Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : E-1 vs. KM D5D



borowik23
1.09.07, 11:30
Witam, tego typu pytania jeszcze tutaj nie widziałem, szukajka też jakoś nic nie znalazła, tak więc je zadaje :) CO waszym zdaniem jest lepsze: D5D czy E-1? liczy się dla mnie niestety jednoczesnie i ergonomia, i wytrzymałość (prawdopodobnie aparat będzie czasem wykorzystywany w dość niesprzyjających warunkach) oraz jakość zdjęć ... odnosnie jakości, to aparat będzie wykorzystywany do robienia odbitek max 15x21, być może czaasem 20x30 a jednoczesnie zdjęcia będą lądowały w internecie maksymalnie w rozdzielczosci 1280x1024 ... chce robić śluby, niestety, fundusze które miałem, musiały zostać spożytkowane na inne cele ... rozpatruje dwie opcje: E-1 + 14-54 + 40-150 + jakaś lampa (prawodpodobnie Metz 58 AF-1 - bądź 54 MZ-4 - sporo tańsze od najmocniejszego Olka ...), w wypadku minolty byłoby to D5D + 17-35/2.8-4.0 + 24-105/3.5-4.5 + 50/1.7 + lampa (prawdopodobnie również jakis Metz).
Mam nadzieje, ze będe mógł liczyć na jak najbardziej obiektywne opinie i porady :)

P.S. w wypadku olka rozpatruje również 50/2.0 - wszystkie szkła sprowadzane byłyby z USA ...

The z00m
1.09.07, 11:43
Z tych dwóch zestawów kup E-1 z 14-54 oraz 40-150. Nieporównywalnie lepsze obiektywy kitowe z czego 14-54 jest obiektywem z górnej półki i w zestawie KM nie ma niczego co można by do niego odnieść . Puszki KM to już historia więc sam rozumiesz. Do tego dochodzi errorowe szaleństwo.

Jak do tego dorzucisz 50/2,0 Macro to już nie ma o czym dalej dyskutować.

Karol
1.09.07, 11:59
Witam, tego typu pytania jeszcze tutaj nie widziałem, szukajka też jakoś nic nie znalazła, tak więc je zadaje :) CO waszym zdaniem jest lepsze: D5D czy E-1? liczy się dla mnie niestety jednoczesnie i ergonomia, i wytrzymałość (prawdopodobnie aparat będzie czasem wykorzystywany w dość niesprzyjających warunkach) oraz jakość zdjęć ... odnosnie jakości, to aparat będzie wykorzystywany do robienia odbitek max 15x21, być może czaasem 20x30 a jednoczesnie zdjęcia będą lądowały w internecie maksymalnie w rozdzielczosci 1280x1024 ... chce robić śluby, niestety, fundusze które miałem, musiały zostać spożytkowane na inne cele ... rozpatruje dwie opcje: E-1 + 14-54 + 40-150 + jakaś lampa (prawodpodobnie Metz 58 AF-1 - bądź 54 MZ-4 - sporo tańsze od najmocniejszego Olka ...), w wypadku minolty byłoby to D5D + 17-35/2.8-4.0 + 24-105/3.5-4.5 + 50/1.7 + lampa (prawdopodobnie również jakis Metz).
Mam nadzieje, ze będe mógł liczyć na jak najbardziej obiektywne opinie i porady :)

P.S. w wypadku olka rozpatruje również 50/2.0 - wszystkie szkła sprowadzane byłyby z USA ...

Hmmm D5D to amatorska konstrukcja, nijak do E-1 porównać nie możesz. Znacznie ciekawszy jest D7D - skoro liczy się ergonomia i jakość wykonania jednak aparat raczej skądinąd trudno polecać - awaryjność...
E-1 + 14-54 - tym ludzie śluby robili - sam widziałem kilka świetnych reportaży jednak to raczej kilka lat temu. Obecnie konkurencja odjechała - w plener jak najbardziej, w ciemnym kościele będzie ciężko o ile chcesz mieć ładne zdjęcia a nie jasne duchy na ciemnym tle. E-330+14-54 na ślubie znajomych dawał radę ale przy 800 ISO z minimalnym dopaleniem lampą odnosiłem wrażenie, że jadę max ile fabryka dała, ciężko by było mając 1-2 EV mniej światła a ISO 800 z E-330 jest jednak lepsze niż z E-1...
Prawda jest taka - ślub to potencjalnie niezły zarobek ale chcą robić to uczciwie obok umiejętności i doświadczenia sprzęt nie może być też wynikiem wielu kompromisów. Regułą jest tez zapasowa puszka itp. - wszystko wydatki...
Osobiście robiąc śluby przygotowałbym się na grube wydatki i sprzęt ładnie pracujący w warunkach deficytów światła - chętnie FF... z godną takiej matrycy optyką...
Jakbym musiał fotografować tym o czym wspomniałeś - wybrałbym Olka bo go lubię ale dorzuciłbym do tego zestawu też jakąś nową puszkę (przynajmniej E-330)...

borowik23
1.09.07, 12:00
Z tych dwóch zestawów kup E-1 z 14-54 oraz 40-150. Nieporównywalnie lepsze obiektywy kitowe z czego 14-54 jest obiektywem z górnej półki i w zestawie KM nie ma niczego co można by do niego odnieść . Puszki KM to już historia więc sam rozumiesz. Do tego dochodzi errorowe szaleństwo.

no z Errorami są problemy ... a puszki KM to nie aż taka historia, przecież Sony to tak naprawde KM :P jeżeli na przykład KM D5D to już historia, tak samo można powiedziec o E-1 ... a sam nie wiem która puszka może sie teraz cieszyć większym powodzeniem ... ogólnie,w E-1 boje się tylko i wyłącznie o szumy, ale jako że fotki będe robił jak narazie w dośc jasnych pomieszczeniach (hale sportowe, kościół - akurat ten jest naprawde jasny :)) i testowałem już KM D5D, z KIT-em nawet nie musiałem wchodzić wyżej niż Iso-800 ... tak więc i E-1 powinien sobie chyba z tymi warunkami poradzić ... szczególnie że odbitki i format udostępnianych plików graficznych nie będzie bynajmniej jakiś strasznie wielki ...

