musi być ?
Użyłbym 100% etylowego lub izopropylowego.

agajan3
18.08.13, 15:52
dzięki, jak tylko zdobędę to spróbuję.
procenty nie mają znaczenia ? ;)
czysty spirytus musi być ?

dzięki apz :)
a gdzie go dostać ?

apz
18.08.13, 15:56
dzięki apz :)
a gdzie go dostać ?

Małego szpaczka w monopolowym lub propanol w sklepach technicznych lub z odczynnikami chemicznymi, to popularny alkohol do czyszczenia wszelkich powierzchni przed klejeniem, a nie nadaje się do picia bo 3-węglowy, zapytać możesz także w aptece. mogą mieć czysty do receptury.

romek1967
18.08.13, 15:58
Izopropanol w każdym elektroniku

Spajd
18.08.13, 21:55
lub zwykły czysty, nic skażonego bo po wyparowaniu spirytu to skażenie osiada na elektronice

PanMarecq
19.08.13, 23:10
i coś pomogło? Bo mam ten sam problem z moim EPL-3 i 14-42 jakoś po 25mm...

Spajd
19.08.13, 23:15
Właśnie proszę podzielić się efektami;)

agajan3
20.08.13, 17:40
Właśnie proszę podzielić się efektami;)

dopiero dziś zdobyłam zwykły z monopolowego i niedawno zastosowałam - i niestety nie pomogło :(
nawet gorzej jest - po przeczyszczeniu aparat robił już tylko jedno zdjęcie i potem pokazywał się komunikat i tak dwukrotnie. potem już wcale nie chciał zdjęcia zrobić...
czasem słychać do tego jakieś "bzykanie" w środku.
co robić ???
:(

Spajd
20.08.13, 17:42
Znaczy, problem jest tylko z 14-42?

henry1
20.08.13, 17:44
Tasiemka w obiektywie mogła się poluzować.
Jak styka, to działa. Jak nie styka to nie działa.

agajan3
20.08.13, 17:53
Znaczy, problem jest tylko z 14-42?

tak, tylko.
ale już zadziałał sprawdziłam dokładnie, problem zaczyna sie od 30mm.
jak jest mniej to działa.

---------- Post dodany o 17:53 ---------- Poprzedni post był o 17:51 ----------


Tasiemka w obiektywie mogła się poluzować.
Jak styka, to działa. Jak nie styka to nie działa.

a jeśli tak to co trzeba zrobić ?
serwis pomoże ?
aparat kupiony niespełna 2 lata temu - gwanancja obejmuje ?

henry1
20.08.13, 17:56
tak, tylko.
ale już zadziałał sprawdziłam dokładnie, problem zaczyna sie od 30mm.
jak jest mniej to działa.

---------- Post dodany o 17:53 ---------- Poprzedni post był o 17:51 ----------



a jeśli tak to co trzeba zrobić ?
serwis pomoże ?
aparat kupiony niespełna 2 lata temu - gwanancja obejmuje ?


Jak na gwarancji to ślij do serwisu.
Zobaczą, naprawią i jeszcze gwarancję przedłużą. :-)

realnasty
20.08.13, 17:58
serwis pomoże ?
aparat kupiony niespełna 2 lata temu - gwanancja obejmuje ?

Jak nie minęły jeszcze dwa lata i masz dowód zakupu, to naprawią Ci to w ramach gwarancji. Chyba, że stwierdzą jakieś uszkodzenie mechaniczne, co też nie jest wykluczone. Ale raczej byłabym dobrej myśli. Nie kombinuj więcej, tylko zgłaszaj usterkę do serwisu. W najgorszym razie możesz zrezygnować z naprawy bez ponoszenia kosztów.

agajan3
20.08.13, 18:00
Jak na gwarancji to ślij do serwisu.
Zobaczą, naprawią i jeszcze gwarancję przedłużą. :-)

ufff,
ale aparat muszę wysłac czy mogę sam obiektyw jakimś cudem... ?

henry1
20.08.13, 18:02
ufff,
ale aparat muszę wysłac czy mogę sam obiektyw jakimś cudem... ?

