Zobacz pełną wersję : Czym rozszerzyć double kite e-420 :)
Hej,
mam problem. Od jakiś 5 lat mam e-420 i bardzo go lubię. Jestem amatorem, samoukiem, nigdy się nie uczyłam robienia zdjęć technicznie, nikt mi tego nie tłumaczył i nie rozumiem Waszego żargonu, strasznie się czuję onieśmielona tutaj, od kilku dni się zbieram do zadania pytania i mi głupio ;) Ale bardzo proszę o pomoc w wyborze nowego obiektywu. Znam możliwości 14-42, w moim najbardziej uniwersalny, głównie na nim " jechałam" większość czasu. Niestety, moje szalone koty zrzuciły aparat, z którego właśnie zdążyłam zgrać zdjęcia na kompa. Uszkodziło się, w moim pojęciu, mocowanie, tzn te plastikowe zaczepy, grunt, że nie pokazuje teraz wartości przysłony, pomiaru światła itp - same kreseczki. Zaniosę go do serwisu, ale czy jest opcja, żeby coś z tym zrobili?.. jak myślicie? Raczej wątpię, by się opłacało :/
Z braku innej możliwości zabrałam się do drugiego obiektywu z zestawu, czyli 40-150. Wszystko fajnie, jakoś temat ogarnęłam, na zewnątrz ok, ale nie nadaje się do zdjęć w domu, za długo ostrzy, muszę łapać moje dzieci ze zbyt dużej odległości, szczególnie w ruchu (a jak to dzieci, w ruchu są ciągle i wychodzi kiepsko).
Pomóżcie, co wybrać teraz? Chciałabym spróbować czegoś nowego, o większych możliwościach niż 14-42.. Nie wiem, który obiektyw daje jakie możliwości, ostrzyłam sobie zęby na 35mm, ale czy on mi się przyda do użytku domowego, tzn robię zdjęcia swoim ciuchom, które szyję, dzieciom, plus wiadomo, podróże, wycieczki, lasy, morze. Makro mnie aż tak nie kręci, ale portrety już tak. Przede wszystkim jednak nie chciałabym wchodzić na meble w celu zrobienia zdjęcia uszytego kocyka :PPP Wkurza mnie to niesamowicie. Czy ten 35mm będzie lepszy od 40-150 w tym temacie? A może coś innego? Cena jak najniższa, nawet nie polecajcie nic powyżej 1000 pls...