The z00m
1.09.07, 12:06
no z Errorami są problemy ... a puszki KM to nie aż taka historia, przecież Sony to tak naprawde KM :P

SONY to nie KM ;-) Wiesz co? Kup KM 5D. Szczerze. I wpadnij za jakiś czas na forum pochwalić się jak to te lusterko sprawuje się w pracy.

borowik23
1.09.07, 12:14
no z Errorami są problemy ... a puszki KM to nie aż taka historia, przecież Sony to tak naprawde KM :P

SONY to nie KM ;-) Wiesz co? Kup KM 5D. Szczerze. I wpadnij za jakiś czas na forum pochwalić się jak to te lusterko sprawuje się w pracy.

Sony to KM :P wykupili dział foto KM :P zresztą, widać to po aparacie A100 :P to przerobiona D5D, przystosowana do dzisiejszych czasów pod względem ilości MP, niestety, słabiej to wyszło jeżeli chodzi o szumy :P a D5D tak sie składa, że mam :P ale jakoś mi nie wystarcza, brakuje buforu, brakuje prędkości, no i za to, co moge dostać za moją D5D spokojnei kupie E-1 oraz 40-150/3.5-4.5 przywieziony z USA :P a to napewno lepszy komplet niż kupione w tej cenie D5D + kit :P w planach było S5 Pro, kasa ciułana na interes w sumie jakiś rok (mam 18 lat, brak stałych zarobków, ciezko było) i niestety, nagła sytuacja zmusiła mnie po prostu do tych pieniędzy wydania ... teraz rozglądam sie za sprzętem tańszym, i własnie dlatego E-1 zwróciło moją uwage, głównie tez z powodu bardzo taniej optyki w USA ...

sławekb
1.09.07, 12:18
Za E-1 przemawia obecna cena. Body w dobrym stanie możesz kupić za 1100zł

borowik23
1.09.07, 12:21
Za E-1 przemawia obecna cena. Body w dobrym stanie możesz kupić za 1100zł

i własnie o to mi chodzi ... do wyrwania są również po 1000 ... a sam mam zamiar aparat kupic po tym, jak wyjdzie E-3, wtedy mam nadzieje, ze zaczną sie masowe wyprzedaże, i cena również spadnie ... ze szkłami problemu nie będzie, chrzestny w kanadzie, przyjeżdza co roku na święta, to i sprzęt przywiezie :) ogólnie, w ten sposób z profi szkłami mieszczę sie w jakichś 4-5k zł ... i mam możliwość urabiania na nowego E-3 (oby cena byłą znośna) :)

sławekb
1.09.07, 12:26
Plan masz dobry. E-1 za grosze+ dobre szkło a za jakiś czas E-3 (jak będzie).

borowik23
1.09.07, 12:35
Plan masz dobry. E-1 za grosze+ dobre szkło a za jakiś czas E-3 (jak będzie).

i o to własnie chodzi :P szkiel do Olka mozę mało, ale za to jakościowo biją inne ... tak samo cenowo, jeżeli patrzeć na ceny za granicą ... choćby na takim BH bądź KEH Cameras ... Body E-330 - jakies 530 $$ za nowe ... 14-54 - 400 $$ ... 40-150 - 200 $$ za nowe, na ebay do dostania za jakieś 140-150 $$ ... 50/2.0 to jakies 420 do 500 $$ ... tak wiec komplet szkieł mam za jakeis 1100 $$ + tys zł za body i około tego za lampe, mam komplet za 5 tys zł, znajdziecie mi cos podobnej jakości u innego producenta?

C+
1.09.07, 12:46
Plan masz dobry. E-1 za grosze+ dobre szkło a za jakiś czas E-3 (jak będzie).

i o to własnie chodzi :P szkiel do Olka mozę mało, ale za to jakościowo biją inne ... tak samo cenowo, jeżeli patrzeć na ceny za granicą ... choćby na takim BH bądź KEH Cameras ... Body E-330 - jakies 530 $$ za nowe ... 14-54 - 400 $$ ... 40-150 - 200 $$ za nowe, na ebay do dostania za jakieś 140-150 $$ ... 50/2.0 to jakies 420 do 500 $$ ... tak wiec komplet szkieł mam za jakeis 1100 $$ + tys zł za body i około tego za lampe, mam komplet za 5 tys zł, znajdziecie mi cos podobnej jakości u innego producenta?

Nie :mrgreen:

borowik23
1.09.07, 12:57
Plan masz dobry. E-1 za grosze+ dobre szkło a za jakiś czas E-3 (jak będzie).

i o to własnie chodzi :P szkiel do Olka mozę mało, ale za to jakościowo biją inne ... tak samo cenowo, jeżeli patrzeć na ceny za granicą ... choćby na takim BH bądź KEH Cameras ... Body E-330 - jakies 530 $$ za nowe ... 14-54 - 400 $$ ... 40-150 - 200 $$ za nowe, na ebay do dostania za jakieś 140-150 $$ ... 50/2.0 to jakies 420 do 500 $$ ... tak wiec komplet szkieł mam za jakeis 1100 $$ + tys zł za body i około tego za lampe, mam komplet za 5 tys zł, znajdziecie mi cos podobnej jakości u innego producenta?

Nie :mrgreen:

i to mnie własnie dobija :P:Pbrak alternatywy w moim przypadku po prostu :P bo albo kupie dobre body i słabe szkła, albo kupie słabe body i szkła całkiem w miare :P albo kupie Olympusa :P:P

The z00m
1.09.07, 13:14
no z Errorami są problemy ... a puszki KM to nie aż taka historia, przecież Sony to tak naprawde KM :P

SONY to nie KM ;-) Wiesz co? Kup KM 5D. Szczerze. I wpadnij za jakiś czas na forum pochwalić się jak to te lusterko sprawuje się w pracy.

