Zobacz pełną wersję : E-500 - problem??
Witam wszystkich, e-500 używam zaledwie kilka dni i jestem bardzo zadowolony ale wydaje mi się że to co pokazałem na zdjęciu nie jest normalne. Wcześniej używałem MTL-a 3 i na dobrą sprawę nie mam doświadczenia z cyfrowymi lustrzankami…
zdjęcie zrobione przy czasie 15s na niskim ISO 100 robione ze statywu z wyzwalaczem 2s by nie było poruszenia, te dziwne czerwone i niebieskie piksele są zastanawiające…
To normalne przy takich czasach naświetlania...
w kazdym aparacie cyfrowym.
Włączyłeś noise reduction?
Witam wszystkich, e-500 używam zaledwie kilka dni i jestem bardzo zadowolony ale wydaje mi się że to co pokazałem na zdjęciu nie jest normalne. Wcześniej używałem MTL-a 3 i na dobrą sprawę nie mam doświadczenia z cyfrowymi lustrzankami…
zdjęcie zrobione przy czasie 15s na niskim ISO 100 robione ze statywu z wyzwalaczem 2s by nie było poruszenia, te dziwne czerwone i niebieskie piksele są zastanawiające…
Wszystko jest ok :)
Włącz redukcję szumów w aparacie - to jest tzw. dark frame subtraction - robi drugie zdjęcie z przymkniętą na maxa przysłoną i "odejmuje" od oryginału - w ten sposób usuwa hot-pixele :-)
noise reduction było wyłączone, wielkie dzięki za podpowiedzi, jeszcze trochę was pomęczę, bo miałem jeszcze cos takiego że jeden czerwony piksel wychodził zawsze w tym samym miejscu na zdjęciu , niezależnie od ekspozycji, nawet w słońcu… ostatnio już tego nie widzę ale czy ktoś was zaobserwował u siebie coś takiego??
noise reduction było wyłączone, wielkie dzięki za podpowiedzi, jeszcze trochę was pomęczę, bo miałem jeszcze cos takiego że jeden czerwony piksel wychodził zawsze w tym samym miejscu na zdjęciu , niezależnie od ekspozycji, nawet w słońcu… ostatnio już tego nie widzę ale czy ktoś was zaobserwował u siebie coś takiego??
hot pixel... masz w aparacie opcje mapowania pixeli.. uzyj jej.
To może być jakaś wina matrycy - może spróbować pixel mappingu z menu w aparacie żeby go zatuszować :-)
/EDIT: