Zobacz pełną wersję : E-620 a szumy?
Spotkałem w recenzjach, że E-620 ma większe szumy niż E-520! Stad też moje pytanie, czy warto zmieniać z E-520 na 620-tkę, zakładając że na E-30 nie mam funduszy?
Nie dramatyzowałbym, gorzej chyba nie jest, ale lepiej też niestety nie. Pod tym względem wypadają całkiem podobnie. Trzeba tylko pamiętać, żeby mieć wyłączoną Auto Gradację, bo jak nie to potrafi mocno zaszumieć. Ale jeśli jedyny powód do zmiany to lepsze wyniki na wyższych ISO to zdecydowanie odradzam taką zamianę - absolutnie nic nie zyskasz. Zerknij sobie jeszcze na porównanie matrycy na DxOMark: http://goo.gl/OaAJj (http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)/588%7C0/(brand)/Olympus/(appareil2)/221%7C0/(brand2)/Olympus)
A dlaczego w ogóle chcesz wymienić E-620? To naprawdę bardzo sensowny aparat ze wszystkimi bajerami jakie były montowane w Olkach ... Nie mów, że dla tych 2Mpix ;)
Koledzy mają rację w E-520 auto gradacja bardzo pomaga, poz tym to naprawdę świetna puszka jak się ją "bliżej" rozfoci. A E-620 to chyba troszkę lepsze parametry, ruchomy wyświetlacz. Efekty focenia i tak zależeć będa od kreacji właściciela.
E-620 fajnym aparatem jest ale obecnie nie zamieniłbym E-520 na niego. Peny, nawet te schodzące z rynku dość mocno odjechały z obrazkiem i są teraz niedrogie (te, które schodzą z rynku) a np. E-PL1 jest wręcz tani i ciągle imho godny polecenia. Ponadto można do nich podpiąć kilka naprawdę koszernych obiektywów, których nie ma do E-systemu.
Zgadzam się z Karolem - też bym poszedł w mikro 4/3. A biorąc pod uwagę to co masz w stopce wpisane - to nic nie tracisz - przynajmniej jeśli chodzi o szkła do dużego 4/3.
A dlaczego w ogóle chcesz wymienić E-620? To naprawdę bardzo sensowny aparat ze wszystkimi bajerami jakie były montowane w Olkach ... Nie mów, że dla tych 2Mpix ;)Wlasnie zastanawiam sie nad wymiana na e-620 z e-520. Jednak ma troche wiecej. Wiecej pol autofokusa i pewnie troche jest szybszy.
E-620 fajnym aparatem jest ale obecnie nie zamieniłbym E-520 na niego. Peny, nawet te schodzące z rynku dość mocno odjechały z obrazkiem i są teraz niedrogie (te, które schodzą z rynku) a np. E-PL1 jest wręcz tani i ciągle imho godny polecenia. Ponadto można do nich podpiąć kilka naprawdę koszernych obiektywów, których nie ma do E-systemu.
Też się zgadzam, przy tym co daje z matrycy E-M5 i ostatnie peny poszukiwanie E-620 jest nieporozumieniem lub zmianą dla zmiany. Osłabienie filtra AA w Penach spowodowało, że zrezygnowałem z używania E-30 dla EPL-1 dla lepszego obrazka. Kolejna zmiana wiązała sie już tylko ze zmianą technologii matrycy w OM-D
E-620 fajnym aparatem jest ale obecnie nie zamieniłbym E-520 na niego. Peny, nawet te schodzące z rynku dość mocno odjechały z obrazkiem i są teraz niedrogie (te, które schodzą z rynku) a np. E-PL1 jest wręcz tani i ciągle imho godny polecenia. Ponadto można do nich podpiąć kilka naprawdę koszernych obiektywów, których nie ma do E-systemu.
Tylko ze jakos nie moge sie przekonac do mikrusow. Obsluga. Wielkosc.
Własnie zastanawiam się nad wymiana na e-620 z e-520. Jednak ma trochę więcej. Więcej pól autofokusa i pewnie trochę jest szybszy.
Po pierwsze jest mniejszy od E-520, po drugie nie ma poziomicy, po trzecie ma tę samą matrycę i ten sam filtr AA co E-30. A co do mikrusów - weź RAW-y i obrabiaj , szybko się przekonasz.
Tylko ze jakos nie moge sie przekonac do mikrusow. Obsluga. Wielkosc.
Polecam E-PL2, bardzo wygodny aparat. Taki w sam raz, z m.zd 40-150 i 14-42 trzyma się go bardzo dobrze pomimo, że mam spore łapska. Zresztą E-PL1 również.
No Peny jakością obrazów z pewnością "odjechały". Tak mi się wydaje, że jesli zmieniać lustro na lustro to z E-520/620 co najmniej na E-30, mylę się?????????
No Peny jakością obrazów z pewnością "odjechały". Tak mi się wydaje, że jesli zmieniać lustro na lustro to z E-520/620 co najmniej na E-30, mylę się?????????
Ja bym wręcz powiedział, że jeżeli ktoś lubi trzymać w ręku aparat a nie chce tylko modnego aparatu (sorry, ale tak postrzegam PENy - nie dotyczy OMD) i patrzeć przez pryzmat zamiast na mini ekran LED, to lepiej dołożyć i kupić E-5 - skok jest naprawdę duży. Jeżeli jeszcze do niego kupi się jasne stałki od Sigmy, to patrząc na zdjęcia można odnieść wrażenie, że są jak z FF. Fakt, waży to to pewnie ze 3x więcej (mój E-5+grip+12-60/50F1.4 to ok 2kg), ale co tam - dla mnie pryzmat i AF po fazie to jest to :)
Polecam E-PL2, bardzo wygodny aparat. Taki w sam raz, z m.zd 40-150 i 14-42 trzyma się go bardzo dobrze pomimo, że mam spore łapska. Zresztą E-PL1 również.