Sony to KM :P wykupili dział foto KM :P

Ech... SONY to SONY. I należy się z tego cieszyć poniważ puszki KM tworzą nową wykładnię pojęcia awaryjność ;-) Alfie troszkę też się udzieliło właśnie przez implementację sporej części technologii KM. To, że wykupili dział obrazowania od KM oznacza tylko, że przejęli część technologii w tym przede wszytkim bagnet i prawa do części patentów, konstrukcje obiektywów, inżynierów, może część lini produkcyjnych itd. Sprzęt KM jest serwisowany, ale... (jest for, gdzie można o tym dokładnie poczytać ;-) ).

Kup chłopie KM D5D i daj sobie na luz ze sprzętem Olympusa. Jeśli między tymi dwoma zestawami jakie podałeś nie dostrzegasz różnicy to przekonywać Cię nie ma sensu. Miłego errorka ;-)

borowik23
1.09.07, 13:53
no z Errorami są problemy ... a puszki KM to nie aż taka historia, przecież Sony to tak naprawde KM :P

SONY to nie KM ;-) Wiesz co? Kup KM 5D. Szczerze. I wpadnij za jakiś czas na forum pochwalić się jak to te lusterko sprawuje się w pracy.

Sony to KM :P wykupili dział foto KM :P

Ech... SONY to SONY. I należy się z tego cieszyć poniważ puszki KM tworzą nową wykładnię pojęcia awaryjność ;-) Alfie troszkę też się udzieliło właśnie przez implementację sporej części technologii KM. To, że wykupili dział obrazowania od KM oznacza tylko, że przejęli część technologii w tym przede wszytkim bagnet i prawa do części patentów, konstrukcje obiektywów, inżynierów, może część lini produkcyjnych itd. Sprzęt KM jest serwisowany, ale... (jest for, gdzie można o tym dokładnie poczytać ;-) ).

Kup chłopie KM D5D i daj sobie na luz ze sprzętem Olympusa. Jeśli między tymi dwoma zestawami jakie podałeś nie dostrzegasz różnicy to przekonywać Cię nie ma sensu. Miłego errorka ;-)

chyba czegoś nie doczytałes :P D5D już MAM, ale mi ono nie do końca starcza ... Errorem sie nie przejmuje, 2 czy 3 tygodnie w Bremem, i po sprawie :P przynajmniej zazwyczaj :P napisałem tutaj, bo chciałem dostać obiektywne opinie na temat obydwu zestawów, a szczególnie na temat zestawu Olympusa, oraz ewentualnie porady co kupic innego. Nie znam systemu Olympusa, nie znam sprzętu E-1, i dlatego tutaj napisałem, bo nigdzie indziej mi chyba o nim więcej nie napisza jak tutaj ... a w twojej wypowiedzi, moze sie myle, ale dostrzegam pewien sarkazm, D5D, to sprzęt dobry, ale jak pisałem, MA BRAKI, które mi pzreszkadzają, a których tak mi sie wydaje nie ma E-1 ... Dlatego prosze jeszcze raz o jakieś info, które przemawia za zakupem E-1 (Wszelkich Canonów 350D itp nie przyjmuje do wiadomosci, tak samo Petanxów ist DS, wszystkie mają zbyt duże braki w ergonomii). No i chodzi mi również o to, czy z E-1 jednak da rade czasem wykrzesać foto w iso1600, bynajmniej chodzi o w pełni używalne foto w np. 15x21 - 20x30

pietro77
1.09.07, 14:12
iso 1600 w E1 z zamiarem użycia w robieniu ślubu? Ja bym się za to nie brał. Szczerze, to na Twoim miejscu poczekałbym na ruch sony.
pozdrawiam

olifant
1.09.07, 14:13
No i chodzi mi również o to, czy z E-1 jednak da rade czasem wykrzesać foto w iso1600, bynajmniej chodzi o w pełni używalne foto w np. 15x21 - 20x30

Według mnie może być ciężko z iso 1600 w E-1. Zwłaszcza, że iso 1600 jest programowe - to jest zdjęcie na iso 800 niedoświetlone o 1 EV i programowo podbite. Działa np. w jpg prosto z aparatu ale raw pozostaje niedoświetlony.

sławekb
1.09.07, 14:16
Poczytaj dość świeży wątek: https://forum.olympusclub.pl/topics8/e-500-vs-e-1-vt11515.htm?highlight=e-1+wady
Znajdziesz w nim trochę szczegółów na temat zalet i wad E-1.
ISO 1600 w E-1 nie nadaje się do robienia ślubów.

borowik23
1.09.07, 14:20
no tak, ale cały w tym problem, że co by to za sprzęt nei był nie stać mnie na niego ... D5D już mnie straszy Errorem 58, a szkła, no cóż, najtańsze do niego też nei są, i niestety, nie pierwszej młodości ... no a na klase G, to mnie jeszcze długo stać nei będzie ... dlatego zostaje E-1, tylko niestety, nie mam go jak przetestować we własnym zakresie, a to by rozwiało kompletnie moje wątpliwości, czy zostawić sobie D5D, i inwestować w szkła, czy kupić E-1, szkła, i ewentualnie w Staranch E-330 - za jakieś 500 $$

borowik23
1.09.07, 14:22
Poczytaj dość świeży wątek: https://forum.olympusclub.pl/topics8/e-500-vs-e-1-vt11515.htm?highlight=e-1+wady
Znajdziesz w nim trochę szczegółów na temat zalet i wad E-1.
ISO 1600 w E-1 nie nadaje się do robienia ślubów.

wtedy pozostaje iso-800 + lampa, jeżeli dobrze rozumiem ... trzeba będzie pokombinować, a autentycznie bronie sie przed kupnem np. "niskoszumiącego" 350D ... ten aparat mnie przeraża po prostu i ergonomią, i wykonaniem, i AF ...

fotomic
1.09.07, 14:26
edytuj posty.

