Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Aby już dziś mieć możliwość edycji rawów z nowych penów (epl5 i epm2) należy...



Janko Muzykant
2.11.12, 15:38
...jakimś programem do binarnej edycji plików (np, HxD) ciąg ''E-PM2'' lub ''E-PL5'' zamienić na ''E-M5 '' (ze spacją zamiast ostatniej cyferki). Ciąg ten znajduje się pod adresem 8A0h więc na samym prawie początku. Takie pliki otwierają się w ACRze, aczkolwiek czy tak, jak się będą otwierać już w wersji oficjalnie wspierającej nowe peny - trudno rzec. W każdym razie - miłej zabawy :)

Janko Muzykant
2.11.12, 19:03
A tu mała zabawa: epm2, pierwszy kit, 25mm, f=5,6 po resajzie do 7Mpx:
http://as.elte-s.com/temp/epm2/6mpx.jpg
W każdym razie można tym zrobić powiększenia szerokości metra, że mucha nie siada :)

RobertW3D
2.11.12, 20:47
Ładnie, ładnie ... zabawa hex'ami - dawno już nie widziałem by ktoś się bawił takimi rzeczami ... to się chwali! :)
A obrazek rzeczywiście robi niezłe wrażenie.

Karol
2.11.12, 20:59
A tu mała zabawa: epm2, pierwszy kit, 25mm, f=5,6 po resajzie do 7Mpx:

Normalnie jakfoevon jakiś ;-). Tylko z tą ostrością trochę "za słono".

apz
2.11.12, 21:38
Normalnie jakfoevon jakiś ;-). Tylko z tą ostrością trochę "za słono".

I tu się zgadzam jakość powala. Bardzo się cieszę, że takie aparaty z tym logo wkrótce trafią pod strzechy.

Janko Muzykant
2.11.12, 21:51
Tylko z tą ostrością trochę "za słono".
Żeby nikt nie mówił, że brak :) Zawsze można się troszkę zatrzymać z suwaczkiem, grunt że jest z czego wyjść.
Szkoda tylko, że nowy kit (ten z zestawu), o ile jest szybki, malutki i w ogóle słitaśny, to jednak przy wide wymaga przymknięcia do 5,6, a najlepiej jeszcze więcej. Ten kit pierwszy, z czasów ep1, praktycznie ostrzy od 3,5. Za to jego znowu trzeba przymknąć przy tele, ale i tak jest dobrze.
Sprawa kitów jest ważna, bo to praktycznie jedyne standardowe zoomy. Na pocieszenie, co już pisałem - 40-150 jest świetny.

chreasy
2.11.12, 22:28
Na pocieszenie, co już pisałem - 40-150 jest świetny.

Janko jeśli masz(?) 40-150 i czas, mółgbyś wykonać jakieś 2-3 zdjecia z epl5 ? :wink:

epicure
2.11.12, 22:55
Jak dla mnie to przeostrzone :)

Janko Muzykant
2.11.12, 23:13
Janko jeśli masz(?) 40-150 i czas, mółgbyś wykonać jakieś 2-3 zdjecia z epl5 ? :wink:
Jutro coś wrzucę, może wreszcie będzie pogoda.

gietrzy
4.11.12, 13:22
A tu mała zabawa: epm2, pierwszy kit, 25mm, f=5,6 po resajzie do 7Mpx:

Minimalnie, ale jednak przeostrzone :shock: Zmieniałeś ostatnio imaginator? ;)
Ja czekam na kolejne... szkła :)