Wyślij z aparatem, przy okazji wyczyszczą jego wnętrze. :-)

agajan3
20.08.13, 18:10
Wyślij z aparatem, przy okazji wyczyszczą jego wnętrze. :-)

przydałoby się ale czy będzie im się chciało ;)

no i jak ja się z nim rozstanę...
nie pamietam już jak to było - długo trwa naprawa ?
standardowe dwa tygodnie czy uwijają się szybciej ?

fakturę mam z Olympusa (OlyJedi) - to nic nie zmienia, wysyłam jak zwykle ?

henry1
20.08.13, 18:19
przydałoby się ale czy będzie im się chciało ;)

no i jak ja się z nim rozstanę...
nie pamietam już jak to było - długo trwa naprawa ?
standardowe dwa tygodnie czy uwijają się szybciej ?

fakturę mam z Olympusa (OlyJedi) - to nic nie zmienia, wysyłam jak zwykle, a może coś sie pozmieniało ?


Gdzieś było opisane jak reklamować sprzęt.
Zadzwoń do Warszawy do Olympusa, tam dowiesz się szczegółów odnośnie wysyłki.
Co to jest dwa tygodnie w porównaniu z wiecznością, jakoś to przeżyjesz. :-)

alnico
20.08.13, 19:07
przydałoby się ale czy będzie im się chciało ;)

no i jak ja się z nim rozstanę...
nie pamietam już jak to było - długo trwa naprawa ?
standardowe dwa tygodnie czy uwijają się szybciej ?

fakturę mam z Olympusa (OlyJedi) - to nic nie zmienia, wysyłam jak zwykle ?

Tu masz opisane gdzie i jak wysłać:
http://www.partner.olympus.pl/serwis.html
Formularza Zgłoszenia Naprawy to była u mnie zwykła kartka na której napisałem co jest zepsute.
Dajesz ksero faktury i gwarancji.
W moim przypadku uwinęli się w tydzień.
Można do nich dzwonić i pytać o przebieg naprawy.
powodzenia :grin:

Spajd
20.08.13, 20:10
Jak na gwarancji to spokojnie ślij do serwisu, znając serwis olympusa to spokojnie naprawią, nawet jeśli to niekoniecznie wada fabryczna.

agajan3
20.08.13, 20:33
Gdzieś było opisane jak reklamować sprzęt.
Zadzwoń do Warszawy do Olympusa, tam dowiesz się szczegółów odnośnie wysyłki.
Co to jest dwa tygodnie w porównaniu z wiecznością, jakoś to przeżyjesz. :-)

już sprawdziłam co i jak, ale piszą że trzeba kopię dowodu zakupu (mam - wydrukowałam) i kartę gwarancyjną - i tu problem bo znalazłam pudełko, w nim instrukcja a karty gwarancyjnej brak...
a może jej po prosytu nie było w zestawie ?
a jesli była to jak wygląda ?
jak to u Was wyglądało w przypadku penów ?

żaden ze mnie fotograf ale bez aparatu będzie ciężko ;)

---------- Post dodany o 20:33 ---------- Poprzedni post był o 20:29 ----------


Tu masz opisane gdzie i jak wysłać:
http://www.partner.olympus.pl/serwis.html
Formularza Zgłoszenia Naprawy to była u mnie zwykła kartka na której napisałem co jest zepsute.
Dajesz ksero faktury i gwarancji.
W moim przypadku uwinęli się w tydzień.
Można do nich dzwonić i pytać o przebieg naprawy.
powodzenia :grin:

tydzień to całkiem ok, ale widzę że kartę gwarancyjną miałeś ?
jakoś nie kojarzę żeby ona była u mnie.
da radę bez niej ?

kurcze, czytam że duplikatów olympus nie wydaje..

alnico
20.08.13, 20:36
tydzień to całkiem ok, ale widzę że kartę gwarancyjną miałeś ?
jakoś nie kojarzę żeby ona była u mnie.
a może dają jakieś duplikaty.. ?
da radę bez niej ?