Rafał Czarny
1.09.07, 14:36
Jesteś skazany na Olka ;) . I na nasze kłótliwe towarzystwo.

Maxim
1.09.07, 14:38
E-1 to legenda, ale faktycznie, w takich zastosowaniach (ISO 1600 na ślubie) może nie dać rady. Plenery, studio - tu pokaże pazurki :) Wg mnie wart zainteresowania jest Pentax K10D / Samsung GX-10. Solidna, uszczelniona konstrukcja. Większy i bardziej ergonomiczny niż maleńkie Pentaxy ist DS czy K100D. Na ISO 1600 szum wg mnie jest akceptowalny. Tylko cenowo nie wygląda już tak różowo... co prawda kosztuje niewiele więcej od plastikowego 400D ze słoikiem, ale jednak kosztuje dużo więcej niż E-1 :|

borowik23
1.09.07, 14:44
E-1 to legenda, ale faktycznie, w takich zastosowaniach (ISO 1600 na ślubie) może nie dać rady. Plenery, studio - tu pokaże pazurki :) Wg mnie wart zainteresowania jest Pentax K10D / Samsung GX-10. Solidna, uszczelniona konstrukcja. Większy i bardziej ergonomiczny niż maleńkie Pentaxy ist DS czy K100D. Na ISO 1600 szum wg mnie jest akceptowalny. Tylko cenowo nie wygląda już tak różowo... co prawda kosztuje niewiele więcej od plastikowego 400D ze słoikiem, ale jednak kosztuje dużo więcej niż E-1 :|

własnie, kosztuje ... i teraz tylko pytanie, czym sie kiedyś rózniły aparaty ... że ich uzywano, i robiono zdjęcia,z których ludzie byli zadowoleni ... taki E-1, jeszcze jakiś czas temu doskonale słuzył do ślubów, teraz sie nie nadaje ... moim zdaniem świat nazbyt patrzy na technike, zamiast patrzeć na dusze fotografii ...

Maxim
1.09.07, 17:25
świat nazbyt patrzy na technike, zamiast patrzeć na dusze fotografii Dobre myślenie! Wydaje mi się, że po prostu rosną wymagania co do jakości i ludzie stale chcą pokonywać kolejne bariery techniczne. BTW sam przez długi czas korzystałem (hobbystycznie) z HP 912c (lub Pentax EI-2000, konstrukcja z 1999) i po przesiadce na E-300 jestem wniebowzięty, zniknęło wiele ograniczeń. Niedługo nikogo nie będzie dziwić znikomy szum na ISO 1600 czy 3200 :) E-1 to znakomity aparat, ergonomiczny i solidny, wspaniale oddający rzeczywistość (z dobrym szkłem), ale przy wysokich czułościach ustępuje nowszym konstrukcjom. W każdym razie - trzymam kciuki za słuszny wybór, pozdrawiam!

borowik23
1.09.07, 17:45
świat nazbyt patrzy na technike, zamiast patrzeć na dusze fotografii Dobre myślenie! Wydaje mi się, że po prostu rosną wymagania co do jakości i ludzie stale chcą pokonywać kolejne bariery techniczne. BTW sam przez długi czas korzystałem (hobbystycznie) z HP 912c (lub Pentax EI-2000, konstrukcja z 1999) i po przesiadce na E-300 jestem wniebowzięty, zniknęło wiele ograniczeń. Niedługo nikogo nie będzie dziwić znikomy szum na ISO 1600 czy 3200 :) E-1 to znakomity aparat, ergonomiczny i solidny, wspaniale oddający rzeczywistość (z dobrym szkłem), ale przy wysokich czułościach ustępuje nowszym konstrukcjom. W każdym razie - trzymam kciuki za słuszny wybór, pozdrawiam!

no własnie ... D3 ma jak dla mnie szum całkowicie do przyjęcia przy iso5000 ... ale nie popadajmy w paranoje, kiedys tym E-1 sluby robili ... i nie przeszkadzalo im wysokie iso ... a teraz kompletna zmiana ... ja tam zdecydowałem, na 99 % biore E-1, tylko kase skompletuje na cały osprzęt :) potem E-330 dokupie, i później E-3, jak sie na neigo urobi

pietro77
1.09.07, 17:47
hmm, to przy takiej argumentacji, kup jakiegoś manuala, przecież nimi też kiedyś robiono śluby...
pzdr

borowik23
1.09.07, 17:56
hmm, to przy takiej argumentacji, kup jakiegoś manuala, przecież nimi też kiedyś robiono śluby...
pzdr

no tak ... mam, Praktice BCA, i zrobiłem nią kilka iimprez w sumie :P a defacto, po prostu chyba wszyscy zapominają, ze moje bardzo duze fudnusze na sprzęt sie nagle skończyły .. z powodów czysto osobistych i można powiedzieć, rodzinnych ... i pozostał mi tylkjo wybor między tymi puszkami, bo reszta jest albo za droga, albo za słaba po prostu ... i nic na to sam nie poradze, w pożyczki sie nie będe plątać, bo w wieku 18 lat, i bez stałej pracy, to tylko problemy przez nie mogą byc ...

sławekb
1.09.07, 18:18
no tak ... mam, Praktice BCA, i zrobiłem nią kilka iimprez w sumie :P a defacto, po prostu chyba wszyscy zapominają, ze moje bardzo duze fudnusze na sprzęt sie nagle skończyły .. z powodów czysto osobistych i można powiedzieć, rodzinnych ... i pozostał mi tylkjo wybor między tymi puszkami, bo reszta jest albo za droga, albo za słaba po prostu ... i nic na to sam nie poradze, w pożyczki sie nie będe plątać, bo w wieku 18 lat, i bez stałej pracy, to tylko problemy przez nie mogą byc ...