EPL2 zdecydowanie lepiej brać niż EPL1, jest w nim wiele poprawek a różnica w cenie niewielka. Chyba że ktoś wyznaje kult iso100 :)
I masz całkowitą rację, ale jest coś co zawsze może blokować takie argumenty..............cena i realne możliwosci. E-5 to obecnie aparat dla wielu nieosiągalny, choc zapewne piękne marzenie. Wiem coś o tym.
Ludzie, ja zacząłem że nie mam funduszy, a wy mi o E-5. Jakbym miał kasę to jedynym wyborem byłoby E-5. Sprzedając mój i dokładając 5-6 stówek można kupić E-620 z grip-em. Dlatego się zastanawiam. A za E-30 to już trzeba szykować ok. 2k. zł. Nie wspomnę o E-piątce....:roll:
I masz całkowitą rację, ale jest coś co zawsze może blokować takie argumenty..............cena i realne możliwosci. E-5 to obecnie aparat dla wielu nieosiągalny, choc zapewne piękne marzenie. Wiem coś o tym.
Tak - ale nikt nie mówi by kupować nówkę, gdzie cena w sklepie jest IMHO niezbyt adekwatna do tego co oferuje konkurencja (aczkolwiek w OJ nie ma tragedii). Wystarczy od czasu do czasu poszeprać na alledrogo czy ebay'u - zdarzają się perełki za naprawdę rozsądne pieniądze.
Tak co by nie być gołosłownym - sampelek z ostatniego weekendu - E-5 + Sigma 50F1.4 @ F1.8:
72205
Mi naprawdę nic więcej nie trzeba - ale wiem, że ja jestem inny ;)
Masz rację Aldi, stop marzeniom i powrót na ziemię.:wink:
Ludzie, ja zacząłem że nie mam funduszy, a wy mi o E-5. Jakbym miał kasę to jedynym wyborem byłoby E-5. Sprzedając mój i dokładając 5-6 stówek można kupić E-620 z grip-em. Dlatego się zastanawiam. A za E-30 to już trzeba szykować ok. 2k. zł. Nie wspomnę o E-piątce....:roll:
Czy odchylany ekran, więcej punktów Af, Af-mikro dostrojenie, nieco lepszy wizjer i oficjalny grip warte są dla Ciebie tych 5-6 stówek?
Czy odchylany ekran, więcej punktów Af, Af-mikro dostrojenie, nieco lepszy wizjer i oficjalny grip warte są dla Ciebie tych 5-6 stówek?
Proponuję poszukać EPL-1 taniej używki z przejściówką, i odłożyć te 6 stówek do jakiegoś działającego amberbanku, będą jak znalazł za rok jak nowe piątki z matrycami sony trochę się zestarzeją i wyjdą szóstki , czy siódemki.
PS. nie jestem pewien , czy 620, ma te dostrojenie?
Właśnie, czy 620 ma dostrajanie AF (FF, BF)
Właśnie, czy 620 ma dostrajanie AF (FF, BF)
Tak, ma.
Właśnie, czy 620 ma dostrajanie AF (FF, BF)
Tak, +/- 20 kroków, osobno dla 20 obiektywów. Pamiętaj jednak że żadne dostrajanie nie jest tak dobre jak ostrzenie po kontraście, gdzie problem FF/BF z definicji nie występuje. Pomiar światła bezpośrednio z matrycy też ma swoje duże zalety.
Ziootek1971
23.10.12, 11:59
Tylko ze jakos nie moge sie przekonac do mikrusow. Obsluga. Wielkosc.
Od dosłownie kilku dni jestem posiadaczem "mikrusa". Mimo, że rąk najmniejszych nie mam, a lustrzankami (i analogowymi i cyfrowymi) fotografuję ładnych parę lat, to nie miałem większych problemów z przystosowaniem się do obsługi - w tym nawet w trybie manualnym.
Ok, a załóżmy że E-pl3, a co z moją lampą METZ 50 AF-1, czy ją normalnie można podłączyć? I drugie pytanie E-PL3 z 14-42 czy 12-50?
Darekw1967
23.10.12, 12:29
Właśnie, czy 620 ma dostrajanie AF (FF, BF)
Witam !
Ma !
Co do zmiany z E-520 na E-620 uwazam, ze ma to sens jezeli interesuja Ciebie male lustrzanki olka.
Zyskasz odchylany ekran lcd, wiekszy DR, szybszy AF oraz lepiej pracujacy uklad pomiarowy swiatlomierza.
W E-620 takze lepiej pracuje AWB.
E-520 ma tendencje do czestych przepalow bieli a E-620 takich tendencji nie ma i tutaj mozesz
robic duzo fot dobrze naswietlonych bez kombinowania na korektach ekspozycji.
Co do penow faktycznie maja slabsze AA i z tego samego szkla mozna wyciagnac wiecej szczegolow
ale wazne czy Ci pasuje filozowia obslugi PEN-a i czy chcesz inwestowac w szkla mikro 4/3.
Jeden znajomy foci E-620 a drugi EPL-1 i kazdy z nich robi niezle foty, wiec do Ciebie nalezy
decyzja ;)
Pozdrawiam
Lampa powinna działać - w końcu to ta sama stopka ... ale jak założysz dodatkowy wizjer to już jej nie podłączysz :(
Poza tym obawiałbym się o "ergonomiczność" takiego połączenia - Metz trochę waży, a grip w PENach za duży nie jest.
