Zobacz pełną wersję : e-420 problem z łapaniem ostrości w ciemności
Witam, posiadam e-420 z obiektywem 17,5 - 45 mm i mój problem polega na tym, że kiedy chcę zrobić zdjęcie z lampą lub bez w ciemnym pomieszczeniu lub na zewnątrz nocne zdjęcie, to aparat nie łapie mi ostrości. Żeby zrobić zdjęcie potrzebuje uchwycić w środkowym punkcie w podglądzie Live view jakieś światełko, jasny punkt, inaczej nie zrobi zdjęcia- mogę mieć wciśnięty do oporu spust migawki i i tak nie zrobi zdjęcia, bo ostrość się nie ustawia.
Szukałam w ustawieniach, czy jest funkcja mogąca pomóc mi w rozwiązaniu tego problemu, ale bez skutku.
Jestem amatorką i być może po prostu nie wiem jakiej funkcji trzeba użyć, aby to ustawić.
Piszę z nadzieją, że znajdzie się ktoś, kto pomoże mi rozwiązać ten uciążliwy problem.
Pozdrawiam.
Twój aparat w takich warunkach nic nie widzi, musisz przejść na tryb manualny, ustawić przysłonę, i czas i uruchomić migawkę. Autofokus po prostu nie zadziałał.
wykonanie fotki w ciemnościach wymaga sporej wprawy a najpierw wielu ćwiczeń. Jest tak jak napisał kolega wyżej, aparat nic nie widzi albo widzi za mało. Na ustawieniach manualnych moźna ustawić dłuźszy czas naświetlania (statyw konieczny) i wtedy jest szansa na dobrą fotke.
Pozdrowerki
Na automacie nic nie zdziałasz... Aparacik jest świetny dla początkujących i można się wiele na nim nauczyć ale musisz zaprzestać strzelania z Automatu. Czas pobawić się przysłoną w trybie M i przy okazji powiem ci, że odległości ostrzenia w trybie M są mniejsze więc dokładniej możesz wyostrzyć:) Powodzenia i miłej zabawy
jesli chcesz lapac ostrosc w ciemnosci musisz miec jakiegos "pilota", swiatelko oswietlajace scenke aby aparat mogl cos zobaczyc, niektore aparaty maja nawet lampke do wspomagania AF