PDA

Zobacz pełną wersję : obiektyw do PEN , naprawiać czy nie ma sensu



nataszkaf
29.03.13, 16:06
witam,
po pierwsze witam wszystkich!!
Mam taki problem z swoim aparatem (olympus PEN, dostałam go w prezencie w styczniu 2011r, po dwóch latach i dokładnie 1 miesiac ( dokładnie po zakończeniu gwarancji) , aparat a raczej obiektyw 14-42 uległ uszkodzeniu , wyskakuje komunikat "sprawdź obiektyw", nie robi zdjęć lekko nienaturalnie "żęsi" podczas próby pracy, Oddany do serwisu fototronik czy jakoś tak, diagnoza, kosztorys : uszkodzony mechanizm auto fokus,cena 300zl ,gwarancja 7 miesięcy, pytanie : czy jest sens naprawiać, czy kupić oryginalny nowy( widziałam na allegro około 600-700zl) , czy jakiś zamiennik, dodam ze do zestawU dokupiłam większy obiektyw 150mm , i do niego była przejściówka, adapter oryginalny olympus. Może do tego adaptera da się kupić mały obiektyw?? Dodam że jestem kompletna amatorką, i bardzo proszę o radę , bo trzeba przesłać decyzję do serwisu.

luc4s
29.03.13, 17:01
Nie ma sensu naprawiać. Obiektyw jak dobrze poszukasz, to znajdziesz w cenie poniżej 400 zł na Allegro. Ja np. sprzedałem ostatnio nówkę, prosto z pudełka z 2 letnią gwarancją za 400 zł. Wiele też osób kupiło obiektyw w zestawie i leży on, a i tak używają innych. Napisz na forum, że chcesz kupić i na pewno ktoś się zgłosi. Dobra cena to jak pisałem do 400 zł. Za 500-600 to już można kupić dużo solidniejszy i troszeczkę lepszy obiektyw 12-50.

Do adaptera da się dokupić obiektyw z dużego 4/3 ale raczej jest to bez sensu,bo będziesz miała strasznie powolne ustawiawianie ostrości w takim zestawie.

bobdylan
29.03.13, 22:58
Napisz na forum, że chcesz kupić i na pewno ktoś się zgłosi. Dobra cena to jak pisałem do 400 zł.
Niestety w dziale giełda można pisać dopiero po jednym miesiącu od rejestracji. Też na to czekam. :P