Musisz wziąć pod uwagę jeszcze to że jeśli wybór padnie na E-1 to trzeba robić w ORF. Dla niektórych to jest pewna bariera.

suchar
1.09.07, 18:18
Ja tez polecalbym E-1 z 14-54, 40-150 i jak sie da 50. Aparat pancerny, akurat do pracy w niesprzyjajacych warunkach, do tego 14-54 ktory ma swietny stosunek jakosci do ceny i ZD 50 powszechnie chwalony do portretu. Do portretu dobry jest tez 40-150 (starsza, jasniejsza wersja). E-1 ma niestety dosc wysoki poziom szumow, co przy slubach moze przeszkadzac, ale nie musi. Zawsze jeszcze jest lampa, a i sa tutaj na forum ludzie, ktorzy E-1 cykaja sluby, wiec sie da :) (zdaje sie, ze chomsky jest taka osoba).
Pzdr

The z00m
1.09.07, 18:33
Ja tez polecalbym E-1 z 14-54, 40-150 i jak sie da 50. Aparat pancerny, akurat do pracy w niesprzyjajacych warunkach, do tego 14-54 ktory ma swietny stosunek jakosci do ceny i ZD 50 powszechnie chwalony do portretu.

Zaznaczmy, że nie jest to szkiełko portretowe. Chwalony z braku innego szkiełka portretowego ;-) Jak to w przypadku Macro jest strasznieeeee wolne.

suchar
1.09.07, 18:37
Ja tez polecalbym E-1 z 14-54, 40-150 i jak sie da 50. Aparat pancerny, akurat do pracy w niesprzyjajacych warunkach, do tego 14-54 ktory ma swietny stosunek jakosci do ceny i ZD 50 powszechnie chwalony do portretu.

Zaznaczmy, że nie jest to szkiełko portretowe. Chwalony z braku innego szkiełka portretowego ;-) Jak to w przypadku Macro jest strasznieeeee wolne.

No racja, ma funkcje makro, ale jest uzywane glownie do portretu i w takim zasotosowaniu spisuje sie swietnie. Do portretu nie potrzeba szybkiego AF :)

borowik23
1.09.07, 18:43
Ja tez polecalbym E-1 z 14-54, 40-150 i jak sie da 50. Aparat pancerny, akurat do pracy w niesprzyjajacych warunkach, do tego 14-54 ktory ma swietny stosunek jakosci do ceny i ZD 50 powszechnie chwalony do portretu.

Zaznaczmy, że nie jest to szkiełko portretowe. Chwalony z braku innego szkiełka portretowego ;-) Jak to w przypadku Macro jest strasznieeeee wolne.

No racja, ma funkcje makro, ale jest uzywane glownie do portretu i w takim zasotosowaniu spisuje sie swietnie. Do portretu nie potrzeba szybkiego AF :)

też tak sądze :P do portrety najczęsciej wykorzystuje mojego heliosa 58/2.0, jupiterka-9 bądź czasami hanimexa 135/2.8 :) a to silnika AF nie ma wogóle <lol> i trza przechodzić na napęd "ręczny" :) żeby E-1 miało zdzibko większy wizjer, też pewnie bym powszechnie uzywał szkieł pod M42, a tak, to będzie trza sie na te 50/2.0 rzucic :P 100 mm, idealne jako krótka portretówka :) a moze Olek pokaże wreszcie jakies skziełko 80 mm, bądź cos koło tego :) ze światłem 1.4 ^^ <lol>

suchar
1.09.07, 18:44
E-1 to wizjerek ma raczej przyzwoity :) Ja sie mecze od czasu do czasu z Heliosem 58/2 z moim E330 :)

borowik23
1.09.07, 18:52
E-1 to wizjerek ma raczej przyzwoity :) Ja sie mecze od czasu do czasu z Heliosem 58/2 z moim E330 :)

no w porównaniu do E330 to chyba tak :P ale w porównaniu do mojej Prakticy BCA, bądź chociażby D5D, to juz troch emniejszy jest :P a ja sie czasem nawet na D5D z moim pentaconem 29 mm męcze :P

KaarooL
1.09.07, 19:01
Dziadkiem E-1 zrobiłem kilka ślubów i owszem, można, ale ISO800 to chodzenie po cienkiej linie a AF miewa dużo przestrzałów w trudnych warunkach. Dziadek potrafi potwierdzić ostrość kiedy nie do końca została złapana. Chłopaki atakowali z ostrością ustawioną na stałe i dużą GO, ale mnie takie klimaty nie bawią, wolę polegać na AF.

Niestety, na trudne warunki oświetleniowe nowe konstrukcje są lepsze i Dziadek nie postoi - czas robi swoje i dawno powinni zrobić tuning tej konstrukcji. Klocki mają gotowe, ale nie poskładali tego do kupy tylko cudują i cudują. Ambitnie, ale niezdrowo dla klientów.

Ergonomia, kolory, budowa: E-1
Niższe szumy, AS: konolta

ponoć D5D nie sypały się tak jak D7D, ale widmo errora wciąż wisi w powietrzu, więc nie pakowałbym się w taki sprzęt.

The z00m
1.09.07, 19:04
Ja tez polecalbym E-1 z 14-54, 40-150 i jak sie da 50. Aparat pancerny, akurat do pracy w niesprzyjajacych warunkach, do tego 14-54 ktory ma swietny stosunek jakosci do ceny i ZD 50 powszechnie chwalony do portretu.

Zaznaczmy, że nie jest to szkiełko portretowe. Chwalony z braku innego szkiełka portretowego ;-) Jak to w przypadku Macro jest strasznieeeee wolne.

