PDA

Zobacz pełną wersję : Chciałabym kupic obiektyw do e-PL3, pomóżcie proszę :-)

maguss
27.01.13, 19:47
Witam wszystkich, jestem tutaj nowa...zaczęłam czytać Wasze posty z nadzieją że odnajdę coś co mnie interesuje(jak w temacie)
ale jestem poprostu zielona :-x Robie zdjecia od lat, ale mniej profesjonalnie niz reszta Forumowiczów.

Jakis czas temu kupiłam Olympusa e-Pl3, jestem zadowolona, ale marzy mi sie inny obiektyw, ten ktory był w zestawie niestety nawet mnie nie satysfakcjonuje.

Czy jest tutaj ktos, kto moze mi doradzić jak obiektyw dokupić ? oraz co jeszcze jest mi potrzebne do robienia fajnych zdjęć.

Lampa ? ( ta ktora jest jest bardzo słaba i zdjęcia wieczorem wychodza koszmarnie)

Widzialam ze piszecie o jakiś adapterach...

Jeśli jest tu ktoś komu by sie chciało mi pomoc i wyjasnic co nie co ... to bardzo prosze !

Tym ktorzy mają ochote tylko się powymadrzać - dziekuje - prosze ominac ten watek :twisted:!

jednak mam cichutką nadzieje ze znajde tutaj jakąc malutka pomoc, dziekuje i pozdrawiam !
Magda

POLM
27.01.13, 20:08
Oj co kupić temat rzeka ;-). Najpierw trzeba określić co chcemy osiągnąć - czy zależy nam na portrecie, krajobrazie, makro. Myślę, że siłą systemu m4/3 są małe jasne i bardzo dobre optycznie stałki. Najprościej sprawdzić na początku na jakiej ogniskowej masz zrobione najwięcej zdjęć. Rozumiem ze w zestawie jest jeden obiektyw (14-42). Na początek proponowałbym stałogniskowy obiektyw najbliższy najczęściej używanej ogniskowej - tz. mZD 45mm/ f1.8, ew. Panasonic 20mm/F1.7 lub MZD 17mm/f1.8. Otrzymamy obiektyw w każdym tym przypadku bardzo dobry optycznie, ostry i umożliwiający robienie zdjęć w słabszych warunkach oświetleniowych. Następne zakupy przyjdą z z czasem jak temat wciągnie i wtedy nie będzie już wątpliwości co kupić tylko za co ;-)

fret
27.01.13, 20:18
Witam wszystkich, jestem tutaj nowa...zaczęłam czytać Wasze posty z nadzieją że odnajdę coś co mnie interesuje(jak w temacie)