Zobacz pełną wersję : Amatorskie nagrania video - E-PM1?
Potrzebuję aparatu do amatorskich nagrań video: do łączenia fragmentów filmu ze zdjęciami w pokazach z różnego typu imprez.
Obecnie cena E-PM1 jest bardzo zachęcająca i stąd moje pytanie.
Chcę zmontować sobie zestaw aparat + 14-42msc + mikrofon (SEMA1?) + SDHC 64GB
Będzie to działać tak że efekt można ludziom pokazać również w full hd? (pomijając moje umiejętności :oops: filmowe)?
Próbuję filmować 5DmkII ale potrzebuję większej GO i autofokusa na jako takim poziomie podczas filmowania.
Nikt nie używa penów do filmów?
W sieci jest pełno różnych przykładów ale większość z nich z włączoną stabilizacją co daje efekt nie do przyjęcia albo bardzo statyczne ujęcia: może jest gdzieś większa liczba takich bardziej "profesjonalnie" wyglądających produkcji żeby można było obejrzeć?
Wiesz, filmy z imprez kręciłem swoim nieodżałowanym Lumixem LX3. Co więcej nawet kilka reklamówek tym nakręciłem (dzieki czemu aparacik mi się zwrócił). EPM1 może być tylko lepszy, więc nie widzę problemu.
http://www.youtube.com/watch?v=dPRV5joK0hQ&feature=relmfu plenerkowy backstage ;)
http://www.youtube.com/watch?v=6lv_5wa8vNE&feature=relmfu klub festiwalowy Kodów 2010
na moim profilu na YT jest tego więcej. Skoro LX3 się dało, a miał on matrycę ccd przez co ostre źródła światła wywalały całe linie na filmie, to EPM1 da się spokojnie.
Nikt nie używa penów do filmów?...Tu masz moje zdjęcia. Ujęcia statyczne robiłem PENami E-PM1.
http://www.youtube.com/watch?v=SxDJc9_ZsEI
Na perkusistę z 8mm Fisheye (+adapter), ogólne na gitarzystów z perkusją - z 7-14 (+adapter), na wokalistkę z 12-50, na gitarzystów z 17/2.8 (użyte jedno ujęcie), a ruchoma kamera to OM-D z 12/2.0. PENy bardzo dobrze rejestrują statyczne ujęcia, nawet przy mizernym świetle. Jako ruchoma kamera w trudnym oświetleniu, PEN (3 seria) sprawuje się średnio - zdecydowanie widać galaretę. Z tego powodu, jako ruchomej kamery używam OM-D - nie ma galarety, nie widać rolling shutter i ekspozycja błysku jest na pełnej klatce. Tu masz materiał, który kręciłem OM-Dekami (2x stacjonarny i jeden ruchomy):
http://www.youtube.com/watch?v=R12ZTsqMqCw&feature=plcp
Dzięki dzemski, dzięki Jack. O takie coś mi chodziło.
E-PM1 jak widzę na razie mi wystarczy.
Mam jeszcze 2 krótkie pytanka :roll:
Dźwięk w tych filmach (z koncertu i nagrania) to oryginalny dźwięk nagrany przez aparat czy nagrany czymś innym i podkładany. A jeśli przez aparat to wbudowanym mikrofonem czy przez dołączany?
Drugie pytanko dotyczy obiektywów, 14-42 czy 12-50? Czy AF podczas kręcenia filmu jest w nich porównywalny? Mam 12-60 i do MF mi wystarczy a chciałbym coś duuużo mniejszego i poręczniejszego nie tylko do filmów. Poza tym kusi mnie zestaw 14-42 i 40-150.
Janko Muzykant
10.10.12, 18:39
Chcę zmontować sobie zestaw aparat + 14-42msc + mikrofon (SEMA1?) + SDHC 64GB
Będzie to działać tak że efekt można ludziom pokazać również w full hd? (pomijając moje umiejętności :oops: filmowe)?
Będzie dobrze, ale... Filmowanie profi (znaczy takie poważniejsze) to raczej nie af, (raczej żaden, a nie tylko z penów), bo to po prostu widać. Podobnie z dźwiękiem - automatyka, jeszcze z kompresją, trąci amatorszczyzną. EPM1 chyba nie ma manualnego ustawiania poziomu ze wskaźnikiem wysterowania. Rozwiązanie - osobny rejestrator, teraz dobre rejestratory są tanie. Zaletą jest to, że wpinasz taki tam, gdzie dźwięk jest dobry, a nie obraz. Wada - trzeba to potem zsynchronizować, ale to robota szybka i łatwa. Zresztą, jeśli kręcisz jednym sprzętem, dodatkowe marginesy dźwiękowe czasem ratują pupę przy montażu (zawsze można wrzucić jakąś neutralną przebitkę, a audio wrzucić z poprzedniej/następnej sceny).
Mnie też już się zwrócił stary epl1 z kilka razy na samych filmach (a video jest tam słabsze). Teraz czekam na epm2, którego będę męczył właśnie głównie na filmach.
I jeszcze jedno - stabilizacja sprzętowa w penach niekorzystnie wpływa na jakość obrazu. Niestety - statyw gdzie się da, a gdzie się nie da warto rozważyć choćby najprostszy stabilizator filmowy (choćby samoróbkę) i stabilizowanie stratne w postprodukcji (działa dobrze o ile nie ma gwałtownych ruchów i najlepiej na krótkich czasach migawki).
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.