Mi się już fatalnie używało FL50 z E-500 - mały palec musiał być pod korpusem - z PENem obawiam się, że może być trochę gorzej. Do takich lamp to tylko E(M)-5 z gripem.
Ponawiam, pytanie z wyższego posta. Dodatkowo - na dniach chciałem kupować 14-54 I ale teraz szczerze mówiąc zacząłem się wachać nad kupnem E-pl3.
Ale tej lampy nie trzeba na sankach używać - z E-PL3 działa bezprzewodowe wyzwalanie błysku, a ten Metz też jest chyba kompatybilny.
Lampa powinna działać - w końcu to ta sama stopka ... ale jak założysz dodatkowy wizjer to już jej nie podłączysz :(
Poza tym obawiałbym się o "ergonomiczność" takiego połączenia - Metz trochę waży, a grip w PENach za duży nie jest.
Mi się już fatalnie używało FL50 z E-500 - mały palec musiał być pod korpusem - z PENem obawiam się, że może być trochę gorzej. Do takich lamp to tylko E(M)-5 z gripem.
Ale działa bezprzewodowe sterowanie lampami Olympusa, aparat z wizjerem w prawą, lampa w lewą rękę i jedziemy :grin: Albo jakaś szyna do lampy.
Ok, a załóżmy że E-pl3, a co z moją lampą METZ 50 AF-1, czy ją normalnie można podłączyć? I drugie pytanie E-PL3 z 14-42 czy 12-50?
Lampa powinna działać - w końcu to ta sama stopka ... ale jak założysz dodatkowy wizjer to już jej nie podłączysz :(
Poza tym obawiałbym się o "ergonomiczność" takiego połączenia - Metz trochę waży, a grip w PENach za duży nie jest.
Mi się już fatalnie używało FL50 z E-500 - mały palec musiał być pod korpusem - z PENem obawiam się, że może być trochę gorzej. Do takich lamp to tylko E(M)-5 z gripem.
Odpowiem obydwojgu od razu.
Mam E-PL3 i lampę z kompletu. Nie lampę, tylko takie gówienko małe. Ale mam też z dużego systemu Metza 58-AF-1.
Metz doskonale działa z PEN-ami. Działają wszystkie jego tryby, w tym tryb "R". Więc możesz na sanki założyć to małe gówienko i nim sterować dużą lampę, którą możesz postawić gdzieś z boku. A i efekt będzie lepszy, bo nie walisz prosto w oczy.
Oczywiście można dużą lampę wpiąć w sanki i działa doskonale. Nawet śluba tak robiłem i patrzyli na mnie jak na głupa :mrgreen: - ale zdjęcia się pdobały.
Co do wizjera. Zakładam tylko gdy mam bardzo ostre światło w ekranik i nie mogę kadrować. No wtedy raczej lampy nie używam.
Jedyny przypadek gdy to się nie sprawdzi, to fotografia pod słońce i chcesz dopalić cienie. Tak wtedy braknie sanek. Ale coś mi się obiło o uszy, że można wykorzystać wężyka i port akcesoriów i w ten sposób lampę odpalić.
BTW - mam oczywiście E-30, ale na razie nie sprzedaję
Ale działa bezprzewodowe sterowanie lampami Olympusa, aparat z wizjerem w prawą, lampa w lewą rękę i jedziemy :grin: Albo jakaś szyna do lampy.
No to nic dziwnego, że Olek promuje stałki - obsłużyć zooma w takiej konfiguracji to nie lada wyzwanie :p
Najgorzej że w zestawach z tego co się orientuję nic poza baterią nie ma w komplecie. Wizjera, ani chociaż małej lampy. I tak sie zaczyna, kupuje się E-pl3 a potem trzeba dokupić wizjer, lampę i tak leca stówki.... i skąd brać kasę, z Amber Gold?:shock:
Najgorzej że w zestawach z tego co się orientuję nic poza baterią nie ma w komplecie. Wizjera, ani chociaż małej lampy. I tak sie zaczyna, kupuje się E-pl3 a potem trzeba dokupić wizjer, lampę i tak leca stówki.... i skąd brać kasę, z Amber Gold?:shock:
Grunt to nie podejmować pochopnych decyzji - przeglądaj co jakiś czas naszą wewnętrzną giełdą oraz allegro - na pewno coś trafisz.
Dopóki działa Ci E-520, to nie masz problemu :)
Grunt to nie podejmować pochopnych decyzji - przeglądaj co jakiś czas naszą wewnętrzną giełdą oraz allegro - na pewno coś trafisz.
Dopóki działa Ci E-520, to nie masz problemu :) Tak, tylko napaliłem się na 14-54 i dlatego teraz mam zagwostkę, a do pena nie kupię nic z tym światłem bo ceny zabijają!
Najgorzej że w zestawach z tego co się orientuję nic poza baterią nie ma w komplecie. Wizjera, ani chociaż małej lampy. I tak sie zaczyna, kupuje się E-pl3 a potem trzeba dokupić wizjer, lampę i tak leca stówki.... i skąd brać kasę, z Amber Gold?:shock:
Źle się orientujesz. W komplecie z E-PL3 jest lampka i wizjer. Nawet takie fikuśne woreczki na to dają.
---------- Post dodany o 13:12 ---------- Poprzedni post był o 13:11 ----------
Tak, tylko napaliłem się na 14-54 i dlatego teraz mam zagwostkę, a do pena nie kupię nic z tym światłem bo ceny zabijają!
Możesz 14-54 podpiąć do PEN-a. apz tak podpina 12-60 do OMD
Tak, tylko napaliłem się na 14-54 i dlatego teraz mam zagwostkę, a do pena nie kupię nic z tym światłem bo ceny zabijają!
