Zobacz pełną wersję : 26.05.2007 Oficjalna premiera obiektywu ZD 70-300 F4.0-5.6
http://www.olympus.co.jp/jp/news/2007a/nr070626zuikoj.cfm
po angielsku
http://www.olympus-global.com/en/news/2007a/nr070626zuikoe.cfm
Sugerowana cena MSRP z jenów na złotówki wynosi ~1100 zł
Launch date - October 2007
Oj, późno coś.
c+:
debeściak jesteś w przekopywaniu stron z krzakami...
ogólnie cacy i ostrzy od 1.2 metra. nie jest jakoś masakrycznie ciemny, u nas będzie pewnie po 1700 chodził na początku - wreszcie budżetowa długa lufa, tak przeze mnie upragniona.
Tylko się cieszyć, szkiełko ED i do tego 600mm - ideał za tanie pieniądze na ptaszki i nie tylko.W duecie ze stabilizowaną matrycą E510 to może być niezłe strzelanie.
szkoda ze ec-14/ec-20 i ex-25 tylko MF
szkoda ze ec-14/ec-20 i ex-25 tylko MF
Co się dziwisz - po prostu za mało światła na AF.
hmmm cena całkiem całkiem...
czekamy :D
paakayttaja
26.06.07, 08:02
To ja czekam na cenę - z pewnością go sobie sprawię.
To ja czekam na cenę - z pewnością go sobie sprawię.
hehe nie tylko Ty, nie tylko... aby jedynie fabryka wyrobiła :D
szkoda ze ec-14/ec-20 i ex-25 tylko MF
Co się dziwisz - po prostu za mało światła na AF.
hmmm cena całkiem całkiem...
czekamy :D dziwić się nie dziwię, tylko mowie że szkoda ;)
a propo wynajdowania w krzaczkach
bardzo ciekawa strona
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1022&message=23775543
wynika z niej ze olek opatentował pantapryzmat który rozczepia światło na dwa kolory.....
A więc możliwe jest ze next o będzie miał osobna matryce dla koloru zielonego...
ale to czyste spekulacje - patent jest:)
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=6016 tutaj po polsku.
O co im chodzi w tym zdaniu: "Zastanawiać mogą dwie minimalne odległości ogniskowania (w całym zakresie zooma) - 0,96 m w trybie ręcznego ostrzenia i 1,2 m w trybie AF" Dlaczego to jest zastanawiające? Czy oni sugerują, że producent coś kręci w podanej specyfikacją?
Wreszcie sie pojawilo jakies info dotyczace tego obiektywu. Ciekawe, kiedy wejdzie 50-200 SWD.
Firma chwali się powłokami przeciwodblaskowymi, które eliminują niekorzystne odblaski, a my chwalimy za maksymalne powiększenie 0,5x (ekwiwalent 1x w małym obrazku!) i 3 niskodyspersyjne soczewki ED wykorzystane w konstrukcji optycznej. - To znaczy, ze i macro bedzie sie dalo tym robic. Ciekawa konstrukcja.
Launch date - October 2007
Oj, późno coś.
US Pricing & Availability
The Zuiko Digital ED 70-300mm Super-telephoto Lens will be available in September 2007.
Estimated street price: $399.99
http://www.olympusamerica.com/cpg_section/cpg_PressDetails.asp?pressNo=541
z cennika OP:
N2931392
4 545350 01081-2
Zuiko Digital ED 70-300mm 1:4.0-5.6
cena:1499(sugerowana pln z VAT)
z cennika OP:
N2931392
4 545350 01081-2
Zuiko Digital ED 70-300mm 1:4.0-5.6
cena:1499(sugerowana pln z VAT)
W sklepach internetowych będzie o dwie stówki tańszy...
paakayttaja
10.08.07, 21:17
To nie jest tak źle... i tak to będzie pierwsza po nowym roku, planowana inwestycja :P
To nie jest tak źle... i tak to będzie pierwsza po nowym roku, planowana inwestycja :P
To zacznij już liczyć kasiorkę ;)
http://cyfrowe.pl/karta_produktu.php?idProdukt=4486
Pozdro
kd
http://www.ceneo.pl/783776
taniość widze! taniość! :D
uaaa masakra... spodziewałem się 2k...
grrr, ale kompa chce cześniej zupgradeować :/
WOW :)
cena zapowiada sie rewelacyjnie !!!