No racja, ma funkcje makro, ale jest uzywane glownie do portretu i w takim zasotosowaniu spisuje sie swietnie. Do portretu nie potrzeba szybkiego AF :)

Cóż... nie jestem wyjątkiem. Wielu wooolny AF irytuje bez względu na fotografowany temat. Nie czuję się dziwakiem skoro po premierze na naszym forum SIGMA 30/1,4 w jednym z pierwszych pytań sporo osób zapytało o szybkość AF ;-) Widać również na to zwracają uwagę ;-) Czasami nim 50-tka dojedzie jestem zmęczony ;-) Spoko... troszkę przejaskrawiam... prawda jest taka, że nasze 50 Macro sprawdza się w portrecie, bo się sprawdzać musi ;-) Szkiełko jest jednak przednie :mrgreen:

Nie bawię się M42 bo nie czerpię z tego NAJMNIEJSZEJ frajdy ;-)

borowik23
1.09.07, 19:15
Dziadkiem E-1 zrobiłem kilka ślubów i owszem, można, ale ISO800 to chodzenie po cienkiej linie a AF miewa dużo przestrzałów w trudnych warunkach. Dziadek potrafi potwierdzić ostrość kiedy nie do końca została złapana. Chłopaki atakowali z ostrością ustawioną na stałe i dużą GO, ale mnie takie klimaty nie bawią, wolę polegać na AF.

Niestety, na trudne warunki oświetleniowe nowe konstrukcje są lepsze i Dziadek nie postoi - czas robi swoje i dawno powinni zrobić tuning tej konstrukcji. Klocki mają gotowe, ale nie poskładali tego do kupy tylko cudują i cudują. Ambitnie, ale niezdrowo dla klientów.

Ergonomia, kolory, budowa: E-1
Niższe szumy, AS: konolta

ponoć D5D nie sypały się tak jak D7D, ale widmo errora wciąż wisi w powietrzu, więc nie pakowałbym się w taki sprzęt.

D5D do tej pory sie nie sypią ... Error występuje, ale nie objawia się aż tak boleśniej ak w D7D ... i porównując zdjęcia które widziałem w internecie, to Iso800 przynjamniej z E-1 wcale dużo nei ustępuej D5D ... obydwie szumią ... A100 tez używają od ślubów, a tam czasem szum już przy Iso400 jest :/

The z00m
1.09.07, 19:45
...borowik23 jesteś doskonale zorientowany w e-systemie. Myślę, że nikt niczego Ci więcej nie powie ponad to co wiesz. Obiektywy masz zacne, a E-1 ergonomią i budową zasługuje by go mieć w plecaku. Miałem D7D. Do wolnego AF pewnie jesteś przyzwyczajony więc nic więcej do dodania już nie ma ;-)

borowik23
1.09.07, 19:50
...borowik23 jesteś doskonale zorientowany w e-systemie. Myślę, że nikt niczego Ci więcej nie powie ponad to co wiesz. Obiektywy masz zacne, a E-1 ergonomią i budową zasługuje by go mieć w plecaku. Miałem D7D. Do wolnego AF pewnie jesteś przyzwyczajony więc nic więcej do dodania już nie ma ;-)

nie wiem dlaczego, ale ciagle w twoich wypowiedziach wyczuwam ironie i sarkazm ... no cóz, moze jestem na tym punkcie troche za mocno wyczulony ... no i decyzja została ogólnie rzecz biorąc podjęta, teraz tylko i wyłacznei kompletowanie funduszy ... pogadam jeszcze z chomskim. skoro podobno uzywa tego sprzętu do ślubów, jego opinia będzie w tej materii najbardziej obiektywna ...

The z00m
1.09.07, 20:18
...borowik23 jesteś doskonale zorientowany w e-systemie. Myślę, że nikt niczego Ci więcej nie powie ponad to co wiesz. Obiektywy masz zacne, a E-1 ergonomią i budową zasługuje by go mieć w plecaku. Miałem D7D. Do wolnego AF pewnie jesteś przyzwyczajony więc nic więcej do dodania już nie ma ;-)

nie wiem dlaczego, ale ciagle w twoich wypowiedziach wyczuwam ironie i sarkazm ...

Niesłusznie. Czytam Twoje posty i widzę, że jesteś doskonale zorientowany w e-systemie. Skoro jesteś świadomy wad i zalet to bez sensu jest wskazywanie Ci tychże zalet i wad. Tak poza tym sam napisałeś decyzja już zapadła ;-) Pozostaje napisać "witaj w naszym gronie".

Co do mojej osoby to... przywykniesz ;-) Szkoda, że nie mam okazji wpaść na jakieś spotkanie Olyclubu :cry: Dałbym się poznać od lepszej strony :mrgreen:

borowik23
1.09.07, 20:59
...borowik23 jesteś doskonale zorientowany w e-systemie. Myślę, że nikt niczego Ci więcej nie powie ponad to co wiesz. Obiektywy masz zacne, a E-1 ergonomią i budową zasługuje by go mieć w plecaku. Miałem D7D. Do wolnego AF pewnie jesteś przyzwyczajony więc nic więcej do dodania już nie ma ;-)

nie wiem dlaczego, ale ciagle w twoich wypowiedziach wyczuwam ironie i sarkazm ...

Niesłusznie. Czytam Twoje posty i widzę, że jesteś doskonale zorientowany w e-systemie. Skoro jesteś świadomy wad i zalet to bez sensu jest wskazywanie Ci tychże zalet i wad. Tak poza tym sam napisałeś decyzja już zapadła ;-) Pozostaje napisać "witaj w naszym gronie".