Faktycznie 14-54 można teraz kupić za śmieszne pieniądze i ja bym tak zrobił - zooma z tym świetłem do mikrusów nie dostaniesz, to po pierwsze. Po drugie - nawet jak kupisz mikrusa, to będziesz mógł go dalej używać.
Ale skoro myślisz o 14-54, to najpierw go kup - różnia miedzy 14-42 a 14-54 jest tak diametralna (zarówno jeżeli chodzi o zwykłe zdjęcia jak i z lampą), że może się okazać, że przestaniesz myśleć o zmianie puszki :)
Faktycznie 14-54 można teraz kupić za śmieszne pieniądze i ja bym tak zrobił - zooma z tym świetłem do mikrusów nie dostaniesz, to po pierwsze. Po drugie - nawet jak kupisz mikrusa, to będziesz mógł go dalej używać.
Ale skoro myślisz o 14-54, to najpierw go kup - różnia miedzy 14-42 a 14-54 jest tak diametralna (zarówno jeżeli chodzi o zwykłe zdjęcia jak i z lampą), że może się okazać, że przestaniesz myśleć o zmianie puszki :) Robiłem nim zdjęcia przez tydzień jak byłem w Warszawie i naprawdę jest super. A załóżmy kupując mikrusa to z 14-42 czy 12-50? Domyślam się zę ten drugi!
Robiłem nim zdjęcia przez tydzień jak byłem w Warszawie i naprawdę jest super. A załóżmy kupując mikrusa to z 14-42 czy 12-50? Domyślam się zę ten drugi!
Ja bym nie liczył na mikrusowe zoomy - żaden nie dogoni 14-54
Zmiana 520 na 620 to raczej z tych kaprysnych niz racjonalnych.
Jesli ma byc koniecznie duze to najekonomiczniejsze jest zestawienie e30/e3.
O E5 nie napisze bo znowu sie minusy posypia i paru userow krew zaleje, jednak zmiana na to E3s jak nie masz kasy, rozbudowanego systemu i parcia na powiedzmy nowosci, pozbawiona sensu kompletnie.
Slusznie tutaj pare osob zaproponowalo mikrusy.
Sprzedaj to co masz w czorty i zainwestuj w ten system, moze na cos z nowa matryca starczy, a wtedy skok jakosciowy, dzialanie af uswiadczysz realnie.
Szkiel jest troche wiec nie ma co tesknic za brakiem odpowiednika 14-54, zreszta jak tak juz go pragniesz to smialo go mozesz podlaczyc do mikrusa.
pozdro
Zmiana 520 na 620 to raczej z tych kaprysnych niz racjonalnych.
Jesli ma byc koniecznie duze to najekonomiczniejsze jest zestawienie e30/e3.
O E5 nie napisze bo znowu sie minusy posypia i paru userow krew zaleje, jednak zmiana na to E3s jak nie masz kasy, rozbudowanego systemu i parcia na powiedzmy nowosci, pozbawiona sensu kompletnie.
Slusznie tutaj pare osob zaproponowalo mikrusy.
Sprzedaj to co masz w czorty i zainwestuj w ten system, moze na cos z nowa matryca starczy, a wtedy skok jakosciowy, dzialanie af uswiadczysz realnie.
Szkiel jest troche wiec nie ma co tesknic za brakiem odpowiednika 14-54, zreszta jak tak juz go pragniesz to smialo go mozesz podlaczyc do mikrusa.
pozdroTak, tylko jak kupię PEN-a to już nie starczy na 14-54:cry:
Olek niestety w e-pl3 zmienił koncepcję tej serii, usunął wygodny chwyt z epl2 i moją ulubiona wychylaną lampkę obecna w epl1i2 w zamian dając odchylany mniejszy (sic!) lcd i doczepiane gupek-pykadełko w stylu tych z nexa. Oczywiście znacznej poprawie uległa ponoć praca AF ale na tą w epl2 z 14-42II to już trudno narzekać. Zysku w jakości obrazka wzgledem wczesniejszych penów to chyba w epl3 nie ma...
Tak, tylko jak kupię PEN-a to już nie starczy na 14-54:cry:
Bez skrupolow napisze, ze czyms z nowa matryca i chocby kitem, nie uswiadczysz dyskomfortu rozstajac sie z 520 i ewentualnie 14-54.
pozdro
Szkiel jest troche wiec nie ma co tesknic za brakiem odpowiednika 14-54, zreszta jak tak juz go pragniesz to smialo go mozesz podlaczyc do mikrusa.
pozdro
Tylko, że 14-54 ver. I nie ma możliwości ostrzenia po kontraście to jednak nie będzie to samo co 12-60 czy 14-54 v.II. Pierwszą wersję warto brać... ale przy założeniu, że zostaje się w dużym 4/3.
Tylko, że 14-54 ver. I nie ma możliwości ostrzenia po kontraście to jednak nie będzie to samo co 12-60 czy 14-54 v.II. Pierwszą wersję warto brać... ale przy założeniu, że zostaje się w dużym 4/3.
Czy w ogóle jest jakaś lista obiektywów, które nie ostrzą po kontraście?
Z E-5 testowałem stary 35 i 70-300 i wszystkie chodziły bez problemów (wydaje mi się, że też podpinałem 40-150 v1, ale głowy nie dam)
A takie może głupie pytanie, czy PEN-y nie robią troche takich zdjęć jak kompakty, czyli takie trochę nienaturalne, wygładzone itp. w porównaniu z lustrzankami?
A takie może głupie pytanie, czy PEN-y nie robią troche takich zdjęć jak kompakty, czyli takie trochę nienaturalne, wygładzone itp. w porównaniu z lustrzankami?
