Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Olympus 740 - po co wewnętrzny gwint w obiektywie?

Piotr A
30.03.04, 17:41
Mam ten aparat od 3 dni, wiec jestem laikiem w tych sprawach, ale zastanowiła mnie jedna rzecz, a mianowicie wewnętrzny gwint w obiektywie - do czego słuzy. Czy nie mozna tam np wkręcic filtra uv m.in w celu zabezpieczenia obiektywu, zamiast kupować zestaw ochronny tuleja + fitr, ktory rzuca cień przy robieniu zdjęć z lampą.

Ewci@
30.03.04, 19:06
Nie wiem czy sa tak małe filtry ( sprawdziłam są :lol: ) ale jesli są, to w moim przypadku są bardzo mało praktyczne gdyż mając lustrzankę i obiektyw 58mm mam do tego obiektywu juz jakieś filtry, wówczas to moge je wykorzystać również w cyfrówce stąd idealnym rozwiązaniem dla mnie jest tulejka z redukcją do 58 mm.

Pozdrawiam

vodnik
30.03.04, 19:48
Hmm. Wg mnie to wcale nie jest gwint, to po prostu sa takie schodki tylko. Tam nie ma linii srubowej, wiec nic nie wkrecisz.

Arras
30.03.04, 21:08
te schodki sa wykonane celowo ! Mają służyć rozproszeniu odbić, tak by nie docierały do migawki - powierzchnia schodkowana nie odbije światła tak jak płaska i dlatego to jest tak wykonane.

Piotr A
31.03.04, 17:40
Macie rację nie ma tam gwintu, przepraszam wszystkich za zamieszanie. Jestem jeszcze w szoku po zakupie aparatu i z wrażenia mam problemy z widzeniem :lol: . A tak poważnie czy rzeczywiście ten zestaw ochronny rzuca duży cień i czy zawsze, bo gdzies przeczytałem, ze tylko jak się uzywa lampy.

Arras
31.03.04, 18:14
:) tylko jak się używa lampy - ten cień jest cieniem rzuconym przez tuleję przy błysku lampy - ale nie jest to tak uciążliwe jak to wynika z tego forum. Zawsze można tuleję odkręcić na moment - to kwestia 2 sekund.

vodnik
31.03.04, 18:16
Zestaw rzuci Ci cien tylko podczas strzelania fotek z lampa i to w trybie szerokiego kata (WIDE) jak podjedziesz troche w kierunku TELE to cien zniknie. Bez lampy nie ma co pozostawic Ci cienia :)

Piotr A
31.03.04, 20:48