Co do mojej osoby to... przywykniesz ;-) Szkoda, że nie mam okazji wpaść na jakieś spotkanie Olyclubu :cry: Dałbym się poznać od lepszej strony :mrgreen:

jak tylko zrobie prawko, to wpadne napewno na takie spotkanie :P a ogólnie rzecz biorąc, to znajomi z innych "systemów" wielorkotnie mi powtażali, ze wiem o tych systemach więcej od nich :P 3 lata ogólnego dośc wnikliwego interesowania sie tym procentuje, ale niestety, o olympusie zawsze wiedziałem mało, bo jakoś nie pociagał mnie format 4/3 ... ale odkąd zacząłem sie nim interesowac, zaczyna pociagać mnie coraz bardziej :)

infact, The z00m, jakiego sprzętu ty uzywasz dokłądnie :P

The z00m
1.09.07, 21:08
infact, The z00m, jakiego sprzętu ty uzywasz dokłądnie :P

E-1 (EP-2/SHLD-2)
11-22/2.8-3.5
14-54/2.8-3.5
50-200/2.8-3.5
50/2.0 Makro
FL-50

Już za chwileczkę, już za momencik... 35-100/2,0 :razz:

borowik23
1.09.07, 21:15
infact, The z00m, jakiego sprzętu ty uzywasz dokłądnie :P

E-1 (EP-2/SHLD-2)
11-22/2.8-3.5
14-54/2.8-3.5
50-200mm/2.8-3.5
50/2.0 Makro
FL-50

Już za chwileczkę, już za momencik... 35-100/2,0 :razz:

nieno, fajny zestawik ... prawie wszystkei najlepsze szkła Zuiko :P + E-1 :P czemu żadnego innego body?? i co ty fotografujesz, że ciagle z E-1 siedzisz :)
btw, chyba brakuje w tej chwili tylko własnie tego 35-100 oraz 7-14 :P (pomijam już 150/2.0 oraz 300/2.8 bodajże :P)

The z00m
1.09.07, 21:28
I ostatnio jeszcze EC-14. Troszkę się chwalę, ale te szkiełka trzymają mnie w systemie i bardzo cieszą. Świetna optyka i nie muszę przymykać z innego powodu jak tylko dla GO.

Fotografuję wsjo czysto amatorsko. Portret najgorzej mi idzie oraz fotki w duuuuużych pomieszczeniach z użyciem lampy. Widoczki całkiem całkiem, sporo sportu. Dlaczego nie mam innego body? Niestety jak kupisz E-1 to plastikiem się nie zadowolisz ;-) Nie kupiłem innego body oczekując na E-3. Nie zarabiam sprzętem więc mogę się jeszcz podenerwować jakiś czas z powodu braku E-3. W E-1 brakuje mi wyłącznie użytecznego ISO1600 oraz szybszego/sprawniejszego AF. Na razie lepiej kupić kolejne szkiełko niż puszkę przejściówkę ;-)

borowik23
1.09.07, 21:39
I ostatnio jeszcze EC-14. Troszkę się chwalę, ale te szkiełka trzymają mnie w systemie i bardzo cieszą. Świetna optyka i nie muszę przymykać z innego powodu jak tylko dla GO.

Fotografuję wsjo czysto amatorsko. Portret najgorzej mi idzie oraz fotki w duuuuużych pomieszczeniach z użyciem lampy. Widoczki całkiem całkiem, sporo sportu. Dlaczego nie mam innego body? Niestety jak kupisz E-1 to plastikiem się nie zadowolisz ;-) Nie kupiłem innego body oczekując na E-3. Nie zarabiam sprzętem więc mogę się jeszcz podenerwować jakiś czas z powodu braku E-3. W E-1 brakuje mi wyłącznie użytecznego ISO1600 oraz szybszego/sprawniejszego AF. Na razie lepiej kupić kolejne szkiełko niż puszkę przejściówkę ;-)

no własnie :P mi tam by sie przydała tylko ta czułośc :P i za tą cene jak teraz E-1 juz by pewnie do mnie jechal kurierem :P ale jako że z czułością jest jak jest, bedzie trzeba dopalać lampą :)coś sie potem pokombinuje z HDR, wbrew temu, ze troche "kosmiczne" fotki wychodza, to ludziom sie to podoba:) i kilka takich w albumie ślubnym nie zaszkodzi :)

The z00m
1.09.07, 22:00
no własnie :P mi tam by sie przydała tylko ta czułośc :P i za tą cene jak teraz E-1 juz by pewnie do mnie jechal kurierem :P ale jako że z czułością jest jak jest, bedzie trzeba dopalać lampą :)coś sie potem pokombinuje z HDR, wbrew temu, ze troche "kosmiczne" fotki wychodza, to ludziom sie to podoba:) i kilka takich w albumie ślubnym nie zaszkodzi :)

Mam zdrowy look na rynek. Już na tym forum pisałem, że wysokie ISO w kościele przede wszystkim pomoże amatorowi lub profi z niedużym doświadczeniem. Wrzucasz ISO1600 czasami ISO3200 oraz jasne szkiełko i zamiecione. Jeszcze jakby mieć poprawnie działające AutoISO... ech. Zabawa z lampą to już wbrew pozorom wyższa szkoła jazdy. Pod tym względem nadal noszę pieluchy ;-) Ludzie wybaczą nawet walenie po gałach dlatego jeśli ktoś ma lampę opanowaną nie widzę przeciwskazań. Jeszcze nie tak dawno temu ludzie bez lampy nie wchodzili do kościoła więc i teraz da się. Jak czytam, że nastała moda wśród młodych par na zdjęcia w świetle zastanym to mnie śmiech ogarnia. Ludzie nie rozróżnią zdjęć zrobionych w świetle zastanym od tych robionych z lampą nawet jak zobaczą żarówkę na swoim licu :razz: Dlatego mimo wszystko E-1 do pracy w kościele będzie dobry. Dobrze mieć jednak mocną lampę.

borowik23
1.09.07, 22:05
no własnie :P mi tam by sie przydała tylko ta czułośc :P i za tą cene jak teraz E-1 juz by pewnie do mnie jechal kurierem :P ale jako że z czułością jest jak jest, bedzie trzeba dopalać lampą :)coś sie potem pokombinuje z HDR, wbrew temu, ze troche "kosmiczne" fotki wychodza, to ludziom sie to podoba:) i kilka takich w albumie ślubnym nie zaszkodzi :)

