PDA

Zobacz pełną wersję : E-500 brak możliwości włączenia menu serwisowego

Kathir
8.03.13, 23:00
Witam serdecznie.

Potrzebuję pomocy, nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie.

Posiadam E-500 - kupiłem go używanego, na chwilę obecną ilość zdjęć to 141 000.
Spisuje się nadal świetnie.

Bojąc się że może się kiedyś kończyć, udało mi się nabyć body ale niestety nie mogę sprawdzić ile ma zrobionych zdjęć.
Wiem jak sprawdzić, bo sprawdzam w moim "staruszku" :)

Po otwarciu klapki CF, nie pokazuje się menu serwisowe.
Nie znam się na rozbieraniu aparatów.

Może coś jest zblokowane.
Na pierwszy rzut wszystko wygląda ok.
Menu serwisowe na pewno się przyda:)

Może znacie jakieś rozwiązanie
Z góry dziękuję za pomoc

marcin1999
8.03.13, 23:53
jak włączysz aparat to po otwarciu klapki kart pamięci spróbuj dwie kombinacje : MENU+OK równocześnie a jak nie zadziała to wtedy przycisk podglądu zdjęć+ok równocześnie. Bo sa chyba dwie możliwości, bo kiedyś szukałem w necie jak to sprawdzić.

Ten pikerwszy sposób u mnie nie działa, a w niektórych Olkach tak. Ja sprawdziłem dzieki temu wątkowi https://forum.olympusclub.pl/threads/4659-iso50-licznik-zdjec-i-inne-menu-serwisowe-Olympus?p=39180&viewfull=1#post39180
i aż się zdziwiłem bo mój przebieg to tylko 12 800.

Kathir
9.03.13, 01:49
Dziękuję za odpowiedz.

Ale nie o to chodziło.
Właśnie po otwarciu klapki od karty nic się nie działo a powinno.

A więc jest uszkodzony stycznik klapki karty, udało mi się go ustawić w pozycji i sprawdzić ilość fotek 22 200.
To o 120 000 mniej niż mój poczciwy staruszek.

W tym młodszym mam spaloną wbudowaną lampę błyskową.
Staruszek ma dobrą .
- Pytanie pierwsze
czy jest sens przekładać lampę błyskową czy wymienić w jakimś serwisie żarnik na nowym i jakie mogą być tego koszty?

Pytanie drugie
Czy menu serwisowe poza sprawdzeniem ilości zdjęć będzie mi do czegoś potrzebne ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Maciek_WM
9.03.13, 20:04