Kartę miałem, zawsze gdzie bym nie kupował to była w pudełku.
Karta jest wymagana więc bez niej może być ciężko, najlepiej do nich zadzwoń i zapytaj.

agajan3
21.08.13, 12:46
Kartę miałem, zawsze gdzie bym nie kupował to była w pudełku.
Karta jest wymagana więc bez niej może być ciężko, najlepiej do nich zadzwoń i zapytaj.


dzwoniłam - mogę przysłac bez karty :)

agajan3
29.08.13, 19:20
dla zainteresowanych - dziś uzyskałam informacje przez telefon, świetny serwis - aparat wysłałam 22-go, a dostarł do nich 27-go, w ciągu jednego dnia go sprawdzili i naprawili i dziś wyjechał, do mnie dotrze koło wt- śr prawdopodobnie.
o ile dobrze zapamietałam - wymienili przesłonę w aparacie (czasem mialam problem z ostrością - to od tego ? ) i jakiś mechanizm w obiektywie.
świetnie szybko załatwione i bardzo sympatycznie do tego.

realnasty
29.08.13, 21:04
To to fajnie :) Kolejna opinia potwierdzająca wysoką jakość serwisu Olympusa. Szkoda tylko, że ta gwarancja taka przykrótka... ;)

agajan3
3.09.13, 22:13
aparat dziś wrócił -
wymieniony mechanizm AF w obiektywie
i jak pisalam przesłona w korpusie - i tu mam pytanie - od czego to się mogło popsuć ???
i po czym stwierdzić że przesłona nie działa jak trzeba (to tak na przyszlość) - ?

sabkon
4.09.13, 08:58
Sprawdzanie statusu naprawy na ich stronie działało Ci ? (czy zmieniał się status ?)

realnasty
4.09.13, 10:45
aparat dziś wrócił -
wymieniony mechanizm AF w obiektywie
i jak pisalam przesłona w korpusie - i tu mam pytanie - od czego to się mogło popsuć ???
i po czym stwierdzić że przesłona nie działa jak trzeba (to tak na przyszlość) - ?

Ja myślę, że to tylko elektronika i czasami potrafi się popsuć, nawet jeśli robimy wszystko ok. O aparat trzeba dbać i w ogóle, ale żeby to nie było ważniejsze niż robienie ciekawych zdjęć. Czasami takie rzeczy się zdarzają i już ;-)

agajan3
4.09.13, 17:59
Sprawdzanie statusu naprawy na ich stronie działało Ci ? (czy zmieniał się status ?)


nie mam pojęcia - nie sprawdzałam tylko zsdzwoniłam zapytac jak długo to potrwa a okazało sie że już naprawili :)

---------- Post dodany o 17:59 ---------- Poprzedni post był o 16:51 ----------


Ja myślę, że to tylko elektronika i czasami potrafi się popsuć, nawet jeśli robimy wszystko ok. O aparat trzeba dbać i w ogóle, ale żeby to nie było ważniejsze niż robienie ciekawych zdjęć. Czasami takie rzeczy się zdarzają i już ;-)

może o tak ale naprawa tego sprzetu droga, na szczęście teraz był na gwarancji, ale na przyszłość wolałabym wiedzieć...

że też ja nie zauważyłam że z przesłoną coś nie tak.. ?

agajan3
5.09.13, 10:07
eureka ;) już wiem - z przesłoną od dłuższego czasu było coś nie tak, nie mogłam zrobić fotki bez lampy - a myslałam że coś pozmieniałam w ustawieniach...