no i niech ktos teraz doradzi...czy czekac na ten obiektyw czy tez moze jednak kupic stare szklo 40-150 ???????????? :)
Najlepiej mieć obydwa, gdyż podobno "od przybytku głowa nie boli". Chcieć to nie zawsze móc. Wiadomo nie każdy jest krezusem. Ja również mam ten dylemat i skłaniam się raczej do zakupu tego dłuższego. Daje potencjalnie większe możliwości. Nie wiadomo jak z jakością optyczną tego nowego. Na razie nie znalazłem żadnego testu w necie.
kupic 70-300 a zamiast 40-150 zbierać na 50-200
dog_master
12.08.07, 16:16
Ehh, Semptember, October... Nie mogli August, co bym na połowę września miała... AAARGHT! :/
Szkielko super, nie jest ciemne za taka cene. Tylko, zeby w miare szybkie bylo :)
grizz, masz rację. Takie długie tele za taką kasę, to żadne ryzyko. Przecież to Zuiko, a nie Sigma, czyli pewność, że będzie co najmniej bardzo dobre.
Piotr_0602
13.08.07, 11:35
ZD 70-300 !!!
Szkoda ze nie 100-300, albo np. 120-350, coś co by było bardziej przedłużeniem 40-150 lub 50-200.
W końcu Sigma 135-400 nie jest droga, a przecież pokryje pole widzenia większej matrycy. Taki zakres dla 4/3 mógłby być mniejszy, lżejszy i tańszy gdyby nie był przeróbką szkła (bagnetu) z innych systemów.
Ale i tak w końcu Olek wypuszcza coś co wykorzystuje zalety 4/3 i mnożnika x2 i jest w cenie dla ludzi (bo ZD 300 f/2.8 dobry, ale drogi).
Przydałyby się jeszcze w podobnych kategoriach cenowych długie stałki. Stałki mogłyby być tańsze, utrzymać wysoką jakość optyczną i w miarę jasne (jak na te ogniskowe).
Coś jeszcze dłuższego od 300mm, np. ZD 400mm f/4 , f/4.5 lub ewentualnie f/5.6. Przy f/4 może działałby jeszcze AF po podpięciu dodatkowo EC-14?
Albo stałkę 500mm f/5.6.
ZD 400 f/4 w sensownej cenie to byłoby COŚ.
Mam dylemat, bo chcę zamówić 50-200. Pytanie co lepsze do tego, brać 70-300 czy EC-14. Bo cena obu wersji będzie zbliżona.
Cena dobra, ciekawe czy będzie w OlyJedi? :mrgreen:
Nie wiecie czy bedzie ten obiektyw wyposażony w stabilizacje obrazu?
Czy Olympus pracuje nad tym rozwiązaniem bo w grupie amatorskich obiektwów zaden chyba nie ma stabalizacji?
Chyba ktoś przeleżał pod lodem:D
Piotr_0602
16.08.07, 16:33
KAŻDY obiektyw Olka ma stabilizację. Z nowym body E510, z wchodzącym na jesieni E1p... po prostu stabilizacja jest w body.
Chyba ktoś przeleżał pod lodem:D
:)
Chyba ktoś przeleżał pod lodem:D
:)
:lol: :lol:
Wreszcie sie pojawilo jakies info dotyczace tego obiektywu. Ciekawe, kiedy wejdzie 50-200 SWD.
Firma chwali się powłokami przeciwodblaskowymi, które eliminują niekorzystne odblaski, a my chwalimy za maksymalne powiększenie 0,5x (ekwiwalent 1x w małym obrazku!) i 3 niskodyspersyjne soczewki ED wykorzystane w konstrukcji optycznej. - To znaczy, ze i macro bedzie sie dalo tym robic. Ciekawa konstrukcja.
ekhm to 2:1 będziesz miał na 200mm czyli w praktyce będziesz musiał osiągać czasy 1/500, żeby poruszenia nie było... stabilizacja trochę pomoże, ale makro w tele-zoomach to bardziej chłyt marketingowy
dog_master
16.08.07, 20:38
Dokladnie, do tego jeszcze przymknac przyslone, co by GO byla dostateczna... ;)
Kubus Puchatek
16.08.07, 20:41
Wreszcie sie pojawilo jakies info dotyczace tego obiektywu. Ciekawe, kiedy wejdzie 50-200 SWD.
