Zobacz pełną wersję : Olympus SH-50 vs Sony DSC-HX20V
Witam. Prosiłbym o pomoc w wyborze aparatu kompaktowego. Zastanawiam się obecnie nad aparatami Olympus SH-50 i Sony DSC-HX20V i nie mogę się zdecydować. Jestem amatorem w tych sprawach i i po analizie kilku recenzji tych aparatów wydaje mi się, że to jednak Olympus w parametrach odpowiedzialnych za jakość zdjęć wypada lepiej, choć jeżeli się mylę to proszę mnie oświecić. Chcę kupić aparat uniwersalny (niektórzy to określają jako 'wakacyjny'), kładąc nacisk na jakość zdjęć. Plusem by było gdyby miał tryb auto i manualny. Bajery typu GPS, WiFi nie grają roli. Mój budżet to 1500zł.
Proszę o radę, opinię oraz propozycje lepszych modeli w tym przedziale cenowym, jeżeli istnieją oczywiście.
Z ważniejszych parametrów odpowiedzialnych za jakość zdjęć to obiektyw i matryca. Z tych parametrów nie powiedziałbym, że wymieniony Olympus wypada lepiej. Wielkość i rodzaj matrycy są takie same w obu aparatach. Jasności obiektywów też bardzo podobne. Olympus nie ma trybów manualnych, Sony takowe częściowo posiada. Jest pełny tryb manualny (M), brakuje priorytetu przysłony i migawki. Jeżeli można przekroczyć budżet i wymiary nie byłyby decydujące osobiście brałbym pod uwagę Panasonica DMC FZ200. Główna zaleta to jasny obiektyw z stałym światłem f2.8 w całym zakresie ogniskowych 25-600mm (ekwiwalent dla pełnej klatki). Tańszy model ( FZ150) niewiele przekraczający budżet ma już zmienne światło od f2.8 do f5.2 w zależności od ogniskowej obiektywu i wizjer o znacznie mniejszej rozdzielczości.
... wymieniony Olympus [...]nie ma trybów manualnych...Nie tak do końca, posiada takie częściowe rozwiązanie (czyli M), w którym można ustawić pożądany czas naświetlania. Przysłonę można, albo całkiem zamknąć, albo całkiem otworzyć.
Nie tak do końca, posiada takie częściowe rozwiązanie (czyli M), w którym można ustawić pożądany czas naświetlania. Przysłonę można, albo całkiem zamknąć, albo całkiem otworzyć.