Janko Muzykant
4.11.12, 20:35
Minimalnie, ale jednak przeostrzone Zmieniałeś ostatnio imaginator? ;)
Przesadziłem, żeby narobić apetytu :)
A tu kilka już normalniejszych sampli, przeskalowanych do 7Mpx (i tak traktuję nową matrycę na co dzień - bez statywu, stałek i wspierającego natywnie ACRa). Najpierw tele:
http://as.elte-s.com/temp/epm2/40mm_f4_200iso_is_off_statyw.jpg
http://as.elte-s.com/temp/epm2/70mm_f56_200iso_is_off_statyw.jpg
http://as.elte-s.com/temp/epm2/40mm_f7_800iso_1_1000s.jpg
http://as.elte-s.com/temp/epm2/150mm_f7_800isi_1_1250s.jpg
To bardzo fajny obiektyw, wystarczy go lekko domknąć i właściwie w dłuższej połowie zakresu tylko. Natomiast nowy kit niestety odstaje od starszego głównie za sprawą niezbyt fajnych rogów na szerokim kącie i sporej dystorsji, która modyfikowana jeszcze obniża tę jakość. Nie można jakoś specjalnie narzekać, ale kto ma starego kita, niech się go nie pozbywa. Tak to wygląda:
http://as.elte-s.com/temp/epm2/17mm_f8_800iso_1_400s.jpg
http://as.elte-s.com/temp/epm2/42mm_f8_200iso_1_160s.jpg
Obrazek ze starego kita jest wyżej. Szkoda, bo ten nowy jest bardzo fajny - mały, szybki i cichutki, a to tego porusza się jak masełko :)

Kilka uwag na temat aparatu. Ogólnie znanych spraw nie będę powtarzał - jest szybko, sprawnie itd. Przy codziennym pstrykaniu można ustawić 800iso i zapomnieć. W trybie seryjnym zawodowe armaty za kilkadziesiąt tysięcy sprzed kilku lat mogły mniej. Stabilizacja nadal bez sensacji, ale bardzo poprawiona jest jej praca z filmem - nie ma tego wkurzającego zrywania. Ogólnie raczej większość plusów, menu jak zwykle trochę niekonsekwentne, ale mam dwa duże minusy:
1) Mamy cztery customy - super, ale nie można nigdzie wyciągnąć na wierzch funkcji kolejnego przełączania customów. Można wrzucić pod oba przyciski funkcyjne po jednym, ale trzeba je trzymać, żeby zadziałały. O ile przycisk ''video'' da się trzymać równocześnie używając spustu, to przycisku ''live guide'' - nie ma szans.
2) W EPM2 nie ma pokrętła trybów, zatem zmiana customa z menu winna zmienić tryb zapisany w owym customie. A tak się nie dzieje, choć nie do końca, bo jeśli ów custom wrzucimy w ''video'', na czas jego trzymania tryb się zmieni. Trochę to komplikuje logikę całości, innymi słowy - trzeba pilnować trybów, bo po rozregulowaniu ustawień i chęci powrotu przez custom nie wszystko może wrócić.

Nie jest jednak źle, a nawet jest bardzo dobrze z innego powodu. Otóż menu pod pewnym względem jest bardzo podobne do układu logicznego mojego dotychczasowego ideału - Canona G9. Napiszę wam, jak to u mnie wygląda i jak najczęściej robię zdjęcia, gdzie priorytetem jest jakość i rawy.
- ustawiam tryb M,
- pokrętłem mogę regulować czas obserwując histogram (główna funkcja podczas ustawiania kadru) - bez wciskania czegokolwiek (w starych penach tak nie było),
- wciskając górną strzałkę mogę zmienić przysłonę (robię to rzadko),
- wciskając prawą strzałkę mogę zmienić iso (robię to często - gdy brakuje czasu),
- w razie potrzeby skorzystania z automatyki (gdy brak czasu na ustawienia), wciskam przycisk ''video'', włącza mi się ''custom 2'', gdzie aparat pracuje w trybie A z przysłoną 5,6, automatycznym iso i w trybie seryjnym.
- gdy już sobie to i owo poprzestawiam, wybranie z menu trybu ''custom 1'' przywraca mi ustawienia podstawowe,
- pod przyciskiem ''live guide'' mam włączanie nagrywania video, zgodnego z aktualnymi ustawieniami.

Oczywiście nie jest to teoria jedynie słuszna, ale mnie od lat tak się pracuje najlepiej - szybko i precyzyjnie.

Karol
4.11.12, 22:20
Dzięki, ładnie zmniejszasz te foty.
Czy na pliku 70mm_f56_200iso_is_off_statyw gałązki w LG nie zmieściły się w GO czy coś innego je tak rozmemłało?
Czy ekran dotykowy w E-PM2 ma jakieś przyjemne konsekwencja dla obsługi aparatu ponad to co wyklikaliśmy/pokręciliśmy w E-PM1?

