PDA

Zobacz pełną wersję : Olympus e500 nieprawidlowa ekspozycja?



myssa
1.04.13, 13:52
Witam.
Od trzech dni posiadam aparat Olympus e500.Kupiłam w komplecie z trzema obiektywami i całą reszta.
Tak naprawde dopiero zaczynam sie wgłębiac w tajniki i podstawy pracy z nim,zaczełam tez czytac ksiazke ''Ekspozycja bez tajemnic'',którą polecaliście dla poczatkujących.Ale mam jeden problem którego nie moge rozgryzc.Zaczełam powoli wykonywac fotki na programie M z ręcznym ustawieniem przysłony,czasu naświetlania i ISO.Lecz czasem mój aparat nie moze złapac prawidlowej ekspozycji,nie zapala sie zielona dioda w wizjerze i nie moge wykonac zdjecia.I tak samo czasem dzieje sie na programie AUTO.Czy ktos moze mnie nakierwac co robie zle?

nyny
1.04.13, 13:54
Zielona lampka to potwierdzenie ostrosci.
Ona sie moze nie zapalac, jak nie ustawi jej poprawnie :)

pozdro

myssa
1.04.13, 14:03
Taa no właśnie tak jak mówie całkiem jestem zielona i dopiero zaczynam.
Hmm mówisz ostrość..dzięki za rade.Spróbuje dalej się pobawić.
A może wiesz jak rozwiązac jeszcze jedno...na programie M ustawiam sobie na ciemno,słabo-oświetlonym obiekcie f/4.0 na 1/500s i wtedy pokazuje mi -/+ 0.0 do 5.0
Jaki powinnien byc ten ostatni przelicznik ehh jeszcze nie doszlam jak to sie nazywa fachowo aby zdjecie wyszlo nie prześwietlone lub za ciemne.?Od czego zależy ta ostatnia wartość?

---------- Post dodany o 14:03 ---------- Poprzedni post był o 14:02 ----------

Taa no właśnie tak jak mówie całkiem jestem zielona i dopiero zaczynam.<br>Hmm mówisz ostrość..dzięki za rade.Spróbuje dalej się pobawić.<br>A może wiesz jak rozwiązac jeszcze jedno...na programie M ustawiam sobie na ciemno,słabo-oświetlonym obiekcie f/4.0 na 1/500s i wtedy pokazuje mi -/+ 0.0 do 5.0<br>Jaki powinnien byc ten ostatni przelicznik ehh jeszcze nie doszlam jak to sie nazywa fachowo aby zdjecie wyszlo nie prześwietlone lub za ciemne.?Od czego zależy ta ostatnia wartość?

apz
1.04.13, 14:08