PDA

Zobacz pełną wersję : olympus pen e-pm1

md501
28.05.12, 23:28
Na wstępie chciałbym wszystkich gorąco przywitać.

Mam dylemat. Postanowiłem zmienić aparat (do tej pory użytkowałem fuji s5600 - byłem z niego mega zadowolony, oraz przez ostatnie 2 lata sony dsc wx1). Przypadkowo w sieci natrafiłem na ww. cudo.

Proszę o radę, czy ww. sprzęt jest wart swojej ceny? Chciałbym spróbować kompaktu z wymienną optyką. Nie jestem pasjonatem fotografii, raczej fanem nowości technicznych. Zdjęcia które pstrykam to w 70% zdjęcia z podróży, czyli obiekty, krajobrazy. Pozostałe to fotki ruchliwego dziecka:D, czasem imprezy itp. Sony to zwykły codzienny kieszeniowiec, do szybkiego pstrykania, z dobrym trybem zdjęć nocnych z ręki, niemniej jego szumienie, zawyżanie iso, poprostu zaczyna mnie drażnić. Chcę w coś nowego zainwestować, budżet max 2,5k.

Jeżeli jestem w błędzie to mnie wyprowadźcie i sprowadźcie na właściwą drogę. I jeszcze jedno, zależy mi na jak najmniejszym aparacie (body).

Pozdrawiam

nightelf
29.05.12, 00:58
E-pm1 to niezły wybór, w zestawie z 14-42 II R jest w miarę szybki, nieduży.
Jeśli chciałbyś mieć odchylany ekran, to wtedy droższe E-PL3.
Pewnie zauważyłeś, że te aparaty nie mają wbudowanej lampy błyskowej, tylko małą dołączana?
Ponieważ piszesz o ruchliwym dziecku, nie będę polecał starszego E-PL1 który ma zdecydowanie wolniejszy układ AF.

Robienia nocnych zdjęć z ręki nie polecam, to nie ta jakość niestety, co z statywu.

Ewentualnie możesz pomyśleć o którymś z Sony NEX, o ile nie przeszkadza ich rozwiązanie sterowania i menu.

md501
29.05.12, 20:17
Zauważyłem brak lampy, nie przeszkadza mi to.

Teraz kolejne pytanie, mam możliwość kupna tego modelu za 1600 pln, nowy aparat wraz z dodatkowym obiektywem 40 - 150 (również nowym).
Warto czy poszukać lepiej jakiegoś innego modelu??

Jak jest z trybem makro, bo nigdzie nie doczytałem od ilu cm można strzelać fotki?

Moominek
29.05.12, 21:45