Janko Muzykant
4.11.12, 23:29
Czy na pliku 70mm_f56_200iso_is_off_statyw gałązki w LG nie zmieściły się w GO czy coś innego je tak rozmemłało?
Wyszły z go (zdjęcie było robione lekko pod skosem), bo raczej obiektyw jest równy - nie widziałem powtarzalnego problemu z niesymetrią.

Czy ekran dotykowy w E-PM2 ma jakieś przyjemne konsekwencja dla obsługi aparatu ponad to co wyklikaliśmy/pokręciliśmy w E-PM1?
Czy ja wiem... na statywie przyda się wskazywanie aktywnego obszaru af, ale z drugiej strony, jak już jest statyw to wolę ostrzenie manualne. Bez statywu ostrzenie dotykowe, a tym bardziej ostrzenie ze zrobieniem zdjęcia to marketingowy bajer - znacznie precyzyjniej i w sumie szybciej jest wyostrzyć/przekadrować niż próbować trafić palcem w uciekający punkt, a robienie zdjęć pyknięciem dodatkowo pozbawia nas kolejnych ev stabilności, bo aparat trzyma się tak dość niewygodnie (część mięśni dłoni jest napięta do wewnątrz trzymaniem aparatu, część utrzymuje kciuka odchylonego).
Przeglądanie zdjęć z przewijaniem paluchem niby jest fajne, ale na czas przesuwania kadru zdjęcie się rozmywa w przeciwieństwie do przesuwania ''krzyżykiem''. Samo menu dotykowo obsługuje się w bardzo ograniczonym zakresie więc właściwie podsumowawszy, dotyk to bajer na przyciągnięcie ajfotoklienteli :)
Zupełnie jak z kartą FlashAir - może wykorzysta to 1 na 100 pstrykających, a może i nie. Myślałem, żeby zrobić z tego dysk widoczny w sieci wifi - wtedy miałoby to ograniczony sens, ale z tego co widzę, nie da się. Najszybciej nadal jest klasycznie: wrzucić kartę w czytnik...

Janko Muzykant
7.11.12, 23:23
Kilka nocnych:
http://as.elte-s.com/temp/epm2/34mm_f8_200iso_8s.jpg
http://as.elte-s.com/temp/epm2/32mm_f8_200iso_25s.jpg
Nocne niebo na 25 sekund, ciągnięte w górę szumi mniej niż dzienne we wcześniejszych penach. Pod tym względem oraz dynamiki - rewelacja :)

epicure
7.11.12, 23:38
Daje radę. W Canonie przy rozjaśnianiu nocnego nieba już wyłazi banding, a tutaj czysto.

Janko Muzykant
7.11.12, 23:51
Daje radę. W Canonie przy rozjaśnianiu nocnego nieba już wyłazi banding, a tutaj czysto.
To prawda, canony przegrały z olkiem w końcu po... od czasu e10 :)
A tu jeszcze nocne 1600iso z ręki, ze stabilizacją wbudowaną, która przy takich czasach daje radę raz na dwa - trzy ujęcia:
http://as.elte-s.com/temp/epm2/20mm_f4_1600iso_1_13s.jpg
http://as.elte-s.com/temp/epm2/20mm_f4_1600iso_1_25s.jpg
(ostatnie popalone trochę, ale z własnej winy - nie chciało mi się dubla zrobić, bo zimno :) )

Karol
8.11.12, 00:01
Kilka nocnych:

Wygląda dobrze, również dlatego, że to miłe dla oka ujęcia. Mam trochę zdjęć z OM-D z ekspozycjami 30-90 sekund ale jeszcze nie ruszałem rawów. BTW - czy nowe Peny też mają możliwość podglądu na żywo tego co się dzieje przy długich ekspozycjach? W sumie całkiem praktyczny ficzer.

Janko Muzykant
8.11.12, 00:20
BTW - czy nowe Peny też mają możliwość podglądu na żywo tego co się dzieje przy długich ekspozycjach? W sumie całkiem praktyczny ficzer.
Tzn. w jakim sensie? W trybie manualnym do pewnego stopnia obraz podąża za tym, co powstanie po naświetleniu (+-3EV i do pewnego poziomu jasności bezwzględnej, który jest jednak dość niski - znaczy to muszą być już ''egipskie ciemności'').

