Zobacz pełną wersję : Adapter na m42?
przemek1259
2.06.13, 00:15
Witam, jako że jestem zupełnie początkujący, mam pytanie, jaki trzeba kupić adapter do olka E-420 chcący podpiąć takie obiektywy:
http://allegro.pl/obiektyw-soligor-moc-olympus-o-om-85-805-f-3-8-i3258320720.html
(http://allegro.pl/obiektyw-soligor-moc-olympus-o-om-85-805-f-3-8-i3258320720.html)http://allegro.pl/obiektyw-helios-mc-44m-6-2-58-do-makro-i3282926776.html
(http://allegro.pl/obiektyw-helios-mc-44m-6-2-58-do-makro-i3282926776.html)? :) Z góry dzięki :)
P.S - co to znaczy że obiektyw ma mocowanie OM ?
P.S - co to znaczy że obiektyw ma mocowanie OM ?
Znaczy to dokladnie tyle co jest napisane:)
Do szkla z pierwszego linka musisz miec adapter (szklo)OM-4/3(body)
Do drugiego (szklo)M42-4/3(body)
pozdro
Jeżeli chcesz się bawić w manualne szkła, proponuję Ci kupno na początek zwykłej przejsciowki bez dandeliona pod m-42 ze zwróceniem uwagi, czy zapewniaja ostrzenie do nieskończoności. Koszt ok 30zł, szkła tez w miarę tanie (helios ok 50zl) i jeżeli Ci nie podpasuje ta zabawa, to strata niewielka. Obiektywy z mocowaniem OM, sa to bardzo dobre optycznie obiektywy (nie wszystkie oczywiscie) z analogowych korpusow olympusa, z tym ,że droższe, a na początku i tak tego nie wykorzystasz. I raczej staraj się nie kupować obiektywów manualnych typu zoom.
przemek1259
2.06.13, 11:09
czyli chcący żebym miał obiektyw bez przejściówek to tylko Zuiko ?
A co do adaptera to taki może być?
http://allegro.pl/adapter-m42-olympus-4-3-nieskonczonosc-i3280753188.html
(http://allegro.pl/adapter-m42-olympus-4-3-nieskonczonosc-i3280753188.html)Jeszcze jedno pytanie, tutaj na tej aukcji: http://allegro.pl/helios-44m-4-2-58-swietny-stan-adapter-sample-i3279127819.html
pisze, że obiektyw ma zablokowany bolec przysłony, więc jeśli nie będzie on zablokowany to nie da się robić zdjęć czy jak? Bo są tańsze na allegro ale nic nie pisze o blokadzie...