Nie ;)
A takie może głupie pytanie, czy PEN-y nie robią troche takich zdjęć jak kompakty, czyli takie trochę nienaturalne, wygładzone itp. w porównaniu z lustrzankami?
Oj nie, jeżeli piszemy o jpgach prosto z aparatu to oczywiście wszystko zależy od ustawień, mi ten silnik generalnie pasuje.
Czy w ogóle jest jakaś lista obiektywów, które nie ostrzą po kontraście?
Z wymienionych szkieł z Penami najlepiej współpracuje 14-54 v.2, gorzej 14-54 v.1 jak i 12-60. To nie jest tak, że jeden ostrzy lux drugi wcale. Po prostu jedne ostrzą lepiej drugie gorzej - przejeżdżają, wracają, zachowują się głośno. Każdy musiałby sobie sprawdzić sam na ile dane szkło zachowuje się akceptowalne dla niego. Lista dot. IMAGER AF czyli ostrzenia po kontraście owszem była, jeszcze za czasów E-systemu. Są na niej:
ZD 25
ED 9-18
ED 14-42
ZD 14-54 II
ED 40-150
ED 70-300
i własnie te szkła najlepiej ostrzą z Penami co jak wspomniałem nie znaczy, że ostrzą super, jak i nie znaczy, że inne nie ostrzą.
http://www.olympusamerica.com/files/oima_cckb/Imager_AF_Compatibility_Statement_EN.pdf
(http://www.olympusamerica.com/files/oima_cckb/Imager_AF_Compatibility_Statement_EN.pdf)
Karol - dzięki za info.
Mogę się założyć, że jak wyjdzie kolejny OMD z czujnikami fazowymi, to problem przestanie istnieć :)
Darekw1967
23.10.12, 15:10
Witam !
Do mikro 4/3 tez niezle ostrzy ZD 11-22
Pozdrawiam
Źle się orientujesz. W komplecie z E-PL3 jest lampka i wizjer. Nawet takie fikuśne woreczki na to dają.
Zakupiwszy EPL3 z Olyjedi dostałam zaiste lampkę w fikuśnym woreczku ale wizjera mi nie dali. Albo miałam okrojony zestaw albo coś tam mieszacie kolego ;)
Źle się orientujesz. W komplecie z E-PL3 jest lampka i wizjer. Nawet takie fikuśne woreczki na to dają.Zakupiwszy EPL3 z Olyjedi dostałam zaiste lampkę w fikuśnym woreczku ale wizjera mi nie dali. Albo miałam okrojony zestaw albo coś tam mieszacie kolego ;)
Bodzio nam odjechał ;) Wizjer jest w komplecie z body tylko wtedy gdy się zamówi body+wizjer :-P
Szumy interesuja praktycznie tylko onanistow sprzetowych. Zmiana E-520 na E-620 nic nie wnosi (o ile E-520 dziala), jak chcesz koniecznie kupic sprzet to moze lepiej nowy obiektyw albo lampe?
Witam !
Do mikro 4/3 tez niezle ostrzy ZD 11-22
Pozdrawiam
Nieźle to znaczy wcale.
No, Romek i zulka sprowadzili mnie na ziemię. Pewnie, że zamówiłem wizjer osobno. Eeech starość. ZUS łapy zaciera.
Bogdan - nie chcesz czasem sprzedać E-30 z kitem? Nie ukrywam, że liczę na obiektyw w gratisie oferując za body uczciwą, rynkową cenę i odbiór osobisty... W końcu po co Ci 14-35/2.0 bez aparatu?
Bogdan - nie chcesz czasem sprzedać E-30 z kitem? Nie ukrywam, że liczę na obiektyw w gratisie oferując za body uczciwą, rynkową cenę i odbiór osobisty... W końcu po co Ci 14-35/2.0 bez aparatu?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A wiesz jak fantastycznie ostrzy z PEN-em ? Mówię o 14-35 oczywiście. Z E-30 potrafi nie trafić. Nigdy się to nie zdarzyło z penem.
Dla samej Sigmy 150 doskonale pracującej z E-30 - jednak nie.
ps. Oliwa była robiona E-30 + 14-35
ps2. znam osobiście i bardzo lubię Karola, i wprost uwielbiam takie jajcowe wpisy. Brakuje tu tylko celnej riposty bufetowej :mrgreen:
ps3. mam osobistego szerpę, noszącego za mną klamoty. Aga widziała :D
Nieźle to znaczy wcale.
Miałem , używałem , nie zgadzam się z tak skrajną opinią , ostrzyło szybciej od 14-54 vII. z EP-1
macie ludzie zdrowie ;-)
w jeden dzień 6 stron pitolenia o szumach ;-)
macie ludzie zdrowie ;-)
w jeden dzień 6 stron pitolenia o szumach ;-)
Ale o jakich szumach? Czy Ty widziałeś przez tych 6 stron więcej niż 2-3 zdania o szumach? :)
Przecież to Off-Topic Club :D
Zmiana E-520 na E-620 nic nie wnosi (o ile E-520 dziala), jak chcesz koniecznie kupic sprzet to moze lepiej nowy obiektyw albo lampe?[/QUOTE]
poza szybszym AF , mikroregulacją AF , nowszą matrycą ( ta sama co w E-30) , do kupienia uchwyt pionowy za śmieszne pieniadze - mozna sie zgodzić
e620+ ZD 14-54 jest demonem szybkości AF w porównaniu do e520 z tym samym obiektywem
pozdrawiam
Dar-i-jush
23.10.12, 22:17
Ja przeżyłem zamianę E-510 na E-620 i powiem, że jak za niewielką dopłatą to watro. Zwłaszcza jak nie chcesz mikrusów. Wszystko o czym napisał viruuss jest wyraźnie odczuwalne (i odchylany LCD, wyraźniejszy też jest, pośrednie ISO, lepsza kontrola WB i pewnie coś by się jeszcze znalazło). Wg mnie konieczny zakup gripa. Jest za grosze, a wygoda przewyższa serię E-5xx mimo płytszego gripa. Licz się z koniecznością zmiany akumulatorów, to podbije nieco cenę przesiadki.