Firma chwali się powłokami przeciwodblaskowymi, które eliminują niekorzystne odblaski, a my chwalimy za maksymalne powiększenie 0,5x (ekwiwalent 1x w małym obrazku!) i 3 niskodyspersyjne soczewki ED wykorzystane w konstrukcji optycznej. - To znaczy, ze i macro bedzie sie dalo tym robic. Ciekawa konstrukcja.
ekhm to 2:1 będziesz miał na 200mm czyli w praktyce będziesz musiał osiągać czasy 1/500, żeby poruszenia nie było... stabilizacja trochę pomoże, ale makro w tele-zoomach to bardziej chłyt marketingowy kolega cenzor niech rzuci okiem na połączenie 50-200 i EX-25 to kolega cenzor zmieni zdanie.
Buziaki
K. Puchatek
Wreszcie sie pojawilo jakies info dotyczace tego obiektywu. Ciekawe, kiedy wejdzie 50-200 SWD.
Firma chwali się powłokami przeciwodblaskowymi, które eliminują niekorzystne odblaski, a my chwalimy za maksymalne powiększenie 0,5x (ekwiwalent 1x w małym obrazku!) i 3 niskodyspersyjne soczewki ED wykorzystane w konstrukcji optycznej. - To znaczy, ze i macro bedzie sie dalo tym robic. Ciekawa konstrukcja.
ekhm to 2:1 będziesz miał na 200mm czyli w praktyce będziesz musiał osiągać czasy 1/500, żeby poruszenia nie było... stabilizacja trochę pomoże, ale makro w tele-zoomach to bardziej chłyt marketingowy kolega cenzor niech rzuci okiem na połączenie 50-200 i EX-25 to kolega cenzor zmieni zdanie.
Buziaki
K. Puchatek
kolega wie jakie to daje efekty, ale kolega twierdzi, ze i tak nie zastąpi to zd50 f2
Kubus Puchatek
16.08.07, 21:00
Wreszcie sie pojawilo jakies info dotyczace tego obiektywu. Ciekawe, kiedy wejdzie 50-200 SWD.
Firma chwali się powłokami przeciwodblaskowymi, które eliminują niekorzystne odblaski, a my chwalimy za maksymalne powiększenie 0,5x (ekwiwalent 1x w małym obrazku!) i 3 niskodyspersyjne soczewki ED wykorzystane w konstrukcji optycznej. - To znaczy, ze i macro bedzie sie dalo tym robic. Ciekawa konstrukcja.
ekhm to 2:1 będziesz miał na 200mm czyli w praktyce będziesz musiał osiągać czasy 1/500, żeby poruszenia nie było... stabilizacja trochę pomoże, ale makro w tele-zoomach to bardziej chłyt marketingowy kolega cenzor niech rzuci okiem na połączenie 50-200 i EX-25 to kolega cenzor zmieni zdanie.
Buziaki
K. Puchatek
kolega wie jakie to daje efekty, ale kolega twierdzi, ze i tak nie zastąpi to zd50 f2 to kolega cenzor złe przykłady patrzał, trzeba przyjrzeć sie dokładniej. Stawiam znak '=', ale kolega cenzor wie lepiej i to jest tylko zaraz gdzie to było, aaaaa "chwyt marketingowy".
Buziaki
K.Puchatek
KAŻDY obiektyw Olka ma stabilizację. Z nowym body E510, z wchodzącym na jesieni E1p... po prostu stabilizacja jest w body.
Ok gwoli ścisłości.
Mam E-300 - czy jest on wyposażony w stalilizacje?
Jakie macie minimanle czasy na których wychodzą nieruszone zdjęcia, robione oczywiście z ręki?
Piotr_0602 się chyba źle wyraził. Każde szkło Olka ma stabilizację, ale tylko wtedy kiedy masz body ze stabilizacją (czyli jak na razie tylko z E-510). E300 stabilizacji nie posiada, czasami tak nazywane jest wstępne podnoszenie lustra w E300 (sam Olympus określił tą opcję jako "Anti Shake" - czyli przeciwwstrząsową), ale to nie to samo.
KAŻDY obiektyw Olka ma stabilizację. Z nowym body E510, z wchodzącym na jesieni E1p... po prostu stabilizacja jest w body.
Ok gwoli ścisłości.
Mam E-300 - czy jest on wyposażony w stalilizacje?