Karol
8.11.12, 00:44
Tzn. w jakim sensie?
Podczas naświetlania obraz może być wyświetlany na LCD i odświeżany (do 24 razy) w ustawionym interwale czasowym, więc już podczas ekspozycji widać jej efekty. Fotografujący decyduje więc kiedy przestać naświetlać bez konieczności eksperymentowania. Przy fajerwerkach, błyskawicach i wielu innych sytuacjach w ciemności - fajne. W OM-D nazywa się to LiveBulb i LiveTime - można to uaktywnić jak w trybie M przejedzie się za najdłuższy programowalny czas czyli dalej niż 60 sekund.

epicure
8.11.12, 00:45
Zapewne chodzi o ten bajer Live Bulb czy jakoś tak. Skoro bebechy te same, co w OM-D, to też powinno być w nowszych modelach.

Janko Muzykant
8.11.12, 00:56
Zapewne chodzi o ten bajer Live Bulb czy jakoś tak. Skoro bebechy te same, co w OM-D, to też powinno być w nowszych modelach.
I jest, szkoda tylko że bez histogramu.

gietrzy
8.11.12, 07:20
To prawda, canony przegrały z olkiem w końcu po... od czasu e10 :)
http://as.elte-s.com/temp/epm2/20mm_f4_1600iso_1_25s.jpg

Nie mam pytań, odwracamy tabelę i lider (po wielu latach wreszcie) na czele. Ostrość jak rozumiem przyjdzie z acr'em i stałkami.
Jest moc w tych maleństwach, nawet z innym stabilizatorem są super.

anmael
9.11.12, 13:52
Już można bez kombinacji:

Lighroom 4.3, Camera RAW 7.3 w wersjach "Release Candidate" są dostępne na oficjalnej stronie producenta. Oprócz poprawienia kilku błędów, programy umożliwiają pracę z następującymi aparatami:

Canon PowerShot S110
Canon PowerShot G15
Canon PowerShot SX50 HS
Casio Exilim EX-ZR1000
Casio Exilim EX-FC300S
Nikon D600
Olympus PEN E-PL5
Olympus PEN E-PM2
Olympus STYLUS XZ-2 iHS
Panasonic DMC-GH3
Pentax K-5 II
Pentax K-5 IIs
Pentax Q10

źródło (http://www.fotopolis.pl/index.php?n=15967)

Janko Muzykant
11.11.12, 16:05
Na koniec już tego wątku, dla porządku jeszcze dwa zdjęcia makro z pierwszej komercyjnej sesji z olka (koniec epoki canona :) - porst 50/1.7 plus mieszek:
http://as.elte-s.com/temp/epm2/makro1.jpg
http://as.elte-s.com/temp/epm2/makro2.jpg
Fajna tonalność, kolor, a praca makro z ekranem dotykowym i manualnymi obiektywami jest bardzo miła.

Karol
11.11.12, 16:58
Live Bulb

I jest, szkoda tylko że bez histogramu.
No szkoda, ale lepsze takie naświetlanie niż zupełnie w ciemno. Ciekawi mnie czy taka dodatkowa robota dla elektroniki aparatu nie miesza jakoś w obrazku na skutek grzania się czy jakiś innych zakłóceń. Porównam przy okazji.

dwa zdjęcia makro

Bardzo piękne ;-).

gietrzy
12.11.12, 09:51
makro z pierwszej komercyjnej sesji z olka (koniec epoki canona :)

Z twoich ust to brzmi jak wyrok, patrząc na fotki można tylko się bać co i jak by wyglądało jakbyś dorwał nową małą makrówkę.

strOOs
12.11.12, 23:58
Na koniec już tego wątku, dla porządku jeszcze dwa zdjęcia makro z pierwszej komercyjnej sesji z olka (koniec epoki canona :)
Ja wyprzedałem w czerwcu Canona i do wszelkich zleceń zacząłem używać wyłącznie G3. Da się tym i chrzciny, i architekturę zrobić.

Do makro nie miałem nigdy takiego zacięcia, kawał fajnych zdjęć.


Z twoich ust to brzmi jak wyrok, patrząc na fotki można tylko się bać co i jak by wyglądało jakbyś dorwał nową małą makrówkę.

Nowe makro mogłoby być słabsze - nie ma mieszków, a tu jest zdecydowanie "dalej" niż 1:1. Dużo pierścieni Kenko ...