W kwestii pytania z pierwszego posta: szumy nie są większe, w najgorszym przypadku są takie same. Jak przeskalujesz 12Mpix do 10Mpix, to będą drobniejsze. ISO100 jest programowe. To tak naprawdę ISO200 prześwietlone o ok 1EV podczas robienia zdjęcia i programowo przyciemnione o ok 1EV po zrobieniu. Efekt to większe wypalenie świateł na ISO100 i pozornie mniejsze szumy. Lepiej robić na ISO200 (różnica w dynamice jest zauważalna nie tylko w testach laboratoryjnych) i samemu korygować EV. Jeśli robisz w RAWach to sobie dodasz +1, albo mniej, a potem wywołasz robiąc samemu "ISO100". Zakres tonalny ogólnie jest większy niż w E-5xx (oprócz tego ISO100).
UPDATE: Właśnie mi się przypomniała różnica w traktowaniu jpeg przez oba korpusy. Otóż E-510 bardziej je paćkał, a E-620 wywołuje bardziej "na ostro", więcej detali ale i ziarnistość większa (stąd może opinia, że bardziej szumi?). Może to kwestia ustawień odszumiania, tego dokładnie nie powiem, bo zawsze byłem nastawiony na RAW, a tu jest jak wyżej pisałem.
E-520 na E-620? Obrazek ciut bardziej podobał mi się z 520-tki (szum bardziej "mono"), za to cała reszta (no, poza akumulatorem) na plus dla E-620.
za to cała reszta (no, poza akumulatorem) na plus dla E-620.
Akumulator również imho jest plusem E-620. Po pierwsze można kupić naprawdę tanio (oryginał), po drugie pasuje również do Penów.
Generalnie po przebudzeniu stwierdzam, że na PEN-y na razie nie przechodzę. Pozostanę przy kupnie 14-54 I. A nad 620 sie jeszcze zastanowię. Myślę że lepiej sobie odpuścić i poczekać parę miesięcy na E-30-kę. Aczkolwiek chciałbym jakąś zmianę....
Myślę że lepiej sobie odpuścić i poczekać parę miesięcy na E-30-kę. Aczkolwiek chciałbym jakąś zmianę....[/QUOTE]
miałem ten sam problem przy zmianie body
e3/30 czy e620 ?
wybrałem e620 ze wzgledu na jego wymiary, co tu duzo pisać jest mały !!
mozna go zabrać idąc na rower (mała torba , 620+9-18 )
jak jade na wakacje , odpinam grip , do tego 14-54 , 9-18 i masz wszystko czego potrzeba
e3/30 to wielkie konie
pytanie czego potrzebujesz ?
w jakości obrazka wielkiej róznicy nie znajdziesz w porównaniu do 30
pozdr
Moze dodam ze mam E-520, E-1 i E-30 (w tej kolejnosci kupowane) i czegos takiego jak roznica w jakosci obrazu w ogole nie biore pod uwage (widoczna roznica przy obrobce to rozmiar zdjecia). O regulacji AF rzeczywiscie nie pomyslalem, ale to dlatego, ze moje zuiki jej nie wymagaly (znacznie gorzej jest z Nikkorami).
Mam E-520 i najczęściej używam go z 11-22 . AF działa błyskawicznie , w wakacje miałem przyjemność podpiąć grzecznościowo 11-22 do E-620 i powiem szczerze że nie ma żadnej różnicy w szybkość działania AF w 520 i 620 -- obydwa ostrzą jednakowo szybko i celnie i obrazek dają praktycznie identyczny. Jedyna różnica jaką dostrzegłem która mogłaby wpłynąć na lepszy komfort pracy to odchylany ekran .
nie ma żadnej różnicy w szybkość działania AF w 520 i 620 -- obydwa ostrzą jednakowo szybko i celnie
to jest bardzo ciekawe stwierdzenie !!
e620 -7-point TTL Phase Detection (5 cross-type)
e520 - 3-point TTL Phase Difference Detection
miałem e510 potem e520 i własnie szybszy AF skłonił mnie do zamiany na e620
Nie wiem jak jest z innymi obiektywami , ale z 11-22 nie ma żadnej różnicy ( może na jakiś super dokładnych przyrządach pomiarowych można by odczytać różnice mierzoną w ułamkowych częściach sekundy ) generalnie piknięcie po naciśnieciu spustu migawki , celność i sam obrazek wydają się nie do rozróżnienia .
Oczywiście jest to tylko moje prywatne odczucie .
e620 -7-point TTL Phase Detection (5 cross-type)
e520 - 3-point TTL Phase Difference Detection
w kazdej lustrzance uzywam pojedynczego punktu AF, czy wtedy liczba tych punktow tez wplywa na szybkosc AF czy tylko na samopoczucie?
w kazdej lustrzance uzywam pojedynczego punktu AF, czy wtedy liczba tych punktow tez wplywa na szybkosc AF czy tylko na samopoczucie?
:)
a ja używam wszystkich , czy wtedy jest szybszy AF niż gdybym uzywał pojedyńczego punktu ?
To byl Twoj argument, Ty go odeprzyj.