Jakie macie minimanle czasy na których wychodzą nieruszone zdjęcia, robione oczywiście z ręki?
Instrukcji i napisów na pudełku brak?
Nie ma. tylko e510 ją posiada.
Czasy o 3-4 działki mozna wydłuzyć...
E-300 nie ma stabilizacji.
Czasy, przy których zdjęcia najczęściej wychodzą nieporuszone, są odwrotnością ogniskowej obiektywu.
Czyli np. dla ogniskowej 35mm to byłaby 1/35 sekundy (w praktyce 1/30s), dla 50mm: 1/50s, 100mm: 1/100s, 150mm: 1/150s itd.
Ta reguła dotyczy tzw. pełnej klatki maloobrazkowej, czyli 24x36mm.
W przypadku matryc Olympusa powinno się te wartości dwukrotnie skrócić, czyli ogniskowa 50mm: 1/100s, 100mm: 1/200s, 300mm: 1/600s (1/500 a nawet 1/100) itd.
To oczywiście są dane szacunkowe, wiele zależy też od doświadczenia fotografującego, jego "pewnej ręki" itd...
E-300 nie ma stabilizacji.
Czasy, przy których zdjęcia najczęściej wychodzą nieporuszone, są odwrotnością ogniskowej obiektywu.
Czyli np. dla ogniskowej 35mm to byłaby 1/35 sekundy (w praktyce 1/30s), dla 50mm: 1/50s, 100mm: 1/100s, 150mm: 1/150s itd.
Ta reguła dotyczy tzw. pełnej klatki maloobrazkowej, czyli 24x36mm.
W przypadku matryc Olympusa powinno się te wartości dwukrotnie skrócić, czyli ogniskowa 50mm: 1/100s, 100mm: 1/200s, 300mm: 1/600s (1/500 a nawet 1/100) itd.
To oczywiście są dane szacunkowe, wiele zależy też od doświadczenia fotografującego, jego "pewnej ręki" itd...
Wynika z tego, że przy zakupie 70-300 przy ogniskowej 300 czyli przesłona5,6 i migawka 1/600s to troche ciemno, bedzie problem ze światełkiem:(
E-300 nie ma stabilizacji.
Czasy, przy których zdjęcia najczęściej wychodzą nieporuszone, są odwrotnością ogniskowej obiektywu.
Czyli np. dla ogniskowej 35mm to byłaby 1/35 sekundy (w praktyce 1/30s), dla 50mm: 1/50s, 100mm: 1/100s, 150mm: 1/150s itd.
Ta reguła dotyczy tzw. pełnej klatki maloobrazkowej, czyli 24x36mm.
W przypadku matryc Olympusa powinno się te wartości dwukrotnie skrócić, czyli ogniskowa 50mm: 1/100s, 100mm: 1/200s, 300mm: 1/600s (1/500 a nawet 1/100) itd.
To oczywiście są dane szacunkowe, wiele zależy też od doświadczenia fotografującego, jego "pewnej ręki" itd...
To co mówisz oczywiście dotyczy sytuacji gdy stabilizacji nie ma. Tak dla jasności.
Wynika z tego, że przy zakupie 70-300 przy ogniskowej 300 czyli przesłona5,6 i migawka 1/600s to troche ciemno, bedzie problem ze światełkiem:(
Przy takich ogniskowych używa się statywu.
E-300 nie ma stabilizacji.
Czasy, przy których zdjęcia najczęściej wychodzą nieporuszone, są odwrotnością ogniskowej obiektywu.
Czyli np. dla ogniskowej 35mm to byłaby 1/35 sekundy (w praktyce 1/30s), dla 50mm: 1/50s, 100mm: 1/100s, 150mm: 1/150s itd.
Ta reguła dotyczy tzw. pełnej klatki maloobrazkowej, czyli 24x36mm.
W przypadku matryc Olympusa powinno się te wartości dwukrotnie skrócić, czyli ogniskowa 50mm: 1/100s, 100mm: 1/200s, 300mm: 1/600s (1/500 a nawet 1/100) itd.
To oczywiście są dane szacunkowe, wiele zależy też od doświadczenia fotografującego, jego "pewnej ręki" itd...
To co mówisz oczywiście dotyczy sytuacji gdy stabilizacji nie ma. Tak dla jasności.