Mam zdrowy look na rynek. Już na tym forum pisałem, że wysokie ISO w kościele przede wszystkim pomoże amatorowi lub profi z niedużym doświadczeniem. Wrzucasz ISO1600 czasami ISO3200 oraz jasne szkiełko i zamiecione. Jeszcze jakby mieć poprawnie działające AutoISO... ech. Zabawa z lampą to już wbrew pozorom wyższa szkoła jazdy. Pod tym względem nadal noszę pieluchy ;-) Ludzie wybaczą nawet walenie po gałach dlatego jeśli ktoś ma lampę opanowaną nie widzę przeciwskazań. Jeszcze nie tak dawno temu ludzie bez lampy nie wchodzili do kościoła więc i teraz da się. Jak czytam, że nastała moda wśród młodych par na zdjęcia w świetle zastanym to mnie śmiech ogarnia. Ludzie nie rozróżnią zdjęć zrobionych w świetle zastanym od tych robionych z lampą nawet jak zobaczą żarówkę na swoim licu :razz: Dlatego mimo wszystko E-1 do pracy w kościele będzie dobry. Dobrze mieć jednak mocną lampę.

i dlatego własnie mam zamiar jak coś kupić albo najmocniejszego Olka lampe, albo tego Metza 58 Af-1 (bądź Metz 54 MZ-4 - wymiennośc stopki i po problemie ze zmianą systemu), bo do tej pory na wszystkich śłubach byłem, jako gośc, nei widziałem nikogo, zeby robił bez flasha ... moze tylko w wypadku focenia jakimiś 50/1.4 na pełnej dziurze w celu zrobienia jakichś ciekawych portretów w trakcie uroczystości ... a tak, czy to Canon, czy to Nikon, wszyscy walą z flashami :) zresztą, po co potem jest ta obróbka i wywoływanie RAW-ów ... własnie po to, żeby te braki aparatu niwelowac :)

rafrog
1.09.07, 22:33
Lampę mocną i szybką. I tu nastaw sie od razu na FL-50. Osobiście FL-36 dawała mi wystarczającą ilość światła, ale za długo się ładuje. Ostatnio na ślubie przegapiłem kilka ujęć bo lampa nie była gotowa do strzału.

borowik23
1.09.07, 23:03
Lampę mocną i szybką. I tu nastaw sie od razu na FL-50. Osobiście FL-36 dawała mi wystarczającą ilość światła, ale za długo się ładuje. Ostatnio na ślubie przegapiłem kilka ujęć bo lampa nie była gotowa do strzału.
i daltego rozmyślam albo na FL-50, albo nad tymi Metzami, które z tego co gdzieś czytałem, są jeszcze szybsze od FL-ki

EDIT:
własnie zauważyłęm, że zadna lampa ani z systemu Olympusa ani inne (Metz) nie wspieraja HSS o_O cos źle przyczytałem, czy tak jest naprawde??

The z00m
1.09.07, 23:25
Lampę mocną i szybką. I tu nastaw sie od razu na FL-50. Osobiście FL-36 dawała mi wystarczającą ilość światła, ale za długo się ładuje. Ostatnio na ślubie przegapiłem kilka ujęć bo lampa nie była gotowa do strzału.
i daltego rozmyślam albo na FL-50, albo nad tymi Metzami, które z tego co gdzieś czytałem, są jeszcze szybsze od FL-ki

Był wątek o lampach Metza. Ktoś udowadniał, że są świetne. Ja mam jednak zaufanie do systemowych sprzętów. Tym bardziej w przypadku Olympusa, gdzie na jakości dotąd się nie zawiodłem ;-)

lcf
2.09.07, 09:56
@The z00m: uprzejmie proszę mi żadnego udowadniania tutaj nie imputować :). Nad mecablitz'em się zastanawiam, bo na 1) porównując specyfikacje wygrywa z FL-50, 2) przeczytałem 1 pozytywną opinię 1 usera z dpreview, 3) dostał nagrodę EISA (na którą oczywiście patrzę przez palce, ale - było nie było - nieco moje zaufanie do tego sprzętu zwiększa). Wg mnie ciekawa alternatywa w porównaniu do FL-36/FL-50 i jak będę kupował lampę, to najprawdopodobniej właśnie 58 AF-1 to będzie.

@borowik23: chodzi Ci o FP-TTL vel TTL-HSS? :)

chomsky
2.09.07, 10:28
Dodam, ze AF w E1 jest lepszy od tego w Alfa 100- w kazdych warunkach ( kitowe szkla) a Alfa 100 nie powinna byc gorsza od D5D, o ktorej piszemy.
Czesc.Ch.

borowik23
2.09.07, 12:09
@The z00m: uprzejmie proszę mi żadnego udowadniania tutaj nie imputować :). Nad mecablitz'em się zastanawiam, bo na 1) porównując specyfikacje wygrywa z FL-50, 2) przeczytałem 1 pozytywną opinię 1 usera z dpreview, 3) dostał nagrodę EISA (na którą oczywiście patrzę przez palce, ale - było nie było - nieco moje zaufanie do tego sprzętu zwiększa). Wg mnie ciekawa alternatywa w porównaniu do FL-36/FL-50 i jak będę kupował lampę, to najprawdopodobniej właśnie 58 AF-1 to będzie.

@borowik23: chodzi Ci o FP-TTL vel TTL-HSS? :)

o TTL-HSS o ile sie nie myle :P czyli synch z krótkimi czasami migawki :P aż tak dobrze systemu nie poznałem, musze o tym FP-TTL poczytac :P


Dodam, ze AF w E1 jest lepszy od tego w Alfa 100- w kazdych warunkach ( kitowe szkla) a Alfa 100 nie powinna byc gorsza od D5D, o ktorej piszemy.
Czesc.Ch.

nie jest gorsza, na niskim iso oferuje sporo lepszą jakość (no cóz 10 MP kontra 6) ale jednoczesnie szumy są autentycznie duże ... wiem, bo porównywałem fotki z mojej D5D i kolegi A100 (defacto używanej do ślubów z KITowym szkłem ... zdjecia robione jako dodatek do nagrywania, 0 obróbki, po prostu jak najwięcej fotek na płytke ...) i szumy są, i to sporo większe od mojej D5D ...