Darekw1967
24.10.12, 16:23
Nieźle to znaczy wcale.
Witam !
Bezproblemowo... ostrzy ZD 11-22 na EPL-1.
Nie mialem z tym szklem zadnych problemow.
Natomiast wspolpraca pena z ZD 14-54 byla fatalna.
Pozdrawiam
To byl Twoj argument, Ty go odeprzyj.
co mam odpierac ?
akurat w przypadku e520 v e620 bym sie skupił na rodzaju czujników AF
w 620 jest ich wiecej i na dodatek 5 z nich jest krzyzowych , w 520 sa czujniki liniowe
przy załozeniu ze uzywasz tylko 1 pkt AF i jest to czujnik liniowy a nie krzyżowy ( czego nie napisałeś ), AF 620 powinien byc szybszy
Czujniki liniowe – potrafią wykryć różnice w jasności tylko wzdłuż jednej, prostopadłej osi. I tak: Czujniki pionowe działają poprawnie tylko jeśli celujemy w linie poziome, a czujniki poziome potrafią wykryć tylko zmiany jasności wzdłuż linii pionowych. Czujniki liniowe zbudowane są z matrycy posiadającej tylko jeden rząd pikseli, tak zwanej matrycy liniowej. Najczęściej spotykanymi czujnikami liniowymi są czujniki pionowe.
Czujniki krzyżowe – potrafią wykryć różnice w jasności wzdłuż kilku osi, najczęściej dwóch – poziomej i pionowej – są zbudowane z dwóch matryc liniowych.
Dzięki temu nie są tak zależne od fotografowanego obiektu i pozwalają na celniejsze ustawienie ostrości, a często również szybsze.
mam nadzieję , ze wystarczy :)
W teorii to wygląda zdecydowanie na korzyść E620, natomiast w praktyce w moim odczuciu różnice są mikroskopijne . Ja zaobserwowałem , że dużo większe znaczenie ma jednak obiektyw jaki jest doczepiony do korpusu . Być może z podpiętym kitem do obydwu korpusów ta różnica może się robić juz zdecydowanie bardziej widoczna na korzyść E620 .
w kazdej lustrzance uzywam pojedynczego punktu AF, czy wtedy liczba tych punktow tez wplywa na szybkosc AF czy tylko na samopoczucie?
Ilosc punktow AF, moze swiadczyc o zaawansowaniu ukladu AF, co nierzadko idzie w parze z jego dzialaniem w kontekscie szybkosci.
Jeszcze nie widzialem przetwornika o 3 punktach pomiaru co by zapierd... na zadowalajacym poziomie.
A jesli to wszystko przedlozyc na kontekst AF-C to teza kolegi @viruuss'a nabiera sensu, bo im wiecej punktow, ktore dodatkowo ustawimy jako aktywne, tym latwiej sledzic obiekt.
pozdro
Ilosc punktow AF, moze swiadczyc o zaawansowaniu ukladu AF,
Magnezowa obudowa tez moze swiadczyc o bardziej zaawansowanym ukladzie AF niz plastikowa. Logika...?
W teorii to wygląda zdecydowanie na korzyść E620, natomiast w praktyce w moim odczuciu różnice są mikroskopijne . Ja zaobserwowałem , że dużo większe znaczenie ma jednak obiektyw jaki jest doczepiony do korpusu . Być może z podpiętym kitem do obydwu korpusów ta różnica może się robić juz zdecydowanie bardziej widoczna na korzyść E620 .
Zapnij cos do 520 czy innego e-systemowego "zolwia", i zapnij pozniej do czegos pokroju E3/E5 to zobaczysz jak szkla dostaja kopa i co to znaczy w miare sprawny uklad AF.
pozdro
---------- Post dodany o 19:49 ---------- Poprzedni post był o 19:45 ----------
Magnezowa obudowa tez moze swiadczyc o bardziej zaawansowanym ukladzie AF niz plastikowa. Logika...?
Pomine kwestie materiałoznawstwa, bo to nie temat jej dyskusji.
Podaj mi prosze jakies dane odnosnie puszek gdzie uklad o mniejszej liczbie czujnikow zapierd..., szybciej niz ten uklad, ktory ma ich wiecej.
pozdro
[QUOTE=nyny;872438]Zapnij cos do 520 czy innego e-systemowego "zolwia", i zapnij pozniej do czegos pokroju E3/E5 to zobaczysz jak szkla dostaja kopa i co to znaczy w miare sprawny uklad AF.
pozdro[COLOR="Silver"]
Potwierdzam - 70-300 oraz 35ka włączyły turbo po podpięciu do E-5.
Oczywiście nyny ma racje , E520 nie jest zbyt szybki , z kitami AF często się gubi i chwile trzeba poczekać zanim trafi . Ale naprawdę po przypięciu 11-22 poczułem się jakbym miał inny aparat , AF łapie błyskawicznie , wiem że to jest trudne może do uwierzenia , sam na początku nie mogłem w to uwierzyć ile może dać zmiana szkła , ale to prawda.
Różnica w AF między 620 a 520 jest widoczna z obiektywami z napędem ultradźwiękowym - znacznie pewniej działały mi 12-60 i Bigma (bez doostrzania w nieskończoność przy marnym świetle) ale do AF z choćby E-30 trochę brakuje. 620tka ma jeszcze jeden bardzo przydatny "ficzer" (zdaje się nie było tego w serii 5x0) - wybór wielkości pola centralnego.