Oczywiście, powinienem był dodać :oops:
Dopiszę jeszcze, ze parametry, ktore podaja producenci aparatow ze stabilizacją, mówiące o ile działek przysłony (lub EV) można przedłużyć czas naświetlania bez poruszenia dotyczą właśnie tych regol.
Dopiszę jeszcze, ze parametry, ktore podaja producenci aparatow ze stabilizacją, mówiące o ile działek przysłony (lub EV) można przedłużyć czas naświetlania bez poruszenia dotyczą właśnie tych regol.
Ok.
Z tego co piszesz wynika że każdy obiektyw jest stablilizowany wiec 14-45 również.
Ja używajć tego obiektywu z e-300 mam problemy z "ruszonymi zdjęciami" juz przy 1/30s
Przy jakich czasach z tym obiektywem robicie nie ruszone zdjęcia?
Nie czytałeś dokładnie :)
E-300 nie ma stabilizacji a Piotr_0602 pisał żartobliwie, że wszystkie obiektywy są w nią wyposażone, po podpięciu do korpusu ze stabilizacją, czyli np. E-510. Czyli Twój 14-54 jej (z tym body) nie ma ;)
Co do 14-54 to zależy, przy jakiej ogniskowej robisz dane zdjęcie.
Przy 14mm to co najmniej 1/30 sekundy a przy 54mm: 1/200, czyli w praktyce 1/250 sekundy powinny dać dobra wyniki.
I tyle :)
Edycja
Literówka w ogniskowej :oops:
Nie czytałeś dokładnie :)
E-300 nie ma stabilizacji a Piotr_0602 pisał żartobliwie, że wszystkie obiektywy są w nią wyposażone, po podpięciu do korpusu ze stabilizacją, czyli np. E-510. Czyli Twój 14-54 jej (z tym body) nie ma ;)
Co do 14-54 to zależy, przy jakiej ogniskowej robisz dane zdjęcie.
Przy 14mm to co najmniej 1/30 sekundy a przy 54mm: 1/200, czyli w praktyce 1/250 sekundy powinny dać dobra wyniki.
I tyle :)
Edycja
Literówka w ogniskowej :oops:
No tak nie złapałem żartu:)
Ok w takim razie jak do e-300 podepne 70-300 to kompletana klapa bo biorąc pod uwage światło tego obiektywu oraz ogniskową to musiałbym cykać ok 1/600s a patrząć na czasy z 14-45 to nie często wychodzi sie ponad 1/400.
Jeszcze jedno pytanko jaka czułość ISO jest dla was akceptowana, tzn nie przszkadzają szumy?
Nigdy nie mialem E-300, z E-510 robię i przy ISO800.
Ale to dla siebie...
Lepiej niech na temat wypowiedza sie bardziej profesjonalni użytkownicy E-300.
Nigdy nie mialem E-300, z E-510 robię i przy ISO800.
Ale to dla siebie...
Lepiej niech na temat wypowiedza sie bardziej profesjonalni użytkownicy E-300.
Wygląda na to że jestem jedynym użytkownikiem e-300 na tym forum:)
Już w sprzedaży:)
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/222481
dziwne zarty... zamiast napisac wprost!
cellarium co ty opowiadasz... ja mam :D ... e300 rulez ;)
dziwne zarty... zamiast napisac wprost!
cellarium co ty opowiadasz... ja mam :D ... e300 rulez ;)
No prosze:)
Napisz jak znajdziesz chwlie, przy jakich czasach robisz nie ruszone zdjęcia z ręki w zakresie ogniskowych np: 14, 50, 70, 150 (300 zeby nie było że zupełny offtop:) lub dowolnych innych.
Jak radzisz sobie ze światłem przy szybkiej migawce, biorąc pod uwage ciemne amatorskie obiektywy Zuiko?
I jeszcze jedno jaka wartość iso jest dla Ciebie akceptowalna?