Co do korekty FF/BF - bałem się tego w Nikonie słysząc opinie, jak to ładnie jest w Olympusie a jak duże prawdopodobieństwo tej wady w innych systemach. Tu i tam przewinęło mi się podobna liczba obiektywów (i tak stanęło na podobnym zestawie - UWA, taniajasnastałka, makro, tele), ale w "N" spotkałem się z tym problemem tylko dwa razy (S17-70 lekko i T18-50 masakrycznie) za to w Olku korygowałem co drugie szkło (szczególnie rozrzut między szerokim a długim końcem zooma). Wniosek - korekta w E-620 to bardzo przydatna rzecz. Puszkę bardzo miło wspominam i chyba sobie znowu sprawię z dual kitem i jakimiś manualami.
R
Co do korekty FF/BF - bałem się tego w Nikonie słysząc opinie, jak to ładnie jest w Olympusie a jak duże prawdopodobieństwo tej wady w innych systemach. .
Ale to jest prawda, kupilem nowe 35/1.8g, 50/1.4g i 85/1.8g i tylko 35 trafia idealnie, reszta wymagala ustawien i dlatego musialem zamiast D200 uzywac D300 (zwyczajnie nie mam czasu wyslac obiektywow do serwisu).
Co do korekty FF/BF - bałem się tego w Nikonie słysząc opinie, jak to ładnie jest w Olympusie a jak duże prawdopodobieństwo tej wady w innych systemach. Tu i tam przewinęło mi się podobna liczba obiektywów (i tak stanęło na podobnym zestawie - UWA, taniajasnastałka, makro, tele), ale w "N" spotkałem się z tym problemem tylko dwa razy (S17-70 lekko i T18-50 masakrycznie) za to w Olku korygowałem co drugie szkło (szczególnie rozrzut między szerokim a długim końcem zooma). Wniosek - korekta w E-620 to bardzo przydatna rzecz. Puszkę bardzo miło wspominam i chyba sobie znowu sprawię z dual kitem i jakimiś manualami.
U mnie tez, na zadnym z body i na zadnym z obiektywow nie uswiadczylem BF/FF i na zadnym mikroregulacjii nie uzylem.
W olku tez nie mialem tego problemu*
*na E3 po firmware 1.4 pucha wyladowala w serwisie bo AF fisiowal, ale jak wrocil bylo OK
pozdro
Magnezowa obudowa tez moze swiadczyc o bardziej zaawansowanym ukladzie AF niz plastikowa. Logika...?
się popisałeś :)
Tak poczytałem dywagacje kolegi nad zmianą E-520 na E-620 i Wasze rozważania i próbuję to dopasować do swoich doświadczeń. Mam jak wiecie E-520 od ok 3 lat. Wiele już nim sfociłem w Łodzi, Polsce a nawet w Europie na rowerowych wycieczkach. Muszę przyznać, że aparat jest bardzo dobry, choć może trudno go nazwac demonem prędkości w ostrzeniu z kitami. Różnica wychodzi jednak jak podepnie się 7-14, 12-60 czy 50-200, a takie miałem okazję podpinać. Jesli pominiemy kwestię tego co mamy w kieszeni i uznamy że trzeba się cieszyć z tego co się ma, E-520 potrafi sprawić naprawdę dużą satysfakcję.Dowodzą tego moje zdjęcia, które przecież wielu z Was widziało i oceniało wysoko.
Podstawa jest technika focenia tym sprzetem i odpowiednie ustawienia, stosowne do okoliczności.
P.s. Ja też po cichu marzę o czymś z wyższej półki, ale niestety na razie na tym muszę poprzestać, co nie znaczy że z E-520 nie zrobię jeszcze wielu atrakcyjnych fot.
Pozdrowerki
Tak poczytałem dywagacje kolegi nad zmianą E-520 na E-620 i Wasze rozważania i próbuję to dopasować do swoich doświadczeń. Mam jak wiecie E-520 od ok 3 lat. Wiele już nim sfociłem w Łodzi, Polsce a nawet w Europie na rowerowych wycieczkach. Muszę przyznać, że aparat jest bardzo dobry, choć może trudno go nazwac demonem prędkości w ostrzeniu z kitami. Różnica wychodzi jednak jak podepnie się 7-14, 12-60 czy 50-200, a takie miałem okazję podpinać. Jesli pominiemy kwestię tego co mamy w kieszeni i uznamy że trzeba się cieszyć z tego co się ma, E-520 potrafi sprawić naprawdę dużą satysfakcję.Dowodzą tego moje zdjęcia, które przecież wielu z Was widziało i oceniało wysoko.
Podstawa jest technika focenia tym sprzetem i odpowiednie ustawienia, stosowne do okoliczności.
P.s. Ja też po cichu marzę o czymś z wyższej półki, ale niestety na razie na tym muszę poprzestać, co nie znaczy że z E-520 nie zrobię jeszcze wielu atrakcyjnych fot.
Pozdrowerki
Mam dokładnie takie same spostrzeżenia
Miałem , używałem , nie zgadzam się z tak skrajną opinią , ostrzyło szybciej od 14-54 vII. z EP-1
Może na EP-1 tak jest, ale mam zarówno 11-22 jak i 14-54II i niestety na nowszych Penach 11-22 to porażka w porównaniu do 14-54. Już nawet 50 makro lepiej chodzi niż 11-22 w zakresie celności. 11-22 robi bzyk i koniec, ale z celnością załamka. Na lustrzankach nie ma problemu.
Może na EP-1 tak jest, ale mam zarówno 11-22 jak i 14-54II i niestety na nowszych Penach 11-22 to porażka w porównaniu do 14-54. Już nawet 50 makro lepiej chodzi niż 11-22 w zakresie celności. 11-22 robi bzyk i koniec, ale z celnością załamka. Na lustrzankach nie ma problemu.
Się zobaczy. Niech ktoś weźmie na zlot to popróbujemy.
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.