Też mam Evolta E-300 :) W fotografii czarno-białej spokojnie stosuję ISO 1600, w kolorze - w zakresie 100 do 400. Co do czasów - przy podpiętym Heliosie 58mm nie mam problemów przy czasach 1/60 lub krótszych (udało się też na 1/13 przy wstępnie podniesionym lustrze). Fotografując Pentaconem 135mm udało mi się zrobić ostre zdjęcia z ręki przy 1/40 i 1/60, choć to raczej kwestia szczęścia :) Przy 1/200 nie powinno już być problemu. Pozdrawiam!
dodane po chwili: Wybiegliśmy poza temat postu... :) A co do tematu - szkiełko ciekawe. Za ~1300 wydaje się być sensownym wyborem do fotografii przyrodniczej, polowań na zwierzęta z aparatem itp! Ciekaw jestem opinii pierwszych użytkowników i sampli z tego szkła. BTW na razie z powodów finansowych ograniczam się do zabytkowych szkieł na M42... za parę dni będę miał Tair'a 135mm/2.8 :D
Aby uzyskać nieporuszone zdjęcie ustawiamy:
-największy otwór przysłony
- iso 200-400-800 (tutaj musisz sam ocenić metodą prób i błędów dopuszczalny poziom szumu)
-niedoświetlamy zdjęcie -1 EV lub więcej w zależności od sytuacji (RAW poprawiasz w domu na kompie)
- wspomagasz się monopodem lub statywem.
Proponuję testowanie różnych ustawień aby uniknąć niespodzianek.
Jeśli o czymś zapomniałem to mnie poprawcie :roll:
dog_master
20.08.07, 21:09
ISO, niekoniecznie te zakresy, po prostu odpowiednie ;) Lepiej nieporuszyc, a zaszumic, bo szum mozna w miare usunac, poruszenia - niezbyt. -xEV to podbijanie iso w gruncie rzeczy ;)
Mozna uzyc lampy blyskowej.
Mozna bawic sie w panoramowanie/panning ruszajacych sie obiektow.
Mozna wlaczyc stabilizacje, jak ktos ma.
Mozna zmniejszy ogniskowa, jesli sie da [czas=1/ogniskowa].
Mozna siebie ustabilizowac [oprzec sie o sciane, polozyc etc].
Cellarium fotke nieporuszona jestes w stanie zrobic nawet przy czasach rzedu 0.3 i dluzszych (bez podpórki). To kwestia tylko wprawy oraz "nieruchawosci" obiektu fotografowanego. Niemniej sie da i wykorzystujac do tego naturalnych sprzymierzencow zeby ustabilizowac body (drzewa, sciana, mur, ławka) mozna takie czasy spokojnie wykrecac.
Stanisław Rozalski
21.08.07, 08:19
Witam,
Stara szkoła fotografii mówiła, że dobrze , gdy czas otwarcia migawki jest dwukrotnością ogniskowej, czyli dla 200 mm czas 1/400 dla 300 mm czas 1/600 itd.
Jeżeli się tego trzymam , to zdjęcia najczęściej nie są poruszone ale jeżeli warunki pogodowe nie sa najlepsze i brakuje światła a nie chcemy iść w wysokie ISO to zostaje tylko podparcie aparatu. Bazując na opiniach kolegów ( Czarnego) wyposażyłem się w monopod z głowiczką i płytką szybkiego mocowania w głowicy i to w kapitalny sposób rozwiązuje wiele problemów wygoda przy długim kadrowaniu, w oczekiwaniu na model do "ustrzelenia" no i mam możliwość zastosowania dłuższych czasów niż zalecają stare reguły bez ryzyka poruszenia.
W ciemnych wnętrzach, gdy nie mogę lub nie chcę używać lampy błyskowej udają mi się zdjęcia z monopodem nawet na 1/3 sek.
A płytka szybkomocująca jest bardzo wygodna , bo sprzężenie aparatu z monopodem lub statywem trwa sekundę i tyle samo odpięcie. Rozłożenie monopodu to także szybka sprawa, stąd gorąco polecam jako najprostrzy sposób "stabilizacji" sprzętu
Nigdy nie mialem E-300, z E-510 robię i przy ISO800.
Ale to dla siebie...
Lepiej niech na temat wypowiedza sie bardziej profesjonalni użytkownicy E-300.
Wygląda na to że jestem jedynym użytkownikiem e-300 na tym forum:)
Ja też jestem jedynym użytkownikiem E-300 ;) W tej chwili składam na 50-200mm i świetlik w stylu FL-36 w zwyż.
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1022&thread=25437292
Ładnie się te sample prezentują. Wygląda na to, że kolejne fajne Zuiko będzie w klasie ekonomicznej.
Też tak myślę. Trochę jeszcze sie wahałem, czy nie zrezygnować i nie zamówić 50-200 ale te sample rozwiały moje wątpliwości.
Jest co prawda sporo ciemniejszy ale dłuższy i bardzo lekki.
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.